![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe wereldwijd dat terrorisme van u dan ook is, kennelijk krijgt ook dat een klein beetje meer mediaaandacht dan vergelijkbare gevallen waarbij geen moslims betrokken zijn, getuige onderstaand plaatje: ![]() Groeperingen als de IRA en de ETA zijn nog altijd hofleverancier van aanslagen in Europa. Ook die alarmerende stijging van de criminaliteit lijkt niet bijzonder hard geworteld te zijn in de werkelijkheid. Wel is iedere crimineel er natuurlijk één teveel, en is er in de statistieken te zien dat een flink aantal groepen buitenlanders, waarvan slechts een deel een moslimachtergrond heeft, oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, zwaar oververtegenwoordigd zelfs in een aantal gevallen, zoals bijvoorbeeld bij Marokkanen. Tevens heb ik mij net door Alice laten scholen in de problemen die kennelijk in jullie steden toch flink spelen, en die zowel qua ernstigheid als qua reikwijdte ergens tussen de lichte en zware "Islamisering" zoals ik deze in mijn openingspost beschreef bevinden. Wat ik als grote baas (een functie die niet bestaat, en maar goed ook, maar voor een aantal plannen is wellicht een breder draagvlak nodig dan een coalitie) zou voorstellen om hieraan te doen is het volgende: Politie de opdracht geven om de wijken en de etnische groepen waarin veel criminaliteit voorkomen scherper in de gaten te houden. Burgers van alle rangen, standen en kleuren juist in deze wijken stimuleren om zoveel mogelijk aangifte te doen, de beste manier om dit te doen is twee vliegen in een klap slaan en te laten zien dat je aangiftes serieus neemt. Neem signalement en details van het misdrijf op en probeer de zaken die iets met elkaar te maken hebben aan elkaar te koppelen. Verschuif patroullies naar plaatsen en tijden waarop veel gebeurd. Onzinprojecten vergelijkbaar met de nu al beruchte Nederlandse dierenpolitie afschaffen, de capaciteit die er is dient zo efficient mogeijk ingezet kunnen worden. Stoppen met moslims elke dag in alle media inpeperen dat ze allemaal kwaadaardig zijn en op moeten rotten. Daarmee bedoel ik niet dat er bijvoorbeeld niks over Marokkaanse criminelen uitgezonden moet worden, maar in Nederland zou het gezeik bijvoorbeeld al meerdan halveren op het momnt dat de regerende partijen geen publieke proefballonetjes meer zouden laten opgaan, die gebruiken ze momenteel maar wat graag om aan alle brave autochtonen te laten zien hoe graag ze iedereen het land uit willen hebben. Als iedereen wat minder paniekeert zie je snel da er veel minder te paniekeren valt dan veel mensen denken. Europese afspraken over migratie, immigranten stimuleren om snel aan het publieke leven te gaan deelnemen, desnoods mensen die hier net nieuw zijn actief aan werk helpen. Asielprocedure zo kort mogeijk maken, als het toch lang duurt zorg dan dat ze in ieder geval kunnen werken of naar school kunnen in afwachting van de uitkomst. Het publieke debat opzoeken over gedragsregels in het land. Als dat met een slutwalk moet, prima. Politie en stadswachten dienen mensen aan te spreken die bijvoorbeeld voorbijgangers uitschelden over hun kleding. Debat moet bevorderd worden, stimuleer bijvoorbeeld de omroepen om actief in elkaars programma's deel te nemen. Excuses dat ik weer niet weet hoe ht bij jullie zit, maar hier zitten de Evangelische, de Islamitische en de Joodse omroep heel erg in hun eigen hokje te preken. Ik zou in de eerste plaats die, maar ook de andere omroepen willen stimuleren om over elkaars grenzen heen te kijken. Er is een vast onderwijscurricilum. Mijn katholieke middelbare school schrapte destijds de evolutie nog uit de biologieles. Wat mij betreft is dat op alle scholen not done. Een atheïstische school die bij maatschappijleer en geschiedenis alle religies weg laat of er louter negatief over bericht zou ook niet mogen. Geen schijnveiligheidsmaatregelen die vooral veel manuren en privacy kosten. CCTV hoef ik niet. Databases met vingerafdrukken of DNA van alle burgers net zo min. Minder verbieden, meer vrij laten. De gay pride mag blijven gaan waar ze altijd gaat, over een demonstratie van bijvoorbeeld Voorpost moeten gemeentes niet zo moeilijk doen en hoofddoekjes dragen of Marokkaans praten moet gewoon mogen in het openbaar. Een open samenleving dient het doel te zijn. Zijn dat voorlopig genoeg middelen voor u? Het is echt niet nodig om complete bevolkingsgroepen actief uit te zetten naar landen waar ze net zo goed of slecht passen als hier. Als een tweede generatie Marokkaan op vakantie gaat naar Marokko is hij voor de mensen daar gewoon een Europeaan, een Belg, ne 'Ollander. Die mensen wonen hier, ze maken onderdeel uit van deze maatschappij en daar moeten we met zijn allen wat van maken. En bij elk probleem en alles wat je niet aanstaat heel hard eruit roepen (moslims eruit, Griekenland eruit, Wilders eruit etc) daar schiet niemand wat mee op.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 7 juli 2011 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat betreft de criminaliteit, burgemeesters uit Brusselse gemeenten zijn niet echt een objectieve bron..bovendien blijkt uit het molenbeekse verhaal dat veel aangiften worden genegeerd of weggewimpeld..als burgemeester zijn eigen inwoners afschildert als tendensieuze provocateurs als ze de problemen aanklagen weet ik het wel.. Alle marokkanen deporteren is geen oplossing, het is zelfs een aanfluiting van de elementaire mensenrechten.. De koran moet niet verboden worden maar men moet een nultolerantie hanteren tegen iedere poging om een religie de wetten van een staat te laten beinvloeden.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 juli 2011 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |||
|
![]() Citaat:
Er is inderdaad een grote invloed van moslimterrorisme hier, maar indirect. De regels die het tegen moeten gaan, die hebben invloed. Dat kan je vervelend vinden, je kan het goed vinden, maar het is niet meer de schuld van al die moslims die zich niet opblazen dan van jou of mij. Citaat:
Voor wat het waard is, in Nederland worden in ieder geval ook niet meer misdaden geregistreerd. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dit is de 'ideale' situatie die je schetst, die ideale situatie is er dus niet, verre van... Citaat:
Citaat:
Iedereen gelijk voor de wet. Citaat:
Ik ben van mening dat de islam zelf; de totalitaire ideologie wèl 't probleem is, niet de mate van religiositeit, zelfs de meest gematigde moslim, degene die alcohol drinkt, niet naar de moskee gaat, blijft nog steeds aanhanger van de totalitaire ideologie en zal zich niet uitspreken tégen de ideologie, de zwijgende meerderheid dus, zal zich niet verzetten indien 'n handjevol extremen, fundamentalisten of hoe je ze ook wil noemen, regels opleggen, 't voortouw nemen, voorstellen zouden indienen om, neem als voorbeeld, sharia in te voeren, geen enkele zal zich er tegen verzetten, durft zich er tegen te verzetten, om niet als afvallige gezien te worden. De cijfers spreken voor zich, ik meen me te herinneren dat Machiavelli ze hier reeds geplaatst heeft van 't percentage dat vóór is, angstwekkend hoge cijfers. In 't VK �*s er al 'n gedeeltelijke sharia wetgeving ingevoerd betreffende familierecht. Dit is 'n fout signaal dat gegeven wordt, wij hebben wetten die afdoende zijn of toch zouden moeten zijn voor iedereen die zich in 't land, onze landen vestigt. Citaat:
De zwijgende meerderheid zal blijven zwijgen, de zwijgende meerderheid geeft geen goed signaal af om te laten weten dat zij achter onze wetten staan, dat onze wetten boven de wetten van 'n onzichtbaar wezen staan, ohja, ik weet ook wel dat de meerderheid zich - op dit ogenblik nog - houden aan onze wetten, tot 't moment dat de aantallen groot genoeg zijn. Waar baseer ik me op, ik kijk naar elk land waar er 'n bepaald aantal islamieten aanwezig zijn, elk land waar zo'n 10 % islam aanwezig is, kampt met maatschappelijke problemen, er wordt niets gedaan vanuit de islamitische gemeenschap om te tonen dat de ideologie ook wèrkelijk de religie van de vrede is, dat de religie van de vrede tolerant is tegenover anders- en niet-gelovigen. De voorbeelden zijn legio en 't zou te lang duren om in detail te treden. Aanpassen, inpassen in de maatschappij waar geleefd, gewoond wordt dient vanuit henzelf te komen en alsnog zie ik dat nergens gebeuren. Wel integendeel. Citaat:
Gelijke kansen zijn er voor iedereen, ze hoeven die kansen enkel te grijpen. Met geen enkele groep immigranten zijn er ooit problemen geweest die maar in de buurt komen van de huidige problemen, Italianen, Spanjaarden, Grieken, Polen, Russen e.d., hebben zich - op 'n enkeling na - naadloos geïntegreerd en aangepast aan onze maatschappij zelfs Chinezen scoren uitstekend, allemaal zonder de faciliteiten die geboden zijn aan de aanhangers van de religie van de vrede, zonder inburgeringscursussen, taallessen, positieve discriminatie en wat al meer... Islam is en blijft 'n totalitaire ideologie met als doel; de wereld voor allah, laten wij dat nou net niet willen, nadat - je haalt 't reeds zelf aan - we ons pas onder dat andere religieuze juk vandaan geworsteld hebben, nadat we bepaalde vrijheden en rechten verworven hebben die we nooit mogen opgeven, die we enkel in bruikleen hebben voor onze nakomelingen, daarvoor hebben onze voorouders te hard gestreden om ze nu te verkwanselen en d�*t is exact waar we mee bezig zijn, door steeds te buigen voor intolerantie, door steeds meer toegevingen te doen aan hetgeen geen enkele toegeving doet, door steeds meer te buigen en in te gaan op eisen om niet beledigd te mogen worden, door respect te moeten geven aan respectlozen, door centra als 't MDI en 't CGKR in 't leven te roepen, door ... zoveel meer... Iedereen hoort zich aan te passen indien je wil meedraaien in de maatschappij waar je zelf voor gekozen hebt om te verblijven, indien dit niet kan uit onwil, is er meer aan de hand, wij horen ons niet aan te passen aan inwijkelingen, ònze mores gelden hier, mensen die hierheen gekomen zijn om 'n beter leven voor zichzelf op te bouwen, meer kansen voor hun kinderen te creëren, kansen die ze in hun landen van herkomst niet hadden of hebben, laat je je totalitaire ideologie ginds waar ze thuishoort, waar vandaan ze gevlucht zijn net omwille van die ideologie die hen geen kansen bood op 'n welvarende maatschappij, waarvoor ze gekozen hebben, indien je dit niet doet, wordt die maatschappij net zo als degene die je ontvlucht bent. D�*t is wat niet mag gebeuren, dat moeten we niet willen en niet toelaten, er moet vanuit de politiek 'n duidelijk; "Nee, tot hier en niet verder"! komen, dat ontbreekt... Onze politici izijn de 'laffe, bange blanke man' die steeds meer toegevingen gedaan heeft en dit klimaat gecreëerd heeft en nog steeds in stand houdt!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ook had ik vergeten te vermelden dat; hoe hoger opgeleid, niet meteen altijd betekent; hoe beter aangepast, vaak is 't tegendeel waar. Ook voorbeelden legio en niet enkel 9/11, aanslagen in Londen, Madrid, verscheidene kleinere aanslagen in de VS...(officier in 't leger die melding krijgt dat hij naar Afghanistan gezonden werd, draait door en doodt X aantal mensen...)!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Zo zijn er wel meer voorbeelden van hoogopgeleide extremistische moslims. De beruchte advocaat die niet voor de rechtbank wil opstaan, is er ook zo eentje. Die man spreekt perfect Nederlands en grossiert in moeilijke woorden, die hij dan wel potsierlijk gebruikt, en veel heeft het hem niet gebracht als advocaat van de "benadeelden" in het Wilders-proces, maar soit. Je moet er niet aan denken dat mensen met zulke denkbeelden dalijk niet alleen advocaat zijn, maar misschien ook wel rechter in een soortgelijk proces. Verder is er natuurlijk het voorbeeld van Tariq Ramadan, hoogopgeleid moslim, die, als hij voor een westers publiek spreekt, het over vrede, verdraagzaamheid en tolerantie heeft, maar voor zijn islamitische achterban totaal tegenovergestelde geluiden laat horen. Achmed Marcouch is ook al zo'n hoogopgeleide moslim, die vaak als het toonbeeld van een goed geïntegreerde islamiet naar voor wordt geschoven, die zelfs voor holebi-rechten opkomt, maar die intussen wel pleitte voor islamonderwijs op openbare scholen. Zo zijn er nog veel meer te vinden.
![]() |
![]() |
#267 | |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is het probleem nou echt?
Het probleem is aanwezigheid van "de andere" en "anders" waardoor je jezelf minderwaardig vindt, je begint vragen te stellen: waarom is de andere? waarom is het anders? waarom eet/drinkt/leeft/denkt ie anders? Ik ben toch? Je ervaart deze aanwezigheid ook als een rechtreekse aanval op jou want je ziet de andere als bedreiging en "IK" wordt "wat/waarom/hoe ik eet/drink/denk/leef/.." en op die maniere wordt "de andere" een tegenstander. Dit heb jij niet altijd tussen ""verschillende"" groepen, maar ook tussen groepjes binnen dezelfde groep (volk, natie, gezin, familie, partnerschap ..), tussen individuen binnen hetzelfde groepje en zelfs tussen jezelf in jezelf. Dit laatste (in jezelf) gebeurt wanneer jij bijvoorbeeld iets wilt maar je doet het niet (of je kan het niet doen), je doet iets maar je wilt het niet, je handelt anders dan je denkt (waar je overtuigd van bent), je denkt anders dan je handelt .. enz. Het leidt tot ofwel (positief) zelfconstructie zoals verbetering of bekering (tot 'andere' manier/politiek/..), ofwel (negatief) --meestal-- zelfdestructie zoals schuldgevoel, paranoia, extreme angst, extreme hoop, sociale problemen, .. zelfdoding (heb je naar aanleiding van mijn reactie vragen over zelfdoding? Voor jezelf of iemand uit je omgeving? Bel de Zelfmoordlijn op het gratis nummer 02/649 95 55. 's Avonds (behalve woensdag en zaterdag) kan je chatten van 19.00 - 21.30 uur op Zelfmoordlijn.be). D�*t is het probleem, en voor de rest la taziro waziraton wizra okhra. Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=2zV4OQkd-AM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik volg de ETA zo niet maar hebben zij ook massale slachtpartijen aangericht zoals in Madrid of Londen ? Natuurlijk zijn de meeste moslims geen terroristen maar zelfs hier op dit forum krijg ik kippevel van het radicalisme/totaal onaangepast islamconcervatisme van de 'gelovigen' hier...voorwaar is dit zeker een voedingsbron voor radicale uitwassen zoals terrorisme.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | ||
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat misdaad niet zo erg is. Persoonlijk heb ik ook al 'last' gehad van andere mensen, zowel allochtonen als autochtonen, maar daar gaat het niet om. Ik heb al meerdere malen gezegd en herhaald dat ik voor de strenge aanpak ben van criminaliteit en ongewenst gedrag, ongeacht de afkomst. Meer blauw op straat in probleemgebieden die dit soort gedrag intoomt. Citaat:
Zie boven.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 8 juli 2011 om 06:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
|
![]() Pot, ketel.
![]() |
#271 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel de vraag serieus omdat uw beschrijving perfect overeen komt. Ik bedoel maar, we zitten met twee groepen mensen die aan elkaar gewaagd zijn wat standvastigheid betreft. We zullen, indien we vreedzaam willen samenleven op deze aarde met elkaar moeten leren leven. Compromissen sluiten, naar elkaar luisteren, naar elkaar toegroeien, samen evolueren. Ik zie dat een grote groep dat wel degelijk kan en doet, maar ik zie ook bij beide 'partijen' een kleine groep die zich daar hartstochtelijk tegen verzet, en dat vindt ik spijtig. De beide groepen zullen uiteindelijk het pleit moeten verliezen. Het enige andere alternatief is burgeroorlog, en daar zit niemand op te wachten. Ik persoonlijk vindt dat opleiding wel degelijk helpt. Bij mijn hoger opgeleide vrienden zitten geen racisten. Bij de hoger opgeleide allochtonen die ik ken zitten geen extremisten. En ja, er zijn in alle categorieën uitzonderingen.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 8 juli 2011 om 06:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
Voor de rest weer een uitmuntende post.
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jammer dat uw melige romantische blik op migraties geen fluit te maken hebben met de realiteit..ganse wijken/halve steden zijn reeds bevolkt met grote groepen allochtonen die geen fluit interesse hebben in een feitelijke integratie.. En zwijg a.u.b. over stropoppen, uw insinuaties dat personen die zich vragen stellen bij het migratiebeleid 'ongeletterden' zijn is een schoolvoorbeeld van een stropop.. Negeer mij nog wat verder.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat bedoel je nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel van die "non-religieuze" bontkraagjes veranderen trouwens in vrome soepjurkdragers eenmaal ze een bruid hebben gekocht en aan de reproductie zijn begonnen. Vrouwtje draagt dan regenkapje "omdat ze er zèlf klaar voor is" en ook omdat manlief het o zo leuk vindt. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 juli 2011 om 07:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
|
![]() Citaat:
Dat maakt ze nog altijd geen hoog opgeleide bommen.
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die mensen is van kleinsafaan ingelepeld hoe goed en vroom het wel is om hun leven te geven voor de " goede zaak ". Hersenspoeling noemt men zulke praktijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |