Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ?
Ja 47 45,63%
Neen 56 54,37%
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2010, 00:39   #261
Breezertrut
Banneling

Standaard

Jewish groups in Europe plan to send ship to Gaza

Terroristen! Den bak indraaien.
Breezertrut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 01:19   #262
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breezertrut Bekijk bericht
Elk volk heeft z'n dwazen.

Laatst gewijzigd door Juan : 6 juni 2010 om 01:29.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 01:45   #263
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De manier waarop jij je hier laat misbruiken door de racistische Israëlische propaganda is pas wansmakelijk en schaamteloos.

De racistische Israëlische haatpropaganda wenst de internationale vredesactivisten op te delen in de "goede naievelingen" en de "slechten" (al diegenen die in de verste verte een beetje moslim uitzien en dus meteen tot Hamas-activist worden gebombardeerd).

De realiteit is dat op de flotilla vredesactivisten van alle landen van de wereld en van alle geloofsovertuigingen zich hebben verenigd om de Israëlische staatsterreur tegen de weerloze bevolking in Gaza aan te klagen. De bedoeling van de flotilla is duidelijk: de internationale publieke opinie mobiliseren om druk uit te oefenen op Israël en de bevolking te helpen.
Neen. Was het maar waar. Ik zou willen dat Israel eens wat meer propaganda (in de goede betekenis van het woord) zou maken. Er is de afgelopen vier jaar echter een situatie ontstaan waardoor Israel niet eens meer echt moeite doet propaganda te bedrijven omdat het ze blijkbaar niet meer interesseert wat ''de wereld'' van ze denkt. Deze houding van ''Het maakt niet uit wat we zeggen of uitleggen, de wereld is toch tegen ons'' is veel gevaarlijker dan welke propaganda ook. Dit slachtofferdenken is de laatste jaren uitstekend beschreven door een aantal Israelische journalisten. Etgar Keret (schrijver) is daar een goed voorbeeld van. Het gevolg ervan is dat Israel al minstens vier jaar elke propaganda-oorlog verliest.

De analyse dat er een vooropgezet - gewelddadig - doel achter deze actie zat en dat de organisatoren ervan niet zulke nobele motieven hadden komt niet van de Israelische propaganda maar van artikelen van onderzoeksjournalisten en interviews met de actievoerders zélf. Ik sta hierin niet alleen hoor. Ook pro-Palestina Minister van Agitatie deelt mijn analyse. Het verschil tussen ons is dat hij er voorstander van is en ik tegenstander maar ons visie op de feiten is hetzelfde.

Hierbij wil ik de oprechte actievoerders die uit oogpunt van medemenselijkheid op de boot zijn gestapt niet tekort doen. Zij menen er goed aan te doen, willen mensen die in een erbarmelijke situatie zitten helpen en de meeste doen dat ook nog door zich er persoonlijk voor in te zetten. Desalniettemin zijn ze gebruikt door één van de strijdende partijen.

Het is oorlog tussen Hamas en Israel en die oorlog is bloedernstig. Dagelijks staan deze mensen elkaar naar het leven. Voor Israel is die blokkade geen spelletje maar ook bloedernstig. Als de blokkade zou worden opgeheven (door deze actie) zou hierna de weg wagenwijd openstaan voor aanvoer van wapens naar Gaza. Vanuit het oogpunt van Israel is de blokkade dus essentieel voor de eigen veiligheid en moet dus zwaar verdedigd worden. (Of men dat terecht zo ziet of niet, is hierbij niet van belang. Het gaat erom dát men het zo ziet en dat de tegenstander dat weet en er gebruik van heeft gemaakt.) Iedereen die de situatie kent weet dat Israel nooit zou hebben toegestaan dat de blokkade doorbroken werd en deze koste wat kost zou handhaven. Het is precies daarom dat de Turkse regering de kapiteins van de schepen ervoor heeft gewaarschuwd niet aan deze actie te beginnen.

Goedwillende burgers hebben zich laten gebruiken in een militaire actie (het doorbreken van een vijandige blokkade) die vermomd was als humanitair project. De organisatoren hebben willens en wetens daarvoor onschuldige levens willen opofferen en zijn minstens zo schuldig aan de dood van deze mensen als degenen die de trekker hebben overgehaald.

En dan zie ik bij Phara twee jonge, onschuldige, frisgewassen, ''arische'' meisjes zitten die vertellen over ''onrecht'' en hun kuifje-avonturen tegen het grote boze Israel. De grote oom van de politie zegt vaderlijk dat hij het heel idealistisch van ze vindt maar dat hij een tweede keer toch niet meer zou aanraden nu hij heeft gehoord dat ze teruggaan. ''Het kan toch wel gevaarlijk zijn hoor, weet wat je doet..'' En De Vadder en Phara knikkig instemmend terwijl de meisjes guitig lachen en nog meer idealistisch kijken.
Alsof het verdomme een spelletje is. Ik ben te cynisch geworden voor dit soort spelletjes.

Citaat:
Er zijn enkele voorbeelden bekend in de geschiedenis waarin regeringen het vuur hebben laten openen op weerloze betogers en vredesactivisten. Telkens reageerde de wereld met afschuw en veroordeling en waren de politieke consequenties enorm. Denk aan 1905. Dit keer zal het niet anders verlopen.
Ja, maar u vergeet dat d�*e betogers en activisten wérkelijk geweldloos en ongewapend waren. Deze keer kon Hamas/moslimbroederschap zich nog niet inhouden en heeft ervoor gezorgd dat het geweld werd uitgelokt door zelf geweld te plegen. Ik denk dan ook dat deze actie als een boemerang naar ze terugkeert als alle feiten eenmaal bekend zijn geworden. Ze hadden pas écht de (propaganda-)oorlog gewonnen als ze het hadden aangedurfd thuis te blijven en alleen de onschuldige actievoerders de actie hadden laten voeren. Maar dan had Israel waarschijnlijk niet (genoeg) geweld gebruikt en was het niet gelukt om de publieke opinie te shockeren.

Citaat:
Als jij ook maar iets om Israël zou geven, dan zou jij dit nu luidkeels aanklagen.
Het afkeuren van deze buitensporige operatie van Israelische commando's lijkt me zo vanzelfsprekend dat het nogmaals aanklagen ervan zou lijken op het intrappen van een open deur.
Het geeft nogmaals aan dat Netanyahu ook niet meer weet wat hij moet doen en dat de Israelische regering op dit moment de weg kwijt is. Ik hoop dat ze 'm gauw terugvinden.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 03:12   #264
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan de mensonterende uitspraken van een "Onnoembaar" die oproept tot moord op twee onschuldige Vlaamse meisjes enkel en alleen omdat ze de misdaad hebben begaan zich in te zetten voor de mensenrechten, niet op gelijke hoogte stellen met de terechte verontwaardiging van Hoogmoed en anderen i.v.m. Israël's gruwelijke misdaden, ook niet wanneer deze verontwaardiging tot verbale uitschuivers leidt.

Wie neutraal blijft tussen de onderdrukker en de onderdrukte, steunt de onderdrukker.
The enemy of my enemy is my friend...
Neen Kallikles, naast mensen die van Israëls politiek gruwen omdat ze de mensenrechten schenden, zijn er ook pure racisten van links en rechts die al vrij snel door de mand vallen. Dat weet je donders goed genoeg.

Een Jaani of een Djimi bijvoorbeeld, om er nu maar twee te noemen, zullen zich nooit van dergelijke lage veralgemeningen bedienen.

De uitspraak waar ik op wees, was geen verbale uitschuiver, maar een woeste schreeuw met een hevige racistische ondersteun.
Daar kan men zich alleen maar van distanciëren.
Op die manier kun je alle kromme lijnen recht praten.

Ik begrijp overigens niet dat je met jouw intellect in die val kunt trappen.

Doet me denken aan die oude Palestijn die men ooit eens interviewde, ik geloof dat het in Frankrijk was, na hevige rellen in één of andere stad, mogelijk Parijs.

"Wij zijn de condooms van de wereld".

Wijze woorden, als je hem vat.

Infinitus est numerus stultorum.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 03:20   #265
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL:
Linkse krijswijven die niet genoeg actie van hun man krijgen.

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles:
Racisme en seksisme gaan weer hand in hand.

Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed
blabla antisemitisme blabla meer komt er niet uit de giftige mond van een zionist!

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika:
Dit is dus puur racisme uit de mond van een door haat verteerde ziel.

verbale uitschuiver

Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 6 juni 2010 om 03:32.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 08:33   #266
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Toch wel schandalig dat 42% de zionistische schurkenstaat steunt.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 6 juni 2010 om 08:35.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 08:41   #267
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breezertrut Bekijk bericht

Terroristen! Den bak indraaien.
Pardon? Over wie heb je het eigenlijk? Mogen we wat meer over die
groups weten? En vooral, bovanal door wie dat ze gefinanceerd worden?
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 10:11   #268
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL:

Racisme en seksisme gaan weer hand in hand.

Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed
blabla antisemitisme blabla meer komt er niet uit de giftige mond van een zionist!

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika:
Dit is dus puur racisme uit de mond van een door haat verteerde ziel.

verbale uitschuiver

Liberalist_nl beledigt op een heel lage manier deze twee moedige Vlaamse vrouwen door vunzige opmerkingen te maken over hun privé-leven. Geen woord van veroordeling van de zgn. "beschaafde" Israël-supporters �* la Hertog.

Hoogmoed daarentegen kritiseert terecht de pro-Zionistische propaganda, die alle legitieme kritiek op de schendingen van de mensenrechten en van het internationaal recht door Israël afdoen als "antisemitisme".
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 juni 2010 om 10:11.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 10:45   #269
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Neen. Was het maar waar. Ik zou willen dat Israel eens wat meer propaganda (in de goede betekenis van het woord) zou maken. Er is de afgelopen vier jaar echter een situatie ontstaan waardoor Israel niet eens meer echt moeite doet propaganda te bedrijven omdat het ze blijkbaar niet meer interesseert wat ''de wereld'' van ze denkt. Deze houding van ''Het maakt niet uit wat we zeggen of uitleggen, de wereld is toch tegen ons'' is veel gevaarlijker dan welke propaganda ook. Dit slachtofferdenken is de laatste jaren uitstekend beschreven door een aantal Israelische journalisten. Etgar Keret (schrijver) is daar een goed voorbeeld van. Het gevolg ervan is dat Israel al minstens vier jaar elke propaganda-oorlog verliest.
Israël wordt steeds militaristischer en trekt zich steeds minder aan van de internationale publieke opinie. Dat is waar. Maar de Zionistische propaganda-machine werkt nog steeds op volle toeren:
- broodroof op kritische Joodse academici in de VS
- epuratie van Israëlkritische journalisten in Frankrijk
- AIPAC is rijker en machtiger dan ooit
- ...

Citaat:
De analyse dat er een vooropgezet - gewelddadig - doel achter deze actie zat en dat de organisatoren ervan niet zulke nobele motieven hadden komt niet van de Israelische propaganda maar van artikelen van onderzoeksjournalisten en interviews met de actievoerders zélf. Ik sta hierin niet alleen hoor. Ook pro-Palestina Minister van Agitatie deelt mijn analyse. Het verschil tussen ons is dat hij er voorstander van is en ik tegenstander maar ons visie op de feiten is hetzelfde.
Wat kan er nobeler zijn dan het doorbreken van de Zionistische blokkade op een arme landstreek van weerloze burgers?

Citaat:
Hierbij wil ik de oprechte actievoerders die uit oogpunt van medemenselijkheid op de boot zijn gestapt niet tekort doen. Zij menen er goed aan te doen, willen mensen die in een erbarmelijke situatie zitten helpen en de meeste doen dat ook nog door zich er persoonlijk voor in te zetten. Desalniettemin zijn ze gebruikt door één van de strijdende partijen.
Spreken over "één van de strijdende partijen" is pervers en "filthy" om het met de woorden van Finkelstein te zeggen. Aan de ene kant heb je een van de meest geavanceerde legers ter wereld. Aan de andere kant heb je Palestijnse vluchtelingen die verjaagd zijn van het grondgebied dat nu "Israël" heet en die opeengepakt in Gaza trachten te overleven en met de moed der wanhoop verzet bieden tegen een van de meest geavanceerde legers ter wereld.

Citaat:
Het is oorlog tussen Hamas en Israel en die oorlog is bloedernstig. Dagelijks staan deze mensen elkaar naar het leven. Voor Israel is die blokkade geen spelletje maar ook bloedernstig. Als de blokkade zou worden opgeheven (door deze actie) zou hierna de weg wagenwijd openstaan voor aanvoer van wapens naar Gaza. Vanuit het oogpunt van Israel is de blokkade dus essentieel voor de eigen veiligheid en moet dus zwaar verdedigd worden. (Of men dat terecht zo ziet of niet, is hierbij niet van belang. Het gaat erom dát men het zo ziet en dat de tegenstander dat weet en er gebruik van heeft gemaakt.) Iedereen die de situatie kent weet dat Israel nooit zou hebben toegestaan dat de blokkade doorbroken werd en deze koste wat kost zou handhaven. Het is precies daarom dat de Turkse regering de kapiteins van de schepen ervoor heeft gewaarschuwd niet aan deze actie te beginnen.
Dat argument is een leugen, en dat weet je heel goed. Het is een leugen die het goed doet bij een gedesinformeerd Europees en Amerikaans publiek, dat jarenlang de propaganda van het moderne, democratische Israël omringd door barbaarse antisemieten door de strot geramd heeft gekregen.

Het is een leugen, vermits het doorlaten van melkpoeder, van cement voor de wederopbouw van alles wat Israël heeft vernietigd, van speelgoed voor de kinderen, van medicijnen, absoluut niets met wapens te maken heeft.

Citaat:
Goedwillende burgers hebben zich laten gebruiken in een militaire actie (het doorbreken van een vijandige blokkade) die vermomd was als humanitair project. De organisatoren hebben willens en wetens daarvoor onschuldige levens willen opofferen en zijn minstens zo schuldig aan de dood van deze mensen als degenen die de trekker hebben overgehaald.
Dit is niet alleen pervers. Het is wraakroepend. Jij acht de slachtoffers verantwoordelijk voor de moord. Jij doet het proces van de slachtoffers, om de beulen vrij te pleiten. De maskers vallen, Hertog: onder je "democratische", "redelijke" masker schuilt de apologie van de haat en de steun aan de Israëlische misdaden.

Jij beschouwt het doorbreken van een illegale militaire blokkade door ongewapende burgers als een oorlogsdaad en acht het omsingelen van deze burgers met oorlogsschepen en het vermoorden van een tiental en het verwonden van een zestigtal onder hen als een logisch gevolg. Jij beschouwt deze burgerslachtoffers zelfs als "minstens zo schuldig" als de moordenaars!

Je ziet zelf niet in dat wat je hier doet wraakroepend is. Er zijn een aantal precedenten in de geschiedenis waarop regeringen het vuur hebben laten openen op burgers die zich verzetten tegen onrecht, en telkens reageerde de wereld met afschuw en veroordeling. Ook hier zal het niet anders zijn.

Je staat in je blootje, en beseft het zelf niet.

Citaat:
En dan zie ik bij Phara twee jonge, onschuldige, frisgewassen, ''arische'' meisjes zitten die vertellen over ''onrecht'' en hun kuifje-avonturen tegen het grote boze Israel. De grote oom van de politie zegt vaderlijk dat hij het heel idealistisch van ze vindt maar dat hij een tweede keer toch niet meer zou aanraden nu hij heeft gehoord dat ze teruggaan. ''Het kan toch wel gevaarlijk zijn hoor, weet wat je doet..'' En De Vadder en Phara knikkig instemmend terwijl de meisjes guitig lachen en nog meer idealistisch kijken.
Alsof het verdomme een spelletje is. Ik ben te cynisch geworden voor dit soort spelletjes.
Cynisch ben je inderdaad. De manier waarop je deze jongedames, die hun levens riskeerden om het onrecht aan te klagen, op een lage, persoonlijke manier aanvalt, is erg klein van je. Dat je het onrecht dat ze aanklagen tussen aanhalingstekens zet, betekent dat je ofwel totaal niet weet wat er daar gebeurt, ofwel dat je zó cynisch geworden bent dat elke menselijke empathie je vreemd is geworden. In beide gevallen heb ik een diep medelijden met jou.

Citaat:
Ja, maar u vergeet dat d�*e betogers en activisten wérkelijk geweldloos en ongewapend waren. Deze keer kon Hamas/moslimbroederschap zich nog niet inhouden en heeft ervoor gezorgd dat het geweld werd uitgelokt door zelf geweld te plegen. Ik denk dan ook dat deze actie als een boemerang naar ze terugkeert als alle feiten eenmaal bekend zijn geworden. Ze hadden pas écht de (propaganda-)oorlog gewonnen als ze het hadden aangedurfd thuis te blijven en alleen de onschuldige actievoerders de actie hadden laten voeren. Maar dan had Israel waarschijnlijk niet (genoeg) geweld gebruikt en was het niet gelukt om de publieke opinie te shockeren.
De manier waarop u deze actie probeert voor te doen als een actie van Hamas, terwijl het een actie van NGO's en vredesactivisten was van over de hele wereld, is bijzonder lachwekkend.

Citaat:
Het afkeuren van deze buitensporige operatie van Israelische commando's lijkt me zo vanzelfsprekend dat het nogmaals aanklagen ervan zou lijken op het intrappen van een open deur.
Altijd hetzelfde excuus: de misdaden van Israël aanklagen zou "een open deur intrappen" zijn. Ondertussen sterven wel elke dag Palestijnen door uw "open deur". En wat doet u? De misdaden minimaliseren en de slachtoffers criminaliseren.

Schaam u!

Citaat:
Het geeft nogmaals aan dat Netanyahu ook niet meer weet wat hij moet doen en dat de Israelische regering op dit moment de weg kwijt is. Ik hoop dat ze 'm gauw terugvinden.
U kunt beter dan dergelijk naïeve en onnozele praat. Netanyahu is altijd een havik geweest die gedreven wordt door haat voor alles wat Palestijns is. De misdaden die hij nu pleegt, liggen in het verlengde van alle misdaden die hij in zijn carrière heeft gepleegd. Het gaat hier geenszins om een uitschuiver.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 juni 2010 om 10:47.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 11:19   #270
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Vlamingen !
Dat zei ik toch? Vlamingen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 11:21   #271
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Eender waar in de media zou zo'n achterlijke debiele uitspraak van een politicus onmiddellijk afgekraakt worden en die politieker mag zijn carrière wellicht vaarwel zeggen. Zionisten hebben absoluut geen argumenten en kunnen dan ook niks anders dan zich verlagen tot gescheld, zo blijkt maar weer.
Zoals de quote van Balkenende:
Citaat:
U kijkt zo lief.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 11:57   #272
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Toch wel schandalig dat 42% de zionistische schurkenstaat steunt.

bwaa, het is niet omdat de hasbara hier aan pr damage control trachten te doen , dat dit als representatief dient genomen te worden. helemaal niet eigenlijk, de vox populi in zowat de hele wereld is de laatste jaren steeds meer anti israel geworden. Politici in de meeste zionbolwerken beginnen zeer traagjes mee te evolueren, doch de kentering is gezet; dat houdt geen hasbara meer tegen
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 12:00   #273
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Liberalist_nl beledigt op een heel lage manier deze twee moedige Vlaamse vrouwen door vunzige opmerkingen te maken over hun privé-leven. Geen woord van veroordeling van de zgn. "beschaafde" Israël-supporters �* la Hertog.
het doet me juist veel plezier dat de hasbara die je opsomt zich met dergelijke praktijken inlaten, ze hebben immers geen andere keuze meer, de waarheid over de schandelijke misdaden van hun terreurstaat beginnen steeds pijnlijker en genanter te knagen.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 12:02   #274
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
bwaa, het is niet omdat de hasbara hier aan pr damage control trachten te doen , dat dit als representatief dient genomen te worden. helemaal niet eigenlijk, de vox populi in zowat de hele wereld is de laatste jaren steeds meer anti israel geworden. Politici in de meeste zionbolwerken beginnen zeer traagjes mee te evolueren, doch de kentering is gezet; dat houdt geen hasbara meer tegen
Daar gaat het tenslotte toch om hé.
Oud 6 juni 2010, 12:06   #275
Argusx43
Minister

Standaard

Wat ik mij afvraag is of die twee meisjes ook zouden meegedaan hebben met die actie als het om neem nu bijvoorbeeld koerden en Turkije zou gaan i.p.v. palestijnen en Israël.
Oud 6 juni 2010, 12:12   #276
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orangmarc Bekijk bericht
Ach. Vlaanderen heeft eindelijk nog eens zijn eigen echte “vrijheidsstrijders”. Ze heten Griet Deknopper en Inge Neefs. Griet en Inge – kan het Vlaamscher ? Twee “moedige” deernen die de “arme” Palestijnen met een bootje ter hulp wilden snellen. Ze werden door het Israëlische leger natuurlijk geen haar gekrenkt – maar hun onnozel gekwek over “geweld” klinkt oorverdovend in alle media. Even luid als de “Vlaamsche Leeuw” en de anti-joodse propaganda waarmee ze werden opgevoed.

Ach. Wie bedriegt hier wie ? Hoe bruin kan je het eigenlijk bakken – in 1933 en nu ?

De multiculturele meelopers die de beide deernen bejubelen hebben weer eens bewezen hoe blind ze zijn. Of lui. Of kwaadwillig. Het volstaat om een half uur te googlen om te weten welk vlees we in de kuip hebben met die beide Vlaamsche deernen.

Griet – kan het Vlaamscher dan deze naam ? – werkt aan de Erasmushogeschool in Brussel. Zij is coördinator van het “islamproject” in de hogeschool. Zij heeft daar veertien studenten onder haar bewind. Zes jongeren zijn al afgestudeerd als regent met lesbevoegdheid voor de islam, vijf van hen geven les. Ze bekent zelf : “De vier vrouwen doceren enkel islam-godsdienst, de man geeft ook andere vakken.” Zij werkt verder aan het kenbaar maken bij moslims van de opleiding door folders te verspreiden in moskeeën. Onze Vlaamsche Griet moet wel toegeven dat “bij startende studenten de taal vaak een probleem is”. Daardoor volgen drie van de huidige eerstejaars “voorlopig” nog geen stage. De Vlaamsche deerne vervolgt verder : “We zorgen dat ze hun taalachterstand kunnen bijbenen zodat ze een eerlijke kans krijgen. Hun schoolloopbaan in het middelbaar mag niet bepalend zijn voor hun kans op succes als leraar.”

Hoe zullen we dit vrij vertalen ? De Vlaamsche Griet zorgt ervoor dat fundamentalistische nulliteiten – die door hun ondermaatse schoolprestaties en spijbelgedrag mislukt zijn op school – toch nog op een gemakkelijke manier een diplomaatje krijgen. Zodat ze betaald met ons belastinggeld hun achterlijk geloof alsnog kunnen verspreiden bij kansarme jongeren in niet zo leuke scholen. Dat ze nauwelijks of geen Nederlands spreken mag natuurlijk geen beletsel voor deze heilige missie vormen. De volgende generatie islamitische vijanden van het vrije denken moet hoe dan ook worden klaargestoomd om in onze scholen hun werk te doen !

Ook Inge Neefs is geen onbekende in het Midden-Oosten. Zij is “pedagoge” van opleiding – een vak waaraan we de beste herinneringen bewaren en dat ons allen heel dierbaar is. We weten toch allemaal hoe vrijdenkend en open pedagogen zijn ? Inge verblijft sinds januari met uw belastinggeld als “activiste” op de Westbank in Palestina om met “actieve deelnames” in de wekelijkse “vredesdemonstraties” de anti-joodse haat te voeden. Juffrouw Neefs houdt dus van het gezelschap van homofobe en antisemitische vrouwenhaters die liever met stenen gooien dan naar school te gaan. Heel pedagogisch allemaal !

Beide Vlaamsche deernen komen uit een gezin dat bekend staat als zéér katholiek – en in het verleden héél fout. Maar ja – de Tweede Wereldoorlog is al lang geleden. En de Holocaust een verzinsel van verzuurde bejaarden. Kan het verschrikkelijker ? Het Vlaamsche fascisme dat al meer dan een eeuw de kant kiest van de gaskamervriendelijke barbarij !

Griet Deknopper en Inge Neefs zijn de Nele en Brunhilde van onze tijd ! Joodje pesten – daar komt het op aan ! Dat een van hen een relatie heeft met een moslimbroeder – dat doet natuurlijk niets ter zake ! Seks en politiek moet je kunnen scheiden !

Voor wie nog zou twijfelen aan de goede bedoelingen van de beide Vlaamsche Walküren –vindt u op het internet twee foto’s. De eerste is het officiële portret van Griet Deknopper en Inge Neefs. Daarop prijken ze proper uitgedost – netjes kant-en-klaar voor de westerse pers. Te mooi om waar te zijn. De tweede is een meer geheim portret – een fotootje bestemd voor de islamitische vriendjes. De Vlaamsche deernen in hoofddoek. Lekker toch – zo’n dingetje om het hoofd ? Zo’n doekje dat vrouwen en het vrije denken onderdrukt ? Past natuurlijk perfect bij de gezinsvriendelijke “Vlaamsche Leeuw” waarmee ze werden opgevoed.

Alle gekheid op een stokje – wanneer worden deze Vlaamsche maagden – zoals alle fascisten en antisemieten – voor een rechtbank gedaagd ? Wegens uitlokking van geweld en aanzet tot haat ? Ligt hier geen taak voor het onvolprezen Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding ? Of is iedereen in de multiculturele wereld gelijk – behalve een Jood ?
Tja en de nazi's waren dan ook goede maatjes met de arabieren door hun gezamelijke haat tegen de joden.
Oud 6 juni 2010, 12:30   #277
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Wat ik mij afvraag is of die twee meisjes ook zouden meegedaan hebben met die actie als het om neem nu bijvoorbeeld koerden en Turkije zou gaan i.p.v. palestijnen en Israël.
Ik zie niet in waarom niet.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 12:38   #278
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoogmoed daarentegen kritiseert terecht de pro-Zionistische propaganda, die alle legitieme kritiek op de schendingen van de mensenrechten en van het internationaal recht door Israël afdoen als "antisemitisme".
Die twee meisjes zijn twee stomme door Hamas and Co gemanipuleerde geitjes en Hoogmoed een fanatiek moslim die overloopt van judenhaat. Wat jou betreft, ik dacht dat je meer verstand had. Niet dus...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 12:39   #279
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
The enemy of my enemy is my friend...
Neen Kallikles, naast mensen die van Israëls politiek gruwen omdat ze de mensenrechten schenden, zijn er ook pure racisten van links en rechts die al vrij snel door de mand vallen. Dat weet je donders goed genoeg.

Een Jaani of een Djimi bijvoorbeeld, om er nu maar twee te noemen, zullen zich nooit van dergelijke lage veralgemeningen bedienen.

De uitspraak waar ik op wees, was geen verbale uitschuiver, maar een woeste schreeuw met een hevige racistische ondersteun.
Daar kan men zich alleen maar van distanciëren.
Op die manier kun je alle kromme lijnen recht praten.

Ik begrijp overigens niet dat je met jouw intellect in die val kunt trappen.

Doet me denken aan die oude Palestijn die men ooit eens interviewde, ik geloof dat het in Frankrijk was, na hevige rellen in één of andere stad, mogelijk Parijs.

"Wij zijn de condooms van de wereld".

Wijze woorden, als je hem vat.

Infinitus est numerus stultorum.
Mooie post, Nierika, en dat niet vanwege het compliment dat je mij maakt (ik hoop dat ik het verdien, en dat je je niet vergist door dat 'nooit' te gebruiken).

Ik zag gisteren voor het eerst de film "Avatar" (op DVD), en ik heb die twee keer na elkaar bekeken.

De associatie met wat in het Heilig Land gebeurt, was snel gemaakt. Ik heb daar niet de minste moeite voor moeten doen. Ik vraag me af of dat het opzet van de regisseur was, en ik vraag me eveneens af of andere mensen die die film zagen, ook diezelfde associatie maakten.

Vergeef mij deze 'off topic',

vriendelijke groet,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 12:40   #280
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat zei ik toch? Vlamingen.
Wat is er Vlaams aan die mensen ? Drie magrebijnse namen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be