Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2009, 23:02   #261
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
bane aan 120km/u verbruikt die audi A6 met 5 personen 5.9liter, aan 90km/u zakt het zeker naar 4liter.

Ik las zo onlangs in de krant van mensen die zeggen dat ze de verbruiksnormen nooit kunnen halen. Ik kan u zeggen, je kunt ze moeiteloos halen, en je kunt ze zelfs moeteloos kloppen. Je hoeft daarvoor niet als een oud pepetje rijden, je moet gewoon bvb 70km/u rijden... Dan verbruik je bvb 3liter/100km

Als ik rustig rij, kan ik bvb met de wagen volgeladen, 4.7liter op de teller zeten. En dan heb ik de helft van de route 130km/u gereden, en de andere helft rustig 70km/u gereden
Een audi A6 is geen SUV ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 06:33   #262
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een audi A6 is geen SUV ?
ik heb nog een Freelanderke, die rijdt dus 2000km/jaar

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 augustus 2009 om 06:39.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 09:07   #263
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
FF snel nog, electrische motorcross bestaat ondertussen, electronische sporten zijn voor mij idd niet nodig

wij huizen samen met 6 man

samenhuizen.be ?
Momenteel wordt een grote hoeveelheid electriciteit in Belgie opgewekt via de kerncentrales. Uw electrische trein en tram werken dus met behulp van kernenergie. U bent dus voorstanden van kernenergie?

Indien we de NMBS zouden afschaffen, kunnen we misschien een kerncentrale sluiten.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 09:53   #264
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik heb nog een Freelanderke, die rijdt dus 2000km/jaar
En het verbruik van dat ding ?

(Ik heb het even opgezond, volgens de fabrikant 9 l/100 km voor een 2 TDI en 10 l volgens testen)

Dusja, ik denk dat we weer bij de stelling terugkomen....als gij dat ding gebruikt voor off road op het terreir uw werk te doen: graag.

Als dat ding wordt gebruikt voor in de stad rond de karren: liever niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 09:53   #265
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Wat me vooral irriteert in de huidige topics zoals deze is dat sommige mensen het nodig vinden om aan andere mensen zitten te dicteren hoe ze moeten leven.
Vrije keuze lijkt wel een achterhaald gegeven.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 10:53   #266
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Momenteel wordt een grote hoeveelheid electriciteit in Belgie opgewekt via de kerncentrales. Uw electrische trein en tram werken dus met behulp van kernenergie. U bent dus voorstanden van kernenergie?

Indien we de NMBS zouden afschaffen, kunnen we misschien een kerncentrale sluiten.
Ik ben voor kerncentrales.
Er is gewoon geen ander alternatief op dit moment.
Wachten wat de gasten van het Atlas project gaan ontdekken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 10:57   #267
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Verander de wereld en begin bij jezelf.
Je ziet de splinter bij de ander maar de balk in je eigen oog zie je niet.

Moeten mensen de wereld rondreizen om op vakantie te gaan?

Moet transport zo goedkoop zijn dat 1000 km transporteren goedkoper is dan ter plaatse te produceren?

Moet er motorcross zijn, motorcross is geweldig vervuilend.

Moeten er avondmatchen gespeeld worden bij de voetbal, de verlichting verbruikt zeer veel energie.

Moeten er nog GP's gereden worden, geweldig vervuilend.

Pretparken verbruiken zeer veel energie, afschaffen die handel.

Mogen er woningen bewoond worden met minder dan 8 mensen? Een woning voor 8 mensen verbruikt maar iets meer energie dan een woning voor 4 mensen.

Moet er op vakantie gegaan worden met een sleurhut? Wagen verbruikt veel meer met het trekken ervan.

Mogen er plezierboten, jachten of andere vaartuigen op het water? Geweldig vervuilend.

Mogen er nog.....
Mogen we nog ademen en naar het toilet gaan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 12:43   #268
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wat me vooral irriteert in de huidige topics zoals deze is dat sommige mensen het nodig vinden om aan andere mensen zitten te dicteren hoe ze moeten leven.
Vrije keuze lijkt wel een achterhaald gegeven.
Wat mij vooral iriteert is dat er niet wordt stil gestaan bij de essentie van de zaak. Is vandalisme goed te praten indien het is voor een goede zaak.

Dan komt natuurlijk de hamvraag, wat is een goede zaak.

En zoals je aanhaalt, onze groene vrienden zijn er weer om uit hun toren te kraaien hoe goed zij zijn voor deze wereld en hoe slecht de anderen toch maar zijn. Sommige hebben een SUV nodig om van de grond te geraken, andere laten een band af voor de glimlach van een jone dame. 5 min van roem in hun eigen kliekje.
Oud 18 augustus 2009, 13:27   #269
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Mogen we nog ademen en naar het toilet gaan ?
Net het punt van Guido007 en één van de grote issues de komende decennia: hoe ver gaan we de keuzevrijheid van de mensen beperken in naam van milieu, veiligheid en gezondheid? Op alles valt nl. iets aan te merken (zelfs fruitsap is ongezond wegens teveel natuurlijke suikers) en als iedereen strikt volgens de ecologische regels gaat leven, dan hebben we binnen de kortste keren een passieloze grijze massa van neurotische orthorexialijders! Hoog tijd dat de intelligentia hiertegen in het verweer komt. De mens heeft zichzelf kunnen ontvoogden dankzij de Verlichting en de wetenschap maar nu nemen deze de plaats in van de Bijbel!
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 13:38   #270
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zoals je aanhaalt, onze groene vrienden zijn er weer om uit hun toren te kraaien hoe goed zij zijn voor deze wereld en hoe slecht de anderen toch maar zijn.
Ik beschouw Groen! als een gevaarlijker partij dan het Vlaams Belang!
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 13:43   #271
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En het verbruik van dat ding ?

(Ik heb het even opgezond, volgens de fabrikant 9 l/100 km voor een 2 TDI en 10 l volgens testen)

Dusja, ik denk dat we weer bij de stelling terugkomen....als gij dat ding gebruikt voor off road op het terreir uw werk te doen: graag.

Als dat ding wordt gebruikt voor in de stad rond de karren: liever niet.
Hij verbruikt dus 8liter.

Dat is wat ik juist bedoel, ik ga die auto niet op het strot gooien, hij heeft dus nog maar 17000km... Dat is dan toch ook zonde van het make..

Het gaat over het verschil: Van de audi naar de freelander gaat dat over 2 liter meerverbruik/100km
Op 100.000km gaat dat over 2000liter.
Die 2000liter is veel, maar dat is feitelijk maar 2000euro

Die auto kost 30.000euro.

Je gaat toch geen 30.000euro in de vuilbak gooien omdat je op middenlange termijn 2000euro gaat sparen...
Oud 18 augustus 2009, 13:50   #272
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stel daarentegen dat hij je 4 euro de liter moet tanken. Dan zou het meerverbruik 8000eure bedragen

Stel dat je 100.000km hebt, en de eerste kosten aan uw wagen.

Dan wordt de 'deal': 20.000euro investeren in een hybrid, of uw freelander houden of vernieuwen. Die hybrid kan bvb 3liter minder verbruiken, of je bespaardt op 100.000km 12.000euro

Feitelijk moet je het bezit van de wagen niet taxeren, het is weldegelijk het gebruik die moet getaxeerd worden...
Oud 18 augustus 2009, 14:01   #273
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles begint idd bij jezelf, en ik predik niets zonder zelf zo consequent mogelijk te zijn, hoewel nog veel beter kan natuurlijk:
ik eet geen vlees of vis,
ik eet bijna enkel bio lokaal en seizoensgebonden groenten en fruit (via voedselteams bvb),
elk product dat ik in de winkel koop, koop ik bewust. Probeer zo weinig mogelijk producten van bijvb Unilever, Nestle of Coca Cola (ge weet wel) te kopen of andere multinationals waarvan hun activiteiten niet goed te keuren te zijn,
3 jaar geleden mijn wagen weggedaan, nu fiets, trein, tram, bus
groene stroom essent (ecopower binnenkort na overleg),
koop bijna enkel 2ehands van kleren tot elektronica,
vrijwillig op bioboerderij werken om de permaculturele stiel wat te leren, overschotten ophalen en afgeven in daklozencentra (met een wagen, op LPG, van mijn moeder)
donaties aan NGO's die investeren in lokale projecten op de meest nodige vlakken,
benefietfeesten organiseren voor kleine vzws,
ik vlieg wel jaarlijks, probeer te compenseren door "green tickets" te kopen.
enzovoort...
klote is dat ik niet zeker ben of de mens wel degelijk een groot aandeel heeft in de opwarming van de aarde bijvb en ik twijfel natuurlijk ook aan de integriteit van elke NGO.
Maar buenos we zien wel. Ik hoop niet dat ik niet moreel superieur overkom, missch zit ik er wel helemaal naast.

Zo consequent ben je dus niet...
Waarom zou jij jaarlijks moeten vliegen? Kan je niet gewoon thuis blijven?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 14:40   #274
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
, overschotten ophalen en afgeven in daklozencentra (met een wagen, op LPG, van mijn moeder)
...
Ja, ik had ook zo'n kollega.
Hij deed zijn auto weg, want hij kon dat missen, en het milieu en patati en patata ..

maar hij was wel superhandig in het bedelen, om beurten bij vriend en kollega, om eens een transport naar zus of van zo te doen.

We zullen wij wel taksen betalen, verweten worden van de aarde om zeep te helpen, en nog moeten sjoffeur spelen voor die zogenaamde echte groenen.

ps: de draad staat vol van de vervelende eigenschap van die ekstremistische groenen om aan anderen op te leggen hoe ze moeten leven.
Wil daarbij noteren dat de niet-ekstremistische-groenen, zoals vele mensen die niet groen stemmen, wel degelijk akkoord gaan dat er een probleem is met het milieu.
Er moeten dus dinges gebeuren, maar gematigd en doordacht.

En dat daar maar één instelling is die dinges moet/kan verbieden enz. en dat is het parlement.
En dus, zolang de 4X4 niet verboden zijn, moeten die ekstremisten er met hun pollen afblijven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 16:29   #275
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Alles begint idd bij jezelf, en ik predik niets zonder zelf zo consequent mogelijk te zijn, hoewel nog veel beter kan natuurlijk:
ik eet geen vlees of vis,
ik eet bijna enkel bio lokaal en seizoensgebonden groenten en fruit (via voedselteams bvb),
elk product dat ik in de winkel koop, koop ik bewust. Probeer zo weinig mogelijk producten van bijvb Unilever, Nestle of Coca Cola (ge weet wel) te kopen of andere multinationals waarvan hun activiteiten niet goed te keuren te zijn,
3 jaar geleden mijn wagen weggedaan, nu fiets, trein, tram, bus
groene stroom essent (ecopower binnenkort na overleg),
koop bijna enkel 2ehands van kleren tot elektronica,
vrijwillig op bioboerderij werken om de permaculturele stiel wat te leren, overschotten ophalen en afgeven in daklozencentra (met een wagen, op LPG, van mijn moeder)
donaties aan NGO's die investeren in lokale projecten op de meest nodige vlakken,
benefietfeesten organiseren voor kleine vzws,
ik vlieg wel jaarlijks, probeer te compenseren door "green tickets" te kopen.
enzovoort...
klote is dat ik niet zeker ben of de mens wel degelijk een groot aandeel heeft in de opwarming van de aarde bijvb en ik twijfel natuurlijk ook aan de integriteit van elke NGO.
Maar buenos we zien wel. Ik hoop niet dat ik niet moreel superieur overkom, missch zit ik er wel helemaal naast.
Met andere woorden, je bent een profiteur van het zuiverste soort.

enkele voorbeelden : Alles 2de hands
Het doel van 2de hands is om kansarme gezinnen te helpen aan goede kleding. Eventueel niet correcte kleding wordt ingezameld, verkocht als vodden en gebruikt voor eventueel ontwikkelingshulp. Doordat jij de kleding opkoopt, jaag je de prijs omhoog en steel je met andere woorden van de kansarme gezinnen.

trein -tram of bus : De prijs dewelke je betaalt komt nooit overeen met de echt kost van de trip; Het ticket is veel te goedkoop. Hierdoor profiteer je weer van het systeem door andere voor jouw te laten betalen.

Vrijwillig op een boerderij gaan werken : je neemt de werkplek van een laaggeschoold iemand in. Laat je tenminste iets betalen en betaal sociale zekerheid. En dan het mooiste, je eet dan zelf de bioproducten, krijgt ze niet van de eigen teelt. Slinke manier om hier ook de prijs op te drijven voor de eigenaar boerderij?

Wagen van je moeder, een LPG; Je geeft zelf aan dat je weinig rijdt met de wagen. Je hebt geen ervaring en bent dus een gevaar op de weg. Waarom geen gebruik maken van een taxi of een vriend met een SUV met groot laadvermogen? Hoeft dan misschien maar 1 keer per maand te rijden in plaats van verschillende keren. En je kab de wagen van je moeder ook aan de kant zetten.

In een andere post, je leeft samen met 6 anderen. Waarom vond je het zonodig om het ouderlijk huis te verlaten? Je weet dat er een te groot te kort is aan woonst voor mensen zonder papieren. Als jij niet zonodig je eigen plekje moest hebben, was er minimaal plaats voor 1 of eventueel als je medebewoners geen mensen zonder papieren zijn, voor 6.

Waarom vliegen?????????

En bijkomend, hoe kom jij aan je inkomsten? Werkt voor niets, geeft aan goede doelen, alle tijd van de wereld om te organiseren, genoeg geld om bioprodukten aan te kopen en dan kan je ieder jaar ergens heen vliegen. Ik hoop voor jouw dat het een bestemming buiten europa is, want anders ben je helemaal hyprcriet als je de trein niet neemt.
Oud 18 augustus 2009, 16:53   #276
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ja die green tickes zijn een lachertje:
als je groen wilt vliegen, stel dat je dus die 2000liter dat uw vliegtuig erdoorjaagt wilt compenseren, dan moet je rekenen op 1 hectare jatropha bomen, als je nu nog optimistisch wil zijn.

Heeft uw maatschappij voor die vlucht dan 200hectare jatropha woud gekocht ?
Als die maatschappij een dagje 5 vluchten doet, heeft zij dan 1000hectare jatropha's gekocht ?
Nog beter, als ze met één vlieger in de lucht wil blijven, moet ze welgeteld 365000 hectare jatropha's kopen..

Dus per boeing of airbus heb je 10% oppervlakte van Belgie jatropha bos nodig...
In theorie als Belgie dus een vloot van 10 vliegtuigen wil laten vliegen moet zij haar oppervlakte in de woestijn als jatropha woud reserveren...

Brussels SN airlines heeft 38 vliegtuigen heeft dus een woud van 4 keer de oppervlakte van Belgie nodig als jatropha woud...

Ik weet eigenlijk niet of er nog plaats is op de wereld voor derest, maar enfin als wij al groen vliegen is ons imago al goed zeker.

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 augustus 2009 om 16:56.
Oud 18 augustus 2009, 17:25   #277
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Met andere woorden, je bent een profiteur van het zuiverste soort.

enkele voorbeelden : Alles 2de hands
Het doel van 2de hands is om kansarme gezinnen te helpen aan goede kleding. Eventueel niet correcte kleding wordt ingezameld, verkocht als vodden en gebruikt voor eventueel ontwikkelingshulp. Doordat jij de kleding opkoopt, jaag je de prijs omhoog en steel je met andere woorden van de kansarme gezinnen.

trein -tram of bus : De prijs dewelke je betaalt komt nooit overeen met de echt kost van de trip; Het ticket is veel te goedkoop. Hierdoor profiteer je weer van het systeem door andere voor jouw te laten betalen.

Vrijwillig op een boerderij gaan werken : je neemt de werkplek van een laaggeschoold iemand in. Laat je tenminste iets betalen en betaal sociale zekerheid. En dan het mooiste, je eet dan zelf de bioproducten, krijgt ze niet van de eigen teelt. Slinke manier om hier ook de prijs op te drijven voor de eigenaar boerderij?

Wagen van je moeder, een LPG; Je geeft zelf aan dat je weinig rijdt met de wagen. Je hebt geen ervaring en bent dus een gevaar op de weg. Waarom geen gebruik maken van een taxi of een vriend met een SUV met groot laadvermogen? Hoeft dan misschien maar 1 keer per maand te rijden in plaats van verschillende keren. En je kab de wagen van je moeder ook aan de kant zetten.

In een andere post, je leeft samen met 6 anderen. Waarom vond je het zonodig om het ouderlijk huis te verlaten? Je weet dat er een te groot te kort is aan woonst voor mensen zonder papieren. Als jij niet zonodig je eigen plekje moest hebben, was er minimaal plaats voor 1 of eventueel als je medebewoners geen mensen zonder papieren zijn, voor 6.

Waarom vliegen?????????

En bijkomend, hoe kom jij aan je inkomsten? Werkt voor niets, geeft aan goede doelen, alle tijd van de wereld om te organiseren, genoeg geld om bioprodukten aan te kopen en dan kan je ieder jaar ergens heen vliegen. Ik hoop voor jouw dat het een bestemming buiten europa is, want anders ben je helemaal hyprcriet als je de trein niet neemt.
Pfft. Dit is gewoon afbreken om af te breken.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 17:59   #278
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

WTF gasten,
en flatliner dat is 1 van de meest onzinnige posts die ik ooit heb gelezen. Hier ga ik niet op in.
Trekt gij door als ge pist?

Doe wat ge denkt dat goed is he. Maar ge moet nie zo kwaad worden. Kwaaie.

Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 18 augustus 2009 om 18:01.
thefishdoesntthink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 18:08   #279
thefishdoesntthink
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hij deed zijn auto weg, want hij kon dat missen, en het milieu en patati en patata ..

maar hij was wel superhandig in het bedelen, om beurten bij vriend en kollega, om eens een transport naar zus of van zo te doen.

We zullen wij wel taksen betalen, verweten worden van de aarde om zeep te helpen, en nog moeten sjoffeur spelen voor die zogenaamde echte groenen.

ps: de draad staat vol van de vervelende eigenschap van die ekstremistische groenen om aan anderen op te leggen hoe ze moeten leven.
Wil daarbij noteren dat de niet-ekstremistische-groenen, zoals vele mensen die niet groen stemmen, wel degelijk akkoord gaan dat er een probleem is met het milieu.

En dat daar maar één instelling is die dinges moet/kan verbieden enz. en dat is het parlement.
En dus, zolang de 4X4 niet verboden zijn, moeten die ekstremisten er met hun pollen afblijven.
Is toch veel beter zo auto delen? Toch niet iedereen hoeft er 1 te hebben. Ge deelt de kosten. En ik leen eens 1 keer per 2 maanden de auto van iemand anders als het echt nodig is.
Wat is daar nu negatief aan?
Oud 18 augustus 2009, 18:10   #280
thefishdoesntthink
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Alles veranderd veel te traag, begin daarom bij uzelf. NU.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be