![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk, ik had er nooit een mee naar school, maar dat is omdat schillen voor mietjes is (zelfs als je een beugel hebt, gewoon doorkauwen) en omdat je weet dat je er mee in de problemen kan komen, zeker als jongen, en vooral in de hogere klassen als je er niet meer zo onschuldig uit ziet.
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1: Een zwitsers zakmes is géén mes
![]() |
![]() |
#263 |
|
![]() Maar dat ga ik als zesde klasser echt niet uitleggen aan de hysterische lerares die mij betrapt heeft op het naar mijn mes grijpen om die jongen voor me in de rug te steken terwijl in in mijn andere hand een appel heb hoor. Mij niet gezien.
![]() |
![]() |
#264 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
|
![]() Met haar samuraizwaard. Maar dat blijft in de lerarenkamer liggen, dus dan mag het.
*Tank in kluisje stopt.*
![]() |
![]() |
#267 |
|
![]() Maar even zonder ongein, het gaat natuurlijk eerder over een situatie waarin bijvoorbeeld een opstootje ontstaat, leraren tussenbeide komen en iedereen die te dicht bij stond, bijvoorbeeld omdat ze ertussen sprongen, meeneemt en vragen stelt. Je kan dan een hoop gezeik voorkomen door geen mes in je zak te hebben. Als je het dan toch niet nodig hebt (wat het primaire argument was), waarom zou je het dan meenemen.
Als je nou fan bent van sinaasappelen ofzo, dan kan ik het weer begrijpen. En dan zijn er wel van die hele kleine miniklapmesjes, maar om die nou weer in de stad te gaan lopen zoeken alleen maar om te kunnen lunchen...
![]() |
![]() |
#268 | |
|
![]() Ik ben tegen het gewapend rondlopen.
Flanel haalt terecht aan: de ver 'sissy' isering van de samenleving. Echter: vroeger werd er al rapper eens gemot, maar daar kwamen geen messen of andere wapens bij te pas. Werd je geambeteerd, of zat er ene je lief lastig te vallen, dan werd dat met de vuisten opgelost. Vandaag is er een enorm risico dat je als reactie een mes tussen je ribben krijgt, en d�*t is een nefaste evolutie. Dus: neen aan de wapendracht.
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld uit de oorlogsvoering. Toen Napoleon met zijn Franse leger in Palestina een aantal Ottomaanse krijgsgevangen maakte, maar hen niet kon vasthouden, besloot hij hen vrij te laten op voorwaarde dat ze voor een bepaalde tijd de wapens niet mee opnamen. Westerse legers in die tijd hielden zich steevast aan die etiquette, maar aangezien Ottomanen die regels niet hadden kwam hij dezelfde manschappen later terug tegen. Dán besloot hij ze maar allemaal te executeren. Nu ja, ik ben geen historicus. Wat is propaganda en wat niet ? We mogen dat evenmin onderschatten. Waar ik op terug wil komen is dat niet alleen de vernichting van de samenleving een probleem is. Het is ook het feit dat we een koude maatschappij kennen waarin materialisme de grondtoon uitmaakt. Het is allemaal een gevolg van een gebroken cultuur die nog geen houvast heeft weten te scheppen; zij moet opnieuw uitgevonden worden en is nog niet uit dat zoekproces.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 oktober 2010 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Minister-President
|
![]() hangt er vanaf wat jij of men verstaat onder beter mens.
Feit is wel dat hogere studies geen garantie is voor levenservaring en mensenkennis.
![]() |
#271 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ps: ben er 55, van vroeger dus.
![]() |
![]() |
#273 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heb er nog altijd steevast twee bij me.
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Metaaldetectors en cameras op school, en nagelknippers afgeven aan de ingang, is het dat waar we naar toe willen omwille van die veiligheid die uiteindelijk toch telkens zal ontsnappen want 'het zit in uwe kop'? Hoeveel vrijheid moeten we nog opgeven om de regeltjesmanie van angsthazen te voeden? Hoeveel meer politiestaat is voldoende? Incidenten worden door sommigen gewoon aangegrepen om telkens maar meer de mens te knechten.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 oktober 2010 om 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Europees Commissaris
|
![]() Bijlange niet, ik stelde slechts de vraag. Trouwens, indien het waar was zou het eigen geweest zijn aan de moderne tijd (recent verleden). Niet dus. Als ik oude literatuur lees van enkele eeuwen terug merk ik al veel gewapend geweld onder burgers (neem nu 'Don Quichot', dat toch realistisch geschreven is)
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 oktober 2010 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je iemand neerlegt wil er er zeker van zijn dat hij neer blijft. Wil je regels? Ga in de ring dan.
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html Laatst gewijzigd door Erwinvds : 29 oktober 2010 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien een compromis...een botermes. Ach vergeet het. Eens het een verboden begint men met het andere. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 oktober 2010 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
|
![]() Wil je geen regels? Schop dan iemand dood in internationale wateren. Want als je het hier doet heb je alsnog een probleem. Er is een subtiel verschil tussen zekerheid en overkill.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 29 oktober 2010 om 22:11. |
![]() |
![]() |