![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#262 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totale verloedering. Goor. |
|
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VL willen jullie nog een kans geven op "Vrijheid, Gelijkheid, Broederlijkheid". Let wel, broederlijkheid zonder gelijkheid slikken de VL niet, en gelijkheid zonder vrijheid is hoe dan ook een illusie. Hou er dus maar mee op de VL appels voor citroenen te verkopen. En uiteraard willen wij Manneken Pis niet in handen laten vallen van extremistische racisten. Dat heeft die ket écht niet verdiend.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 7 september 2010 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt wel alsof ze in la Belgique inspiratie zijn komen opdoen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die mensen weten dat zij zich toch niet moeten verantwoorden aan hun kiezers. En dat die geen inkomstenverlies leiden door arbeid extra te belasten, daar de meeste steuntrekkers zijn. |
|
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin een goed beeld te krijgen van hoe Walen leven.
Ik heb Waalse familie, en Waalse vrienden. En die hebben op hun beurt ook weer Waalse familie en Waalse vrienden. En van al die mensen leer ik zoveel ik kan: ik stel vragen, en ik luister. En als mij vragen worden gesteld, geef ik antwoord.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het 'nieuwe België' dat aan het ontstaan is, is dat hoe dan ook de belangrijkste taal, hoor. Zo goed als ál mijn collega's lijken nu wel met het virus 'il faut apprendre le néerlandais' aangestoken. En ik ben héél blij met mijn leerlingen. In mijn eigen klas heb ik er 32, van wie er ééntje pas vorige week uit Ivoorkust is aangekomen. Zij gaat vandaag nog "Le néerlandais pour les nuls (avec CD)" kopen, omdat haar familieleden die hier al zaten haar verteld hebben dat het de beste garantie is op een goede job, en dat ze haar kinderen alleen in het Nederlandstalig Onderwijs binnenkrijgt als ze zelf voldoende Nederlands kent, en het Nederlandstalig Onderwijs het béste is van het héle land. Ze doen o zo schattig o zo hard hun best, die nieuwe Vlamingen ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 7 september 2010 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
#269 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vindt u dat nu zelf niet ook een beetje pathetisch, Everytime?
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er werkt sinds onlangs ook een bejaarde, zeer sympathieke mevrouw van Italiaanse origine (haar Frans is duidelijk 'gekleurd'). Die mevrouw is met avondlessen Nederlands begonnen omdat ze mij en de paar andere Nederlandstaligen die daar komen in mijn/onze moedertaal wil kunnen bedienen. Ik heb haar prompt gevraagd of zij voortaan met mij ook eens Italiaans wil praten zodat ik mijn beetje kennis van die taal kan bijschaven en uitbreiden. Er kan niet meer aan worden getwijfeld: ik lijd zwaarder dan ik ooit had durven dromen aan die beruchte repli sur soi van me ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 7 september 2010 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
#272 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedoelt u dan dat de FR politici tegen dan wél de taal van een minieme minderheid zullen willen spreken?
|
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Freude, schöner Götterfunken
![]()
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is idd een pak moeilijker met mensen die rustig en beleefd blijven, maar dan is het meestal ook niet echt nodig om geen gebenedijd woord Frans te verstaan of te spreken.
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben hopeloos sentimenteel en nostalgisch, ik weet het, maar het meest geniet ik nog steeds van de topklassieker 'Du' van Peter Maffay. Om de drie, vier dagen zet ik hem even op en smelt weg.
Die tekst... zalig. http://www.youtube.com/watch?v=5YWUa5sXCQU In Deinen Augen steht so vieles was mir sagt Du fühlst genauso wie ich. Du bist das Mädchen das zu mir gehört, ich lebe nur noch für Dich. Du bist alles, was ich habe auf der Welt, Du bist alles was ich will. Du, Du allein kannst mich versteh'n. Du, Du darfst nie mehr von mir gehn. Seit wir uns kennen ist mein Leben bunt und schön, und es ist schön nur durch Dich. Was auch gescheh'n mag ich bleibe bei Dir, ich laß Dich niemals im Stich. Du bist alles, was ich habe auf der Welt, Du bist alles was ich will. Du, Du allein kannst mich versteh'n. Du, Du darfst nie mehr von mir gehn. Gesprochen : Du - ich will Dir etwas sagen was ich noch zu keinem anderen Mädchen - zu keinem anderen Mädchen gesagt habe. Ich hab' Dich lieb, ja ich hab' Dich lieb - Und ich will Dich immer lieb haben immer, immer nur Dich. Wo ich auch bin, was ich auch tu,ich hab ein Ziel, und dieses Ziel bist Du, bist Du, bist Du. Ich kann nicht sagen was Du für mich bist, sag daß ich Dich - Dich nie verlier. Ohne Dich leben das kann ich nicht mehr, nichts kann mich trennen von Dir. Du bist alles, was ich habe auf der Welt, Du bist alles was ich will - yeah... Du, Du allein kannst mich versteh'n. Du, Du darfst nie mehr von mir gehn. Du, Du allein kannst mich versteh'n. Du - Du darfst nie mehr von mir gehn. Du ..............
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me nu af of het hem gesmaakt heeft, zo zonder een lepeltje suiker.
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste échte les (na de formaliteiten bij het begin van het schooljaar zijn we daar nu éindelijk aan toe!!!), en het was al een voltreffer: DICTEE ![]() Maar het was niet voor punten (dat wisten ze pas achteraf, natuurlijk), en ze mochten zélf hun fouten verbeteren (de tekst van het krantenartikeltje stond reeds op het eerst nog dichtgeklapte bord). Het tekstje ging over de promotie-campagne voor het Nederlands op de De Lijn-bussen in Vlaams-Brabant. Ze vonden dat een goed initiatief, en ze vinden het een schande dat er in het Enseignement de la Communauté française de Belgique niet méér inspanningen werden/worden gedaan om datzelfde Nederlands op een gelijkaardige manier te promoten, en ook op andere manieren te ondersteunen. De ook maar een klein beetje verstandige jonge allochtoon lijkt het zéér goed te hebben begrepen: Nederlands Nederlands = jobs jobs = kassa kassa! Geloof me vrij: als dié eenmaal werk hebben en gezinnetjes gaan stichten, zullen ze écht niet lang nadenken over de vraag of ze hun kinderen nu in het Nederlandstalig dan wel in het Franstalig Onderwijs inschrijven.
|
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor ze al vragen waer du bleven best ![]()
|
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 7 september 2010 om 19:26. |
![]() |