![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Vreemdeling
|
![]() Bekijk het oorzakelijke probleem dat geleid heeft tot de kilometerheffing eens vanuit de volgende redenering:
Een werknemer koopt een luxeartikel van 2000€. De firma waar hij werkt moet daarvoor 4069€ verdienen. De eigenaar koopt hetzelfde luxeartikel van 2000€ via zijn firma. De firma waarvan hij eigenaar is moet daarvoor 1340€ verdienen. De Belgische belastingssystemen veroorzaken hier een verhouding van 3 op 1. Gevolg: - hoge loonkosten - aankopen in het buitenland - stijgende werkloosheid vanaf 1972 - stijgende openbare schuld vanaf 1977 - bedrijven naar het buitenland - meer werkloosheid - stijgende armoede vanaf 1995 - lange goedkope transportlijnen - extra milieuvervuiling - verval van de sociale zekerheid vanaf 1971 Zolang deze sociaal economische verhouding van 3 op 1 tussen werknemers en BTW-plichtigen blijft bestaan zullen wij onze versleten producten laten vernieuwen door het buitenland. Het huidige overmatige transport en bijbehorende milieuvervuiling zijn daar het gevolg van. Het rekeningrijden is geen oplossing voor een sociaal probleem dat veroorzaakt wordt door de vervalsing van de concurrentie op Europees niveau. 4,7 miljard€ bijdrage kindergeld als deel van de loonlast. Maar sinds 1972 is kinderbijslag de burelen van weldadigheid ontgroeid. 5,2 miljard€ bijdrage geneeskundige verzorging als deel van de loonlast. Maar sinds 1964 is geneeskundige verzorging de onderlinge bijstand ontgroeid. 5,8 miljard€ algemene sociale bijdrage als deel van de loonlast. Maar sociale zekerheid en werkloosheid zijn problemen van iedereen. Totaal: 15,7 miljard€ kosten die niet thuis horen in de loonlast. 11 miljard€ terugvorderbare BTW zonder verantwoordelijkheid voor de ecologische voetprint. ?? miljard€ bedrijfskosten in de vennootschapsbelasting. Dit is een verschuiving van de verantwoordelijkheid van de industriële verkwister naar de spaarzame bedrijfsvoerder. ?? miljard€ beroepskosten in de personenbelasting. Dit veroorzaakt een vervalst beroepsinkomen zonder verantwoordelijkheid voor de sociale zekerheid. Totaal: Een onbekend aantal euro’s boven de 11 miljard€ waarbij iedereen zijn verantwoordelijkheid tracht te ontvluchten. Is het zo verwonderlijk dat dit land en bij uitbreiding gans Europa wordt vergiftigd door het fijn stof van de transportsector? Het is niet het rekeningrijden dat moet worden ingevoerd. De loonkosten moeten verlaagd worden door iedereen verantwoordelijk te maken voor zijn eigen aankopen. Iedereen betekent dan ook zowel BTW-plichtig als niet BTW-plichtig, zowel werknemer als ondernemer, zowel handelaar als producent. Dit betekent een wijziging in het BTW systeem en in de vennootschapsbelasting. Tevens moet de horizontale solidariteit via de personenbelasting terug hersteld worden. Enkel op deze wijze zullen de bedrijven terugkeren naar de woonplaatsen van de gebruikers en zowel het intercontinentaal, het continentaal als het landelijk transport verminderen.
Indien ik ooit op pensioen ben zonder een dag werkloos te zijn geweest, en gelegen op mijn ziekbed, zou ik graag verzorgt worden door een vriendelijk verpleegster, niet gefrusteerd door een te laag nettoloon of gestresseerd door een te hoge werkdruk door te hoge loonlasten. www50.brinkster.com/manmetpet |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2000 km / maand is 24.000 km / jaar. Niet weinig als je het mij vraagt. Het woord "slechts" vind ik dan ook niet op z'n plaats.
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SZ en dergelijke uit de loonlasten. Een sociale BTW heffen op consumptie. Europese producten worden beterkoop. Ingevoerde producten worden duurder.
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een jaargemiddelde van 50.000km op de Belgische wegen is voor mij geen uitzondering. Dit komt op minder dan 1000km per week of 200km per werkdag. Daar moeten dan nog de km op buitenlandse wegen bij. En ik woon op slechts 500m van de Belgische grens. 100km per week op Nederlandse wegen is voor mij dan ook geen rariteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ondertussen hebben er zich nog geen kandidaten gemeld om mee actie te voeren. Ik moet sommigen hier gelijk gaan geven...
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kon dinsdag opnieuw voor de zoveelste maal met de wagen naar Hoboken rijden om mijn dochter naar school te brengen, omdat er op Lijn 12 weer eens geen treinen reden. 's morgens 50 km heen en 50 km terug en 's avonds opnieuw. Dankzij het goede openbaar vervoer in dit land, dus even 200 km op de weg enkel om mijn dochter op school te krijgen. Laatst gewijzigd door Jantje : 19 november 2009 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een PM'eke dat ze mee de mailboxen van partijen, overheidsinstellingen en media zullen spammen volstaat voor mij hoor. Ik heb trouwens ook berichtjes geplaatst op mijn Facebookpagina maar geen kat reageert erop. Ik begin inderdaad te geloven dat de Vlamingen (en bij uitbreiding de Belgen en de Europeanen) te tam en te zelfvoldaan zijn om in het geweer te springen tegen de dystopische maatschappij waarnaar we evolueren.
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1° een belasting op ongezonde voeding, waarvan de gevolgen bewezen nefast zijn voor de gezondheid van een mens, en die dus daarom best vermeden worden. - alcohol, sigaretten maar ook suiker en vet taxeren aan 100% zoals alcohol getaxeerd, en zelfs marihuana of andere verslavende stoffen taxeren... 2° een belasting op CO2 uitstoot van alle energievormen... Zowel verwarming, electriciteit, als kerosene... Maar ook op de energieuitstoot van de goederen gekocht uit china bvb... 3° een belasting op het gebruik van 'belgische commodities' dus gewoon de grond - de wegen - de netwerken die je gebruikt worden belast 4° een 100% detaxering van gezonde voeding CO2 vrije oplossingen (vb electrisch rijden met groene energie) die combinatie van taxeren en detaxeren moet gewoon het gedrag doen kantelen in de juiste richting... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() http://www.telegraaf.nl/binnenland/5...e__.html?p=1,1
Hangt ervan wiens gedrag in de juiste richting moet gekanteld worden. Ik vind het gluurgedrag van de overheid in deze toch wel krankzinnig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soms hoor je op de radio dingen als : ongeval in de Kennedytunnel, lange files, voor de rit tussen Gent en Antwerpen kan je best langs Brussel omrijden.
Met KM heffing wordt het misschien toch aantrekkelijker om 2 uur in de file te staan dan maar 1,5 uur. Het omgekeerde effect dus. Ik denk dat er heel wat onverwachte neveneffecten kunnen optreden bij dit taxatiemodel. De prijs is misschien nog niet het ergste, vooral het big-brother aspect gaat te ver vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plus het feit dat men op véél plaatsen een ontoereikende diameter aan rioleringsbuizen heeft geplaatst.... Verder komt nog het feit dat heeldere woonwijken zijn opgetrokken in gebieden die destijds als overstromingsgebied ingekleurd stonden..... Dat zijn de grote oorzaken ,en die steeds weerkeren bij elke nieuwe regenoverlast.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk een mix van de twee.
![]() |
![]() |
#275 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik had het in een vorige topic reeds aangehaald.
De elektronische fee weet altijd raad: http://www.amazon.com/Signal-Blocker.../dp/B0012SEO1U ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet u jammer genoeg gelijk geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik naar concerten ga kan ik er meestal wel met het openbaar vervoer geraken, echter, thuis geraken nadien is zo goed als onmogelijk, moet ik dan mijn hobbies & bijgevolg zowat mijn leven opgeven?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Minister-President
|
![]() Ik heb geen rijbewijs. Ik zoek mezelf een jeugdherberg of b&b voor die nacht.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |