![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij heb ik hier met jou al eerder over gediscussieerd. Het gaat niet om het aantal geboortes, maar om het aantal kinderen per vrouw. En dat cijfer daalt zowel in Nederland als Vlaanderen nog steeds. In heel Europa eigenlijk, op Frankrijk na geloof ik. Dat het Vlaamse geboortecijfer de laatste jaren wat stijgt, komt door incidentele oorzaken. Kijk de Vlaamse cijfers er maar op na. De statistici geven dat zelf ook al aan in hun onderzoek. Dertigers beginnen alsnog aan kinderen, en twintigers uit deze tijd beginnen eerder aan kinderen. Daardoor worden er tijdelijk meer kinderen geboren in Vlaanderen. Maar het aantal kinderen per vrouw daalt nog steeds in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De verzuurde scepsis met vergrijzing als schamper voorbeeld wijs ik dan ook krachtig van de hand. Het is illustratief voor de koudwatervrees van de tegenstanders, die conservatief zijn en allerhande argumenten aanvoeren om het eigen gekoesterde establishment niet uit handen te willen geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard vergelijk ik noch Nederland, noch Vlaanderen met de desolate toestand waarin de DDR verkeerde. Doch in menig opzicht kunnen Nederland en Vlaanderen van elkaar de beste kwaliteiten nemen om tenminste te voorkomen dat één van deze landen over vijftig jaar in eenzelfde desolate toestand terecht is gekomen als de DDR. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Afspraken zonder verdere verplichtingen en wederzijds voordeel zijn waardeloos. Alleen bij krachtenbundeling tot wederzijds voordeel komen afspraken tot hun recht. Ik ben ervan overtuigd dat de convergentie tussen Nederland en Vlaanderen, die op vele gebieden waarneembaar is, leidt tot unieke mogelijkheden voor onze generatie en de generaties na ons, mogelijkheden die kansen, uitdagingen en oplossingen bieden voor de problemen waar wij tegen aan kijken en die, na het verstrijken van de tijd en het onvermijdelijke ontstaan van de Nederlands-Vlaamse confederatie, nietig blijken te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet te hard van stapel lopen, U hebt nog 3.999.999 vlamingen nodig. kop op en de moed erin ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas maar op als je er niet dezelfde depressie aan overhoudt dan "Der Untergang" van Filip & Co. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je dat , |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus als de vlamingen eerlijk vertellen hoe slecht ze bij kas zitten druipen de Hollanders af alsof ze iets in hun neus hebben, bedoel je dat ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() voor mij is vlaanderen een regio.
Nederland is een buurland en staat niet op een hoger trapke dan die andere 26 lidstaten. ik zie alles in Europees verband waar echte gelijkwaardigheid heerst. jouw idee is Vlaanderen annexeren. ik vind in jouw document niets terug wat naar gelijkwaardigheid riekt. een paar lokkertjes en bonbons maar die kun en zul je achteraf onmiddelijk vernietigen/intrekken aangezien je geen beschermingsmechanismen voor de Vlaamse minderheid inbouwt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook bij de splitsing van Belgie ,zal het geld de doorslag geven,dat heeft niets met Holland te maken. Laatst gewijzigd door Sidharta : 15 juli 2009 om 07:06. |
|
![]() |
![]() |