Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2010, 19:43   #261
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Gij hebt niet te bepalen wie vlaamsnationalist is.Gij hebt helemaal niets te bepalen.
U hoeft niet boos te worden wanneer u met de neus op de feiten gedrukt wordt.
Het is uw volste recht om het Belgisch leger te verdedigen, om te gaan juichen bij de "blijde intreden" van Filip en Mathilde of om op 21 juli naar de militaire parade te gaan kijken. Net zoals het het volste recht is van Pelgrim om erop te wijzen dat u een volbloed belgicist bent.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 19:47   #262
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mocht Grievous in Ierland geboren zijn, zou hij ongetwijfeld ook het Britse leger en haar acties door dik en dun verdedigen. Want het Britse leger dient toch ook de veiligheid van (een deel van) Ierland, vind jij niet?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 6 april 2010, 12:38   #263
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
U hoeft niet boos te worden wanneer u met de neus op de feiten gedrukt wordt.
Het is uw volste recht om het Belgisch leger te verdedigen, om te gaan juichen bij de "blijde intreden" van Filip en Mathilde of om op 21 juli naar de militaire parade te gaan kijken. Net zoals het het volste recht is van Pelgrim om erop te wijzen dat u een volbloed belgicist bent.
Radikale vlaamsnationalisten hebben er geen probleem mee om in het belgisch leger te dienen aangezien dat leger ook de vlaamse veiligheid dient.
Met de rest van uw onzin zal ik eens goed lachen zeker.
Mijnheer betaalt natuurlijk geen federale belastingen.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 12:39   #264
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Mocht Grievous in Ierland geboren zijn, zou hij ongetwijfeld ook het Britse leger en haar acties door dik en dun verdedigen. Want het Britse leger dient toch ook de veiligheid van (een deel van) Ierland, vind jij niet?
Bij de buitenlandse opdrachten is dat effectief zo.
Oud 6 april 2010, 13:27   #265
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie zijn nadien niet naar deze hal gebracht?
http://ovl.indymedia.org/news/2010/04/29917.php
Ze hebben ze afgevoerd naar een geheime bunker waar ze gebrainwashed zijn om daarna de bommenspotter club te infiltreren en den amerikaan van voldoende informatie te voorzien,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 20:35   #266
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze hebben ze afgevoerd naar een geheime bunker waar ze gebrainwashed zijn om daarna de bommenspotter club te infiltreren en den amerikaan van voldoende informatie te voorzien,...
Phoe! Ze gaan nooit te weten komen wij onze kernbommen verstopt hebben.

Euh...

Oei.
Ik heb iets teveel verteld, denk ik...
Oud 6 april 2010, 20:42   #267
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Radikale vlaamsnationalisten hebben er geen probleem mee om in het belgisch leger te dienen aangezien dat leger ook de vlaamse veiligheid dient.
Met de rest van uw onzin zal ik eens goed lachen zeker.
Mijnheer betaalt natuurlijk geen federale belastingen.
Uw radicalisme beperkt zich blijkbaar tot het hanteren van de letter "k" ipv de letter "c". Flink zo!
Oud 6 april 2010, 21:46   #268
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Wat een brave mannekes in die betoging, die ene militair mag daar in het midden van 100 betogers gewoon iemand tegen de grond leggen. Bij de mijnwerkers was het plezanter.
Oud 6 april 2010, 21:49   #269
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Wat een brave mannekes in die betoging, die ene militair mag daar in het midden van 100 betogers gewoon iemand tegen de grond leggen. Bij de mijnwerkers was het plezanter.
This dan ook een vredesbetoging en tegen kernbommen.

Het zou toch niet echt ernstig overkomen indien we op de vuist zouden gaan met die boefertjes?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 12:33   #270
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw radicalisme beperkt zich blijkbaar tot het hanteren van de letter "k" ipv de letter "c". Flink zo!
Als iemand taalkundige opmerkingen maakt,weet men dat hij niets te zeggen heeft.
Oud 8 april 2010, 19:12   #271
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Weerleg het eens. Kan je natuurlijk niet want je bent een schijnheilige nep-flamingant die liever met het Belgische militaire machtsapparaat collaboreert dan het Vlaamse IJzertestament te eerbiedigen.

Collaboratie noem ik dat.
Op nietsslaande aantijgingen is het enige wat je hier kan poneren. Het ijzertestament is niet hetzelfde als anti-militarisme EN het is geenszins zo dat je de facto het ijzertestament tot op de letter moet beamen om Vlaams gezind te zijn. Het testament is immers bovenal een waardevol historisch document en alzo dienen we het ook te beschouwen.

"Vol vertrouwen in U die, bij het ingaan van den wereldoorlog, de Vlamingen aan het Guldensporenfeest herinnerdet, komen wij tot U, wij, de Vlaamsche soldaten, het Vlaamsche leger, het leger van den Yser, om U te zeggen dat we ons bloed voor ons land veil houden doch dat het niet dienen mag om de boeiën van ons volk nauwer toe te halen maar om het vrij te laten ademen, vrij te laten leven."

Allen dienden ze jammer genoeg in het Belgisch leger...als Vlamingen, in naam van Vlaanderen, VOOR VLAANDEREN. Als ik uw 'logica' dien te volgen dan zijn zij allen GEEN flaminganten omdat ze meededen, zelfs meestreden, aan iets Belgisch. Met andere woorden degene die met zulk een dwaze uitspraken als de jouwe op de proppen komt is degene die het ijzertestament verraad.

Je vergeet in al je ijdelheid dat er voor elke Vlaming die Vlaanderen wil verdedigen en zijn volk wil dienen tot op heden nog geen enkel alternatief is dan het Belze leger. Vind ik dat fijn? Tof? Leuk? Geenszins! Maar dat wil niet zeggen dat een militair voor mij geen flamingant kan zijn, integendeel. Dat respecteren mijn waarde is hulde brengen aan fronters.

Ik heb enorm veel respect voor dat testament en voor de frontbeweging. Het VOS is iets wat ik ook nu nog wil steunen. Hetgeen niet meteen wil zeggen dat ik hun mening altijd en overal deel. Zeker niet in hun soms wel zeer naïeve 'Open-pascifistische' opvattingen. Als ik Dr. Provoost lees over zijn landsverdediging met niet-militaire middelen dan lees ik een schrijver die er wat van kan maar die zeer veer van de realiteit staat. 'De Vlaamsche oudstrijder' moet hem toch geleerd hebben dat je oorlog misschien wel beter wil vermijden maar hem daarom nog niet altijd kunt voorkomen? Als ik de 'los van Frankrijk' campage uit 1937 bekijk dan zeg ik groot gelijk! Maar waarom een 'volkspetitionement' voor de totale ontwapening?

"Echte vrede, zowel in dit land als in de wereld, kan maar gedijen als het zelfbeschikkingsrecht van alle volkeren gerespecteerd wordt." Philippe Haeyaert, algemeen voorzitter VOS in de VOS; feestnummer, 90 jaar VOS.

Een gegeven dat nog lang niet aan de orde is, laat staan dat het ooit aan de orde zal zijn. Tot dan is het maar best dat we de oorlog voorbereiden.

Kijk; als je echt het ijzertestament respecteerd dan ga je daar geen festivallekes of wat dan ook organiseren zoals links doet met 'ten vrede'. Dan ga je ook geen multiculureel gedoe bepleiten omdat iedereen toch moet weten dat we vandaag in de Vlaamse rand, en vooral die keren dat we tikken op de vingers krijgen van Europa in naam van de 'anti-discriminatie', wet net machteloos staan omwille van onze 'verdraagzaamheid'.

Kortom, wie het ijzertestament respecteerd die walgt van alles tot wat men de originele ijzerbedervaart heeft laten verworden. Die zegt ja, ik ben voor zelfbestuur, die zegt neen, ik wil nooit meer oorlog, en die zegt ja voor de godsvrede. Maar dat mag ons toch niet tot in en ver voorbij de utopie leiden?

Dus mijn beste, inzake Vlaams nationalisme denk ik dat ik absoluut geen lessen van U aan te nemen heb. Het enige wat U trouwens drijft is Uw afkeer van rechts, dat terwijl volgens Uw 'gedanken' afkeer geen drijfveer zou mogen zijn!

Laatst gewijzigd door dominatrix : 8 april 2010 om 19:27.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 19:14   #272
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Komaan, iemand die daar was...wat heeft het nu effectief opgebracht? Buiten dat het dus 160.000 euro extra gekost heeft aan de belastingbetaler?
Gewoon enkele bordjes met 'opgepast, landmijnen' en hier en daar ook effectief een mijn had al heel veel leed en kosten kunnen voorkomen.
Oud 8 april 2010, 19:15   #273
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gij hebt niet te bepalen wie vlaamsnationalist is.Gij hebt helemaal niets te bepalen.
Correct! Laat ons integendeel hopen dat mensen als Pelgrim niet de Vlaamse bakens zullen mogen uitzetten. Het zou enkel en alleen onze ondergang betekenen.
Oud 8 april 2010, 19:16   #274
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niks collaborateurke.Het belgisch leger dient ook de veiligheid van vlaanderen.
Heb er als radikale nationalist zonder problemen in gediend en ik ben niet de enige.
Zo is dat!
Oud 8 april 2010, 19:28   #275
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Welke onverlaat waagt het de naam van Herman Van Den Reeck te misbruiken?
Jij gaat er blijkbaar maar meteen van uit dat Herman destijds zijn leven liet met jou gedachten in zijn hoofd?

Laatst gewijzigd door dominatrix : 8 april 2010 om 19:34.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 19:34   #276
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik zal zelf niet deelnemen aan zulke manifestaties.
Ik veroordeel zulke manifestaties niet omdat:
- ze vreedzaam gebeuren.
- ze een aanklacht zijn tegen een opslag van kernwapens in een dichtbewoond gebied.
- ze een aanklacht zijn tegen de oorlog in het algemmeen.

Het kostenplaatje van 150.000 euro is natuurlijk sterk overdreven, met veel minder middelen kan je ook beletten dat een AANGEKONDIGDE BOMSPOTTING niet uit de hand loopt.

Is er ergens een berekening wat de voetbal wekelijks kost aan politie en ordediensten?
Ik denk dat het kostenplaatje wel degelijk zo hoog is. Als je alleen al ziet dat er een heli aan te pas moet komen EN dat men zowat iedere in KB tewerkgestelde militair opvorderde... tel alleen maar eens uit aan weekendvergoedingen en eten en drinken voor al die manschappen. En voor wat? Om een bende onbenullen tegen te houden die een lachtertje maken van de nationale veiligheid. We mogen er niet aan denken wat er zou gebeuren mocht er zo een onverlaat het in zijn hoofd te halen om aan f16 te klungelen met alle gevolgen van dien. Of stel U voor dat hij of zij FOD veroorzaken met en kapotte motor tot gevolg...

Zie, dat zijn dus al een paar redenen waarom ik niet begrijp dat men niet harder wil optreden met effectieve straffen tegen die pipo's die over de draad menen te moeten kruipen. Alleen al om de vliegveiligheid te waarborgen zou men alles in het werk moeten stellen om ze buiten de draad te houden.
Oud 8 april 2010, 21:13   #277
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ik denk dat het kostenplaatje wel degelijk zo hoog is. Als je alleen al ziet dat er een heli aan te pas moet komen EN dat men zowat iedere in KB tewerkgestelde militair opvorderde... tel alleen maar eens uit aan weekendvergoedingen en eten en drinken voor al die manschappen. En voor wat? Om een bende onbenullen tegen te houden die een lachtertje maken van de nationale veiligheid. We mogen er niet aan denken wat er zou gebeuren mocht er zo een onverlaat het in zijn hoofd te halen om aan f16 te klungelen met alle gevolgen van dien. Of stel U voor dat hij of zij FOD veroorzaken met en kapotte motor tot gevolg...

Zie, dat zijn dus al een paar redenen waarom ik niet begrijp dat men niet harder wil optreden met effectieve straffen tegen die pipo's die over de draad menen te moeten kruipen. Alleen al om de vliegveiligheid te waarborgen zou men alles in het werk moeten stellen om ze buiten de draad te houden.
De nationale veiligheid...
Meneer noemt zich flamingant hoor, maar: "de nationale veiligheid".
Oud 8 april 2010, 21:27   #278
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
De nationale veiligheid...
Meneer noemt zich flamingant hoor, maar: "de nationale veiligheid".
Zoals hierboven al overvloedig vermeld werd ligt Vlaanderen jammer genoeg nog in België en is het jammer genoeg voor zijn nationale veiligheid dan ook nog steeds aangewezen op die voddenpieren... dus ja, als er morgen door die draadspringers hun fout geen qra kan uitvliegen en is een ernstig incident boven Hasselt dan mag ik toch wel zeggen dat die pipo's de nationale veiligheid in gevaar brengen?

Nuja, veel verder dan een karikatuur maken van hetgeen ik poneer kom je ook niet echt he?
Oud 8 april 2010, 21:34   #279
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Zoals hierboven al overvloedig vermeld werd ligt Vlaanderen jammer genoeg nog in België en is het jammer genoeg voor zijn nationale veiligheid dan ook nog steeds aangewezen op die voddenpieren... dus ja, als er morgen door die draadspringers hun fout geen qra kan uitvliegen en is een ernstig incident boven Hasselt dan mag ik toch wel zeggen dat die pipo's de nationale veiligheid in gevaar brengen?

Nuja, veel verder dan een karikatuur maken van hetgeen ik poneer kom je ook niet echt he?
Dus de veiligheid van Vlaanderen wordt gediend, met een Belgische afspraak om de Amerikanen hier hun kernwapens te kunnen laten plaatsen, ondanks dat daar nooit een Vlaams draagvlak voor bestaan heeft? De Belgische piloten worden wel opgeleid om die Amerikaanse kernwapens te gaan droppen, maar "onze nationale veiligheid" is dermate van belang dat de controle over die kernbommen bij de Amerikaanse militairen ligt.
Oud 8 april 2010, 21:41   #280
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus de veiligheid van Vlaanderen wordt gediend, met een Belgische afspraak om de Amerikanen hier hun kernwapens te kunnen laten plaatsen, ondanks dat daar nooit een Vlaams draagvlak voor bestaan heeft? De Belgische piloten worden wel opgeleid om die Amerikaanse kernwapens te gaan droppen, maar "onze nationale veiligheid" is dermate van belang dat de controle over die kernbommen bij de Amerikaanse militairen ligt.
Je moet je eerst eens leren dat onze veiligheid ruimer is dan het al dan niet aanwezig zijn van kernwapens in kb. Wat betreft militaire installaties ben ik resoluut voorstander van een totaal toegangsverbod voor onbevoegden uiteraard bij voorkeur te koppelen aan strenge straffen voor overtreders. Militaire installaties op Vlaams grondgebied hebben absoluut iets te maken met Vlaanderen's nationale veiligheid. PUNT. Daar gaat het hier over.

Wat betreft die kernwapens, vertel mij eens edele heer. Of liever BEWIJS mij eens dat er daar in brogel daadwerkelijk liggen. En kom niet af met één of ander links boekske maar dus met documenten die de huidige aanwezigheid bewijzen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be