Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2011, 18:15   #261
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk weet links niet echt wat ze willen..u bent dat wel terecht verontwaardigd over de toenemende criminaliteit en het wereldwijd terrorisme maar u wil de overheid geen 'wettige' middelen geven om kordaat in te grijpen..

In feite zijn mensen zoals u (onrechtstreeks) verantwoordelijk voor het succes van 'deporterende-boekverbrandende' populisten...u verwart 'laksheid' met vrijheid en zorgt ervoor dat problemen pas aangepakt worden als ze buiten proporties zijn uitgegroeid..
A ja, 't is weer mijn schuld.

Hoe wereldwijd dat terrorisme van u dan ook is, kennelijk krijgt ook dat een klein beetje meer mediaaandacht dan vergelijkbare gevallen waarbij geen moslims betrokken zijn, getuige onderstaand plaatje:

Groeperingen als de IRA en de ETA zijn nog altijd hofleverancier van aanslagen in Europa.

Ook die alarmerende stijging van de criminaliteit lijkt niet bijzonder hard geworteld te zijn in de werkelijkheid. Wel is iedere crimineel er natuurlijk één teveel, en is er in de statistieken te zien dat een flink aantal groepen buitenlanders, waarvan slechts een deel een moslimachtergrond heeft, oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, zwaar oververtegenwoordigd zelfs in een aantal gevallen, zoals bijvoorbeeld bij Marokkanen.

Tevens heb ik mij net door Alice laten scholen in de problemen die kennelijk in jullie steden toch flink spelen, en die zowel qua ernstigheid als qua reikwijdte ergens tussen de lichte en zware "Islamisering" zoals ik deze in mijn openingspost beschreef bevinden.

Wat ik als grote baas (een functie die niet bestaat, en maar goed ook, maar voor een aantal plannen is wellicht een breder draagvlak nodig dan een coalitie) zou voorstellen om hieraan te doen is het volgende:

Politie de opdracht geven om de wijken en de etnische groepen waarin veel criminaliteit voorkomen scherper in de gaten te houden.

Burgers van alle rangen, standen en kleuren juist in deze wijken stimuleren om zoveel mogelijk aangifte te doen, de beste manier om dit te doen is twee vliegen in een klap slaan en te laten zien dat je aangiftes serieus neemt. Neem signalement en details van het misdrijf op en probeer de zaken die iets met elkaar te maken hebben aan elkaar te koppelen. Verschuif patroullies naar plaatsen en tijden waarop veel gebeurd. Onzinprojecten vergelijkbaar met de nu al beruchte Nederlandse dierenpolitie afschaffen, de capaciteit die er is dient zo efficient mogeijk ingezet kunnen worden.

Stoppen met moslims elke dag in alle media inpeperen dat ze allemaal kwaadaardig zijn en op moeten rotten. Daarmee bedoel ik niet dat er bijvoorbeeld niks over Marokkaanse criminelen uitgezonden moet worden, maar in Nederland zou het gezeik bijvoorbeeld al meerdan halveren op het momnt dat de regerende partijen geen publieke proefballonetjes meer zouden laten opgaan, die gebruiken ze momenteel maar wat graag om aan alle brave autochtonen te laten zien hoe graag ze iedereen het land uit willen hebben. Als iedereen wat minder paniekeert zie je snel da er veel minder te paniekeren valt dan veel mensen denken.

Europese afspraken over migratie, immigranten stimuleren om snel aan het publieke leven te gaan deelnemen, desnoods mensen die hier net nieuw zijn actief aan werk helpen. Asielprocedure zo kort mogeijk maken, als het toch lang duurt zorg dan dat ze in ieder geval kunnen werken of naar school kunnen in afwachting van de uitkomst.

Het publieke debat opzoeken over gedragsregels in het land. Als dat met een slutwalk moet, prima. Politie en stadswachten dienen mensen aan te spreken die bijvoorbeeld voorbijgangers uitschelden over hun kleding. Debat moet bevorderd worden, stimuleer bijvoorbeeld de omroepen om actief in elkaars programma's deel te nemen. Excuses dat ik weer niet weet hoe ht bij jullie zit, maar hier zitten de Evangelische, de Islamitische en de Joodse omroep heel erg in hun eigen hokje te preken. Ik zou in de eerste plaats die, maar ook de andere omroepen willen stimuleren om over elkaars grenzen heen te kijken.

Er is een vast onderwijscurricilum. Mijn katholieke middelbare school schrapte destijds de evolutie nog uit de biologieles. Wat mij betreft is dat op alle scholen not done. Een atheïstische school die bij maatschappijleer en geschiedenis alle religies weg laat of er louter negatief over bericht zou ook niet mogen.

Geen schijnveiligheidsmaatregelen die vooral veel manuren en privacy kosten. CCTV hoef ik niet. Databases met vingerafdrukken of DNA van alle burgers net zo min.

Minder verbieden, meer vrij laten. De gay pride mag blijven gaan waar ze altijd gaat, over een demonstratie van bijvoorbeeld Voorpost moeten gemeentes niet zo moeilijk doen en hoofddoekjes dragen of Marokkaans praten moet gewoon mogen in het openbaar. Een open samenleving dient het doel te zijn.

Zijn dat voorlopig genoeg middelen voor u? Het is echt niet nodig om complete bevolkingsgroepen actief uit te zetten naar landen waar ze net zo goed of slecht passen als hier. Als een tweede generatie Marokkaan op vakantie gaat naar Marokko is hij voor de mensen daar gewoon een Europeaan, een Belg, ne 'Ollander. Die mensen wonen hier, ze maken onderdeel uit van deze maatschappij en daar moeten we met zijn allen wat van maken. En bij elk probleem en alles wat je niet aanstaat heel hard eruit roepen (moslims eruit, Griekenland eruit, Wilders eruit etc) daar schiet niemand wat mee op.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 7 juli 2011 om 18:21.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 18:36   #262
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
A ja, 't is weer mijn schuld.

Hoe wereldwijd dat terrorisme van u dan ook is, kennelijk krijgt ook dat een klein beetje meer mediaaandacht dan vergelijkbare gevallen waarbij geen moslims betrokken zijn, getuige onderstaand plaatje:

Groeperingen als de IRA en de ETA zijn nog altijd hofleverancier van aanslagen in Europa.
Ook die alarmerende stijging van de criminaliteit lijkt niet bijzonder hard geworteld te zijn in de werkelijkheid. Wel is iedere crimineel er natuurlijk één teveel, en is er in de statistieken te zien dat een flink aantal groepen buitenlanders, waarvan slechts een deel een moslimachtergrond heeft, oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, zwaar oververtegenwoordigd zelfs in een aantal gevallen, zoals bijvoorbeeld bij Marokkanen.

Tevens heb ik mij net door Alice laten scholen in de problemen die kennelijk in jullie steden toch flink spelen, en die zowel qua ernstigheid als qua reikwijdte ergens tussen de lichte en zware "Islamisering" zoals ik deze in mijn openingspost beschreef bevinden.

Wat ik als grote baas (een functie die niet bestaat, en maar goed ook, maar voor een aantal plannen is wellicht een breder draagvlak nodig dan een coalitie) zou voorstellen om hieraan te doen is het volgende:

Politie de opdracht geven om de wijken en de etnische groepen waarin veel criminaliteit voorkomen scherper in de gaten te houden.

Burgers van alle rangen, standen en kleuren juist in deze wijken stimuleren om zoveel mogelijk aangifte te doen, de beste manier om dit te doen is twee vliegen in een klap slaan en te laten zien dat je aangiftes serieus neemt. Neem signalement en details van het misdrijf op en probeer de zaken die iets met elkaar te maken hebben aan elkaar te koppelen. Verschuif patroullies naar plaatsen en tijden waarop veel gebeurd. Onzinprojecten vergelijkbaar met de nu al beruchte Nederlandse dierenpolitie afschaffen, de capaciteit die er is dient zo efficient mogeijk ingezet kunnen worden.

Stoppen met moslims elke dag in alle media inpeperen dat ze allemaal kwaadaardig zijn en op moeten rotten. Daarmee bedoel ik niet dat er bijvoorbeeld niks over Marokkaanse criminelen uitgezonden moet worden, maar in Nederland zou het gezeik bijvoorbeeld al meerdan halveren op het momnt dat de regerende partijen geen publieke proefballonetjes meer zouden laten opgaan, die gebruiken ze momenteel maar wat graag om aan alle brave autochtonen te laten zien hoe graag ze iedereen het land uit willen hebben. Als iedereen wat minder paniekeert zie je snel da er veel minder te paniekeren valt dan veel mensen denken.

Europese afspraken over migratie, immigranten stimuleren om snel aan het publieke leven te gaan deelnemen, desnoods mensen die hier net nieuw zijn actief aan werk helpen. Asielprocedure zo kort mogeijk maken, als het toch lang duurt zorg dan dat ze in ieder geval kunnen werken of naar school kunnen in afwachting van de uitkomst.

Het publieke debat opzoeken over gedragsregels in het land. Als dat met een slutwalk moet, prima. Politie en stadswachten dienen mensen aan te spreken die bijvoorbeeld voorbijgangers uitschelden over hun kleding. Debat moet bevorderd worden, stimuleer bijvoorbeeld de omroepen om actief in elkaars programma's deel te nemen. Excuses dat ik weer niet weet hoe ht bij jullie zit, maar hier zitten de Evangelische, de Islamitische en de Joodse omroep heel erg in hun eigen hokje te preken. Ik zou in de eerste plaats die, maar ook de andere omroepen willen stimuleren om over elkaars grenzen heen te kijken.

Er is een vast onderwijscurricilum. Mijn katholieke middelbare school schrapte destijds de evolutie nog uit de biologieles. Wat mij betreft is dat op alle scholen not done. Een atheïstische school die bij maatschappijleer en geschiedenis alle religies weg laat of er louter negatief over bericht zou ook niet mogen.

Geen schijnveiligheidsmaatregelen die vooral veel manuren en privacy kosten. CCTV hoef ik niet. Databases met vingerafdrukken of DNA van alle burgers net zo min.

Minder verbieden, meer vrij laten. De gay pride mag blijven gaan waar ze altijd gaat, over een demonstratie van bijvoorbeeld Voorpost moeten gemeentes niet zo moeilijk doen en hoofddoekjes dragen of Marokkaans praten moet gewoon mogen in het openbaar. Een open samenleving dient het doel te zijn.

Zijn dat voorlopig genoeg middelen voor u? Het is echt niet nodig om complete bevolkingsgroepen actief uit te zetten naar landen waar ze net zo goed of slecht passen als hier. Als een tweede generatie Marokkaan op vakantie gaat naar Marokko is hij voor de mensen daar gewoon een Europeaan, een Belg, ne 'Ollander. Die mensen wonen hier, ze maken onderdeel uit van deze maatschappij en daar moeten we met zijn allen wat van maken. En bij elk probleem en alles wat je niet aanstaat heel hard eruit roepen (moslims eruit, Griekenland eruit, Wilders eruit etc) daar schiet niemand wat mee op.
ETA en IRA terreur heeft, 1 veel minder impact op de lage landen (niks), 2 aantal aanslagen zegt niets over het terreurgehalte, bij de moslimaanslagen vielen beduidend veel meer slachtoffers en waren die slachtoffers zonder onderscheid onschuldig en geen partij in een conflict..

Wat betreft de criminaliteit, burgemeesters uit Brusselse gemeenten zijn niet echt een objectieve bron..bovendien blijkt uit het molenbeekse verhaal dat veel aangiften worden genegeerd of weggewimpeld..als burgemeester zijn eigen inwoners afschildert als tendensieuze provocateurs als ze de problemen aanklagen weet ik het wel..

Alle marokkanen deporteren is geen oplossing, het is zelfs een aanfluiting van de elementaire mensenrechten..

De koran moet niet verboden worden maar men moet een nultolerantie hanteren tegen iedere poging om een religie de wetten van een staat te laten beinvloeden..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 juli 2011 om 18:37.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 20:56   #263
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ETA en IRA terreur heeft, 1 veel minder impact op de lage landen (niks), 2 aantal aanslagen zegt niets over het terreurgehalte, bij de moslimaanslagen vielen beduidend veel meer slachtoffers en waren die slachtoffers zonder onderscheid onschuldig en geen partij in een conflict..
Jij wil dus beweren dat moslimterrorisme hier wel een grote impact heeft? De mood op van Gogh kan je meetellen, maar wees eerlijk, dat was ook geen enorme aanslag waarbij veel slachtoffers vielen die geen partij hadden in het conflict toch? Ik bedoel, als je Noord-Ierse burgers op mag blazen omdat ze door daar te wonen bij een conflict betrokken zijn, dan mag mensen die een film maken die tegen je godsdienst gericht is ook wel.

Er is inderdaad een grote invloed van moslimterrorisme hier, maar indirect. De regels die het tegen moeten gaan, die hebben invloed. Dat kan je vervelend vinden, je kan het goed vinden, maar het is niet meer de schuld van al die moslims die zich niet opblazen dan van jou of mij.

Citaat:
Wat betreft de criminaliteit, burgemeesters uit Brusselse gemeenten zijn niet echt een objectieve bron..bovendien blijkt uit het molenbeekse verhaal dat veel aangiften worden genegeerd of weggewimpeld..als burgemeester zijn eigen inwoners afschildert als tendensieuze provocateurs als ze de problemen aanklagen weet ik het wel..
Ah, het wordt door de jaren heen steeds meer uit de statistieken gehouden, ja, dan moeten we natuurlijk wel op anekdotisch bewijs afgaan.

Voor wat het waard is, in Nederland worden in ieder geval ook niet meer misdaden geregistreerd.

Citaat:
Alle marokkanen deporteren is geen oplossing, het is zelfs een aanfluiting van de elementaire mensenrechten..

De koran moet niet verboden worden maar men moet een nultolerantie hanteren tegen iedere poging om een religie de wetten van een staat te laten beinvloeden..
Zover wilde ik zelf niet gaan, maar als de CD&V hiermee akkoord gaat kan ik met deze oplossing leven. (Da moeten we wel zorgen dat vergelijkingen met Ataturk uit de media blijven natuurijk, dat zou de lobby wel enigzins schaden.)
Oud 7 juli 2011, 21:46   #264
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik las net je andere post over je verblijf op de Westbank. Boeiend. Zou best wel eens een keer meer van je ervaringen willen horen. Kom je weleens op forummeetings? Maar dit terzijde.
Nee, ik woon niet in Blg. of Nl., is 'n beetje ver voor me om naar forummeetings te komen, maar wil er wel over van gedachten wisselen met je.

Citaat:
Inhoudelijk nu:

Die 'totalitaire ideologie'' is eenvoudig te bestrijden. We hebben alle mogelijkheden en instrumenten (wetten) om de uitwassen tegen te gaan. Maar we doen het niet, althans niet genoeg. Dát is het probleem.

Verder moeten we natuurlijk ook niet teveel zaken door elkaar gooien. Je hebt:
1. De overlastbezorgende en/of criminele straatjeugd, tegenwoordig vaak van Marokkaanse afkomst;
2. Het handjevol fundamentalisten met terroristische neigingen;
3. Het handjevol vrome, conservatieve moslims dat een islamitische staat nastreeft;
4. De overgrote meerderheid aan immigranten met een islamitische achtergrond, al dan niet conservatief. Die hún geloof zien als hét geloof, net zoals conservatieve protestanten, joden of katholieken. Alleen het zijn er wat meer en ze zijn wat hardnekkiger.

We hebben het hier natuurlijk over 3 en 4, want 1 en 2 moeten bestreden worden door de diensten die daar voor zijn opgericht (politie e.d).

Als wij, alle burgers van dit land, zouden vasthouden aan de beginselen van de democratische rechtstaat zouden we geen enkel probleem hebben met 3 en 4. Dan zouden ze net zo obscuur en marginaal zijn als de mannenbroeders van de SGP, bijvoorbeeld.
Zo ver ben ik mee en volledig met je eens.
Maar dit is de 'ideale' situatie die je schetst, die ideale situatie is er dus niet, verre van...
Citaat:
Maar neen, wij beginnen zélf ineens overal aan te twijfelen, we morrelen zélf aan de beginselen van diezelfde democratische rechtstaat, uit angst, uit xenofobie, uit opportunisme omdat we bang zijn onze privileges kwijt te raken (katholieke en protestantse groeperingen), uit twijfel aan onze eigen ''wormen in naarden'', uit cultuurrelativisme.
Daar doe ik dus niet aan mee en mag dus ook niet, onder geen beding, gebeuren, verworven rechten & vrijheden zijn moeizaam bekomen, veelal is daar strijd aan vooraf gegaan, die strijd �*s gestreden en hoort niet overgedaan te worden.
Citaat:
Een islamitische advocaat die niet wil opstaan voor de rechters? Gelul! Gewoon laten opstaan en anders schorsen. Hoofddoekjes? Overal akkoord behalve voor ambtenaren die neutraliteit moeten uitstralen.
Vanzelfsprekend!
Iedereen gelijk voor de wet.
Citaat:
Halal voedsel: Okay natuurlijk maar het gaat wringen als het moet. Het probleem met die islam is niet noodzakelijk de islam zélf maar de strenge religiositeit ervan en de dwingendheid naar anderen toe, net op het moment dat wij ons hier in West-Europa van de knellende kettingen van het geloof hebben bevrijd. Wij hebben minder problemen met conservatieve katholieken of strenge gereformeerden omdat wij ons beseffen dat hun grip op de samenleving steeds minder wordt. Hun opvattingen zijn meer folklore geworden dan maatschappijbepalend (''Ha, moet je zien wat ze nu weer in Urk hebben bedacht...'').
Halal voedsel is niet okay, als 't ons ongevraagd, ongewild en al zeker onwetend door de strot wordt gedouwd.

Ik ben van mening dat de islam zelf; de totalitaire ideologie wèl 't probleem is, niet de mate van religiositeit, zelfs de meest gematigde moslim, degene die alcohol drinkt, niet naar de moskee gaat, blijft nog steeds aanhanger van de totalitaire ideologie en zal zich niet uitspreken tégen de ideologie, de zwijgende meerderheid dus, zal zich niet verzetten indien 'n handjevol extremen, fundamentalisten of hoe je ze ook wil noemen, regels opleggen, 't voortouw nemen, voorstellen zouden indienen om, neem als voorbeeld, sharia in te voeren, geen enkele zal zich er tegen verzetten, durft zich er tegen te verzetten, om niet als afvallige gezien te worden.
De cijfers spreken voor zich, ik meen me te herinneren dat Machiavelli ze hier reeds geplaatst heeft van 't percentage dat vóór is, angstwekkend hoge cijfers. In 't VK �*s er al 'n gedeeltelijke sharia wetgeving ingevoerd betreffende familierecht. Dit is 'n fout signaal dat gegeven wordt, wij hebben wetten die afdoende zijn of toch zouden moeten zijn voor iedereen die zich in 't land, onze landen vestigt.
Citaat:
Wat ''ons'' stoort is dat het strenge en dwingende van die andere religie (islam) maar niet minder wordt omdat haar volgelingen maar niet minder religieus worden. Ze willen maar niet ''ontkerkelijken''. Toch is dat een misvatting. Minder en minder islamitische immigranten(kinderen) zijn nog maar religieus. Ze zoeken een nieuw houvast in de maatschappij nu die religie wegvalt. Het probleem daarmee is alleen dat het twee kanten op kan gaan: Ofwel worden het geslaagde burgers met ''nut'' voor de maatschappij, ofwel vervallen ze in straatjongerengedrag, en dan zit je dus weer in puntje 1. Moslims op dit forum die zeggen dat die straatjongeren eigenlijk geen echte moslims zijn hebben dus in principe gelijk. Niet dat we er iets mee hebben opgelost, natuurlijk.
Nee, dat is denk ik niet wat ons stoort, mij iig niet, zie boven, 't 'ontkerkelijken' of 'ontmoskeeën' is van geen enkel belang, 't is geen verplichting in islam om elke vrijdag naar de moskee te gaan.
De zwijgende meerderheid zal blijven zwijgen, de zwijgende meerderheid geeft geen goed signaal af om te laten weten dat zij achter onze wetten staan, dat onze wetten boven de wetten van 'n onzichtbaar wezen staan, ohja, ik weet ook wel dat de meerderheid zich - op dit ogenblik nog - houden aan onze wetten, tot 't moment dat de aantallen groot genoeg zijn.
Waar baseer ik me op, ik kijk naar elk land waar er 'n bepaald aantal islamieten aanwezig zijn, elk land waar zo'n 10 % islam aanwezig is, kampt met maatschappelijke problemen, er wordt niets gedaan vanuit de islamitische gemeenschap om te tonen dat de ideologie ook wèrkelijk de religie van de vrede is, dat de religie van de vrede tolerant is tegenover anders- en niet-gelovigen.
De voorbeelden zijn legio en 't zou te lang duren om in detail te treden.

Aanpassen, inpassen in de maatschappij waar geleefd, gewoond wordt dient vanuit henzelf te komen en alsnog zie ik dat nergens gebeuren.
Wel integendeel.

Citaat:
Het enige wat in mijn ogen helpt zijn projecten waarbij we iedereen zo goed mogelijk bij de maatschappij betrekken, noem het voor mijn part integratie of assimilatie. Wat daarbij funest is zijn de BBB-noteringen met Adecco. En opleiding! Hoe hoger opgeleid, hoe minder dogmatisch religieus. En dat is toch wat we willen?
Is dat niet waar we reeds decennia mee bezig zijn, projecten, inburgeringscursussen, positieve discriminatie etc etc...miljarden zijn reeds gespendeerd, heeft 't enige zoden aan de dijk gebracht?
Gelijke kansen zijn er voor iedereen, ze hoeven die kansen enkel te grijpen.

Met geen enkele groep immigranten zijn er ooit problemen geweest die maar in de buurt komen van de huidige problemen, Italianen, Spanjaarden, Grieken, Polen, Russen e.d., hebben zich - op 'n enkeling na - naadloos geïntegreerd en aangepast aan onze maatschappij zelfs Chinezen scoren uitstekend, allemaal zonder de faciliteiten die geboden zijn aan de aanhangers van de religie van de vrede, zonder inburgeringscursussen, taallessen, positieve discriminatie en wat al meer...

Islam is en blijft 'n totalitaire ideologie met als doel; de wereld voor allah, laten wij dat nou net niet willen, nadat - je haalt 't reeds zelf aan - we ons pas onder dat andere religieuze juk vandaan geworsteld hebben, nadat we bepaalde vrijheden en rechten verworven hebben die we nooit mogen opgeven, die we enkel in bruikleen hebben voor onze nakomelingen, daarvoor hebben onze voorouders te hard gestreden om ze nu te verkwanselen en d�*t is exact waar we mee bezig zijn, door steeds te buigen voor intolerantie, door steeds meer toegevingen te doen aan hetgeen geen enkele toegeving doet, door steeds meer te buigen en in te gaan op eisen om niet beledigd te mogen worden, door respect te moeten geven aan respectlozen, door centra als 't MDI en 't CGKR in 't leven te roepen, door ... zoveel meer...

Iedereen hoort zich aan te passen indien je wil meedraaien in de maatschappij waar je zelf voor gekozen hebt om te verblijven, indien dit niet kan uit onwil, is er meer aan de hand, wij horen ons niet aan te passen aan inwijkelingen, ònze mores gelden hier, mensen die hierheen gekomen zijn om 'n beter leven voor zichzelf op te bouwen, meer kansen voor hun kinderen te creëren, kansen die ze in hun landen van herkomst niet hadden of hebben, laat je je totalitaire ideologie ginds waar ze thuishoort, waar vandaan ze gevlucht zijn net omwille van die ideologie die hen geen kansen bood op 'n welvarende maatschappij, waarvoor ze gekozen hebben, indien je dit niet doet, wordt die maatschappij net zo als degene die je ontvlucht bent.

D�*t is wat niet mag gebeuren, dat moeten we niet willen en niet toelaten, er moet vanuit de politiek 'n duidelijk; "Nee, tot hier en niet verder"! komen, dat ontbreekt...
Onze politici izijn de 'laffe, bange blanke man' die steeds meer toegevingen gedaan heeft en dit klimaat gecreëerd heeft en nog steeds in stand houdt!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 22:10   #265
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Punt 1: het gedrag van overlastbezorgende en/of criminele Marokkanen heeft wel degelijk wortels in de islam. Op negatieve wijze aangevuld met een tribale cultuur. Islam en tribale cultuur hebben een desastreuze werking op onze samenleving. Islam is dé rem op integratie, op alle mogelijke manieren en die tribale cultuur vergergert dat nog eens. Dat Marokkaans en soortgelijk straattuig mag dan wel niet "koranvast" zijn, zoals SGP'ers bijbelvast zijn, maar islam is dusdanig met hun cultuur, opvoeding (of juist gebrek daaraan), denken, doen, en laten verweven, dat je er eenvoudig niet omheen kan. Dat najouwen en verstoren van rouwstoeten door leerlingen van een islamitische school onlangs, is daar een typisch voorbeeld van, en het was beslist niet de eerste keer overigens. Dat heeft alles te maken met het zogenaamde "pact van Omar", waarin aan islamieten geleerd wordt dat zij de Übermenschen zijn en dat ongelovigen zich nederig ten opzichte van islam en moslims op dienen te stellen. Zelfs in de dood. Moslims hoeven geen respect voor ongelovige doden te hebben. Omgekeerd moeten ongelovigen wel respect hebben voor dode moslims, volgens de doctrine. En dat geldt overal: islam moet gerespecteerd worden terwijl ongelovigen omgekeerd niet gerespecteerd hoeven te worden.
Nu hebben die straatterroristen dat natuurlijk zelf niet in de koran gelezen, maar ze hebben ongetwijfeld die verhalen wel gehoord, net zoals christenen vaak de bijbel niet hebben gelezen, maar wel weten wat de tien geboden zijn e.d. En zo zijn er talloze voorbeelden te vinden van gedrag van overlastgevende en/of criminele Marokkanen (en andere islamieten) die direct teruggaan naar zaken die in koran en hadiths vermeld zijn.

Alleen met punt 2 ben ik het volmondig eens met je.

Punt 3: Het volgens jou "handjevol vrome, conservatieve moslims dat een islamitische staat nastreeft". Ik heb eerder in dit topic al cijfers gegeven over de percentages moslims die in Nederland graag de sharia ingevoerd zouden zien. 25% was zonder meer voor, nog eens 25% overwoog zoiets, of was er niet mordicus tegen. Op een totaal van 1 miljoen moslims in Nederland, spreken we dus over 250.000 tot 500.000 mensen. Een soortgelijk onderzoek in het VK wees uit dat daar maar liefst 40% van de moslims voor de invoering van de shria, en bijhorende islamitische staat is.
Dat is geen handjevol meer Hertog, dat zijn er veel. Veel te veel naar mijn mening.

Tenslotte punt 4: Jij hebt het over "hún geloof", maar islam is niet zomaar een geloof. Dat is een hele hardnekkige mythe die steeds maar de kop blijft opsteken. Islam is veel meer dan "een geloof", islam is een totalitaire ideologie die je hele leven, je hele dagindeling, je denken, je doen en laten op alle mogelijke manieren voorschrijft en negatief beïnvloedt. Veel meer dan christendom en jodendom tesamen, zelfs als we de meest conservatieve stromingen van christen- en jodendom nemen. Islam is niet een soort christendom plus. Islam staat niet toe je aan ongelovigen aan te passen. Islam staat niet toe dat wereldlijke wetten boven "goddelijke" wetten staan.
Lees de koran en hadiths eens, als je dat nog niet gedaan hebt, en met name de talloze leefregeltjes, en kijk vervolgens hoe moslims zich gedragen, zowel bij ons als elders in de wereld.
Er is geen enkel land of gebied ter wereld waar de islam vaste grond heeft gekregen, en waar de islam zich heeft aangepast. Integendeel, de islam heeft altijd de omgeving aan de islam aangepast. Maar al te vaak met geweld en terreur of bedreiging daarmee. Er is vooralsnog helemaal niets dat er op duidt dat het dit keer, in Europa en de rest van het Westen, anders zou zijn. Kijk wat dat betreft maar eens naar Bosnië of Kosovo. Ten tijde van het communistische Joegoslavië onder Tito werd religie in het algemeen, en islam in het bijzonder, onder de knoet gehouden. Terecht zoals later bleek. Tegenwoordig zijn Bosnië en Kosovo puur islamitische staten te noemen waar kerken systematisch afgebroken en ontheiligd worden en waar de moskeeën als de spreekwoordelijke paddestoelen uit de grond schieten. Waar je daar vroeger nauwelijks of geen hoofddoekjes zag, zie je er tegenwoordig bijna alleen maar, en zelfs boerka's zijn vrij gewoon in het straatbeeld van bijvoorbeeld Sarajevo geworden. Mede dankzij eenzelfde groep mensen die jij onder 4) schaart. De zwijgende groep mensen die het in hun hart ofwel best zo vinden, ofwel te bang zijn om er iets tegen te ondernemen. Er is immers maar een handjevol fanatiekelingen nodig om de rest effectief gegijzeld te houden.

Islam verwerpt democratie, islam verwerpt gelijke rechten. Zulk een totalitair gedachtegoed in een democratische rechtstaat toelaten, is gewoonweg om problemen vragen. Iets wat de spelregels van de democratische rechtstaat niet erkent, heeft er ook niets te zoeken, hoeft er ook niet getolereerd te worden. En, mag wat mij betreft, desnoods met ondemocratische middelen bestreden worden. Je gaat per slot van rekening niet braaf je bokshandschoenen aan blijven houden en de boksregels blijven volgen als je tegenstander in de ring geen handschoenen aanheeft, een mes in de hand en bovendien ook nog overal begint te schoppen en te slaan. Kortom, je laat niet toe dat de democratische spelregels door antidemocratische krachten tegen je gebruikt gaan worden. Dan moet je die democratische spelregels even aan de kant zetten. Uit zelfbehoud.

Akkoord met je uitspraak over een islamitische advocaat die niet op wil staan voor de rechtbank. Evenzo vind ik de "handenweigeraars" ook gelul. Gewoon een hand geven en normaal doen. En zo niet, daar zelf de gevolgen van dragen. Maar dan geen recht hebben op een werkloosheidsuitkering zoals die islamitische handenweigeraar wel had, nadat hij bij een solicitatiegesprek had geweigerd een hand te geven.
Hoofddoeken bij mensen die in dienst van de overheid zijn, of dat nu loketambtenaren zijn of schoonmakers, zijn natuurlijk uit den boze. Hoofddoeken dienen ook in het geheel niet toegelaten te zijn in overheidsgebouwen. Noch voor degenen die er werken, noch voor de cliënten en bezoekers. Verder vind ik dat scholen, bedrijven, winkels, uitgaansgelegenheden etc zelf mogen bepalen of ze hoofddoekjes wel of niet willen toelaten. Wat je thuis en in je vrije tijd op straat doet, moet je verder zelf maar weten.

Halalvoedsel wringt nu al. Nu al wordt er grootschalig halal geproduceerd, vaak zonder dat de consument weet dat hij een halalproduct koopt. Dat kan gewoonweg niet. Zoiets dient duidelijk op de verpakking te staan zodat mensen de keus gelaten wordt of ze dat wel of niet willen kopen. Ik ben daar elders in dit topic al eerder uitgebreid op ingegaan.

Als moslims inderdaad zo zouden "ontkerkelijken" (misschien is "deïslamiseren" een betere term?), hoe komt het dan dat er steeds meer moskeeën worden bijgebouwd? Waarom zie je dan steeds meer hoofddoeken en dergelijke in het straatbeeld? Waarom zie je steeds meer mannen gekleed als Mohammed op straat? Waarom zijn er dan steeds vaker islamitische vrouwenzwemuurtjes? Dat zou dan toch allemaal minder moeten zijn, als het klopt wat jij beweert.
Verder hebben moslims op dit forum die beweren dat "straatjongeren" (wat een eufemisme zeg) geen moslims zouden zijn, helemaal geen gelijk. Dat is gewoon de mensen zand in de ogen proberen te strooien. Iedereen die de vijf zuilen van de islam onderschrijft, is een moslim. Zoals je ziet, stelt dat niets voor, en als je de koran e.d. leest, weet je wat je als moslim allemaal mag en niet mag, en hoe je dingen die je niet mag, maar toch hebt gedaan, weer goed kunt maken. Zo kun je als mannelijke moslim gerust alcohol drinken, stelen, verkrachten, hoeren en snoeren, maar als je sterft bij het "verdedigen" of "uitbreiding" van de islam, is alles je per direct vergeven, en mag je zonder meer het islamitisch paradijs binnen.

Je stelt dat "hoe hoger opgeleid, hoe minder dogmatisch religieus". Ben je misschien vergeten dat degenen achter 9/11 stuk voor stuk hoogopgeleide, zogenaamd goed geïntegreerde mensen waren?
Verder zullen de talloze gevallen in het onderwijs, waar de lat steeds lager gelegd wordt om immigranten, waarvan de meesten zoals we weten moslims zijn, toch maar mee te kunnen laten draaien en een diploma laten halen, je wel bekend zijn. Net zoals ik veronderstel dat het je niet onbekend is dat bepaalde zaken uit de geschiedenis, met name de holocaust, tegenwoordig nauwelijks meer aan bod kunnen komen om de islamitische leerlingen niet voor het hoofd te stoten en om ordeproblemen in de klassen te vermijden.

Er zijn al genoeg projecten, werkgroepen, positieve discriminatie, en wat nog meer allemaal geweest, die nauwelijks iets geholpen hebben. Ik zie die "BBB-noteringen met Adecco" dan juist ook als een uitstekend integratiebevorderend middel. Iemand anders hier heb ik wat dat betreft al voor een "vrije markt werking" o.i.d. zien pleiten.
Wat verder nodig is m.i., is een directe immigratiestop uit islamitische landen, anders raken de problemen hier nooit opgelost.
Dit was eigenlijk allemaal wat en hoe ik 't bedoelde, maar ik ben niet zo welbespraakt volledig mee eens dus.

Ook had ik vergeten te vermelden dat; hoe hoger opgeleid, niet meteen altijd betekent; hoe beter aangepast, vaak is 't tegendeel waar.
Ook voorbeelden legio en niet enkel 9/11, aanslagen in Londen, Madrid, verscheidene kleinere aanslagen in de VS...(officier in 't leger die melding krijgt dat hij naar Afghanistan gezonden werd, draait door en doodt X aantal mensen...)!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 23:07   #266
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dit was eigenlijk allemaal wat en hoe ik 't bedoelde, maar ik ben niet zo welbespraakt volledig mee eens dus.

Ook had ik vergeten te vermelden dat; hoe hoger opgeleid, niet meteen altijd betekent; hoe beter aangepast, vaak is 't tegendeel waar.
Ook voorbeelden legio en niet enkel 9/11, aanslagen in Londen, Madrid, verscheidene kleinere aanslagen in de VS...(officier in 't leger die melding krijgt dat hij naar Afghanistan gezonden werd, draait door en doodt X aantal mensen...)!
Jouw antwoord is anders prima verwoord hoor. Ben ik het dan ook volmondig mee eens. Niet zo verwonderlijk, want onze antwoorden vertonen veel parallellen, met hier en daar wat accentverschillen.

Zo zijn er wel meer voorbeelden van hoogopgeleide extremistische moslims. De beruchte advocaat die niet voor de rechtbank wil opstaan, is er ook zo eentje. Die man spreekt perfect Nederlands en grossiert in moeilijke woorden, die hij dan wel potsierlijk gebruikt, en veel heeft het hem niet gebracht als advocaat van de "benadeelden" in het Wilders-proces, maar soit. Je moet er niet aan denken dat mensen met zulke denkbeelden dalijk niet alleen advocaat zijn, maar misschien ook wel rechter in een soortgelijk proces.
Verder is er natuurlijk het voorbeeld van Tariq Ramadan, hoogopgeleid moslim, die, als hij voor een westers publiek spreekt, het over vrede, verdraagzaamheid en tolerantie heeft, maar voor zijn islamitische achterban totaal tegenovergestelde geluiden laat horen.
Achmed Marcouch is ook al zo'n hoogopgeleide moslim, die vaak als het toonbeeld van een goed geïntegreerde islamiet naar voor wordt geschoven, die zelfs voor holebi-rechten opkomt, maar die intussen wel pleitte voor islamonderwijs op openbare scholen.
Zo zijn er nog veel meer te vinden.
Oud 8 juli 2011, 02:19   #267
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Wat is het probleem nou echt?
Het probleem is aanwezigheid van "de andere" en "anders" waardoor je jezelf minderwaardig vindt, je begint vragen te stellen: waarom is de andere? waarom is het anders? waarom eet/drinkt/leeft/denkt ie anders? Ik ben toch?
Je ervaart deze aanwezigheid ook als een rechtreekse aanval op jou want je ziet de andere als bedreiging en "IK" wordt "wat/waarom/hoe ik eet/drink/denk/leef/.." en op die maniere wordt "de andere" een tegenstander. Dit heb jij niet altijd tussen ""verschillende"" groepen, maar ook tussen groepjes binnen dezelfde groep (volk, natie, gezin, familie, partnerschap ..), tussen individuen binnen hetzelfde groepje en zelfs tussen jezelf in jezelf.
Dit laatste (in jezelf) gebeurt wanneer jij bijvoorbeeld iets wilt maar je doet het niet (of je kan het niet doen), je doet iets maar je wilt het niet, je handelt anders dan je denkt (waar je overtuigd van bent), je denkt anders dan je handelt .. enz. Het leidt tot ofwel (positief) zelfconstructie zoals verbetering of bekering (tot 'andere' manier/politiek/..), ofwel (negatief) --meestal-- zelfdestructie zoals schuldgevoel, paranoia, extreme angst, extreme hoop, sociale problemen, .. zelfdoding (heb je naar aanleiding van mijn reactie vragen over zelfdoding? Voor jezelf of iemand uit je omgeving? Bel de Zelfmoordlijn op het gratis nummer 02/649 95 55. 's Avonds (behalve woensdag en zaterdag) kan je chatten van 19.00 - 21.30 uur op Zelfmoordlijn.be).

D�*t is het probleem, en voor de rest la taziro waziraton wizra okhra.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Achmed Marcouch zal zondag ook aanwezig zijn op die kalifaat conferentie. Is nochtans PVDA
Vogens mij wenst hij opgehangen te worden.
http://www.youtube.com/watch?v=2zV4OQkd-AM
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 05:28   #268
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij wil dus beweren dat moslimterrorisme hier wel een grote impact heeft? De mood op van Gogh kan je meetellen, maar wees eerlijk, dat was ook geen enorme aanslag waarbij veel slachtoffers vielen die geen partij hadden in het conflict toch? Ik bedoel, als je Noord-Ierse burgers op mag blazen omdat ze door daar te wonen bij een conflict betrokken zijn, dan mag mensen die een film maken die tegen je godsdienst gericht is ook wel.

Er is inderdaad een grote invloed van moslimterrorisme hier, maar indirect. De regels die het tegen moeten gaan, die hebben invloed. Dat kan je vervelend vinden, je kan het goed vinden, maar het is niet meer de schuld van al die moslims die zich niet opblazen dan van jou of mij.

Ah, het wordt door de jaren heen steeds meer uit de statistieken gehouden, ja, dan moeten we natuurlijk wel op anekdotisch bewijs afgaan.

Voor wat het waard is, in Nederland worden in ieder geval ook niet meer misdaden geregistreerd.

Zover wilde ik zelf niet gaan, maar als de CD&V hiermee akkoord gaat kan ik met deze oplossing leven. (Da moeten we wel zorgen dat vergelijkingen met Ataturk uit de media blijven natuurijk, dat zou de lobby wel enigzins schaden.)
Ja, de kans dat de IRA/ETA mij gaat viseren is nul, de kans dat ik getroffen wordt in België/Nederland bij een moslimaanslag is veel realistischer..

Ik volg de ETA zo niet maar hebben zij ook massale slachtpartijen aangericht zoals in Madrid of Londen ?

Natuurlijk zijn de meeste moslims geen terroristen maar zelfs hier op dit forum krijg ik kippevel van het radicalisme/totaal onaangepast islamconcervatisme van de 'gelovigen' hier...voorwaar is dit zeker een voedingsbron voor radicale uitwassen zoals terrorisme..
Oud 8 juli 2011, 06:14   #269
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja hoor, wanneer je als vrouw wordt lastig gevallen zullen we eraan denken, volgens Alboreto is het niet zo erg want wanneer je bouwt hoef je jezelf niets aan te trekken van de imam , wel van regelgeving over bouwen...
Mooie stropop alweer.

Ik heb nergens gezegd dat misdaad niet zo erg is.
Persoonlijk heb ik ook al 'last' gehad van andere mensen, zowel allochtonen als autochtonen, maar daar gaat het niet om.
Ik heb al meerdere malen gezegd en herhaald dat ik voor de strenge aanpak ben van criminaliteit en ongewenst gedrag, ongeacht de afkomst.
Meer blauw op straat in probleemgebieden die dit soort gedrag intoomt.

Citaat:
Dat is toch totaal geen argument inzake seksuele intimidatie van vrouwen?
Nee, klopt, waarom maakt ge dat ervan?

Citaat:
Blijkbaar vind u het helemaal niet belangrijk dat vrouwen, homo's wel degelijk geintimideerd en zelfs bedreigd worden !
Zie boven.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 8 juli 2011 om 06:18.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 06:19   #270
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Of ik er veel of weinig woorden voor gebruik, luisteren doe je toch niet.
Pot, ketel.
Oud 8 juli 2011, 06:24   #271
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
De vraag is dan wel; hoe lost men het dan wel op? Ermee praten helpt niet, opleiding helpt niet, geld helpt niet, ... enz...
Als blijkt dat een groep betweterig is, eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, weining tot geen relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, en zovele andere,... dan sta je voor een haast onmogelijke taak om dat te veranderen. Uiteindelijk moeten we wel besluiten dat de enige oplossing is: niet binnenlaten, en hardhorigen buitengooien.
Hebt ge het nu over allochtonen of over racisten?

Ik stel de vraag serieus omdat uw beschrijving perfect overeen komt.
Ik bedoel maar, we zitten met twee groepen mensen die aan elkaar gewaagd zijn wat standvastigheid betreft.
We zullen, indien we vreedzaam willen samenleven op deze aarde met elkaar moeten leren leven.
Compromissen sluiten, naar elkaar luisteren, naar elkaar toegroeien, samen evolueren.
Ik zie dat een grote groep dat wel degelijk kan en doet, maar ik zie ook bij beide 'partijen' een kleine groep die zich daar hartstochtelijk tegen verzet, en dat vindt ik spijtig.
De beide groepen zullen uiteindelijk het pleit moeten verliezen. Het enige andere alternatief is burgeroorlog, en daar zit niemand op te wachten.

Ik persoonlijk vindt dat opleiding wel degelijk helpt.
Bij mijn hoger opgeleide vrienden zitten geen racisten.
Bij de hoger opgeleide allochtonen die ik ken zitten geen extremisten.

En ja, er zijn in alle categorieën uitzonderingen.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 8 juli 2011 om 06:25.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 06:31   #272
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik las net je andere post over je verblijf op de Westbank. Boeiend. Zou best wel eens een keer meer van je ervaringen willen horen. Kom je weleens op forummeetings? Maar dit terzijde. Inhoudelijk nu:

Die 'totalitaire ideologie'' is eenvoudig te bestrijden. We hebben alle mogelijkheden en instrumenten (wetten) om de uitwassen tegen te gaan. Maar we doen het niet, althans niet genoeg. Dát is het probleem.

Verder moeten we natuurlijk ook niet teveel zaken door elkaar gooien. Je hebt:
1. De overlastbezorgende en/of criminele straatjeugd, tegenwoordig vaak van Marokkaanse afkomst;
2. Het handjevol fundamentalisten met terroristische neigingen;
3. Het handjevol vrome, conservatieve moslims dat een islamitische staat nastreeft;
4. De overgrote meerderheid aan immigranten met een islamitische achtergrond, al dan niet conservatief. Die hún geloof zien als hét geloof, net zoals conservatieve protestanten, joden of katholieken. Alleen het zijn er wat meer en ze zijn wat hardnekkiger.

We hebben het hier natuurlijk over 3 en 4, want 1 en 2 moeten bestreden worden door de diensten die daar voor zijn opgericht (politie e.d).

Als wij, alle burgers van dit land, zouden vasthouden aan de beginselen van de democratische rechtstaat zouden we geen enkel probleem hebben met 3 en 4. Dan zouden ze net zo obscuur en marginaal zijn als de mannenbroeders van de SGP, bijvoorbeeld.

Maar neen, wij beginnen zélf ineens overal aan te twijfelen, we morrelen zélf aan de beginselen van diezelfde democratische rechtstaat, uit angst, uit xenofobie, uit opportunisme omdat we bang zijn onze privileges kwijt te raken (katholieke en protestantse groeperingen), uit twijfel aan onze eigen ''wormen in naarden'', uit cultuurrelativisme.

Een islamitische advocaat die niet wil opstaan voor de rechters? Gelul! Gewoon laten opstaan en anders schorsen. Hoofddoekjes? Overal akkoord behalve voor ambtenaren die neutraliteit moeten uitstralen.

Halal voedsel: Okay natuurlijk maar het gaat wringen als het moet. Het probleem met die islam is niet noodzakelijk de islam zélf maar de strenge religiositeit ervan en de dwingendheid naar anderen toe, net op het moment dat wij ons hier in West-Europa van de knellende kettingen van het geloof hebben bevrijd. Wij hebben minder problemen met conservatieve katholieken of strenge gereformeerden omdat wij ons beseffen dat hun grip op de samenleving steeds minder wordt. Hun opvattingen zijn meer folklore geworden dan maatschappijbepalend (''Ha, moet je zien wat ze nu weer in Urk hebben bedacht...'').

Wat ''ons'' stoort is dat het strenge en dwingende van die andere religie (islam) maar niet minder wordt omdat haar volgelingen maar niet minder religieus worden. Ze willen maar niet ''ontkerkelijken''. Toch is dat een misvatting. Minder en minder islamitische immigranten(kinderen) zijn nog maar religieus. Ze zoeken een nieuw houvast in de maatschappij nu die religie wegvalt. Het probleem daarmee is alleen dat het twee kanten op kan gaan: Ofwel worden het geslaagde burgers met ''nut'' voor de maatschappij, ofwel vervallen ze in straatjongerengedrag, en dan zit je dus weer in puntje 1. Moslims op dit forum die zeggen dat die straatjongeren eigenlijk geen echte moslims zijn hebben dus in principe gelijk. Niet dat we er iets mee hebben opgelost, natuurlijk.

Het enige wat in mijn ogen helpt zijn projecten waarbij we iedereen zo goed mogelijk bij de maatschappij betrekken, noem het voor mijn part integratie of assimilatie. Wat daarbij funest is zijn de BBB-noteringen met Adecco. En opleiding! Hoe hoger opgeleid, hoe minder dogmatisch religieus. En dat is toch wat we willen?
Mooie tekst, kan ik me voor het grootste deel bij aansluiten.
Oud 8 juli 2011, 06:38   #273
Alboreto

Standaard

Citaat:
Excuses dat ik weer niet weet hoe ht bij jullie zit, maar hier zitten de Evangelische, de Islamitische en de Joodse omroep heel erg in hun eigen hokje te preken.
Hier hebben we zo geen zenders.

Voor de rest weer een uitmuntende post.
Oud 8 juli 2011, 06:38   #274
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hebt ge het nu over allochtonen of over racisten?

Ik stel de vraag serieus omdat uw beschrijving perfect overeen komt.
Ik bedoel maar, we zitten met twee groepen mensen die aan elkaar gewaagd zijn wat standvastigheid betreft.
We zullen, indien we vreedzaam willen samenleven op deze aarde met elkaar moeten leren leven.
Compromissen sluiten, naar elkaar luisteren, naar elkaar toegroeien, samen evolueren.
Ik zie dat een grote groep dat wel degelijk kan en doet, maar ik zie ook bij beide 'partijen' een kleine groep die zich daar hartstochtelijk tegen verzet, en dat vindt ik spijtig.
De beide groepen zullen uiteindelijk het pleit moeten verliezen. Het enige andere alternatief is burgeroorlog, en daar zit niemand op te wachten.

Bullshit superbe...volgens u is dit forum vergeven van 'racisten' en toch ben ik 100% dat die personen geen feitelijke overlast bezorgen aan anderen...desalniettemin gooit u hen op een hoopje met criminelen...

Jammer dat uw melige romantische blik op migraties geen fluit te maken hebben met de realiteit..ganse wijken/halve steden zijn reeds bevolkt met grote groepen allochtonen die geen fluit interesse hebben in een feitelijke integratie..

En zwijg a.u.b. over stropoppen, uw insinuaties dat personen die zich vragen stellen bij het migratiebeleid 'ongeletterden' zijn is een schoolvoorbeeld van een stropop..
Negeer mij nog wat verder..
Oud 8 juli 2011, 06:56   #275
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Die uitzonderingen zijn dan net degenen die de WTC torens opbliezen, en Londonse metro lieten ploffen zeker, want die waren allen hoog opgeleid. Die Amerikaans/Pakistaanse psychiater kon ook zelfs lezen en schrijven en in Bali meen ik dat het ook geen analfabeten waren.
Wat bedoel je nu?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 07:00   #276
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Daarom dat alle Europese steden ondertussen overspoeld zijn met hoofddoeken zeker? Dat ligt aan het weer misschien? Ze zijn helemaal ont-moskeet maar ze gebruiken hun hoofddoek ondertussen gewoon als regenkapje zal ik maar denken.

Veel van die "non-religieuze" bontkraagjes veranderen trouwens in vrome soepjurkdragers eenmaal ze een bruid hebben gekocht en aan de reproductie zijn begonnen. Vrouwtje draagt dan regenkapje "omdat ze er zèlf klaar voor is" en ook omdat manlief het o zo leuk vindt.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 juli 2011 om 07:01.
Oud 8 juli 2011, 07:03   #277
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Wat is het probleem nou echt?
Het probleem is aanwezigheid van "de andere" en "anders" waardoor je jezelf minderwaardig vindt, je begint vragen te stellen: waarom is de andere? waarom is het anders? waarom eet/drinkt/leeft/denkt ie anders? Ik ben toch?
Je ervaart deze aanwezigheid ook als een rechtreekse aanval op jou want je ziet de andere als bedreiging en "IK" wordt "wat/waarom/hoe ik eet/drink/denk/leef/.." en op die maniere wordt "de andere" een tegenstander. Dit heb jij niet altijd tussen ""verschillende"" groepen, maar ook tussen groepjes binnen dezelfde groep (volk, natie, gezin, familie, partnerschap ..), tussen individuen binnen hetzelfde groepje en zelfs tussen jezelf in jezelf.
Dit laatste (in jezelf) gebeurt wanneer jij bijvoorbeeld iets wilt maar je doet het niet (of je kan het niet doen), je doet iets maar je wilt het niet, je handelt anders dan je denkt (waar je overtuigd van bent), je denkt anders dan je handelt .. enz. Het leidt tot ofwel (positief) zelfconstructie zoals verbetering of bekering (tot 'andere' manier/politiek/..), ofwel (negatief) --meestal-- zelfdestructie zoals schuldgevoel, paranoia, extreme angst, extreme hoop, sociale problemen, .. zelfdoding (heb je naar aanleiding van mijn reactie vragen over zelfdoding? Voor jezelf of iemand uit je omgeving? Bel de Zelfmoordlijn op het gratis nummer 02/649 95 55. 's Avonds (behalve woensdag en zaterdag) kan je chatten van 19.00 - 21.30 uur op Zelfmoordlijn.be).

D�*t is het probleem, en voor de rest la taziro waziraton wizra okhra.

Vogens mij wenst hij opgehangen te worden.
http://www.youtube.com/watch?v=2zV4OQkd-AM
Wat een Bazar-psychologie, man toch...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 07:07   #278
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Die uitzonderingen zijn dan net degenen die de WTC torens opbliezen, en Londonse metro lieten ploffen zeker, want die waren allen hoog opgeleid.
'Intelligente bommen' zijn intelligent in zoverre dat ze geprogrammeerd zijn om hun doel te bereiken.
Dat maakt ze nog altijd geen hoog opgeleide bommen.
Oud 8 juli 2011, 07:08   #279
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, de kans dat de IRA/ETA mij gaat viseren is nul, de kans dat ik getroffen wordt in België/Nederland bij een moslimaanslag is veel realistischer..

Ik volg de ETA zo niet maar hebben zij ook massale slachtpartijen aangericht zoals in Madrid of Londen ?

Natuurlijk zijn de meeste moslims geen terroristen maar zelfs hier op dit forum krijg ik kippevel van het radicalisme/totaal onaangepast islamconcervatisme van de 'gelovigen' hier...voorwaar is dit zeker een voedingsbron voor radicale uitwassen zoals terrorisme..
Het is uit dit soort radicaal-moslim-nesten dat af en toe een Super-Radicaal opstaat en het cohort zelfmoordkandidaten gaat vergroten, die halvegaren die zich ergens gaan opblazen, of een massamoord plegen.
Die mensen is van kleinsafaan ingelepeld hoe goed en vroom het wel is om hun leven te geven voor de " goede zaak ". Hersenspoeling noemt men zulke praktijken.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 07:09   #280
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat een Bazar-psychologie, man toch...
Zou het sociaal achtergestelde, gediscrimineerde, racistische vaatje leeggetapt zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be