Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 juni 2010, 15:00   #261
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Met dat laatste ben ik volledig akkoord.
dan moet je veel zaken splitsen. Peeters en Demotte vragen dat trouwens.
Oud 23 juni 2010, 17:49   #262
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Inderdaad.
Nu de Franstalige elite NL spreekt, is er geen reden meer voor de VL om zich terug te trekken in hun eigen staat.
Nu moet er confederalisme komen
Een eigen staat is voor later.
Niet lopen vóór je kunt gaan !

Boduo is offline  
Oud 23 juni 2010, 17:52   #263
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Nu de Franstalige elite NL spreekt, is er geen reden meer voor de VL om zich terug te trekken in hun eigen staat.
Beschouw je jezelf dan als elite?

En nee, de "echte" elite, die waar dus al het geld zit spreekt geen woord nederlands. Noem het de Franstalige belgische adel, Albert Frere en ander nieuw rijk gevolg, GEEN WOORD NEDERLANDS
Donar is offline  
Oud 23 juni 2010, 17:54   #264
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Met dat laatste ben ik volledig akkoord.
confederalisme dus blij dat we akkoord gaan
Donar is offline  
Oud 23 juni 2010, 19:28   #265
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die grond was nochtans ooit Romeinse grond.
Wat nu ?
1) als er al ooit een Romein in Brussel geweest is, dan was dat net zo goed een bezetter, als de Franstaligen van vandaag.

2) bij mijn weten heeft er echter nooit een Romein voet gezet op de Vlaamse grond van Brussel. En wel om deze reden:
Citaat:
Brussel ontstond rond een castrum op een eiland in de Zenne (het Groot Eiland, ter hoogte van het huidige Sint-Goriksplein) in de 10e eeuw.
fonne is offline  
Oud 23 juni 2010, 19:31   #266
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit geen Romeinen geweest ?

AL die bouwsels en heierbanen zijn er dan vanzelf gekomen ?
Brussel ontbreekt nochtans op de wegenkaart van de Romeinen.
fonne is offline  
Oud 23 juni 2010, 19:41   #267
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dit schrijft Eric Donckier vandaag in de krant. Hij geeft ook een opsomming van redenen waarom hij dat schrijft. Een opsomming die ik hier maanden geleden in een ander topic ook al gaf. Ik ga dat niet meer neerschrijven. Straks zal de ganse tekst wel online te lezen zijn op www.hbvl.be.
En sinds wanneer beschouwen we de onzin van Eric Donckier de Donceel van verarmde adel als relevant?
fonne is offline  
Oud 23 juni 2010, 20:20   #268
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Centurio Bart zal ook wel weten dat zijn programma niet voor 100% uitgevoerd zal worden, daarvoor heeft hij een 2/3 in Vlaanderen nodig, en zelfs dan moet hij nog in een regering met de Walen.
Heb ik zo de indruk dat je je niet graag neerlegt bij de uitslag van de verkiezingen in Vlaanderen ?

Verkies je, na een voorlopig status quo, een volgende verkiezingsuitslag die heeel duidelijk, ongenuanceerd duidelijk, pijnlijk want ietsje te nefast duidelijk, een overkill aan duidelijkheid, zal zijn ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 juni 2010, 21:15   #269
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En sinds wanneer beschouwen we de onzin van Eric Donckier de Donceel van verarmde adel als relevant?
Wat is je probleem? Een beetje gaan moddergooien omdat je geen relevante tegenargumentatie hebt? Omdat hetgeen E. Donckier schrijft niet past in het sprookje dat de Falminganten ons willen doen geloven? Wat heeft de inhoud van zijn artikel te maken met het feit of hij al of niet van (verarmde) adelijke afkomst is?
pajoske is offline  
Oud 23 juni 2010, 21:42   #270
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
Beschouw je jezelf dan als elite?

En nee, de "echte" elite, die waar dus al het geld zit spreekt geen woord nederlands. Noem het de Franstalige belgische adel, Albert Frere en ander nieuw rijk gevolg, GEEN WOORD NEDERLANDS
wie praat er nu over die oude mensen.
azert is offline  
Oud 24 juni 2010, 00:01   #271
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Na de verkiezingen zullen Elio en BDW misschien overeenkomen om te splitsen en dan zal men later spijt hebben.

De KUL en de UCL vragen zich al meer en meer af waarom ze ooit gesplitst zijn en....
in Sport Voetbal lees ik dat
men hoopt om vanaf 2011-12 weer een eengemaakte Tsjecho-Slowaakse voetbalcompetitie op te starten.
De scheiding heeft gezorgd voor lege stadions, amper spankracht, geen sponsors en geen geld + de uittocht van jonge talenten.

Tsjecho-Slowaakse wordt vaak aangegeven als voorbeeld van een perfecte scheiding; maar de eerste tekenen van spijt zijn er al.

Hopelijk staat de draad niet op de verkeerde plaats.
WEES BANG!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 juni 2010 om 00:02.
Jazeker is offline  
Oud 24 juni 2010, 00:15   #272
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Als er trouwens een paar kiekenkoten zijn in belgique, dan zijn het wel de ziekenhuizen van Jette en die van de UCL. In die laatste ben ik zelfs om 5 uur 's ochtends na een hele avond en nacht wakker op de spoedafdeling gaan lopen omdat ik het daar niet meer kon uithouden. Zelfs de hoofdarts van de urgentie afdeling kon me niet meer tegenhouden en heeft uiteindelijk een taxi voor me laten bellen. Als Gasthuisberg (KUL) DAAR ooit op zou gaan lijken, dan mag ik nog een hartaanval hebben naast de ingang van de spoedafdeling, maar laat ik me met de ambulance buiten een straal van 100 km rijden naar.

Gelukkig is Gasthuisberg nog steeds een degelijk hospitaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 24 juni 2010, 00:19   #273
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) als er al ooit een Romein in Brussel geweest is, dan was dat net zo goed een bezetter, als de Franstaligen van vandaag.

2) bij mijn weten heeft er echter nooit een Romein voet gezet op de Vlaamse grond van Brussel. En wel om deze reden:
Dus de Ollanders waren ook bezetters ?
Henri1 is offline  
Oud 24 juni 2010, 05:00   #274
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 24 juni 2010 om 05:17.
Zwartengeel is offline  
Oud 24 juni 2010, 08:36   #275
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als er al ooit een Romein in Brussel geweest is, dan was dat net zo goed een bezetter, als de Franstaligen van vandaag.
Volgens die logica is iedereen overal een 'bezetter' of daar een afstammeling van. Dan ziet u de wereld wellicht als een bijzonder vijandige plaats, als al die Franstaligen overal bezetters zijn.

Het zouden ook gewoon inwoners van Brussel kunnen zijn natuurlijk.

Maar goed, wie volgende zin publiceert, kan je natuurlijk nooit au serieux nemen:

Citaat:

Citaat:
Brussel ontstond rond een castrum op een eiland in de Zenne (het Groot Eiland, ter hoogte van het huidige Sint-Goriksplein) in de 10e eeuw.
Enig idee wat een castrum juist is?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 24 juni 2010 om 08:38.
ministe van agitatie is offline  
Oud 24 juni 2010, 13:26   #276
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Volgens die logica is iedereen overal een 'bezetter' of daar een afstammeling van. Dan ziet u de wereld wellicht als een bijzonder vijandige plaats, als al die Franstaligen overal bezetters zijn.

Maar goed, wie volgende zin publiceert, kan je natuurlijk nooit au serieux nemen:

Ja, Ministe, maar het is wel de waarheid hé. Brussel bestond nog niet in de Romeinse tijd.
Hoe zit het verder met de revolutie ?
Ze wil precies niet goed vlotten me dunkt.

Laatst gewijzigd door Pericles : 24 juni 2010 om 13:38.
Pericles is offline  
Oud 24 juni 2010, 13:37   #277
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als er trouwens een paar kiekenkoten zijn in belgique, dan zijn het wel de ziekenhuizen van Jette en die van de UCL. In die laatste ben ik zelfs om 5 uur 's ochtends na een hele avond en nacht wakker op de spoedafdeling gaan lopen omdat ik het daar niet meer kon uithouden. Zelfs de hoofdarts van de urgentie afdeling kon me niet meer tegenhouden en heeft uiteindelijk een taxi voor me laten bellen. Als Gasthuisberg (KUL) DAAR ooit op zou gaan lijken, dan mag ik nog een hartaanval hebben naast de ingang van de spoedafdeling, maar laat ik me met de ambulance buiten een straal van 100 km rijden naar.

Gelukkig is Gasthuisberg nog steeds een degelijk hospitaal.
Kleinzerige vent.
Als ze je nu nog met een ziekenwagen zouden vervoerd hebben...
Another Jack is offline  
Oud 24 juni 2010, 14:02   #278
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja, Ministe, maar het is wel de waarheid hé. Brussel bestond nog niet in de Romeinse tijd.
Nee, en Vlaamse grond evenmin. Vlaanderen bestaat pas sinds 1980 als ik het goed heb.

Citaat:
oe zit het verder met de revolutie ?
Ze wil precies niet goed vlotten me dunkt.
Ik ben nogal optimistisch: het kapitalisme gaat door een bijzonder zware crisis, de leiding van de bourgeoisie is compleet in crisis, instituten als de monarchie, de politieke partijen, de pers, banken, de kerk en politiediensten worden door een zeer groot deel van de bevolking gewantrouwd en overal in Europa roert de arbeidersklasse zich als zelden voorheen. Vandaag meer dan 1 miljoen betogers in Frankrijk.

Da's natuurlijk geen revolutie maar we komen toch dichtbij een pre-revolutionair klimaat.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 24 juni 2010 om 14:03.
ministe van agitatie is offline  
Oud 24 juni 2010, 14:07   #279
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, en Vlaamse grond evenmin. Vlaanderen bestaat pas sinds 1980 als ik het goed heb.

Ik ben nogal optimistisch: het kapitalisme gaat door een bijzonder zware crisis, de leiding van de bourgeoisie is compleet in crisis, instituten als de monarchie, de politieke partijen, de pers, banken, de kerk en politiediensten worden door een zeer groot deel van de bevolking gewantrouwd en overal in Europa roert de arbeidersklasse zich als zelden voorheen. Vandaag meer dan 1 miljoen betogers in Frankrijk.

Da's natuurlijk geen revolutie maar we komen toch dichtbij een pre-revolutionair klimaat.
Het enige pre-revolutionairs dat ik hier ooit gezien heb was toen de Nickelodeon speelgoedkaartjes op waren in de lokale Delhaize.
Another Jack is offline  
Oud 24 juni 2010, 17:47   #280
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een castrum is een versterkte plaats. Dat hoeft echt niet Romeins te zijn hoor. Er werden in de 9de en 10de eeuw overal in Vlaanderen castrums uitgebouwd als reactie op de invasies van de Noormannen. Ter illustratie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://inventaris.vioe.be/dibe/geheel/21063
Wanneer de Noormannen weggetrokken waren, werd op het einde van de negende of begin tiende eeuw een grafelijk castrum opgericht op de plaats waar zich thans het Gravensteen bevindt tussen de Leie en enkele zijtakken van deze rivier, op ongeveer 1 km. afstand van de samenvloeiing wet de Schelde.
En nu moet ik jou "serieux" nemen? Met geschiedenisles op lagere schoolniveau kom je er niet hoor!
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be