Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 november 2010, 11:37   #261
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Largo?
Largo_w... kan je die vraag verduidelijken want ik snap ze niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 november 2010, 11:38   #262
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik denk dat je je vergist... de groep steekt het nog steeds niet onder stoelen of banken dat ze voor een eendrachtig België zijn. Wat jij door elkaar haalt is het succes van één nummer en het imago van de groep. Dat is niet zo erg; de simpeltons hier op het forum zien het verschil ook niet.
Wat die mensen over politiek denken, is hun zaak en doet niets af van hun artiestieke prestaties. Dus, wat is dan de betekenis die u eraan wilt hechten? Dat het een duo is met een politieke boodschap?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 november 2010, 11:39   #263
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Largo_w... kan je die vraag verduidelijken want ik snap ze niet?
En dan meent u mij te les te moeten spellen dat ik niet begrijp wat die zin Geluck wel zou betekenen...
Oud 20 november 2010, 11:42   #264
largo_w

Standaard

Citaat:
Wat die mensen over politiek denken, is hun zaak en doet niets af van hun artiestieke prestaties. Dus, wat is dan de betekenis die u eraan wilt hechten? Dat het een duo is met een politieke boodschap?
Het is zeker een duo met een politieke boodschap... Het zijn tevens één van de meest populaire Vlaamse zangers van het moment.
Dat moet wel erg steken bij U... ik wou enkel dat zeggen...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 november 2010, 11:47   #265
largo_w

Standaard

Citaat:
En dan meent u mij te les te moeten spellen dat ik niet begrijp wat die zin Geluck wel zou betekenen...
Nee echt serieus; ik snap je vraag niet...
Mij lijkt het nogal raar dat men zo tilt aan de woorden van Geluck en dat men nooit bijvoorbeeld sois Belge et tais toi heeft bekritiseerd.
Njoy:
http://www.youtube.com/watch?v=L6L5rs6cbHI
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2010, 11:52   #266
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dus iemand die de vinger op de wonde legt is voor jou een zeveraar.
dit zegt meer over jou dan degene waarvan je de post hebt gequote beste largo
Vlaminghaters zoals Largo hebben we hier dertien in een dozijn, niets speciaals.

Vergeleken met andere meer orginele Vlaminghaters hier op het forum is zijn ster maar flets.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 november 2010 om 11:52.
Xenophon is offline  
Oud 20 november 2010, 11:52   #267
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee echt serieus; ik snap je vraag niet...
Wat is er moeilijk aan die vraag? Misschien zal ik het eens in stapjes uitsplitsen: hoe vertaalt u de uitspraak van Geluck en welke betekenis hecht u er dan aan?
Oud 20 november 2010, 11:55   #268
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is zeker een duo met een politieke boodschap... Het zijn tevens één van de meest populaire Vlaamse zangers van het moment.
Dat moet wel erg steken bij U... ik wou enkel dat zeggen...
Politieke boodschap? Ga je hun hele repertorium na, dan heb je, afgezien van hun laatste exploot, geen enkel nummer met een politieke boodschap. Ze zijn dus geen "duo met een politieke boodschap" in hun muzikale creatie.

Dat ze daarbuiten ook wel eens hun mening hebben gegeven over actuele zaken of politieke gebeurtenissen, is hun zaak. Dat maakt ze nog niet tot een politiek zangduo.

En steken bij mij? Neen, niet echt. Ik ben niet zo'n fan van hun muziek, met uitzondering van hun twee eerste stijlperiodes. Daarenboven oordeel ik over een artiest en diens muziek niet op basis van zijn morele, politieke opvattingen. Alleen over zijn artistieke creaties. Daarom ook kan ik bepaalde artistiek werk appreciëren, alhoewel ik niet akkoord ga met hun morele of politieke opvattingen.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 20 november 2010 om 12:00.
Oud 20 november 2010, 11:59   #269
largo_w

Standaard

Citaat:
Wat is er moeilijk aan die vraag? Misschien zal ik het eens in stapjes uitsplitsen: hoe vertaalt u de uitspraak van Geluck en welke betekenis hecht u er dan aan?
Kan jij dan echt geen Frans?
vrij vertaald zegt hij: "Gezien het Nederlands maar 0,4% van de wereldgebruik van talen uitmaakt waarvoor dient het dan? Buiten om de Walen te kloten, natuurlijk?"
De betekenis is eerst en vooral een goeie grap natuurlijk. Lachen met de realiteit... ik denk dat daar in het Nederlands een woord voor bestaat maar ik ben niet zo thuis in de soorten humor.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2010, 12:02   #270
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan jij dan echt geen Frans?
vrij vertaald zegt hij: "Gezien het Nederlands maar 0,4% van de wereldgebruik van talen uitmaakt waarvoor dient het dan? Buiten om de Walen te kloten, natuurlijk?"
De betekenis is eerst en vooral een goeie grap natuurlijk. Lachen met de realiteit... ik denk dat daar in het Nederlands een woord voor bestaat maar ik ben niet zo thuis in de soorten humor.
In het nieuwsbericht omschrijft men dat al. Ik heb trouwens al veel betere humor gehoord en gezien waarbij men met de realiteit lacht. Goed vind ik de grap allesbehalve, en die appreciatie komt er niet omdat Geluck over onze taal spreekt.
Oud 20 november 2010, 12:08   #271
largo_w

Standaard

Citaat:
In het nieuwsbericht omschrijft men dat al. Ik heb trouwens al veel betere humor gehoord en gezien waarbij men met de realiteit lacht. Goed vind ik de grap allesbehalve, en die appreciatie komt er niet omdat Geluck over onze taal spreekt.
Natuurlijk komt die daar uit het is het kleingeestig mannetje dat in Jan van den Berghe zit die niet kan lachen met dit soort grappen... (dus inderdaad: men mag niet lachen met de Vlaming/het Vlaams)

Of is het omdat het van Gelluck komt een man die meer aanzien heeft dan gelijk welke Vlaamse komiek ooit zou kunnen hebben? Ik weet het niet maar iedereen reageert hier als een stier op een rode lap... vaak natuurlijk niet erg doordacht. Vooral als je echt leest wat de man te zeggen heeft.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2010, 12:29   #272
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk komt die daar uit het is het kleingeestig mannetje dat in Jan van den Berghe zit die niet kan lachen met dit soort grappen... (dus inderdaad: men mag niet lachen met de Vlaming/het Vlaams)

Of is het omdat het van Gelluck komt een man die meer aanzien heeft dan gelijk welke Vlaamse komiek ooit zou kunnen hebben? Ik weet het niet maar iedereen reageert hier als een stier op een rode lap... vaak natuurlijk niet erg doordacht. Vooral als je echt leest wat de man te zeggen heeft.
ik had nog nooit van Gelluck gehoord voordat hij op Terzake werd opgevoerd met zijn nazistische standpunten.
Het bleek dus "om te lachen " te zijn?

Dan hoef ik ook verder niet "echt te lezen wat de man te zeggen heeft": een komiek is een komiek. en al lachende zegt de zot de waarheid geldt hier ook niet vermits hij duidelijk blijk heeft gegeven van een totaal gebrek aan kennis over de materie.

Waarschijnlijk verwacht hij nu dat we allemaal met een rechter gesteven armpje rondlopen.

zoiets:

o nee, wacht... dat zijn de goei!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2010 om 12:33.
circe is offline  
Oud 20 november 2010, 12:34   #273
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik had nog nooit van Gelluck gehoord voordat hij op Terzake werd opgevoerd met zijn nazistische standpunten.
Het bleek dus "om te lachen " te zijn?
Wat in de titel van deze draad staat wel... wat er in terzake werd geciteerd en gezegd was geen komedie...
Citaat:
Dan hoef ik ook verder niet "echt te lezen wat de man te zeggen heeft": een komiek is een komiek. en al lachende zegt de zot de waarheid geldt hier ook niet vermits hij duidelijk blijk heeft gegeven van een totaal gebrek aan kennis over de materie.
Hoezo gebrek aan kennis? Omdat Bert Kruismans het zei? Of omdat de VRT U dat heeft gezegd? Ik denk dat Gelluck heel goed geïnformeerd is...
Citaat:
Waarschijnlijk verwacht hij nu dat we allemaal met een rechter gesteven armpje rondlopen.
Ja waarschijnlijk
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2010, 12:53   #274
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op musicaal gebied is dat inderdaad het geval, tenminste in Vlaanderen. Mij valt altijd in Nederland op hoeveel Nederlandse muziek er eigenlijk wel is die grotendeels totaal onbekend is in Vlaanderen.
Ik denk dat dat een bewuste politieke keuze is overigens.

Goed te controleren met tv en radiostations, maar wat te doen met het internet?
Kijk hoe 'cultuur' uiteindelijk , tegen de nadrukkelijke wens van de Vlaamse bestuurders in soms toch de taalgrens volgt.

Verspreidingsgebied YesR:

http://www.youtube.com/watch?v=229IVeufaSU

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 november 2010 om 12:55.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 20 november 2010, 13:02   #275
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze zijn zelfs dé populairste artiesten uit Vlaanderen.

Maar in het Nederlandse taalgebied staan ze 55e.
Dat is misschien ook veelzeggend.

Meest populaire Nederlandstalige artiesten. Meetpunt 1 september 2010.
In miljoenen views.

1) Yesr 76,5
2) Ali B 45,8
3) Nick & Simon 34,3
4) Kempi 34,2
5) Sjaak 33,2
6) Marco Borsato 33
7) Opposites 30,7
8) Darryl 27,7
9) Nino 27,3
10) Dio 21
11) Fouradi 20,9
12) Jan Smit 19,9
13) Gio 18,2
14) Sef 17,7
15) Willy Wartaal 16,8
16) INB 16,7
17) Lange Frans 16,6
18) Appa 14,8
19) Hef 13,9
20) Andre Hazes 13,8
21) Partysquad 13,8
22) Guus Meeuwis 13,4
23) Soesi B 13,3
24) Brace 13,3
25) Priester 13
26) Negativ 11,7
27) Baas B 10,8
28) Keizer 10,4
29) Jeroen van de Boom 10,1
30) Rbdjan (THC) 9,9
31) Vieze Fer (JvT) 9,8
32) Pepijn (JvT) 9,8
33) Jayh 9,7
34) Damaru 9,2 (SUR)
35) DJ Ysea 9,1

55) Clouseau 5,2 (BEL)

81) Eva Deroovere 3,8 (BEL)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 november 2010 om 13:02.
Oud 20 november 2010, 13:28   #276
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergelijkbare praktijken inderdaad... vooral dan de pestmaatregelen.

Ocharme worden die Vlamingen in hun eigen gewest en met hun eigen lokalen en eigen knokploegen zo benadeeld? Ik heb er haast medelijden mee...
De calimeros ze zitten overal tegenwoordig.

alles wat je zegt ben je zelf... Nu nog argumenteren.

wat en zever... ik begin meer en meer te geloven dat franstaligheid iets is in de genen... Ja het moet wel want als je het bovenstaande leest is het net als "imperialisme" iets dat aanwezig is of niet.

mvg. largo_w
Dát is pas een belachelijke vorm van "argumenteren".

Wat de Franstaligen uit de Vlaamse Rand betreft, als het geen Nazi's zijn, dan zijn ze wel beoefenaars van apartheid. Als er iets is dat Vlaanderen kan verweten worden, dan is het een generatie politici te hebben voortgebracht die in de jaren 60, 70 en 80 van vorige eeuw akkoord zijn gegaan met zogezegde compromissen die telkens hun eigen natie serieus benadeelden. Meer nog, zij hebben zich zwaar laten in de luren leggen in de Vlaamse Rand en de franstalige apartheidsmentaliteit laten bestendigen. Of hoe moet je de houding van de franco's anders definiëren? Ze komen wonen in Vlaanderen maar willen met het Nederlands en de Nederlandstalige cultuur niets te maken hebben. Meer nog ze tonen zich gechoqueerd wanneer hen verzocht wordt buitenhuis het Nederlands te gebruiken. En nog erger is het feit dat de zogezegde "wijze Vlaamse staatsmannen" die apartheidsmentaliteit wettelijk hebben laten sanctioneren door aan het elitair franco-volkje toe te staan om niet te kiezen voor Vlaamse mandatarissen maar voor politici uit "Bruxelles", een ander gewest. Is het dan te verwonderen dat het Grondwettelijk Hof deze toestand heeft veroordeeld als zijnde strijdig met het gelijkheidsbeginsel? Er is maar één term die geëigend is voor deze situatie: apartheid.
Oud 20 november 2010, 13:39   #277
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is niet de vraag. Als u het liever hebt : Kunnen Vlaamse humoristen met Vlaams-Nationalisme lachen?
Waar ligt de humor in “A quoi sert le flamand? A faire chier les Wallons”?
Oud 20 november 2010, 13:42   #278
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dát is pas een belachelijke vorm van "argumenteren".
inderdaad... my point exactly.
Citaat:
Wat de Franstaligen uit de Vlaamse Rand betreft, als het geen Nazi's zijn, dan zijn ze wel beoefenaars van apartheid.
Allez vooruit...
Citaat:
Als er iets is dat Vlaanderen kan verweten worden, dan is het een generatie politici te hebben voortgebracht die in de jaren 60, 70 en 80 van vorige eeuw akkoord zijn gegaan met zogezegde compromissen die telkens hun eigen natie serieus benadeelden.
België?
Citaat:
Meer nog, zij hebben zich zwaar laten in de luren leggen in de Vlaamse Rand en de franstalige apartheidsmentaliteit laten bestendigen.
De Vlaamse rand? De Brusselse rand bedoel je denk ik...
Citaat:
Of hoe moet je de houding van de franco's anders definiëren?
Ja die vuile francos toch... franskiljotten zeg ik U...
Citaat:
Ze komen wonen in Vlaanderen maar willen met het Nederlands en de Nederlandstalige cultuur niets te maken hebben.
Of ze wonen daar al sinds altijd... U weet toch wel dat Vlaanderen een minderheid Franstaligen heeft van de Panne tot in Hasselt? Dat dat al sinds eeuwig en altijd zo is? Dat dat ook deel uitmaakt van ons cultureel erfgoed?
In Vlaanderen heerst geen "Nederlandse cultuur" als er al iets is van aparte (tegenover de rest van België) cultuur is het een Vlaamse cultuur.
Citaat:
Meer nog ze tonen zich gechoqueerd wanneer hen verzocht wordt buitenhuis het Nederlands te gebruiken.
Logisch... meer zelf iemand die verwacht dat iedereen buitenshuis in Vlaanderen Nederlands moet spreken moet dringend eens de grondwet lezen. Bent U zo iemand?
Citaat:
En nog erger is het feit dat de zogezegde "wijze Vlaamse staatsmannen" die apartheidsmentaliteit wettelijk hebben laten sanctioneren door aan het elitair franco-volkje toe te staan om niet te kiezen voor Vlaamse mandatarissen maar voor politici uit "Bruxelles", een ander gewest.
Ja inderdaad die vuile elitaire franco's... En Die vuile Bruxelles... bwak
Citaat:
Is het dan te verwonderen dat het Grondwettelijk Hof deze toestand heeft veroordeeld als zijnde strijdig met het gelijkheidsbeginsel?
Neen... maar voor die ongelijkheid bestaan heel wat oplossingen; één ervan is een uitbreiding van Brussel over het volledige oude Brabant.
Citaat:
Er is maar één term die geëigend is voor deze situatie: apartheid.
Niet echt neen...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2010, 13:44   #279
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Waar ligt de humor in “A quoi sert le flamand? A faire chier les Wallons”?
Grappen uitleggen is zo not done... als je hem niet snapt moet je hem maar links laten liggen. Maar ik gok dat je hem wel snapt maar dat je hem gewoon niet kan appreciëren...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2010, 14:08   #280
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
.... Of hoe moet je de houding van de franco's anders definiëren? Ze komen wonen in Vlaanderen maar willen met het Nederlands en de Nederlandstalige cultuur niets te maken hebben.
Nederlandstalige 'cultuur' is in Belgie zo goed als onvindbaar. Zeker in de Rand. Kijk naar uw eigen radio en tv. Kijk naar alle Vlamingen die, verplicht, worden geleerd zich aan te passen aan de nieuwe Franstalige buurman.

Bepaald niet de schuld van de 'franco's', en zelfs niet van vorige generaties Vlaamse politici.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be