Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2010, 15:40   #261
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bedoel je "er is een aanleiding die hen vrij pleit"?
http://forum.politics.be/showthread....45#post5036445

Ga je gang, neem een willekeurige stellingname en leg uit dat ik denk dat er voor elk probleem met immigranten een aanleiding is die hen vrijpleit van schuld.
Nee hij bedoelt niets, hij schreef dit :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Artisjok denkt dat er voor elk probleem met immigranten een aanleiding is die hen vrijpleit van schuld.
Heb je moeite met lezen?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 15:42   #262
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, dat moet Marie niet aan SDX vertellen, want ik hèb die reportage gezien en meerdere gelijkaardige reportages over Perzische vrouwen.

Nergens beweer ik dat die vrouwen geen kritiek durven geven of hun mening durven uiten, ze komen op voor hun 'mensenrechten' als vrouw, ze riskeren hiervoor zelfs aangehouden te worden en ergens in een cel gesmeten te worden, wat dan ook op regelmatige basis gebeurt.

Kritiek op ieslaam 'an sich' zal je hen niet horen uiten, daarvoor riskeer je nl. méér dan enkel maar celstraf, dat weten die vrouwen maar al te goed, hun nakomelingen hebben nl. niks aan een dode moeder!

Hun strijd is een strijd die ieder mens en vooral elke vrouw ter wereld zou moeten steunen, vooral hun geloofsgenoten in westerse landen die ieslaam als de 'religie van de middenweg' bestempelen, terwijl zij - die westerse muzelmina's - beschermd worden door westerse wetten en niet onderworpen zijn aan hun islamitische sharia wetgeving!
Op zn minst zouden die 'zusters in geloof' een sterk signaal kunnen afgeven van solidariteit met die onderdrukte vrouwen door in de eerste plaats dat verwerpelijk symbool van onderdrukking en onderscheiding af te werpen en op die manier aan te geven dat 'zij' het daarginds ook kunnen!Dat signaal zou die vrouwen daarginds de moed en de kracht geven om verder te strijden voor henzelf en hun vrouwelijke nakomelingen!
Heel juist. De moslima's hier hebben een goed, beschermd leven. Ze zouden inderdaad wel eens aan hun zusters in andere landen waar vrouwen als minderwaardig worden aanzien, mogen denken.
Oud 30 oktober 2010, 15:53   #263
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat moet Marie niet aan SDX vertellen, want ik hèb die reportage gezien en meerdere gelijkaardige reportages over Perzische vrouwen.

Nergens beweer ik dat die vrouwen geen kritiek durven geven of hun mening durven uiten, ze komen op voor hun 'mensenrechten' als vrouw, ze riskeren hiervoor zelfs aangehouden te worden en ergens in een cel gesmeten te worden, wat dan ook op regelmatige basis gebeurt.

Kritiek op ieslaam 'an sich' zal je hen niet horen uiten, daarvoor riskeer je nl. méér dan enkel maar celstraf, dat weten die vrouwen maar al te goed, hun nakomelingen hebben nl. niks aan een dode moeder!

Hun strijd is een strijd die ieder mens en vooral elke vrouw ter wereld zou moeten steunen, vooral hun geloofsgenoten in westerse landen die ieslaam als de 'religie van de middenweg' bestempelen, terwijl zij - die westerse muzelmina's - beschermd worden door westerse wetten en niet onderworpen zijn aan hun islamitische sharia wetgeving!
Op zn minst zouden die 'zusters in geloof' een sterk signaal kunnen afgeven van solidariteit met die onderdrukte vrouwen door in de eerste plaats dat verwerpelijk symbool van onderdrukking en onderscheiding af te werpen en op die manier aan te geven dat 'zij' het daarginds ook kunnen!
Dat signaal zou die vrouwen daarginds de moed en de kracht geven om verder te strijden voor henzelf en hun vrouwelijke nakomelingen!
Hoe kunnen vrouwen daar opkomen voor hun rechten, zonder kritiek te uiten op de islam zoals ze daar nu toegepast wordt?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 16:01   #264
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kunnen vrouwen daar opkomen voor hun rechten, zonder kritiek te uiten op de islam zoals ze daar nu toegepast wordt?
Met woorden en daden die ze honderdduizend en één X op een weegschaaltje moeten wikken en wegen...èn in het geheim, met risico - zoals ik eerder al schreef en in de reportage ook duidelijk gemaakt wordt - op aanhouding en wegstoppen in 1 of andere cel - d�*t risico nemen ze er bij!!!

Zij hebben niet de luxe om in een westers land de mohamedaan te gaan spelen, beschermd door westerse wetten, grote bek opzettend over hùn rechten, hùn godsdienstvrijheid, hùn ... weetikveel wat nog allemaal...zij moeten er voor strijden - zoals ònze voorouders ooit hebben moeten strijden voor ònze rechten en vrijheden, waar die new age mohamedaansen in onze contreien de vruchten van plukken, zonder omkijken naar hun mohamedaanse zusters in onderdrukking - makkelijk mohamedaantje spelen in een westers (NIET-islamitisch) land, nietwaar?

Laatst gewijzigd door SDX : 30 oktober 2010 om 16:03.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 16:11   #265
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar die new age mohamedaansen in onze contreien de vruchten van plukken, zonder omkijken naar hun mohamedaanse zusters in onderdrukking - makkelijk mohamedaantje spelen in een westers (NIET-islamitisch) land, nietwaar?
Inderdaad, de suikermoslima die totaal geen weet heeft dat de westerse rechten van de vrouw slechts sinds een paar generaties moeizaam zijn verworven. Maar zij plukken wel de vruchten.

Ze hebben er geen idee van hoe ze zich in een archaische positie plaatsen, waarbij de ooit bestaande reguleringen aan officiele plichtplegingen zijn onderworpen.

ze voelen zich zooo vrij, en worden "door hun man onderhouden".... zodat ze snel veel kinderkes kunnen werpen. Huwen voor de staat hoeft niet, ze huwen enkel voor de imam (d.i. als er geen papieren kunnen worden opgehaald door het huwelijk).

Echter: het huwelijk voor de imam telt niet, er is dus ook geen wettelijke bescherming bij "echt"scheiding, geen sociale zekerheid (niks als wettige niet werkende echtgenote) etc.... Al die dingen nemen de muzelmina's for granted alleen vergeten ze de nodige stappen te zetten;
Ze kunnen natuurlijk ook altijd emigreren naar een islamitisch paradijselijk land, waar ze géén gezever krijgen als ze hun hoofddoek dragen, néé, daar moeten ze een ghimaar of niqaab dragen in die helse hitte. Wat een zaligheid! en als ze d�*�*r verstoten worden? ha, dan komen ze wel terug naar het kafferland België zeker ? Dan kunnen ze een nieuwe Mohammed van papiertjes voorzien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 16:13   #266
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Met woorden en daden die ze honderdduizend en één X op een weegschaaltje moeten wikken en wegen...èn in het geheim, met risico - zoals ik eerder al schreef en in de reportage ook duidelijk gemaakt wordt - op aanhouding en wegstoppen in 1 of andere cel - d�*t risico nemen ze er bij!!!

Zij hebben niet de luxe om in een westers land de mohamedaan te gaan spelen, beschermd door westerse wetten, grote bek opzettend over hùn rechten, hùn godsdienstvrijheid, hùn ... weetikveel wat nog allemaal...zij moeten er voor strijden - zoals ònze voorouders ooit hebben moeten strijden voor ònze rechten en vrijheden, waar die new age mohamedaansen in onze contreien de vruchten van plukken, zonder omkijken naar hun mohamedaanse zusters in onderdrukking - makkelijk mohamedaantje spelen in een westers (NIET-islamitisch) land, nietwaar?
Mijn vraag "Hoe kunnen vrouwen daar opkomen voor hun rechten, zonder kritiek te uiten op de islam zoals ze daar nu toegepast wordt?" wens je blijkbaar niet te beantwoorden.

Hoe help jij je Iraanse zusters in onderdrukking?
Hun mening mag hier niet eens weergegeven worden!
Oud 30 oktober 2010, 16:16   #267
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vraag "Hoe kunnen vrouwen daar opkomen voor hun rechten, zonder kritiek te uiten op de islam zoals ze daar nu toegepast wordt?" wens je blijkbaar niet te beantwoorden.

Probeer nu eens één keer voor u zelf te denken in plaats van voortdurend domme vragen te blijven herhalen.
Oud 30 oktober 2010, 16:26   #268
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Probeer nu eens één keer voor u zelf te denken in plaats van voortdurend domme vragen te blijven herhalen.

typisch voor een muzelmina: die meisjes kunnen er niet aan doen. Ze worden nooit geleerd om zelfstandig te denken en die gedachten te uiten: daarvoor worden ze systematisch verketterd: een beetje het "tais-toi en sois belle" systeem, alleen mogen ze zelfs niet "belle" zijn, alleen onderdanig, nederig, discreet en vooral stil bewijzen dat ze kunnen koken. Het hebben van een eigen mening is een negatief punt.
Ze mogen wel vragen stellen, daarbij (nog) niet wetende dat het vijftig keer stellen van dezelfde vraag geen vijftig verschillende antwoorden oplevert tot het antwoord dat je wil horen ook eens voorbijkomt.
zielig.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 oktober 2010, 16:27   #269
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Je verwacht toch niet dat ik een mening voor die vrouwen ga bedenken.
Oud 30 oktober 2010, 16:30   #270
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Awel, het staat er toch , voorzichtig door de woorden te wikken en te wegen .
Wat versta je hier niet aan ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 16:34   #271
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Download Program

Oud 30 oktober 2010, 16:37   #272
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hoe dat kan zonder de islam, zoals die er wordt toegepast, te bekritiseren.
Oud 30 oktober 2010, 16:39   #273
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dat kan zonder de islam, zoals die er wordt toegepast, te bekritiseren.
Awel, door de woorden te wikken en te wegen.
Wat versta je daar niet aan ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 16:46   #274
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
+ in het geheim, strikt geheime bijeenkomsten of - zoals ook het filmpje aantoonde - op verkiezingsdag toen het lèèk dat er meer vrijheid was of zou komen met een andere president - na die dag was 't feest alweer uit!

Citaat:
Ik heb geen Perzische zusters in onderdrukking!

Citaat:
Hun mening wordt in dat filmpje - dat jij niet wil/kan bekijken - weergegeven! Het m�*g 'hier' dus wel!

Of hun 'werkelijke' mening daarginds m�*g/k�*n weergegeven worden betwijfel ik ten zeerste.

Ze doen in ieder geval hun best en dat kan enkel maar bewondering afdwingen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 16:52   #275
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je "er is een aanleiding die hen vrij pleit"?
http://forum.politics.be/showthread....45#post5036445

Ga je gang, neem een willekeurige stellingname en leg uit dat ik denk dat er voor elk probleem met immigranten een aanleiding is die hen vrijpleit van schuld.
Ik gaf die opdracht aan u, niet aan mijzelf, opdat u eindelijk eens een keer zou leren hoe dogmatisch en irrationeel u discussieert.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 17:09   #276
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat Artisjok als denk- en schrijfoefening eens gaat posten met de meeste zinnen in de "ik"vorm :

Ik vind,
Ik denk,
Ik weet
Ik wil
dat kan haar misschien al helpen uit haar gebrainwashte houding te ontsnappen en niet steeds opnieuw en opnieuw mensen proberen ertoe te bewegen te gaan zeggen wat zij in feite denkt. Het is zeer tijdrovend om op deze manier tot een debat te komen.

Oud 30 oktober 2010, 17:58   #277
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik stel voor dat Artisjok als denk- en schrijfoefening eens gaat posten met de meeste zinnen in de "ik"vorm :

Ik vind,
Ik denk,
Ik weet
Ik wil
dat kan haar misschien al helpen uit haar gebrainwashte houding te ontsnappen en niet steeds opnieuw en opnieuw mensen proberen ertoe te bewegen te gaan zeggen wat zij in feite denkt. Het is zeer tijdrovend om op deze manier tot een debat te komen.
Goede tip. Ik vrees evenwel dat het bij ijdele hoop zal blijven. De brainwashing is te intensief en onherstelbaar geweest.
Oud 30 oktober 2010, 18:01   #278
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Ik vind,
Ik denk,
Ik weet
Ik wil
Ik stel voor dat je probeert om bij de discussie te blijven, en niet de persoonlijke toer opgaat.
Oud 30 oktober 2010, 18:03   #279
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat je probeert om bij de discussie te blijven, en niet de persoonlijke toer opgaat.
Look who's talking.
Oud 30 oktober 2010, 18:06   #280
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik gaf die opdracht aan u, niet aan mijzelf, opdat u eindelijk eens een keer zou leren hoe dogmatisch en irrationeel u discussieert.
Ik zie dat niet.
Ik kan dat maar leren als jij mij een voorbeeld geeft; en uitlegt waarom dit dogmatisch denken is.

btw, is dit een goed voorbeeld voor "er is een aanleiding die hen vrij pleit"?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be