Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2011, 00:32   #261
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De islam is inderdaad niet compatibel met onze westerse, christelijke beschaving.
Ik stel me daarbij de vraag of het redelijk is om van mensen die eeuwenlang in een totaal andere culturele context hebben geleefd, wat zijn imprint moet hebben nagelaten op zowel genen als memen, te verwachten dat ze kunnen leven in een gestructureerde, 'zachte' zorgstaat.

Je moet weten dat ginderachter zo goed als anarchie geldt, abstracte termen buiten de religieuze zelden gebezigd worden, een groot deel van de bevolking analfabeet is, de wetten van de jungle gelden, oog om oog tand om tand, ... terwijl wij sinds de verlichting in een samenleving leven waarvan wetenschappelijk onderzoek, rationaliteit, technische vooruitgang, waarden, mensenrechten, ... essentiële delen zijn.
Oud 13 maart 2011, 00:34   #262
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Je ziet het nochtans steeds vaker, autochtone meisjes die zich tot de islam bekeerd hebben, ook waar ik woon.
En ze dragen hun hoofddoek met trots en vastberadenheid.
Ze zien er overigens vaak gelukkiger uit dan de 'vrije' vrouwen die zich op van de zenuwen tien keer per dag afvragen of ze nog wel hip, trendy en sexy genoeg zijn.
Daarvoor kan ik twee redenen bedenken:

- rebellie, die gepaard gaat met de westerse volwassenwording

- nood aan veel structuur, die de ouders niet konden bieden

- vaak uiteraard ook te weinig aandacht en te weinig deel uitmaken van de omgeving. Krijgen ze dan aandacht van een Islam-man (zoals ieder hoofddoek-vrij meisje), die hun een uitgebreid netwerk aanbiedt (Moslims), zijn ze verkocht ...
Oud 13 maart 2011, 00:35   #263
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Je moet weten dat ginderachter zo goed als anarchie geldt, abstracte termen buiten de religieuze zelden gebezigd worden, een groot deel van de bevolking analfabeet is, de wetten van de jungle gelden, oog om oog tand om tand.
Allez, zo ongeveer de toestand van landelijk vlaanderen tot pakweg 1960, 1970?

Laatst gewijzigd door discuz : 13 maart 2011 om 01:03.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 00:42   #264
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik krijg het gewoon op m'n heupen van al dat hoofddoekgedoe. Goed, iemand's contract wordt niet verlengd omdat ze haar hoofddoek niet wil afzetten. Voor mijn part mag dat menske haar hoofddoek ophouden. Maar dan begint het: CGKR! Minister moeit zich! Betoging! Drama!
Dan gaat ze maar wat poseren in haar hema-vestje op een bidmatje. Vertellen hoe ze haar partner terugwil. Blabla, emo emo. Ze wim haar job terug, het was er zo leeeeuuuk en ze kwam zo goed overeen met de collega's en de klanten. En de directie was immers heel lief want die bestelden een hoofddoek speciaal voor haar en dat was zo fiiiijjjjn.
Allez, Hema pakt haar terug in dienst. Ah maar mevrouw wil nie meer, ze eist dat ze exact dezelfde functie krijgt. EN meteen een vaste job.
Ik zou al helemaal niet willen gaan werken op een plaats waar ze mij niet willen omwille van een hoofddoek.
Lijkt me ook allemaal heel dom. Goed, nu is ze werkloos, en wie gaat haar nog willen? Als een toekomstige werkgever haar geen vast contract wil geven kan ie zich al aan een klacht verwachten van mevrouw. 'k Weet niet, maar euh: ik zou haar niet aannemen. Niet omwille van de hoofddoek, maar 'k heb geen zin in klachten aan m'n been.

Waar totaal aan voorbij gegaan wordt is dat er zoveel mensen zijn met één of ander mankement aan hun uiterlijk die daar helemaal niks aan kunnen doen, en die ook zeer moeilijk een job vinden. Ik ken er zelf zo twee. Eentje daarvan is als kind heel erg verbrand geraakt. Die wordt overal geweigerd want mensen vinden zo'n verbrand gezicht shockerend enzo. Echt niemand die daarvoor op straat gaat komen hoor. Nobody gives a fuck.
'k ken iemand met een ernstige huidaandoening die wél een job heeft, in de sociale sector. Er zijn veel mensen die niet bij haar willen komen omdat ze "vies" is. Er zijn collega's die eisen dat ze een apart toilet moet krijgen want ze willen niet op dezelfde bril zitten als zij. In de vergaderzaal heeft ze een eigen stoel want sommige collega's willen niet met haar huidschilfers in aanraking komen. Ze mag er blijven werken, maar wel met massa's spanningen. Nobody gives a fuck, de meesten zouden haar gewoon weg willen.

Maar een hoofddoek, dat kunnen we nog eens gaan misbruiken om onze eisen te stellen. En velen gaan daarin mee, maar aan het einde van de dag kunnen al die andere mensen die gediscrimineerd worden hen geen zak schelen zenne. Want die zijn ieuw.
Ik ben het volledig met je eens.

Dat iemand mogelijk op basis van onaanvaardbare redenen ontslagen wordt, na grondige afweging van de voor-en nadelen besluit dat het nuttig is om dit aan te klagen, kan ik nog begrijpen.
Al zal het niet makkelijk zijn dat te laten objectiveren...

Dat de vrouwenrechtenorganisatie (vrouwenrechten <-> Islam ) erop springt, doet me vragen rijzen. Dat minister, Milquet nota bene!, er nog dezelfde dag als het in de pers verschijnt, op springt, al iets minder. Dat het CGKR er dan zich uiteraard nog mee komt moeien... Nou ... Ik wou dat ik ook zo'n stok achter de deur had om mee te slaan. Ik denk dat vele Belgen al bijna jaloers zijn dat ze geen andere huidskleur of andere religie hebben. Dat levert blijkbaar immens veel voordelen op!

Die andere gevallen van discriminatie waar de pers over doodzwijgt en waar niemand voor in de bres springt, daar heb ik maar al te goed weet van. Maar goed, zo'n verhaal is te weinig mediageniek zeker? Of de slachtoffers voelen zich te waardig of zijn te bescheiden om er zo op te springen? Of ... allicht heeft het dan toch geen resultaat. Ze hebben immers niet de juiste huidskleur. Vermeende discriminatie op basis van religie is blijkbaar een pak interessanter en belangrijker.
Onze samenleving is wat de naleving van haar eigen grondwetten betreft bijzonder inconsequent...

Wat betreft de rest van je post ben ik het tevens volmondig eens!
Oud 13 maart 2011, 00:45   #265
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Absoluut niet. De enigen waar hier probeempjes mee voorkomen zijn dronkelappen.
Over een boude uitspraak gesproken waar woordencombinaties die Artisjok zo grappig vond als "ik denk" of "ik vermoed" echt onontbeerlijk voor zijn...

Bron?

Citaat:
De vrije meningsuiting wordt niet gesnoerd!

Er was zelfs een VB- post in de straat, volgeplakt met affiches en die heel ijverig propaganda maakten. In de twee talen Nooit geen incident, geen ruit bij hen werd uitgegooid, niets.
Maar 't slaat gewoon niet aan bij de mensen. Men bekijkt ze en haalt de schouders op. "Pff, allemen moe leive, de witte en de zwette..."
Enfin, op z'n Brussels.
Ze denken: het is toch al gebeurd en is zinloos. Begrijpelijk.
Oud 13 maart 2011, 00:45   #266
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, ik ben belg
Gedraag je dan als een Belg.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 maart 2011 om 00:46.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 00:49   #267
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Draai de zaken eens om : stel dat de Vlaamse vrouw van een Marrokkaan, er op staat om ginder in Marrokko in minirok & diepe décolleté + een kruis om haar hals rond te lopen, en achter een kassa te zitten in een supermarktje...Het zou nogal een schandaal worden !
Maar dat die Arabieren daar dan tamtam over maken zou iedereen dan weer normaal vinden...
Zo ver hoef je ze zelfs niet te draaien. Het zal moeilijk worden ook, want volgens Suikertje kunnen èchte Belgen immers nooit aan een Marokkaans paspoort komen. Die gooien hun kaarten blijkbaar niet te grabbel, zoals de P.S. graag met identiteitspapieren doet waarop staat dat je Belg bent, zodat je gratis voorzien wordt in levensonderhoud.

Maar gewoon rondlopen met een katholiek teken of een teken dat ons onderscheid van hun Moslims, zal al genoeg zijn om de extreem-rechtse en onverdraagzame ideologie die zich godsdienst noemt te doen steigeren. Extreem-links zal met haar meebrullen.
Oud 13 maart 2011, 00:52   #268
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gedraag je dan als een Belg.
Wat is mij gedragen als een Belg?
Oud 13 maart 2011, 00:55   #269
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
zie, niemand die erom geeft. als het maar om hoofddoekjes kan gaan.
Doet me er aan denken dat het vooral invaliden, zieken en zwakkeren zijn die het meeste en eerste 'direct' schade zullen ondervinden van de Islam.

Zij eisen immers een deel van de taart op. Enfin, ze eisen het zelfs niet eens, dat is niet nodig: ze krijgen het gewoon naar hun hoofd (op hun bankrekening) gesmeten.
Die taart was echter vooral bedoeld voor zieken, invaliden en mensen die om de één of andere geldige reden niet kunnen gaan werken (bv. mantelzorg) ... Wie moet dus als eerste inboeten? ... Dit gebeurt al.

Met anti-discriminatie en integratie regels hetzelfde: zeer veel geld gaat naar het voorkomen of verhinderen van discriminatie en racisme, er worden allerlei instituten opgericht en functies in het leven geroepen, ... dat geld kan niet gaan naar allerlei instituten tegen discriminatie op basis van ziekte of invaliditeit (of leeftijd, nog zoiets).

Als de Moslims en de Islam zo schrik hebben voor discriminatie of racisme, heb ik een goede tip voor ze: stel je low-profile op en voorkom dat je opvalt in negatieve zin. De taal, van het land waar je bent gaan wonen of wilt blijven wonen, leren is tevens een zeer goed begin ... Niet racistisch zijn tegenover de burgers die er leven, lijkt me ook vrij noodzakelijk.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 maart 2011 om 00:57.
Oud 13 maart 2011, 01:02   #270
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Een Vlaamse koe.. Ja, ik zou daar ook niet van verschieten.

Uitgelachen?
Hoe zouden we dit kunnen noemen?

Haat tov de mensen van het land waar je ouders zijn gaan wonen? tov je omgeving, je werkgevers, ... ?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 maart 2011 om 01:02.
Oud 13 maart 2011, 01:03   #271
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Hoe zouden we dit kunnen noemen?

Haat tov de mensen van het land waar je ouders zijn gaan wonen? tov je omgeving, je werkgevers, ... ?
Men noemt deze meid een 'koe'. Men vergeet er dan wel bij te vermelden dat het om een 'vlaamse koe' gaat.

Of snap je dat niet?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 13 maart 2011 om 01:04.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 01:05   #272
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Durf je niet? Mijn voorschriften gaan niet in tegen het forumreglement hoor
In uw geloofsvoorschriften wordt opgeroepen tot haat op basis van religie en ras, tot discriminatie van de vrouw, pedofilie of aanranding van de eerbaarheid van minderjarigen wordt gepropageerd, ...

U heeft dus of uw religieuze voorschriften, of het forumregelement niet goed gelezen. Ik hoop het eerste, dan zouden we onze mening over u nog in positieve zin moeten bijstellen.
Oud 13 maart 2011, 01:05   #273
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard dat ze haar hoofddoek terug mag dragen. Over wat toch problemen wordt gemaakt. Er zijn dingen die veel erger zijn.
Oud 13 maart 2011, 01:07   #274
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
In uw geloofsvoorschriften wordt opgeroepen tot haat op basis van religie en ras, tot discriminatie van de vrouw, pedofilie of aanranding van de eerbaarheid van minderjarigen wordt gepropageerd, ...

U heeft dus of uw religieuze voorschriften, of het forumregelement niet goed gelezen. Ik hoop het eerste, dan zouden we onze mening over u nog in positieve zin moeten bijstellen.
Wat een lulkoek.
Oud 13 maart 2011, 01:07   #275
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik zie niemand met zn smoel in een ander zn kont.
Met de linkerhand en water het achterwerk afkuisen, gebeurt dat eigenlijk nog steeds in het midden-oosten?
En is men bijgevolg nog steeds onverbiddelijk voor linkshandige kinderen?
Oud 13 maart 2011, 01:08   #276
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Bent u een trol of een moslima?
Heeft u dan nog nooit de koran gelezen?
Het staat niet in de Koran.
Als u iemand wilt aanvallen moet u het wel goed doen.

''Homo's van hoge gebouwen gooien'' staat in een boek met uitspraken van een extremistische imam. Sommige (extremistische) moskees hebben dat boek ''in huis'', andere niet.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 01:09   #277
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Wat een lulkoek.
Ik ben dan nog van alles vergeten ook.

Eigenlijk is zowat de halve Koran strafbaar in een gemiddeld westers land, waaronder ook België, ik begrijp bijgevolg niet waarom extreemlinks dit extreemrechts boek zo bejubelt?

Nu begrijp ik overigens wel meer waarom Moslims zo vaak wetten niet naleven of ze willen aanpassen naar hun goeddunken.

Voor jou heb ik de raad wat meer naar je geloofsgenoten te luisteren, zie oa de halve maan op de Nederlandse tv waarin men duidelijk verwijst naar de Koran en de islamgeleerden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 maart 2011 om 01:10.
Oud 13 maart 2011, 01:10   #278
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Uiteraard dat ze haar hoofddoek terug mag dragen. Over wat toch problemen wordt gemaakt. Er zijn dingen die veel erger zijn.
Zoals het haar van Fabiola. Voor dat haar wil ik gaarne een uitzondering maken en de hoofddoek zelfs verplicht stellen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 01:14   #279
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Mag ik U trouwens complimenteren, Mevrouw, met de charmante sluier die uw allercharmantste schoonzus af en toe draagt?

discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 01:15   #280
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik?

Deze domme kloot zegt zelf dat hij bekeerd is omdat zn vrouw dat vroeg. Wie zegt dat die bekeerde verkoopster niet eerst bekeerd was voor ze haar man leerde kennen?
Hoe moeten we dit interpreteren?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be