![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Schepen
|
![]() Als Nederland een zinkend schip is dan is Belgie al verdronken.
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven / Een kinderhand is gauw gevuld. Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 6 november 2009 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Schepen
|
![]() Trouwens wat ik me afvraag is namelijk er wordt behoorlijk afgegeven op het Nederlands dat het Vlaams zou aantasten. Maar hoe zit het dan met de Walen want die zouden ook een taal hebben het Waals dat meer verschilt van het Frans dan Vlaams van het Nederlands. Waarom zijn de Walen daar zogezegd niet fier op?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waals
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven / Een kinderhand is gauw gevuld. Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 6 november 2009 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dáár zitten ze dan op hun stokje lekker "Belg" te wezen. Om misselijk van te worden.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 6 november 2009 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 6 november 2009 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik heb er eerder het vermoeden dat ge uw dringuelle aan het opmaken bent.
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() U moet beter opletten. Ik heb het niet over het Waals. Ik heb het over de standaardtaal Frans in Wallonië. Wanneer ik het heb over het Vlaams, dan heb ik het niet over het Aantwaarps. Maar wel over het Zuid-Nederlands als standaardtaal. En die verschilt duidelijk met die van het Noorden. Of moet ik u de video-filmpjes nog eens tonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() U hebt hier als zodanig niets te vragen. Het is een vrij forum.
Laatst gewijzigd door system : 6 november 2009 om 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nederlanders zijn duivels maar de Fransen daar hoort ge hem niet over die doen niets verkeerd.
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen uitstaans met het Frans. Dat is niet mijn moedertaal. Mijn moedertaal is het (Zuid) Nederlands of het Vlaams. En daar heb ik wel uitstaans mee. Wat vertelt u toch allemaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() zij zijn zo geen kwallen gelijk de hollanders, die overal het laatste woord moeten hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Schepen
|
![]() Ge moet niet op een nat paard naar Duitsland rijden.
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Schepen
|
![]() Ik versta u ook niet maar dat heeft niets met taal te maken.
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vraag bv eens aan een Fransman wat een 'mappe" is, of een "drink".
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() Ik versta u wel wanneer we schrijven. Geen probleem. Maar moest we converseren dan ben ik zeker dat we vaak andere woorden zouden gebruiken, of dat u niet helemaal hetzelfde zou verstaan in een zin of in een woord wat ik zou willen zeggen of omgekeerd. Taal is overigens niet alleen een kwestie van woorden, maar vooral een kwestie van de betekenis die men aan die woorden geeft. En die betekenis verschilt wel degelijk meer dan eens tussen Noord en Zuid. Ook in het gebruik van de woorden zelf is er effectief een verschil tussen Noord en Zuid. Het is daarom ook niet voor niets dat de makers van de scrabble-spelletjes tot de vaststelling kwamen dat inderdaad de Vlamingen en de Nederlanders toch een soort andere taal spreken. Dat zeggen die mensen (die zeker van een onverdachte bron zijn) natuurlijk niet zomaar.
Laatst gewijzigd door system : 6 november 2009 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is er geen wetenschappelijke consensus over het verschil tussen Nederlands en Zuid-Nederlands te vinden?
![]() |