Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hereniging der Nederduytscher landen?
Ja ghaerne! 50 54,35%
Neen! 42 45,65%
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 17:47   #261
777
Vreemdeling

777's schermafbeelding

Standaard

Neen, er is meer kans op slagen voor een onafhankelijk Vlaanderen dan voor een Nederlandse vereniging.

Denemarken heeft slechts een bevolking van 5,5 miljoen , dat is minder dan Vlaanderen en zij zijn (al heel lang) ook onafhankelijk.
Oud 20 mei 2004, 18:19   #262
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Allez bazeke, ge gaat mij niet wijsmaken dat ge daar niet tegen kunt en dat ge u daar zelf niet schuldig aan maakt. Of ben je je vooroordelen over Amerikaans simplisme e.d. al vergeten? Als ge u in uw gat gebeten voelt: tough shit.
Excuseer, maar nu doe je de waarheid wel openlijk geweld aan. Toen Dimitri argumenteerde, blafte jij hem af (jawel, uw stijl is allerminst beschaafd te noemen) dat ie van een andere cultuur is. Daarop maakte ik de opmerking dat jij dan waarschijnlijk van de Amerikaanse cultuur bent.

Je opmerkingen getuigen gewoon van een ondoordacht, simplistisch denken. Ik noem een kat een kat en zeg dat ook.

Nu trek jij die twee samen alsof ik zou gezegd hebben dat Amerika simplistisch is. Dat bewijst dat jij geen oprechte discussiepartner bent, maar enkel een enfant provocateur.
Sorry Tantist, de link tussen Amerika en simplisme was veel te ver gezocht. Niemand zou het uit uw zeggen kunnen afleiden, het was allemaal mijn imaginatie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Jouw cultuur is blijkbaar meer en meer het Amerikaanse simplisme.

Citaat:
Citaat:
Ik denk dat je nog geen enkel argument hebt aangebracht.
Misschien moet je ze ook nog lezen. Laat eerst het bloed vanuit je ogen wegtrekken, en na die vlaag van razernij zal de tekst wel leesbaar zijn.
Wat doet u denken dat ik razend ben? Ben je een beetje opgewonden achter het keyboard? Het schijnt dat een lollie helpt.

Citaat:
Citaat:
Het ligt trouwens niet aan mij om te bewijzen waarom niet, het is aan u om aan te tonen dat uw idee in zo'n investering de moeite waard is.
Lees alles nog eens opnieuw, of zoek eens met de zoekfunctie... Je zou verschieten...
Och natuurlijk, TomB moest maar weten dat Tantist zijn argumentatie in een andere thread heeft geschreven. Allez, gebruikt gij dan vanaf nu maar www.google.com als tegenargumentatie.

Citaat:
Citaat:
Ik zal even doorlopen wat jij argumentatie vind:
1. Voorkeur voor liberaal KMO-land: Ik denk dat dat eerder uw opininie is dan wat anders. Wat moet ik anders denken van al die grote multinationale Nederlandse bedrijven? Ben je even de Getronicsen, Shells e.d. e hun invloed op het beleid vergeten? Verder is de corporate culture totaal anders tussen Nederland en Belgie. Ik zal het u niet kwalijk nemen dat ge onwetend zijt, ge zijt immers nog student.
Wat een hooghartigheid, "jij bent maar student en ik de alwetende afgestudeerde". Soit, ik ga niet in op zo'n kinderachtige provocaties.

Ook multinationals als Interbrew vergeten? Afgezien daarvan, wordt de dagelijkse economie in Nederland door het privé-initiatief geregeld, niet door een staatseconomie. Je weet goed genoeg dat ik dat bedoel, maar we weten allebei dat je het spel niet eerlijk speelt.
Ik speel het spel wel eerlijk. Als jij echt denkt dat het Nederlandse corporate landschap dezelfde structuur is toegedaan als het Belgische, dan ben je verkeerd. Interbrew, Solvay etc. zijn uitzonderingen in Belgie. Getronics, Shell, Unlilever, KPN, ING, Heineken, etc. vormen een veel belangrijker deel van de economie als de KMO in vergelijking met Belgie. Vergelijk gewoon even de BEL20 index met de AEX index en tel de cash flows van die bedrijven samen en je komt tot de concrete, objectieve, vaststelling dat de multinational zwaarder doorweegt in Nederland.

Citaat:
Citaat:
2. dichtbevolkt land
Dat is nu echt het eerste wat in mij opkomt als argument om te gaan fusioneren met iemand zie: Wow, zij hebben ook weinig land!
Simplistisch... Als je ziet dat door de Nederlandse overbevolking er ook migratie is naar Vlaanderen, zou je wel weten dat we dit probleem best samen aanpakken, want in de praktijk zijn de problemen toch al verbonden. Of jij dat nu leuk vindt of niet.
Ik heb geen enkel probleem met migratie, voor mij mag die grens helemaal weg, maar geen twee (of zelfs drie of vier) regeringen en statenbonden enz. Dat is gewoon een opzetten van dezelfde problemen als die nu bestaan met Wallonie. Zulke problemen komen van partijen die zich toespitsen op een deel van de bevolking.

Citaat:
Citaat:
3. Plat land
Een nog beter argument, we kunnen misschien morgen met Florida fusioneren, die zijn ook zo plat als een pannekoek.
Weer simplistisch. Aan zaken als ruimtelijke ordening denk je weer niet natuurlijk.
Plat zijn heeft zo zijn voordelen voor ruimtelijke ordening, maar dat is daarom geen argument om te fusioneren. Of wel?

Citaat:
Citaat:
4. Zelfde taal
Zoals reeds gezegd, is dat een goed argument; zowat het enige.
Ik vind dat nu persoonlijk het slechtste argument, maar het is wel van belang in de EU.
Voor mij ook niet, maar het is wel de beste reden om samen te werken omdat je een schaalvoordeel hebt bij alle drukwerk.

Citaat:
Citaat:
5. in het zuiden althans: katholieke voorgeschiedenis
Dus ze zijn verdeeld. Tof he.
Inderdaad, de Nederlandse bevolking is verscheiden. Het plaatje dat jij ophangt van de eenheidsworst is dus vals. Maar je kunt niet geloven hoe vaak die religieuze breuk als zogezegd tegenargument aangehaald wordt, terwijl die niet eens samen valt met de staatsgrens.
Tenzij je een einde wilt maken aan de scheiding tussen kerk en staat, is dat een non-argument.
Citaat:
Citaat:
6. convergentie wat betreft maatschappij (homohuwelijken, softdrugs tov rest Europa)
Welke convergentie? Softdrugs, homohuwelijk en stemrecht voor vreemdelingen zijn een paar van de meest omstreden topics in Vlaanderen. Daar kan je gewoon niet over een convergentie spreken, er is binnen Vlaanderen nog geen eens convergentie.
Dat is maar normaal, maar uiteindelijk heb je toch een gelijkaardig beleid. Of denk je dat ik met het hele beleid OK ben, vriend?
Je hebt in Belgie een zeer wankel beleid aangaande homohuwelijk, softdrugs en vreemdelingenstemrecht. Me dunkt dat ze daar in het Noorden wat liberaler over zijn.

Citaat:
Citaat:
7. eenzelfde sociologische verhoudingen (gelijkaardig levensstandaard)
Die hebben we gemeen met heel West Europa.
Daar zou je je toch eens serieus in kunnen vergissen. Wallonië heeft bv. een jongere bevolking. Bovendien is Duitsland een stukje rijker. Om maar 2 voorbeelden te noemen.
Die verschillen zijn op wereldvlak zodanig klein dat ze verwaarloosbaar zijn voor heel West Europa.

Citaat:
Citaat:
8. Economies of Scale: Je weet evengoed als mij dat op die schaal, het allemaal afhangt van de organizatie, je kan evengoed diseconomies of scale hebben door het groter worden, het is eerder likely gezien onze politieke multipartij-structuur.
Het is eerder likely dat jij dus een radicale tegenstander bent van de EU, aangezien dat argument daar ook op gaat.
Eenheidsmunt, open grenzen etc. De EU is een economische zegen. We hebben al die voordelen al met nederland. Ik zie eventueel heil in een uniforme BTW wetgeving, maar ook dat kan beter op Europees niveau uitgewerkt worden. Jij doelt echter veel meer op het politieke luik, en dat gaat niet.
Citaat:
Citaat:
Als ik dus samenvat zijn er twee argumenten, waarvan ge er dan nog eentje zelf vergeten te vermelde zijt, ik vermeld hem even voor de intellectuele eerlijkheid en beloofde openheid:
Doe niet zo schijnheilig, die spelletjes worden snel doorzien.
Het was nochthans sincere, ik neem niet deel aan deze discussie om ze te 'winnen'. Ik denk dat ge u laat verblinden door mijn anti-nederlandse opmerkingen, zoals reeds gezegd schep ik daar wat plezier in, vooral dan omdat ik reeds uit vorige hollandermoppenthreads weet dat Dimitri daar zwaar aan tilt.
Citaat:
Citaat:
We spreken dezelfde taal. (Hoewel ik nog altijd liever een Belg dan een Belch ben)
We liggen naast elkaar en hebben een min of meer vergelijkbare transport infrastructuur.
Dank u wel, zie verder...
Zie hoger, want dit heeft met ruimtelijke ordening ook te zien.
Citaat:
Citaat:
Ge zou nochthans al langer als vandaag moeten weten dat ik zelf migrant ben, goed weet wat vooroordelen zijn en er helemaal geen heb.
Neen? We hebben verdorie een stuk of kweeniehoeveel berichten moesten sturen eer je begon te snappen dat Nederlanders niet allemaal Ollanders zijn.

Ik bedoel: zo'n phony houding doorzie je direct hoor TomB...
En ik wist van in het begin perfect hoe Nederland in elkaar zat. Het is uitermate grappig dat jullie blijven denken dat ik niet wist dat alle Hollanders Nederlanders waren, maar daarom niet omgekeerd.

Citaat:
Citaat:
Ge zou ook al langer als vandaag moeten weten dat als ik iemand zijn ketting vind, ik er nogal graag eens aan sleur omdat het plezant is.
Goh? Zie jij deze discussie zo? Dat is dan echt spijtig voor u, ik hoop dat je snel beter wordt.
Ik zie deze discussie niet alleen zo, ik vind het gewoon leuk. Dat jij dat als een ziekte beschouwd is uw probleem, maar zoals hierboven reeds aangetoond leid je er dan blijkbaar zelf aan. Lees misschien mijn allereerste antwoord in de thread nog eens, het was een ware trendsetter. Ik maakte die trouwens omdat ik dacht dat er niemand was die een heraansluiting met Nederland wou. Blijkbaar heb ik me vergist en is er toch zo'n minderheid. Nu wil ik de argumenten van die minderheid horen. Is dat zo moeilijk te snappen?

Citaat:
Ik heb immers nog geen enkel zinnig bezwaar gehoord, laat staan argument. Je komt dus over als een dolzinnige dwaas die enkel maar haat kan spuien. Het spijt me, maar zo is het. Enkel de cultivatie van vooroordelen hoor ik, waarvan je dan nog claimt ze niet te hebben. Waar hebben we dat nog gehoord, bij welke partij?
Komkom, je hebt nog niet dikwijls een discussie van dit niveau gehad met een die-hard blokker, laat staan dat die Blokker zou openstaan voor uw mening. (is dat nu ook een vooroordeel? )

Verder denk ik dat je over de argumentatie heen leest. De ruimtelijke ordening is volgens mij een groot politiek argument tegen een fusie. (Niet voor mij)

Citaat:
Citaat:
Geen wonder dat ik de link niet kon vinden, ik was op zoek naar een statistiek die de volgende studie van Prof. Dr. Tantist bevestigde:
Ach zo!!! Wel TomB, ik raad je DRINGEND aan eens wat meer Nederlanders te leren kennen. Dat heeft 2 gevolgen:

1. Je vooroordelen (die ik ook gehad heb) zullen misschien -ik zeg wel degelijk misschien want haat is een niet te onderschatten emotie- erdoor afgezwakt worden.

2. Dan kan je dat zelf ondervinden. Echt waar: de meeste Nederlanders hebben er gewoon nog niet over nagedacht, maar uiteindelijk vinden ze het nog niet zo'n gek idee, al ken ik er ook die er niet van moeten weten.

Zo lang daar nog geen onderzoek naar verricht wordt, kan ik dat ook niet kwantificeren. Is dat mijn fout? Ik dacht van niet.
Aah, dus het was inderdaad een bevinding van Prof. Dr. Tantist met de methode van de natte vinger. Daar is niets mis mee, maar we moeten het dan wel ook zo beschouwen.
Citaat:
Ik vrees ervoor.
Wat valt er te vrezen?

Citaat:
De "argumenten" die jij aanhaalde als de mijne, waren geen argumenten an sich, dat waren gewoon overeenkomsten, WAAR NAAR GEVRAAGD WAS. Argumenten heb ik genoeg gepost in deze en andere discussies en ik nodig u uit de zoekfunctie te gebruiken als u ze zogezegd niet meer kan vinden.
En nu volgt argumentatie.
Citaat:
Even kort:
1. Positie Nederland in Europa consolideren
Wat is het concrete voordeel?
Citaat:
2. Spoorverbindingen tussen Vlaanderen en Nederland verbeteren (bv. tussen de twee Limburgen en tussen industriegebieden)
Tof, maar dat kan je doen door de spoorwegen te consolideren. (Of zelfs te privatiseren)
Citaat:
3. een gezamelijk havenbeleid (kan Antwerpen verder ontsluiten en Noord-Brabant heeft dan naast Rotterdam een tweede aanvoerhaven)
Ik denk eerder dat binnen 1 natie, met 2 deelstaten, dit uw communautair probleem gaat worden.
Citaat:
4. goedkoper hogeschoolbeleid (samenwerking is reeds internationaal begonnen in Limburg)
Waarom zou die samenwerking niet kunnen zonder zelfde staatsstructuur?
Citaat:
5. wetenschapsbeleid en navorsing verloopt efficiënter
Dat is min of meer hetzelfde hetzelfde als #4
Citaat:
6. een bescheiden filmindustrie kan opgezet worden
Tof zeg, we gaan met Nederland fusioneren opdat de staat films kan sponsoren. Dit is een argument tegen, als er een vraag is naar Nederlandstalige films, dan zullen die gemaakt worden.
Citaat:
7. culturele grootprojecten zijn makkelijker op te zetten
Geef mij zo eens een voorbeeld van een cultureel grootproject dat tussen Nederland en Belgie gaat opgezet worden in uw ideale staat.
Citaat:
8. marktvergroting
Waar zie je de gezamelijke markt groter worden?

Citaat:
etc etc etc... Allemaal dingen die reeds besproken geweest zijn, is het niet in dit, dan wel in andere onderwerpen. Meer info dan ook daar (je begrijpt toch dat ik niet altijd hetzelfde ga overtypen voor tegenstanders die niet eens de moeite doen om het te onthouden?)
Dit is de eerste I-wanna-be-Dutch thread die ik zie. Je mag gerust met links naar andere discussies werken, maar aannemen dat ik alles weet, is een beetje te veel vertrouwen in mijn alwetendheid.

Citaat:
Maar vertel eens, wat zijn kort je wezenlijke bezwaren? De schrik voor Ollandse concentratiekampen? Of wat dan ook?
Ik heb helemaal geen bezwaar om samen te werken met de hollanders (oops), iedereen die dat wil doen, moet dat maar doen, en als er een meerderheid is die wil fusioneren, dan moet dat maar gebeuren. Mijn enige vraag is dat voordat we miljarden gaan investeren in een nieuwe 'statenbond', dat eerst de voordelen worden toegelicht. En op dit ogenblik zie ik er enkele, maar ze zijn nogal magerkes.
Oud 20 mei 2004, 18:30   #263
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Ik denk dat het voor de discussie vooral aardig zou zijn moesten onze experts ter zake eerst even dat emotionele groot-dietsland idee te staven met concrete voordelen voor beide naties. Het is namelijk niet aan mij om te zeggen waarom niet, dan wel aan u om uit te leggen waarom we zulke investeringen moeten maken. Hoeveel is die investering eigenlijk? Hoezeer verschilt de sociale zekerheid van de twee landen? Wie gaat moeten bijpassen voor wie? Hoe zit het met taxatie op kapitaalswinst? En op eigendom? Dat zijn de meer serieuze en voor de hand liggende vragen, waarop geen antwoord komt.
Die vragen zijn allang behandeld in andere topics over dit onderwerp. Bij een hereniging als confederatie tussen VL en NL, is er enkel sprake van samenwerking op de meest nuttige bevoegdheden (buitenlandse zaken, defensie, justitie, staatsstructuur uiteraard). Bijkomende bevoegdheden hangen volledig af van de deelstaten zelf. In tegenstelling tot de Waalse politiek, lijkt mij sociale zekerheid nu niet bepaald de belangrijkste samenbindende factor van een land. De Antillen en Aruba hebben ook een eigen sociale zekerheid. Weliswaar een stuk slechter dan die van Nederland, maar goed.

Bij een hereniging als deelstaten (Vlaanderen, Noord- en Zuid-Brabant, Limburg, Holland, Zeeland, enz.) zullen wellicht meer bevoegdheden samen geregeld worden, maar ook dan enkel in gezamenlijk overleg. Eventueel kunnen bepaalde onderdelen van de belastingen (blijkbaar is dat je belangrijkste zorg) deelstaatbevoegdheden blijven, zodat de vermogensbelasting bijv. niet in Vlaanderen hoeft worden ingevoerd.
Citaat:
Veel verder dan een: Als je het niet wilt heb je vooroordelen, heb ik nog niet gehoord. Als je me strakt nog nazi begint te noemen, is de vergelijking met de BUB partij compleet.
Het is wel duidelijk dat je graag dingen leest die er niet staan. En mij dan nog aanspreken op het feit dat ik niet dezelfde 'gave' heb.
Ach natuurlijk, ik moet maar de andere topics gaan lezen. Mijn argumentatie kan je terugvinden op www.google.com. Veel meer als de uwe, maar ik ga hem wel niet herhalen natuurlijk.
Oud 20 mei 2004, 18:33   #264
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Kan 1 der genieen van de hereniging mij naar de thread verwijze die de kost van een hereniging berekent?
Oud 20 mei 2004, 19:07   #265
Sufragette
Schepen

Sufragette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette
Klopt; de religieuze grens valt samen met de moerdijk.. Hoe ga je dat oplossen? Zuidelijk Nederland wel en Noordelijk niet?
Is die grens een probleem dan? Binnen Nederland in ieder geval niet. Het gaat er alleen om aan te geven dat de mentaliteit in het zuiden van Nederland nauw aansluit bij die in Vlaanderen.
Dat was niet wat ik bedoel, dat het voor de Nederlanders een probleem vormt, wel wanneer er sprake is van hereniging van Vlaanderen en de Nederland.
Wat betreft het mentaliteitsverschil; Nederlands Limburg is niet hetzelfde als Belgisch Limburg, evenmin als Brabant hetzelfde zou zijn als Antwerpen. Het verschil zit hem in kleine dingen; je zou het moeten ervaren om het te beschrijven.
Oud 20 mei 2004, 20:28   #266
Roger
Vreemdeling

Standaard

Ik heb altijd al meer affiniteit gehad met Nederland dan met Wallonie. De redenen :
- In Nederland spreekt men Nederlands; overal en zonder minachting.
- Belgie is een kunstmatige staat, Nederland niet.
- Historisch en cultureel gezien, horen Nederland en Vlaanderen bij elkaar.
- In Nederland kiezen de Nederlanders de nederlandse regering. In België bepaalt de PS de belgische regering(en) met slechts 15% van de Belgische stemmen.
- In Nederland respecteert men de mening van de kiezers.
- De Vlamingen worden geregeerd door een bende politici die zichzelf het stempel "vlaams" toekent, maar die geen vuist durft te maken tegen Wallonië wanneer het Vlaamse eisen betreft.
- In Nederland worden de puinhopen van 8 jaar paars stilletjesaan opgeruimd door de regering Balkenende. In België groeien deze puinhopen nog elke dag aan.

Als ik objectief de balans opmaak, dan denk ik dat Vlaanderen beter deel zou uitmaken van Nederland dan van België :
- De kunstmatige staat België gedraagt zich als een vazalstaat van Frankrijk. Daar hebben Vlamingen zelden iets bij te winnen.
- De havens van Rotterdam en Antwerpen samen, zouden in Europa van grote economische betekenis zijn.
- De aanhoudende financiele transfers van Vlaanderen naar Wallonië ervaar ik niet meer als solidariteit met een ontwikkelingsgebied, maar als pure diefstal : er worden in Wallonië geen structurele maatregelen getroffen om aan deze situatie iets te veranderen !
- In plaats van dankbaarheid voor de vlaamse solidariteit, krijgen wij niets dan minachting van de waalse politici en ook het koningshuis steekt die minachting niet onder stoelen of banken.
- Het valt mij op dat het op de belgische televisie de laatste tijd in de mode is om met modder te gooien naar Nederland, om mijns inziens een kunstmatige vijandschap te creëren tussen Vlaanderen en Nederland. Een negatieve toon met betrekking tot Wallonië daarentegen, is uit den boze.
- Er zijn vlaamse politici die er in slagen om het nationale symbool (de vlaamse leeuw) te verbieden tijdens voetbalwedstrijden. Ik kan mij niet inbeelden dat zulks mogelijk zou zijn in Nederland, een echte democratie.

Wel,
- Ik zal er geen traan om laten als deze belgische miskleunstaat ophoudt te bestaan (integendeel, dan geef ik een feestje !).
- Het ziet er naar uit dat het in België de komende 20 jaar onmogelijk zal zijn een regering zonder socialisten te vormen. Dat komt omdat Vlaanderen vastgekluisterd is aan het laatste oostblokland van Europa (jawel, Wallonië), waar politici blijven geloven in marxistische ideeën en subsidiëringspolitiek, weliswaar gesponsord met vlaams geld.
- Dus, geef mij maar Nederland, Oranje Boven !
Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 20:34   #267
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger
Ik heb altijd al meer affiniteit gehad met Nederland dan met Wallonie. De redenen :
- In Nederland spreekt men Nederlands; overal en zonder minachting.
- Belgie is een kunstmatige staat, Nederland niet.
- Historisch en cultureel gezien, horen Nederland en Vlaanderen bij elkaar.
- In Nederland kiezen de Nederlanders de nederlandse regering. In België bepaalt de PS de belgische regering(en) met slechts 15% van de Belgische stemmen.
- In Nederland respecteert men de mening van de kiezers.
- De Vlamingen worden geregeerd door een bende politici die zichzelf het stempel "vlaams" toekent, maar die geen vuist durft te maken tegen Wallonië wanneer het Vlaamse eisen betreft.
- In Nederland worden de puinhopen van 8 jaar paars stilletjesaan opgeruimd door de regering Balkenende. In België groeien deze puinhopen nog elke dag aan.

Als ik objectief de balans opmaak, dan denk ik dat Vlaanderen beter deel zou uitmaken van Nederland dan van België :
- De kunstmatige staat België gedraagt zich als een vazalstaat van Frankrijk. Daar hebben Vlamingen zelden iets bij te winnen.
- De havens van Rotterdam en Antwerpen samen, zouden in Europa van grote economische betekenis zijn.
- De aanhoudende financiele transfers van Vlaanderen naar Wallonië ervaar ik niet meer als solidariteit met een ontwikkelingsgebied, maar als pure diefstal : er worden in Wallonië geen structurele maatregelen getroffen om aan deze situatie iets te veranderen !
- In plaats van dankbaarheid voor de vlaamse solidariteit, krijgen wij niets dan minachting van de waalse politici en ook het koningshuis steekt die minachting niet onder stoelen of banken.
- Het valt mij op dat het op de belgische televisie de laatste tijd in de mode is om met modder te gooien naar Nederland, om mijns inziens een kunstmatige vijandschap te creëren tussen Vlaanderen en Nederland. Een negatieve toon met betrekking tot Wallonië daarentegen, is uit den boze.
- Er zijn vlaamse politici die er in slagen om het nationale symbool (de vlaamse leeuw) te verbieden tijdens voetbalwedstrijden. Ik kan mij niet inbeelden dat zulks mogelijk zou zijn in Nederland, een echte democratie.

Wel,
- Ik zal er geen traan om laten als deze belgische miskleunstaat ophoudt te bestaan (integendeel, dan geef ik een feestje !).
- Het ziet er naar uit dat het in België de komende 20 jaar onmogelijk zal zijn een regering zonder socialisten te vormen. Dat komt omdat Vlaanderen vastgekluisterd is aan het laatste oostblokland van Europa (jawel, Wallonië), waar politici blijven geloven in marxistische ideeën en subsidiëringspolitiek, weliswaar gesponsord met vlaams geld.
- Dus, geef mij maar Nederland, Oranje Boven !
90% van uw argumentatie is gebaseerd op waarom het niet goed gaat samen met de Walen. Dat wil daarom nog niet zeggen dat het wel zal gaan met de Nederlanders.
Oud 20 mei 2004, 20:40   #268
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan 1 der genieen van de hereniging mij naar de thread verwijze die de kost van een hereniging berekent?
Neen, maar wel veel minder de 10.000.000.000 euro die VL aan de 'andere' belgen jaarlijks afdraagt.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 20:47   #269
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Citaat:
Neen, maar wel veel minder de 10.000.000.000 euro die VL aan de 'andere' belgen jaarlijks afdraagt.
We hebben dat 'argument' van u al behandelt in de laatste post, het is niet omdat het niet goed gaat met wallonie, dat het beter zou gaan met nederland. Een wallonie discussie hebben we hier niet nodig, ze is niet terzake.
Oud 20 mei 2004, 20:56   #270
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
90% van uw argumentatie is gebaseerd op waarom het niet goed gaat samen met de Walen. Dat wil daarom nog niet zeggen dat het wel zal gaan met de Nederlanders.
1. Je hebt gelijk: er had op zijn minst een optie als 'vlaanderen onafhankelijk en dan zien we wel' moeten bijstaan.
2. Veel van de bedenkingen die je gaf (zeker bvb ivm het creëren van 'nieuwe' communautaire problemen) snijden imo hout er moet idd vooraf eerst een zeer duidelijke kosten-baten analyse gemaakt worden.

Ik vroeg me wél af wat je van zijn argumenten vindt om een einde aan het belgisch (gedwongen) huwelijk te maken.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 14:39   #271
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Allez, ze hebben hun zegske gedaan, er komen bezwaren en vragen, dan verdwijnen ze uit de thread. Binnen een paar weken komt dan een nieuwe thread over hetzelfde onderwerp, en dan gaan ze beweren dat alle argumentatie reeds gegeven is, en dat je maar de zoekfunctie moet gebruiken.
Oud 21 mei 2004, 17:21   #272
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, ze hebben hun zegske gedaan, er komen bezwaren en vragen, dan verdwijnen ze uit de thread. Binnen een paar weken komt dan een nieuwe thread over hetzelfde onderwerp, en dan gaan ze beweren dat alle argumentatie reeds gegeven is, en dat je maar de zoekfunctie moet gebruiken.
Je zal toch nooit overtuigd raken.
So be it.

We worden toch lekker terug 1 land
Oud 21 mei 2004, 17:27   #273
Sufragette
Schepen

Sufragette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
So be it.

Als het aan de kat ligt, koopt ze ook Whiskas..
De grote droom van de Vlamingen (volgens dit forum) om herenigd te worden met Nederland is slechts een illusie..
Oud 21 mei 2004, 17:54   #274
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
So be it.

Gebruik vooral geen argumenten.
Oud 21 mei 2004, 17:57   #275
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
So be it.

Gebruik vooral geen argumenten.
Oud 23 mei 2004, 02:43   #276
Den Nederduytschen Draeck
Vreemdeling

Den Nederduytschen Draeck's schermafbeelding

Standaard

Hoe verhoudt het aanbod aan sprekers hier zich eigenlijk tot Vlaanderen?
Is dit representatief, beter, of slechter?

Ikzelf had vernomen dat dit forum vrij links is, waardoor er hier relatief minder "herenigingsgezinden" te vinden zullen zijn.

Citaat:
Wel,
Ben ik dan uitgenodigd? 8)
Oud 23 mei 2004, 05:22   #277
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Nederduytschen Draeck

Ikzelf had vernomen dat dit forum vrij links is, waardoor er hier relatief minder "herenigingsgezinden" te vinden zullen zijn.

Citaat:
Wel,
Het forum is vooral extremistischer dan de realiteit.
Oud 23 mei 2004, 08:48   #278
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Dat, of ik heb vanalles gemist.
Oud 23 mei 2004, 08:55   #279
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Wel,
helemaal niet representatief.

Dit forum is intussen een microstaatje op zich aan't worden waar men over het algemeen geen enkele rekening houdt met de 9997000 Belgen die geen lid zijn.

in dit verband is het misschien nuttig sommige mensen op te roepen enige realiteitszin niet uit het oog te verliezen, vooral de Groot- en Heel- Nederlanders

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2004, 09:23   #280
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Brand los!

PS: ik vraag hier naar de mening van uitsluitend Vlamingen.
mag een B-Limburger ook zijn mening kwijt....
NEEN!!!!

Europa is de toekomst met wat "faciliteiten" voor onderwijs en kultuur voor de "kleine" talen....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be