Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2011, 23:41   #261
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien wel, want dat is nu eenmaal een feit (binnen hun relatie wel te verstaan) dat niet te weerleggen valt.
Ik meen dat u zelf heeft gezegd dat de mogelijkheid om kinderen te krijgen geen factor mag zijn bij een huwelijk.
Oud 19 januari 2011, 23:42   #262
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat u als minimaal invult, zie ik als het grootste verschil mogelijk. Bijgevolg acht ik het boven enige twijfel verheven dat er niet getwijfeld moet worden aan de rechtvaardiging van een verschillende behandeling.
Dat ene kleine verschil heeft geen enkel belang bij het huwelijk, lees er de wetgeving maar eens op na. Kinderen (kunnen) krijgen is nooit een voorwaarde geweest om te mogen huwen.

Volgens uw redenering zou gelovigen uit sluiten van stemrecht dus ook perfect kunnen, want u verschilt duidelijk van mij, wat een verschillende behandeling rechtvaardigd?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 23:44   #263
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Dat ene kleine verschil heeft geen enkel belang bij het huwelijk, lees er de wetgeving maar eens op na. Kinderen (kunnen) krijgen is nooit een voorwaarde geweest om te mogen huwen.

Volgens uw redenering zou gelovigen uit sluiten van stemrecht dus ook perfect kunnen, want u verschilt duidelijk van mij, wat een verschillende behandeling rechtvaardigd?
Dat is geen klein verschil, dat is een wezenlijk verschil.

Neen, dat laatste zou niet kunnen. De overheid bepaalt immers de invulling van het statuut "huwelijk", daar waar stemrecht een individueel gebonden recht is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 23:56   #264
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is geen klein verschil, dat is een wezenlijk verschil.

Neen, dat laatste zou niet kunnen. De overheid bepaalt immers de invulling van het statuut "huwelijk", daar waar stemrecht een individueel gebonden recht is.
Het is een verschil dat er in geval van het huwelijk niet toe doet (en er nog nooit toe gedaan heeft) en dus is een verschillende behandeling ook niet te rechtvaardigen.

Dat laatste zou perfect kunnen, de overheid bepaalt ook de invulling van "stemrecht".
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 20 januari 2011, 01:37   #265
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Weeral die derderangsburgers, je voelt je graag het slachtoffer. De overheden, bepaalde organisaties moeien zich ook met je privéleven en die mogen van jou. Ik denk dat je met een zekere frustratie zit naar de Kerk toe, terwijl diezelfde Kerk geen probleem met jou heeft.
Dat is toch het ultieme doel van het instituut RKK: holebi's zoveel mogelijk rechten te ontnemen? Hoe zou je anders mensen noemen die op juridisch en maatschappelijk vlak worden achtergesteld. Waren de zwarten in de USA onder de segregatiewetten geen "derderangsburgers"?
Eeuwenlang heeft de RKK holebi's laten uit moorden en is daar pas noodgedwongen mee gestopt toen de wereldlijke overheden nog weigerden het vuile werk op te knappen.
Het instituut RKK kante zich stevast tegen VN-resoluties die een verbod stellen op het folteren en vermoorden van holebi's, of die op riepen om homoseksualiteit uit het strafrecht te halen, goed wetende dat er nog dagelijks holebi's worden gefolterd en vermoord. Mensen in nood weigeren te helpen is schuldig verzuim.

Eeuwenlang heeft de RKK homohaat verspreidt (die nu pas begint af te nemen omdat de invloed van de RKK ook begint af te nemen), boeken laten verspreiden die op riepen om holebi's te stenigen (staat toch in de Bijbel, Leviticus), holebi's af schilderen als gruwels, gekken en duivels... Holebi-jongeren ondervinden tot op de dag van vandaag de negatieve invloed daarvan. De zelfmoordcijfers zijn bij holebi-jongeren veel hoger dan bij hetero-jongeren. Oorzaak: zichzelf niet kunnen aanvaarden en negatief zelfbeeld ten gevolge van homohaat die ze ook op zichzelf toe passen.

Het instituut RKK heeft tot op de dag van vandaag dus nog steeds de dood van talrijke holebi's op hun geweten. Een beetje normaal dat we daar een probleem mee hebben zekers?
Oh, ik weet wel dat er lokale kerkgemeenschappen zijn waar holebi's wel met open armen ontvangen worden (tot afgrijzen van de AlexandraColen-Albrecht-JVDB-achtigen, want wie holebi's als gelijkwaardige medemensen beschouwt en behandelt zijn geen echte katholieken volgens hen, en dus al even slecht als de holebi's zelf). Maar die kerkgemeenschappen blijven wel trouw aan de homohaters aan de top van hun organisatie. Als ik lid zou zijn van een organisatie en de voorzitter van die club schoffeert constant holebi's en in de laat VN verklaren dat holebi's folteren en vermoorden gewoon moet kunnen, dan zou ik geen seconde langer lid willen blijven van die club, omdat ik niet wil geassocieerd worden met wat dat monster de wereld in spuit. Kies als RKK een voorzitter die holebi's wel als gelijkwaardig beschouwd en die alle misdaden die de RKK in het verleden gedaan tegenover holebi's zoveel mogelijk probeert recht te zetten en ik ga al een flink wat minder problemen hebben met de RKK.
En voor de onnozelaars die denken hierop te moeten reageren met "ja maar, de moslims zijn nog veel erger" kortweg deze boodschap: ik wens iedereen dezelfde behandeling toe dat ze zelf holebi's toe wensen.

De overheid en bepaalde organisaties weten inderdaad meer af van mijn privéleven, maar die misbruiken die wetenschap niet om mij mijn rechten proberen te ontnemen. En noch de staat, nog gelijk welke andere organisatie (buiten de RKK en andere sektes) zeggen mij wie ik mag lief hebben en wie niet, of wat ik met wie in bed mag doen.
Oud 20 januari 2011, 01:54   #266
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch het ultieme doel van het instituut RKK: holebi's zoveel mogelijk rechten te ontnemen? Hoe zou je anders mensen noemen die op juridisch en maatschappelijk vlak worden achtergesteld. Waren de zwarten in de USA onder de segregatiewetten geen "derderangsburgers"?
Eeuwenlang heeft de RKK holebi's laten uit moorden en is daar pas noodgedwongen mee gestopt toen de wereldlijke overheden nog weigerden het vuile werk op te knappen.
Het instituut RKK kante zich stevast tegen VN-resoluties die een verbod stellen op het folteren en vermoorden van holebi's, of die op riepen om homoseksualiteit uit het strafrecht te halen, goed wetende dat er nog dagelijks holebi's worden gefolterd en vermoord. Mensen in nood weigeren te helpen is schuldig verzuim.

Eeuwenlang heeft de RKK homohaat verspreidt (die nu pas begint af te nemen omdat de invloed van de RKK ook begint af te nemen), boeken laten verspreiden die op riepen om holebi's te stenigen (staat toch in de Bijbel, Leviticus), holebi's af schilderen als gruwels, gekken en duivels... Holebi-jongeren ondervinden tot op de dag van vandaag de negatieve invloed daarvan. De zelfmoordcijfers zijn bij holebi-jongeren veel hoger dan bij hetero-jongeren. Oorzaak: zichzelf niet kunnen aanvaarden en negatief zelfbeeld ten gevolge van homohaat die ze ook op zichzelf toe passen.

Het instituut RKK heeft tot op de dag van vandaag dus nog steeds de dood van talrijke holebi's op hun geweten. Een beetje normaal dat we daar een probleem mee hebben zekers?
Oh, ik weet wel dat er lokale kerkgemeenschappen zijn waar holebi's wel met open armen ontvangen worden (tot afgrijzen van de AlexandraColen-Albrecht-JVDB-achtigen, want wie holebi's als gelijkwaardige medemensen beschouwt en behandelt zijn geen echte katholieken volgens hen, en dus al even slecht als de holebi's zelf). Maar die kerkgemeenschappen blijven wel trouw aan de homohaters aan de top van hun organisatie. Als ik lid zou zijn van een organisatie en de voorzitter van die club schoffeert constant holebi's en in de laat VN verklaren dat holebi's folteren en vermoorden gewoon moet kunnen, dan zou ik geen seconde langer lid willen blijven van die club, omdat ik niet wil geassocieerd worden met wat dat monster de wereld in spuit. Kies als RKK een voorzitter die holebi's wel als gelijkwaardig beschouwd en die alle misdaden die de RKK in het verleden gedaan tegenover holebi's zoveel mogelijk probeert recht te zetten en ik ga al een flink wat minder problemen hebben met de RKK.
En voor de onnozelaars die denken hierop te moeten reageren met "ja maar, de moslims zijn nog veel erger" kortweg deze boodschap: ik wens iedereen dezelfde behandeling toe dat ze zelf holebi's toe wensen.

De overheid en bepaalde organisaties weten inderdaad meer af van mijn privéleven, maar die misbruiken die wetenschap niet om mij mijn rechten proberen te ontnemen. En noch de staat, nog gelijk welke andere organisatie (buiten de RKK en andere sektes) zeggen mij wie ik mag lief hebben en wie niet, of wat ik met wie in bed mag doen.
De RKK haat geen homo's, ook al zijn ze geen voorstander van homohuwelijk e.d. Ze vermoorde geen homo's. Homo's zijn welkom in de Kerk. Net zoals hetero's en moordenaars en postbodes en ...

In leviticus staat dat homoseksualiteit een gruwel is. Dat was toen de mening van bijna iedereen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 02:11   #267
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
De RKK haat geen homo's, ook al zijn ze geen voorstander van homohuwelijk e.d. Ze vermoorde geen homo's. Homo's zijn welkom in de Kerk. Net zoals hetero's en moordenaars en postbodes en ...

In leviticus staat dat homoseksualiteit een gruwel is. Dat was toen de mening van bijna iedereen.
Tot eind 18de eeuw was de RKK wel opdrachtgever om holebi's te vermoorden. Nu pleegt ze schuldig verzuim: ze weet dat er in de wereld holebi's worden vermoord, maar verzet zich tegen maatregels om die moordpartijen tegen te gaan (noem het zoals je wil, maar het vermoorden van holebi's weigeren te veroordelen houdt een goedkeuring in, het ok vinden dat holebi's vermoord worden is een duidelijk teken van homohaat) + ze is mee moreel verantwoordelijk voor de zelfmoorden bij holebi-jongeren (de RKK weet dat ze door haar kwetsende uitspraken holebi-jongeren tot zelfmoord drijft, maar toch gaat ze er mee door).

Holebi's zijn in sommige kerken wel "welkom", maar ze worden wel als minderwaardig beschouwd. Niet door iedereen binnen de basis, maar wel door de top van het instituut, zonder dat de basis zich daartegen verzet.
Oud 20 januari 2011, 16:39   #268
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Tot eind 18de eeuw was de RKK wel opdrachtgever om holebi's te vermoorden.
Bewijs?

Citaat:
ze weet dat er in de wereld holebi's worden vermoord, maar verzet zich tegen maatregels om die moordpartijen tegen te gaan (noem het zoals je wil, maar het vermoorden van holebi's weigeren te veroordelen houdt een goedkeuring in, het ok vinden dat holebi's vermoord worden is een duidelijk teken van homohaat)
De modernistische kardinalen houden zich niet aan hun eigen regeltjes, en als land heeft het Vaticaan in mijn opinie niet veel te zeggen.

Citaat:
+ ze is mee moreel verantwoordelijk voor de zelfmoorden bij holebi-jongeren (de RKK weet dat ze door haar kwetsende uitspraken holebi-jongeren tot zelfmoord drijft, maar toch gaat ze er mee door).
Schuldig omdat sommigen de waarheid niet kunnen verdragen?

Citaat:
Holebi's zijn in sommige kerken wel "welkom", maar ze worden wel als minderwaardig beschouwd. Niet door iedereen binnen de basis, maar wel door de top van het instituut, zonder dat de basis zich daartegen verzet.
Homo's zijn in alle kerken welkom, maar ze kunnen net als andere zondaars geen Communie ontvangen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 19:22   #269
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot eind 18de eeuw was de RKK wel opdrachtgever om holebi's te vermoorden.
Is dat zo?
Oud 20 januari 2011, 20:21   #270
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is dat zo?
Ja
Oud 20 januari 2011, 20:25   #271
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja
Toon dat dan maar eens aan.
Oud 21 februari 2011, 03:31   #272
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toon dat dan maar eens aan.
Moeilijk, als het geen waar is.
Oud 21 februari 2011, 21:14   #273
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moeilijk, als het geen waar is.
Na een maand nog geen antwoord. Blijkbaar heeft het googlen niet echt iets opgeleverd...
Oud 21 februari 2011, 21:30   #274
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik vind Leonard net beter als aartsbisschop dan Danneels.

Leonard geeft beter de standpunten van de katholieke kerk weer. Zonder er doekjes om te winden!
Had de SPa maar zo een voorzitter
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 21 februari 2011 om 21:30.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 21:45   #275
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ja, de Vlaming is behoorlijk verontwaardigd.

Eerlijk gezegd begrijp ik de heisa rond die man niet geheel. Hij verwoordt namelijk niets anders dan het standpunt van het Vaticaan.

Ofwel is men méér dan onwetend ofwel hypocriet.
Ofwel brave zielen die nog illusies over de RKK hadden?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 04:02   #276
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ofwel brave zielen die nog illusies over de RKK hadden?
De waarheid komt soms hard aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be