![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het de meerderheid van de mensen niet uitmaakt of ze voor de kerk trouwen of niet, velen doen dit omdat het romantisch is of familie dit graag wil en velen trouwen ook helemaal niet voor de kerk, en persoonlijk vind ik het zeer goed dat de kerk niets te vertellen heeft! Of de kerk iets toestaat doet er niet toe omdat je eerst legaal getrouwd moet zijn voor je in een kerk kunt trouwen en dus nooit als veertienjarige daar zult staan om te trouwen en nee, goed dat dit niet kan! De reden is denk ik ook niet theologisch maar wel gebonden aan geschiedenis, vroeger telde namelijk het kerkelijk huwelijk en werd er vanaf veertien getrouwd, maar dat lijkt me wel erg lang geleden! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een wet die niet van toepassing is, heeft niets, nada, geen bal te maken met boven die wet staan,die niet bevoegd is voor het specifieke domein, in dit geval de kerk! ![]() Je hoeft me echt niets te vertellen over arbeidswetgeving! Wanneer jij morgen bij een werkgever gaat werken die je een arbeidsreglement doet tekenen( wat nooit in strijd mag zijn met de reguliere arbeidswetgeving) dan zal een arbeidsrechtbank mocht er ooit een geschil zijn de zak behandelen op basis van het arbeidsreglement. Omdat dit boven de reguliere arbeidswetgeving staat die enkel van toepassing is indien er gen arbeidsreglement is en gij moogt nu eens op uw koppeke staan, dit weet ik heel zeker. Dat is ook volkomen logisch, stel dat dit niet zo zou zijn, wat zou dan de zin zijn van een arbeidsreglement? Echt, dat u zulke zaken niet snapt! In ieder geval, voor mij is dit nu echt afgesloten! Tijd genoeg an besteed en bladzijden lang, alweer! Maar u krijgt natuurlijk wel alweer veel aandacht... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door alice : 11 augustus 2010 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval slorpt dit bij iedere discussie alle ruimte op, en dat is echt vervelend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de huidige situatie is nog steeds een verband tussen de twee vormen van huwelijk omdat men eerst burgerlijk moet huwen vooralleer men kerkelijk kan huwen. Dat is absurd : ik kan perfect kerkelijk huwen zonder burgerlijk te huwen. Uiteraard zijt je dan niet gehuwd op burgerlijk vlak en kan je geen beroep doen op de "rechten en plichten" die daarmee gepaard gaan. Ge zijt dan kerkelijk gehuwd maar burgerlijk ongehuwd (zoals een samenwonende koppel). Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#267 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan kan je opzoeken wat "boven de wet staan" betekent en tenminste de inleiding lezen van wat de arbeidswetgeving vertelt over het arbeidsreglement. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doop of commune hebben geen gevolgen voor anderen dan jezelf, een huwelijk wel! Daarom kan dit niet , ook niet voor de kerk indien beide partners niet aan de wettelijke voorwaarden voor een huwelijk, zoals leeftijd, bovendien leven wij niet in een theocratie maar democratie, de burger heeft de macht en niet de kerk..ben je niet bang dat een kerkelijk huwelijk zou leiden tot misbruik? Je zegent voor God een huwelijk in wat onbestaande is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat kan ik niet, het zijn uw kronkels waar ik me niet in hoef te verdiepen, u heeft al aandacht genoeg gehad!Next!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik aanvaard uw excuses.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je fantaseert toch de hele tijd over je dhimmie-status?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over welke instelling heeft u het?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vindt mij dus superieur?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, dat vind ik niet, ik vind jou iemand die dit over zichzelf denkt, dat is dus wat anders he?Jij denkt superieur te zijn, jij denkt dat anderen een dhimmistatus hebben is niet gelijk aan "jij bent"! Het verschil tussen verbeelding en realiteit kan hard zijn!
![]() |
![]() |
![]() |