Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2009, 19:01   #241
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mij valt het op dat het argument vrijheid wordt aangehaald om de vrijheid in te perken.
Welke vrijheid wordt er ingeperkt door je hoofddoek af te zetten?
Wordt hun vrijheid ook ingeperkt als ze hun schoenen moeten uitdoen in de moskee? Met dat soort van "dwang" door hun eigen volk eerst schijnen ze geen probleem te hebben.

Laatst gewijzigd door Dimensie : 24 juni 2009 om 19:05.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:10   #242
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Wordt hun vrijheid ook ingeperkt als ze hun schoenen moeten uitdoen in de moskee? Met dat soort van "dwang" door hun eigen volk eerst schijnen ze geen probleem te hebben.
vrijheid is keuze hebben.

ze kiezen voor de islam (godsdienstvrijheid), dus kiezen ze ook de islamitische tradities.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 24 juni 2009 om 19:11.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:10   #243
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verbod om een hoofddoek te dragen, is mijn inziens, een inperking van de vrijheid.
De reden, die aangehaald wordt om deze vrijheid in te perken, is dat de leerlingen onder druk gezet worden om een hoofddoek te dragen.

Begrijp je het nu?
"Mij valt het op dat het argument vrijheid wordt aangehaald om de vrijheid in te perken."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:13   #244
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

ze kiezen voor de islam, dus kiezen ze ook de islamitische tradities.
Niemand betwist hun keuze, alleen wordt verwacht dat ze die tradities in hun privésfeer beoefenen en voor de rest respect opbrengen voor de tradities van de leitcultuur, en die is voor alle duidelijk NIET islamitisch.
Oud 24 juni 2009, 19:14   #245
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand betwist hun keuze, alleen wordt verwacht dat ze die tradities in hun privésfeer beoefenen en voor de rest respect opbrengen voor de tradities van de leitcultuur, en die is voor alle duidelijk NIET islamitisch.
staan dus niet onder "dwang" en dus geen reden om die hoofddoeken te verbieden.

Oud 24 juni 2009, 19:15   #246
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:

ze kiezen voor de islam (godsdienstvrijheid), dus kiezen ze ook de islamitische tradities.
Recht op vrijheid mag nooit gebruikt worden om de vrijheid van de ander te beknotten.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:16   #247
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij valt het op dat het argument vrijheid wordt aangehaald om de vrijheid in te perken.
Vandaag eisen jullie de vrijheid een hoofddoek te dragen. Hoe lang zal het nog duren voor de groep islamieten in dit land de hoofddoek verplicht? Eerst aan hun volgelingen, later aan ook uw eventuele dochter en vrouw? Zover niet laten komen is in deze de boodschap. Indien je een zelfde verdraagzaamheid verwacht van de volgelingen van de islam, als diegene die jullie nu bij hoog en laag verdedigen ten koste van de autochtone bevolking, zou je wel eens bedrogen kunnen uitkomen.
Oud 24 juni 2009, 19:16   #248
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
staan dus niet onder "dwang" en dus geen reden om die hoofddoeken te verbieden.
Volgens den imam staan ze wel onder dwang om die hoofddoek te dragen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:16   #249
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Recht op vrijheid mag nooit gebruikt worden om de vrijheid van de ander te beknotten.
Ik zie niet in hoe iemands anders zijn vrijheid word beknot door het dragen van een hoofddoek

Oud 24 juni 2009, 19:17   #250
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Citaat:

Oud 24 juni 2009, 19:20   #251
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verbod om een hoofddoek te dragen, is mijn inziens, een inperking van de vrijheid.
De reden, die aangehaald wordt om deze vrijheid in te perken, is dat de leerlingen onder druk gezet worden om een hoofddoek te dragen.

Begrijp je het nu?
"Mij valt het op dat het argument vrijheid wordt aangehaald om de vrijheid in te perken."
Ik was vroeger tegen het verbod. Nu ben ik voor. En weet je waarom ik voor het verbod ben ? Omdat ik na een kleine tien jaar begrepen heb dat die meiden vooral gemanipuleerd worden door wie iets heeft tegen wat we ondertussen de westerse waarden heten. Noem die waarden zoals je wilt.

Wie momenteel tegen het verbod zijn, zijn doordegaans mensen die in hun wijk op een eilandje leven met huis-en-tuintje rond de kerktoren, op den boerenbuiten in een villawijk, die zichzelf progressief gedragen en denken progressief te redeneren, maar voor de rest niet weten wat zich een paar kilometer verder afspeelt.

Verwende en arrogante mensen, volgens mij.

Laatst gewijzigd door Rudy : 24 juni 2009 om 19:22.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:21   #252
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een drogreden. Puur een emopraatje.
Die leerlingen zitten trouwens op school om les te volgen, niet om vrijheden te beleven, noch om hun religiositeit of goedkeuring voor een macho sociaal-cultureel symbool te showen.

Citaat:
Die reden werd net bevestigd door die haatbaardimam die de scholieren aanzet om van school te gaan.

Citaat:
Mij valt op dat moslims begrippen misbruiken die ze in hun totalitair en onverdraagzaam religieus systeem niet eens (er)kennen.
Oud 24 juni 2009, 19:21   #253
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heeft er niet veel mee te maken hé .
Als die vent zelf al toegeeft dat er een dwang is om hoofddoeken te dragen , dan zie ik niet in waar u daar vrijheid in ziet ...

Laatst gewijzigd door manta : 24 juni 2009 om 19:21.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:23   #254
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Uw vrijheid wordt langs alle kanten beknot, wetten en reglementen noemen ze dat hier, meestal ten gunste of ter bescherming van het algemeen.

Laatst gewijzigd door lantjes : 24 juni 2009 om 19:24.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:24   #255
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Vandaag eisen jullie de vrijheid een hoofddoek te dragen. Hoe lang zal het nog duren voor de groep islamieten in dit land de hoofddoek verplicht? Eerst aan hun volgelingen, later aan ook uw eventuele dochter en vrouw? Zover niet laten komen is in deze de boodschap. Indien je een zelfde verdraagzaamheid verwacht van de volgelingen van de islam, als diegene die jullie nu bij hoog en laag verdedigen ten koste van de autochtone bevolking, zou je wel eens bedrogen kunnen uitkomen.
Het zal zeer lang duren voor de hoofddoek verplicht wordt in dit land, het zal hier nooit verplicht zijn.
We mogen het inderdaad nooit zover laten komen, en zie niet in hoe de vrijheid om een hoofddoek te dragen kan lijden tot een algemene plicht.

Ik verdedig de hoofddoek helemaal niet.
Ik verdedig de vrijheid van keuze.
Oud 24 juni 2009, 19:26   #256
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta

Citaat:

Volgens Sywem is het volgen van de keuze die de haatbaardimam probeert op te leggen gelijk met vrije keuze.
Volgens mij is dat pure indoctrinatie (= dwang).
Oud 24 juni 2009, 19:28   #257
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal zeer lang duren voor de hoofddoek verplicht wordt in dit land, het zal hier nooit verplicht zijn.
We mogen het inderdaad nooit zover laten komen, en zie niet in hoe de vrijheid om een hoofddoek te dragen kan lijden tot een algemene plicht.

Ik verdedig de hoofddoek helemaal niet.
Ik verdedig de vrijheid van keuze.
Nee, jij verdedigt indoctrinatie, hersenspoeling en groeps- en familiale dwang op basis van vermeende religieuze voorschriften.
Oud 24 juni 2009, 19:30   #258
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in hoe iemands anders zijn vrijheid word beknot door het dragen van een hoofddoek
Mijn vrijheid om niet geconfronteerd te worden met achterlijke religieuze symbolen wordt daardoor beknot.

Laatst gewijzigd door Dimensie : 24 juni 2009 om 19:31.
Oud 24 juni 2009, 19:31   #259
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik was vroeger tegen het verbod. Nu ben ik voor. En weet je waarom ik voor het verbod ben ? Omdat ik na een kleine tien jaar begrepen heb dat die meiden vooral gemanipuleerd worden door wie iets heeft tegen wat we ondertussen de westerse waarden heten. Noem die waarden zoals je wilt.

Wie momenteel tegen het verbod zijn, zijn doordegaans mensen die in hun wijk op een eilandje leven met huis-en-tuintje rond de kerktoren, op den boerenbuiten in een villawijk, die zichzelf progressief gedragen en denken progressief te redeneren, maar voor de rest niet weten wat zich een paar kilometer verder afspeelt.

Verwende en arrogante mensen, volgens mij.
Een deel van die meisjes wordt inderdaad gemanipuleerd, en hen onder druk zetten tot dwingen om een hoofddoek te dragen strookt niet met onze vrijheidsgedachte (alhoewel wij er ons zelf ook soms aan bezondigen) maar dit betekent toch niet dat we onze eigen vrijheidsgedachte moeten over boord gooien!

Laatst gewijzigd door artisjok : 24 juni 2009 om 19:31.
Oud 24 juni 2009, 19:32   #260
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Een deel van die meisjes wordt inderdaad gemanipuleerd, en hen onder druk zetten tot dwingen om een hoofddoek te dragen strookt niet met onze vrijheidsgedachte (alhoewel wij er ons zelf ook soms aan bezondigen) maar dit betekent toch niet dat we onze eigen vrijheidsgedachte moeten over boord gooien!
Er is geen vrijheidsgedachte die wordt overboord gegooid door dit hoofddoekverbod.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be