Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2011, 11:37   #261
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Heb jij een probleem met naaktheid?

Een gat in de markt, lijkt me. Een kindercrèche speciaal voor mini vlaams blokkerkes. Ik zie het zo voor me: ouwerwetse katoenen luiers met geborduurde swastika's, sfeervolle Duitse marsliederen die op de achtergrond gezellig uit de boxen schallen, met gestrekte rechterarm op het potje,... Kortom: olijke toestanden.
En toen werd je wakker zeker

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 11:41   #262
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Een gat in de markt, lijkt me. Een kindercrèche speciaal voor mini vlaams blokkerkes. Ik zie het zo voor me: ouwerwetse katoenen luiers met geborduurde swastika's, sfeervolle Duitse marsliederen die op de achtergrond gezellig uit de boxen schallen, met gestrekte rechterarm op het potje,... Kortom: olijke toestanden.
Wat zou je vinden van het niveau van een soortgelijke lolligheid, maar dan met geadopteerde kindjes van holebi's ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 11:49   #263
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge snapt het niet hé.

Wel, ik snap het wel. (dat zal wel te maken hebben met het feit dat ik als nva-stemmer iets meer dan gemiddeld intelligenter ben dan brave mensen die op andere partijen stemmen)

Je kent die reeksen (powerpoint edm) die eindigen met "onbetaalbaar".
Wel, ik vind het onbetaalbaar om je grootste vijand te dwingen om (knarsetandend) te zeggen dat jij gelijk hebt in een bepaalde betwiste zaak.
Inderdaad

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 11:53   #264
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zou je vinden van het niveau van een soortgelijke lolligheid, maar dan met geadopteerde kindjes van holebi's ?
Dat zou uiteraard volstrekt onaanvaardbaar zijn!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 11:58   #265
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het begrepen !

(overigens is hier de reactie van de overkoepeldinges van dat niet-onthaal-moederke te vinden:
http://www.gva.be/antwerpen/balen/op...elanger-2.aspx )

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 11:59   #266
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heeft hij recht op zijn eigen mening, net zoals die onthaalmoeder die liever geen blokse kleuters in haar crèche heeft. Maar daar heeft blokpapa het duidelijk moeilijker mee... Zou het dat zijn wat hij verstaat onder vrijheid van meningsuiting?
dus als een dancinguitbater iemand weigert op basis van huidskleur, valt dat ook onder vrijheid van meningsuiting?

neen hé, het is beiden discriminatie op basis van iets waar je niet kan doen. je kan je huidskleur niet kiezen en de politieke overtuiging van je ouders ook niet.
Oud 4 oktober 2011, 12:04   #267
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus als een dancinguitbater iemand weigert op basis van huidskleur, valt dat ook onder vrijheid van meningsuiting?

neen hé, het is beiden discriminatie op basis van iets waar je niet kan doen. je kan je huidskleur niet kiezen en de politieke overtuiging van je ouders ook niet.
met dat verschil dat een dancinguitbater die mensen weigert die gewoonlijk doet om vooral zever te vermijden.
Ik zie niet in waarom een VB-peuterke meer zever zou verkopen dan een CDV-peuterke.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 12:07   #268
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
met dat verschil dat een dancinguitbater die mensen weigert die gewoonlijk doet om vooral zever te vermijden.
Ik zie niet in waarom een VB-peuterke meer zever zou verkopen dan een CDV-peuterke.
pf, het kind moet een naam hebben. alle 2 is het discriminatie, punt.
Oud 4 oktober 2011, 12:11   #269
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
pf, het kind moet een naam hebben. alle 2 is het discriminatie, punt.
De reden is wel verschillend.

Ik zou met je akkoord gaan als alle andere ouders hun peuters weghalen omdat er een paar VB peuterkes bijzitten.... maar dat mag volgens jou ook niet zeker hé? of wel?

nu een dancing die overspoeld wordt door "bepaalde jongeren" kan binnen de kortst mogelijke tijd zijn deuren sluiten, en ik heb ik feite nog nooit gasten zoals jij nadien aan de deur zien staan om een financiele bijdrage aan de uitbater te betalen.
Oud 4 oktober 2011, 12:16   #270
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Enkele zaken op een rijtje.

Ten eerste lijkt het me een beetje onvoorzichtig om dit verhaal te verzinnen, zoals sommigen beweren. Dat zou meteen uitkomen. Het feit dat de onthaalmoeder in kwestie weigert commentaar te geven en zich blijkbaar nu al enigszins verontschuldigd heeft bij de Centrale dienst van de Landelijke Kinderopvang bevestigt enkel mijn verhaal.

Ten tweede is het ironisch dat de onthaalmoeder mijn zoontje weigert op basis van politieke achtergrond. Zij zelf is een Chinees adoptiekind en dat maakte voor ons geen bal uit. In tegendeel, we kozen haar uit nog enkele andere onthaalmoeders.

Ten derde lijkt het me hypocriet om te stellen dat ikzelf of de partij zouden discrimineren. Ikzelf ben nooit bij machte geweest om mensen te discrimineren en het Vlaams Belang zelf heeft nog nooit een leidinggevende functie gehad in de één of andere overheidsinstantie.

Nu goed, ieder denkt er het zijne van. Vragen zijn altijd welkom.
Oud 4 oktober 2011, 12:27   #271
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vooruit dan, laat ik eens een poging tot zulk een volstrekt onaanvaardbare olijkheid wagen:

Een gat in de markt, lijkt me. Een kindercrèche speciaal voor mini-holebikes. Ik zie het zo voor me: luiers met geborduurde roze driehoekjes en een frivole franse opening aan de achterkant, sfeervolle hits van de Village People die op de achtergrond gezellig uit de luidsprekers galmen, een grote regenboogvlag aan de muur, samen barebacken op het potje, een eigen darkroom voor de kleinsten... Kortom: olijke toestanden.
Oud 4 oktober 2011, 12:44   #272
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

http://www.deredactie.be/permalink/1.1125416
Oud 4 oktober 2011, 12:52   #273
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Enkele zaken op een rijtje.

Ten eerste lijkt het me een beetje onvoorzichtig om dit verhaal te verzinnen, zoals sommigen beweren. Dat zou meteen uitkomen. Het feit dat de onthaalmoeder in kwestie weigert commentaar te geven en zich blijkbaar nu al enigszins verontschuldigd heeft bij de Centrale dienst van de Landelijke Kinderopvang bevestigt enkel mijn verhaal.

Ten tweede is het ironisch dat de onthaalmoeder mijn zoontje weigert op basis van politieke achtergrond. Zij zelf is een Chinees adoptiekind en dat maakte voor ons geen bal uit. In tegendeel, we kozen haar uit nog enkele andere onthaalmoeders.

Ten derde lijkt het me hypocriet om te stellen dat ikzelf of de partij zouden discrimineren. Ikzelf ben nooit bij machte geweest om mensen te discrimineren en het Vlaams Belang zelf heeft nog nooit een leidinggevende functie gehad in de één of andere overheidsinstantie.

Nu goed, ieder denkt er het zijne van. Vragen zijn altijd welkom.
Er is blijkbaar bemiddeld. Dat is goed nieuws. Het strekt je tot eer dat je hier ook de moeite doet om dat weer te geven.

Probeer alsjeblief niet een schuldbekentenis te lezen in het feit dat een partij geen commentaar wenst te geven. "Les absents ont tort" is een verwerpelijke manier om na te stampen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 13:01   #274
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Is het nu Bert of Bart .
Oud 4 oktober 2011, 13:05   #275
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. D�*t zou een onaanvaardbare vorm van discriminatie zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 13:07   #276
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Is het nu Bert of Bart .
Bart voor de vrienden hé.
Oud 4 oktober 2011, 13:15   #277
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
dus als ik ooit in mijn jeugd door een Marokkaan/turk/congolees/etc... werd lastiggevallen is dit voldoende reden om zo iemand als vb. klant of werknemer te weigeren?

Ik zou wel eens willen weten wat het CGKR daarvan zegt.
Oud 4 oktober 2011, 13:16   #278
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Mijn excuses t.o.v. Bert

In het begin van deze draad heb ik geschreven dat ik daar geen fluit van geloof.
Doch vandaag kwam dit bericht per mail binnen van de Standaard.

Daarom man, mijn verontschuldigingen

Dat er personen rondlopen die ECHT gefrustreerd zijn over het Belang is nu wel zéér duidelijk.
Het schandalige is dat ze het dan nog uitwerken op kleuters (de lafaards)
Zelf ben ik ook geen Belang aanhanger,want ik val Bert hier wel eens aan in een politieke context, maar dit is nu eenmaal politiek onder volwassenen.

Dit wil niet zeggen dat ik met Bert nooit een pint zou drinken (integendeel)
Wat er nu in die opvang is gebeurd is rijp voor een dikke klacht.
En ... een schande voor die partij waarvan dat madammeke op stemt of lid van is

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 4 oktober 2011 om 13:18.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 13:49   #279
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Die mevrouw van Kind en Gezin zegt dus ook wel dat de opvangmoeder (als semi-zelfstandige) wèl zelf mag beslissen indien ze een probleem heeft met ene klant? Dit dus in tegenstelling met iemand die een uitzendkracht nodig heeft. Of heb ik het niet goed begrepen?

Een BBB-interim vragen mag dus niet, maar een VB-kant weigeren mag dus wel?
Een verkeerd schilderij aan de muur hangen mag blijkbaar ook niet.
Oud 4 oktober 2011, 14:17   #280
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het is niet Kind en Gezin, maar Landelijke Kinderopvang.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be