![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: laat ons, om profiteurs te ontmoedigen, het eeuwigdurend dopgeld afschaffen | |||
ja inderdaad, afschaffen maar |
![]() ![]() ![]() |
26 | 28,26% |
nee, helemaal niet afschaffen |
![]() ![]() ![]() |
27 | 29,35% |
beperken in tijd, maar hogere uitkeringen. |
![]() ![]() ![]() |
24 | 26,09% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
15 | 16,30% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo extreem ben ik zelfs niet. Citaat:
Voorzichtig hoor, want dan is er ook niemand meer van wie ze de uikeringen kunnen afromen. Ge gaat er in hun hangmat vinden, gestorven van honger .
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 mei 2012 om 07:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is een systeem dat mij alleszins logischer lijkt dan het bestaande.
Vanaf het moment dat er tientallen malafide bedrijfjes worden opgericht die zich bezighouden met het verkopen van vervalste c4's (ne c4 is blijkbaar veel geld waard), waarvan de kopers dan ten eeuwige dage kunnen genieten van een werkloosheidsuitkering, die met de minimumlonen kan concureren, zijn we in elk geval ver, van waar we zouden moeten zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie door 'het systeem' onderhouden wordt, zonder er een lor voor te doen, zou beter wat minder klagen, en in actie schieten om er op zijn minst voor te zorgen dat 'het systeem' overbodig wordt. Diegene die recht van klagen hebben over 'het systeem' zijn de werkende mensen die meer dan de helft van hun zelfverdiende centen in het systeem moeten pompen om het bakhuis open te houden van de 'systemische parasieten' die dan nog durven zeuren!
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Jij behoudt je het recht voor de diefstal van de staat door belastingen te innen recht te zetten door het betalen van belastingen te ontduiken, maar mensen die door het systeem verhakkeld worden hebben niet het recht hun spaargeld dat door terroristische overbelasting op minimumlonen onder de armoedegrens opgesoupeerd is, te recuperen op kosten van het systeem? Dat is typisch geklaag en gezaag en gejank van rijkjes die niets willen afdragen. Dikke egoïsten en calimero's en onverantwoordelijken en in geen enkel opzicht slachtoffers. Tsjuus PS Ik had geen vader, broers, zusters, en ben door mijn arme grootmoeder opgevoed. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2012 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() TSJUUS Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2012 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij jou kunnen ze zo goed als niets meer afromen, en daar doe je dan stoer over. Ipv mijn pensioen te betalen ![]() Tsjuus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het uit de mond komt van iemand die door het systeem onderhouden wordt, klinkt het als een hypokriet, jankerig calimero-concept. Als je +/- 50% van je zuurverdiende centen ziet verdwijnen in bodemloze putten, dan komt het inderdaad dicht bij doodgeknuppeld worden door het systeem, of toch halfdood. Citaat:
Besef je wel hoe hilarisch dat klinkt? De overheid mag me om het even welke som geven, en er dan van afromen. Ik zal netto-winst overhouden. En ik zal niet janken. Citaat:
Rijken zijn in geen enkel opzicht egoïsten. Ze zorgen voor zichzelf en hun familie, zodat ze niet ten laste van de maatschappij zijn. Ze creëren bovendien werk voor velen zodat die ook niet ten laste van de maatschappij vallen. Als ze dan iets durven zeggen van de diefstal bovenop al wat ze reeds maatschappelijk bijdragen, om voor nietsnutten een inkomen te verschaffen, dan zijn het egoïsten? Schaamte is een concept dat jou totaal vreemd is hee? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De hangmatten zijn al in prikkeldraad Vandaar dat ik ze minder mutilerend wil maken. Tsjuus Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2012 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() SS
Citaat:
Ik ben totaal legaal vrijgesteld van de arbeidsmarkt vanaf mijn 50-ste, evenwel zonder riant brugpensioen dat aan gepriviligieerde sterke sectoren voorbehouden is. Niets om beschaamd over te zijn dus. Mijn ontslag, als arbeider, na zes jaar, uit een bedrijf in moeilijkheden en in overname, was geïsoleerd, fulminant en uiterst goedkoop: 1 maand vooropzeg. Niets om beschaamd over te zijn dus Tsjuus Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2012 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan je eeuwige onrecht en hemelstergende onheil zelfs ten goede aanwenden. Schrijf er een boek over. De Bouquet-reeks verkoopt niet slecht, naar 't schijnt.
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En SS leest dat allemaal ![]() ![]() ![]() Voor de rest heb ik een dagboek van vijf schoendozen A4-tjes ergens op een zolder over de laatste 12 jaar en aangroeiend. Een paar duizend blz van vroeger gooide ik weg, zei ik je al. Te erg. Tsjuus Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2012 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() De vrije markt gebruikt profuus incentives om door hem gewenst gedrag uit te lokken, ook al hebben wij daar geen zin in.
Incentivise incentivise. Je hoort niets anders. Als je dan incentives krijgt van de niet-vrije markt om niks te doen, dan zal je daar dan nee tegen zeggen zeker, of beschaamd over zijn??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, en daardoor nog nooit een slaappil moeten slikken.
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#278 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een geweten daarentegen zou u goed doen.
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb jij hier privileges om persoonlijke verwijten te mogen posten?
![]() |
![]() |
#280 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doen we zulks niet allemaal?
Ik zie echt weinig verschil tussen een man (m/v) die zijn handje ophoudt en 1000 € optrekt, betaald door de werkmens, en.... een man (m/v) die 1000 € optrekt, betaald door de werkmens. Citaat:
Citaat:
Het doet me weldegelijk iets. Het ergert me mateloos dat zij vanuit hun hangmat geld optrekken, dat ik verdien door mijn nestel af te draaien. Citaat:
Ik lees de lamentaties van steuntrekkers op dit forum. Hun gedrag stoort me, maar hun teksten doen me geeuwen. Calimero was al bij al geen echt opwindende reeks.... Citaat:
Ik zorg voor mezelf en mijn gezin, ik leef niet op andermans zweet.
![]() |
![]() |