Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 maart 2011, 13:59   #261
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
De VRT zal wel beginnen met een charmeoffensief.

"de mensen" wat bespelen en schrik aanjagen, de solidariteit weet u.
als ik dat woord nog maar hoor krijg ik al uitslag, ...
Herr Flick is offline  
Oud 22 maart 2011, 17:24   #262
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De sossen kregen precies goe op hun kloten tijdens die peiling, ...

wordt het geen tijd om de paarden te verversen,...
Met de verkiezingen in juni als nulhypothese kan je maar weinig uitspraken doen over de sp.a. Aannemelijk lijkt dat de vorige peiling een te hoge score aangaf en die van nu een te lage voor de sp.a. Dat Groen! sinds de verkiezingen gestegen is, is vrij zeker. Er is dus geen reden om aan te nemen dat de sociaaldemocraten stemmen verloren zijn.

Dat VB sinds de verkiezingen niet gezakt is, is vrij onwaarschijnlijk. Dat N-VA niet gestegen is ook. Voor de rest kan je weinig uitspraken doen over wijzigingen, omdat toeval bij de andere partijen een te grote rol speelt.
Robinus V is offline  
Oud 22 maart 2011, 23:23   #263
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik vertegenwoordig totaal geen vakbond en ik voel me zelden of nooit geroepen om hen te verdedigen.Voor de rest weet ik echt waarop ik zou moeten reageren. Over schadenfreude hebben we het al gehad.

Voor de rest is je analyse lovenswaardig. Ik kan er enkel nog aan toevoegen dat ik Kris Peeters zie overstappen naar N-VA.

Kris Peeters is in mijn ogen een mislukte ondernemer die nog nooit iets ondernomen heeft met zijn eigen centen en die nu over ongelimiteerde overheidsbudgetten beschikt om zijn fantasiekes uit te voeren. Ondermeer via obscure pps'en. Het rekenhof en Europa heeft veel vragen over deze constructies, ze willen vooral meer duidelijkheid over de cijfers. Ze stellen zich vooral de vraag in hoeverre dit geen off-balance structuren zijn die thuis horen binnen de begroting.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende heb gereageerd. Ik vind het ook frustrerend dat ik soms niet altijd een antwoord krijg. Je moet er wel rekening mee houden dat je op een forum niet altijd de juiste betrokken partij aanwezig is om een antwoord te geven op je vragen.
Ik heb nooit gezegd dat je een vakbond vertegenwoordigde, maar ja je hebt mijn tekst niet volledig gelezen. Ik verwees ook naar de "Belgische ondernemers"
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijn opsomming van "groepen" die opriepen om niet voor de N-VA te stemmen, de BNB vergeten ben.
Maar ik noteer dus dat jij geen vakbond vertegenwoordigd....ook de blauwe niet hé

Aha, je bent een beetje pissed op Kris Peeters. Had dat eerder gezegd hé.
En waarom ? Je komt hier mooi aandraven met het feit dat het een mislukte "ondernemer" is maar ja "een beetje kakken op al wat vlaams is " moet voor de BUB er wel bij kunnen niet? (Je hebt me nog altijd geen antwoord gegeven op je keuze van je avatar !!!!!, dat houd in dat je analyse "per" definitie "gekleurd" is.

Ik ben enkel , af en toe, gefrustreerd,door het antwoord van de "Belgen".......
want echt inhoudelijk ontvang ik waarlijk geen commentaar.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 23 maart 2011, 18:26   #264
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Inhoudelijk = jouw mening ondersteunend?
Robinus V is offline  
Oud 23 maart 2011, 19:57   #265
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA - 1,5%.

De neerwaardse tendens is een feit.
Feit is dat NVA veel meer kan zakken dan BUB!

NVA van 30 naar 0

BUB van 0.1 naar 0
Oud 23 maart 2011, 21:16   #266
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Inhoudelijk = jouw mening ondersteunend?
Non
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 23 maart 2011, 21:44   #267
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Aanzienlijk lager dan de m2 prijzen in Brussel en de Rand.
Onzin. Als je in Brussel de anomalie van het Leopoldkwartier weglaat, zijn de immobiliënprijzen van Brussel niet veel verschillend van die van Antwerpen en Mechelen. Brussel staat dan ook bekend als 'affordable', lees qua prijsniveau op niveau provinciestadje binnen Europa.
fonne is offline  
Oud 23 maart 2011, 21:58   #268
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Non
Hier kan ik enkel maar aan toevoegen dat je mensen niet moet verwijten niets inhoudelijks te vertellen, terwijl langs jouw kant maar weinig zinnigs gezegd wordt. Om maar een voorbeeldje te noemen, mijn argumentatie als minder waardevol beschouwen vanwege mijn jonge leeftijd aanzie ik niet als enorm inhoudelijk. (Ik voelde mij aangesproken, omdat jij het over "Belgen" had, waartoe door weinig inhoudelijke Vlaams-nationalisten alle niet-Vlaams-nationalisten gerekend worden.) Voor het doel van Vlaams-nationalisten komt de argumentatie van niet-Vlaams-nationalisten onzinnig over en vice versa klopt dat evengoed. Nationalistisch of niet heeft maar weinig met argumentatie te maken. Dat maakt zo'n discussies vaak weinig inhoudelijk. Daarvan kan je niet één 'kamp' de schuld geven.
Robinus V is offline  
Oud 23 maart 2011, 22:41   #269
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat je een vakbond vertegenwoordigde, maar ja je hebt mijn tekst niet volledig gelezen. Ik verwees ook naar de "Belgische ondernemers"
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijn opsomming van "groepen" die opriepen om niet voor de N-VA te stemmen, de BNB vergeten ben.
Maar ik noteer dus dat jij geen vakbond vertegenwoordigd....ook de blauwe niet hé

Aha, je bent een beetje pissed op Kris Peeters. Had dat eerder gezegd hé.
En waarom ? Je komt hier mooi aandraven met het feit dat het een mislukte "ondernemer" is maar ja "een beetje kakken op al wat vlaams is " moet voor de BUB er wel bij kunnen niet? (Je hebt me nog altijd geen antwoord gegeven op je keuze van je avatar !!!!!, dat houd in dat je analyse "per" definitie "gekleurd" is.

Is het me toegestaan om niet overal commentaar op te hebben ? Op een internetforum ga je meer reacties krijgen wanneer men niet eens is met wat er gezet wordt...

Waarom ik pissed ben op Kris Peeters heb ik hierboven al gezegd.

Als je wil weten waarom ik een avatar gebruik van 'BUB':

http://forum.politics.be/showthread....ar#post5338675

http://forum.politics.be/showthread....ar#post5369524

http://forum.politics.be/showthread....ar#post5371827

Je moet er niet te veel achter zoeken.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 maart 2011, 23:23   #270
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De NVA verankert helemaal niet. De NVA staat nog sterk omdat de LDD en vooral het VB verder leegloopt.

Maw: 'ons' loopt over naar 'ons'. Politieke communicerende vaten noem ik dit. Alles behalve een verankering.
Communicerende vaten? Helemaal niet. De verkiezingsresultaten van VB, VU, N-VA en LDD gecombineerd, sinds '95 (extrapolatie gemaakt van zetels tijdens kartelperioden):

1995 20,9
1999 24,8
2003 23,11
2004 31,6
2007 34,6
2009 36
2010 43,8
peiling 44,7

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 23 maart 2011 om 23:24.
Herr Oberst is offline  
Oud 23 maart 2011, 23:53   #271
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Djeetje. Denk je echt dat ze heel Vlaanderen afbellen of zo?
Ik ben ook gebeld met het verzoek deel te nemen aan de peiling.
Ik heb echter geweigerd, omdat ik niet aan ongrondwettelijke peilingen deelneem. Ik doe pas mee als BHV gesplitst is.
schaker is offline  
Oud 24 maart 2011, 00:18   #272
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het me toegestaan om niet overal commentaar op te hebben ? Op een internetforum ga je meer reacties krijgen wanneer men niet eens is met wat er gezet wordt...

Mijnheer ViveLaBelgique,

Uw eerste link verwijst naar een post waarin u plechtig verklaart geen lid te zijn van het BUB-clubje, maar dat u wegens “nogal snel registreren” de eerste de beste avatar hebt genomen.

In de meer dan twee maanden sinds uw registratie hebt u kennelijk evenmin de tijd kunnen vinden om een avatar te plaatsen die wat beter aansluit bij het inmiddels onmiskenbaar feit dat u geen lid bent van de BUB.

Ik vind dat een beetje jammer, vooral omdat het logo van de BUB een schreeuwlelijk ding is, en zo mogelijk nog méér omdat iemand met enig verstand zoals u uiteraard niet geassocieerd wil worden met een niets betekenend clubje dat zich hier en overal elders steeds volstrekt belachelijk heeft gemaakt.

Mijn goed hart dwingt mij om u te helpen en bij te staan in uw onverdroten zoektocht naar een u beter passende avatar.

Deze is ongetwijfeld geschikt :

Naam: Belgium.bmp
Bekeken: 223
Grootte: 256,1 KB

Oprecht graag gedaan, en

Hartelijke groeten,

Gwylan
Gwylan is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:31   #273
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Hier kan ik enkel maar aan toevoegen dat je mensen niet moet verwijten niets inhoudelijks te vertellen, terwijl langs jouw kant maar weinig zinnigs gezegd wordt. Om maar een voorbeeldje te noemen, mijn argumentatie als minder waardevol beschouwen vanwege mijn jonge leeftijd aanzie ik niet als enorm inhoudelijk. (Ik voelde mij aangesproken, omdat jij het over "Belgen" had, waartoe door weinig inhoudelijke Vlaams-nationalisten alle niet-Vlaams-nationalisten gerekend worden.) Voor het doel van Vlaams-nationalisten komt de argumentatie van niet-Vlaams-nationalisten onzinnig over en vice versa klopt dat evengoed. Nationalistisch of niet heeft maar weinig met argumentatie te maken. Dat maakt zo'n discussies vaak weinig inhoudelijk. Daarvan kan je niet één 'kamp' de schuld geven.
Waar heb ik gezegd dat ik jouw argumentatie als minder waardevol beschouw ?
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 24 maart 2011, 18:42   #274
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
Wat me verbaast is dat slechts 40% voor de CD&V zou stemmen. Ze hebben nogthans de huidige Vlaams Ministerpresident.

Wil dit zeggen dat de kiezer vind dat de Vlaamse regering niet goed bezig is onder Kris Peeters ?
wat ben jij toch soms "vreemd" verbaasd hé.
Mss trekt de vlaamse kiezer gewoon de lijn door van de verkiezingen van 2010.
Mss ziet de Vlaamse kiezer liever iemand van de N-VA als ministerpresident , als men moet onderhandelen tussen Wallonie en Vlaanderen betreffende de boedelscheiding ?
Het moet echt wel pijn doen voor jullie hé die verkiezingsuitslag en deze "peiling" (voor wat een peiling waard is natuurlijk).
Alle registers opengetrokken tijdens de aanloop van de verkiezingen, van Belgische ondernemers via het ABVV tot aan de "katholieke" vakbond die vanop de kansel riep "Gij zult niet stemmen op den N-VA".
Dan de verkiezingsuitslag, de campagne van de franstalige media tegen de N-VA en dan nog zo een "peilingsuitslag" halen !
The foggy dew
http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA

Jij stelt een vraag en ik geef je een antwoord. Op mijn antwoord reageer je niet, je haalt er vanalles bij om dan zovele posts later te zeggen dat je pissed bent op Kris Peeters. Dat was eigenlijk de bedoeling van je betoog, zeg dat van meet af aan hé.

Maar ja met je logo geef je aan dat iedereen die een vlaamse regeing leidt , per definitie iemand is om pissed op te zijn. BUB is geen voorstander van een Vlaamse en Waalse regering....enkel een Belgische.

en ja de keuze van je avatar , zie antwoord van Gwylan.
Pas dan verdorie je avatar aan hé jongen.

Punt gesloten wat mij betreft.
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 24 maart 2011 om 18:43.
nabat54 is offline  
Oud 25 maart 2011, 20:40   #275
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Noten:

- Als Vlamingen rijk zouden zijn zouden ze in Brussel of de 'VL' Rand kunnen wonen.
- Vlamingen gaan vooral naar Wallonie omdat de grond daar nog goedkoper is.
- Vlamingen verfransen netjes in een generatie (of sneller).
dat verfransen is voorbij. Ze blijven dicht bij de taalgrens en kunnen hun kinderen naar Vlaamse scholen sturen en indien dieper in Wallonië zijn er nu immersiescholen.
azert is offline  
Oud 26 maart 2011, 10:49   #276
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijnheer ViveLaBelgique,

Uw eerste link verwijst naar een post waarin u plechtig verklaart geen lid te zijn van het BUB-clubje, maar dat u wegens “nogal snel registreren” de eerste de beste avatar hebt genomen.

In de meer dan twee maanden sinds uw registratie hebt u kennelijk evenmin de tijd kunnen vinden om een avatar te plaatsen die wat beter aansluit bij het inmiddels onmiskenbaar feit dat u geen lid bent van de BUB.

Ik vind dat een beetje jammer, vooral omdat het logo van de BUB een schreeuwlelijk ding is, en zo mogelijk nog méér omdat iemand met enig verstand zoals u uiteraard niet geassocieerd wil worden met een niets betekenend clubje dat zich hier en overal elders steeds volstrekt belachelijk heeft gemaakt.

Mijn goed hart dwingt mij om u te helpen en bij te staan in uw onverdroten zoektocht naar een u beter passende avatar.

Deze is ongetwijfeld geschikt :

Oprecht graag gedaan, en

Hartelijke groeten,

Gwylan
Gwylan.

Ik ben inderdaad geen lid van BUB. Ik ben van geen enkele partij lid.

Ik dank U voor de interesse in mijn bijdrages van op dit forum. Ik dank U ook voor de bijdrages die U hier op dit forum geeft. Ik erken ook de volledige terechte appreciatie van Uw bijdrages aan dit forum vanwege andere forumleden. In U post's zitten pareltjes bij die zeker de moeite zijn om eens na te lezen ( tip aan de andere gebruikers: gebruik de zoekfunctie van dit forum).

Ik deel Uw mening niet over mijn keuze van mijn avatar, namelijk het BUB logo.

Als de eigenaars van het logo bezwaren hebben over het gebruik van het logo dan zal ik zeker naar hen luisteren.

Ik laat me niet snel iets ongevraagd opdringen, zeker niet van vreemden.

Nogmaals, mijn dank voor Uw bezorgdheid en mijn oprechte dank om mee met mij te denken over mijn avatar gebruik.

Ik apprecieer het ten zeerste.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 27 maart 2011, 18:57   #277
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Nieuwe peiling van RTl, moet pikken bij sommigen: http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...-VA-wint.dhtml
Gwyndion is offline  
Oud 27 maart 2011, 19:10   #278
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Nieuwe peiling van RTl, moet pikken bij sommigen: http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...-VA-wint.dhtml
Dan wordt het nu wel eens tijd om de PS eruit te gooien niet? Een regering zonder PS is volledig mogelijk.
fonne is offline  
Oud 27 maart 2011, 20:14   #279
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dan wordt het nu wel eens tijd om de PS eruit te gooien niet? Een regering zonder PS is volledig mogelijk.
Corrupte socialisten er uit!
daiwa is offline  
Oud 27 maart 2011, 20:42   #280
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Mooie score ook voor het FN! (van 1,4 naar 6,3)
Kan wellicht nog stijgen als het FN in Frankrijk definitief door breekt, aangezien ze in Wallonië veel naar Franse media kijken.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 27 maart 2011 om 20:43.
bgf324 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be