![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van het document? | |||
Goed |
![]() ![]() ![]() |
21 | 44,68% |
Slecht |
![]() ![]() ![]() |
26 | 55,32% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Niets is moeilijker dan een mentaliteit ombuigen. Hoe wilde je dat dan doen? Met drakonische "we-moeten-lief-zijn-voor-elkaar"-maatregelen? Een overheid kan veel, maar een volksmentaliteit ombuigen? Wie dat gelooft wordt zalig.... Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 16 juli 2009 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 16 juli 2009 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heb jij de laatste cijfers over meertaligheid in Vlaanderen en die in Wallonië nog eens bekeken? efkes een verschil aanduiden met een voorbeeldje in Vlaanderen is het normaal dat als iemand een slager binnengaat dat die zo goed en zo kwaad mogelijk zal geholpen worden in zijn taal, ook als die niet Nederlands is. in Wallonië zegt Demotte dat het maar normaal is dat een klant bij de slager Frans spreekt. nog eentje? ok, in Vlaanderen is het al jaren dat alle toeristische informatie in verschillende talen beschikbaar is. in Wallonië gaan ze er nu werk van maken....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Shadowke is toch maar zijn lakei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zolang de ander ook begrip voor het Nederlands kan opbrengen, dan is dat okay. Maar ik vind het treurig om te waar te nemen dat ik met ieder ontwikkelde persoon in Brugge of Antwerpen Frans kan spreken, maar dat het godsonmogelijk is in een winkel in Arlons -Aarlen- een gesprek in het Nederlands aan te vangen! Immers, het Duits is veel belangrijker dan het Nederlands, zelfs als Vlamingen je landgenoten zijn....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vorige verkiezingen hebben de tendens van wat komen gaat voor het VB duidelijk in de verf gezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ma goed, we zullen moeten wachten tot Wallonië moet betalen voor Vlaanderen. op dat moment kan natuurlijk alles snel gaan.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.rosalievanbreemen.com/ En ik kan u verzekeren dat haar Frans uitstekend is. Maar ja, ze heeft ook 15 jaar met Franse acteur Alain Delon geleefd. Plus 2 jaar getrouwd met de Franse opticien Alain Affelou. Dat helpt natuurlijk! Als Kate Ryan naar de Franse TV daarentegen komt, ziet u geen interviews omdat ze zogezegd "Frans niet kent". Wallonië en Vlaanderen zijn zowiezo meer bekrompen dan Frankrijk en Nederland op dat gebied maar ja, België is ook een land van bekrompen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus alle officiële rapporten over de kennis van andere talen in Vlaanderen, zijn leugens?? al die toeristen die naar hier komen en zeggen dat ze toch blij zijn dat de Vlamingen zo vriendelijk zijn en hun in hun taal te woord staan, liegen??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens is dit mijn laatste post aan jou. Verder dan drieregelige Luikse haiku's kom je niet, Henri1. Ik heb geprobeerd je met humor, ironie en plagerijtjes tot meer intellectuele prikkeling en assertiviteit uit de nodigen, maar je verstond de signalen duidelijk niet. En het blijkt, want veel 'vrienden' heb je niet hier, behalve system, "hè, system?". Al je nachtelijke commentaren laat ik dus voor wat ze zijn. "Even Apeldoorn bellen?" Je had het wat mij betreft rustig kunnen doen, maar het heeft kennelijk geen zin. De groeten Henri1.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 16 juli 2009 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals de kaarten nu liggen kan er de volgende 5 jaar (waarschijnlijk 10 jaar) zelfs niet gedacht worden aan vlaamse onafhankelijkheid. Als de tendens van de neergang van het VB ten voordele van NVA en LDD zich doorzet kan dat nog decennia zo blijven. Ik vraag me af waar die onnozelaars het vandaan halen om dan nog ineens 10 stappen over te slaan en over een Anschluss/Annexatie/Fusie met de Hollanders te lullen ? Blijf gewoon met je 2 voeten op de grond en kijk wat haalbaar is. En wat haalbaar is is een staatshervorming, dat is voorlopig alles. Losstaand van deze feiten vind ik het document slecht. Het is al 42 keer herschreven, dan ten voordele van de ene, en dan van de andere. Ik vind het nog steeds véél te Hollands, zeker zolang die Oranje Pipo's erbij blijven horen. Daarnaast is de sociale zekerheid een onoverkomelijk punt. Ik heb al dikwils gerichte vragen aan de twee heren gesteld, maar nog steeds geen fatsoenlijk antwoord gekregen. Al wat ze doen is zich eruit- en rond de pot lullen (referenda, werkgroepen, dat is voor de politiekers, enz....). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.infotec.be/index.aspx?Pag...04861304108928 terwijl die van De Lijn eentalig is http://www.delijn.be/ Dat zegt genoeg, denk ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er komt zelfs zware kritiek en vragen uit extreem vlaams nationalistische hoek. Ook op die vragen en kritiek heeft U geen zinnig antwoord. Dat zegt veel over uw plan hé. UW PLAN, niet hetmijne. Tot slot is het nog steeds MIJN LAND en niet het uwe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in hoeveel talen kan je de officiële site van Vlaanderen bekijken? oja, probeer eens Nederlandstalige info te vinden op de officiële site van Wallonië.... hoe zit het met de uitspraken van Demotte? hoe zit het met de talenkennis in het Franstalig onderwijs? hoe zit het met de faciliteiten voor Nederlandstaligen in Wallonië? met dat schooltje in Komen? denk jij een winkel in Vlaanderen te vinden waar je niet met je Frans of Engels terecht kunt? gaan we diezelfde oefening doen in Wallonië? zelfs in Brussel heb je er soms problemen mee....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat is precies die calvinistische padvindersmentaliteit, die Belgen van Hollanders doet weglopen.... Ouders moeten hun kinderen opvoeden, de overheid moet het volk dienen, maar zeker niet opvoeden. Terug naar de DDR?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitwijken naar vlaanderen versus wallonie brengt ons hier nergens. |
|
![]() |
![]() |