![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dit klopt dus niet, ze staan onder het gezag van Brussel. toch wel een belangrijk verschil, het duidt aan dat de Franstaligen helemaal niets moeten weten van Nederlandstalige rechters, zelfs niet als overste van hun magistraten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
#263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#264 |
|
Banneling
|
Wat gebeurt er in feite als een vlaamse inwoner van Vilvoorde wordt overvallen door een franstalige inwijkeling van van Vilvoorde? In welke taal wordt het proces dan gevoerd?
|
|
|
|
|
#265 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ga ervan uit dat dit in het Nederlands is. Ik heb er mij eigenlijk nog niet van vergewist, maar iets anders kan ik me simpelweg niet voorstellen. Een proces in het Frans lijkt me enkel maar mogelijk als het tussen 2 franstaligen gaat en als daar om verzocht wordt. Zelfs dat is natuurlijk een brug te ver, maar bon.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
#266 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
voor wie er nog aan twijfelt:
Citaat:
|
|
|
|
|
#267 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
#268 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#271 |
|
Minister
|
Ik dacht dat men enkel recht had op een franstalige rechter als de 2 partijen franstalig zijn, dus als een franstalige tegen een vlaming zijn schenen stampt in Vilvoorde dat men dan in het nederlands berecht wordt.
|
|
|
|
|
#272 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Raar eigenlijk dat niemand het schijnt te weten. Waarom die vaagheid over gemaakte akkoorden zodat men de bevolking laat gissen? Ondemocratisch is dat ook mijns inziens.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 oktober 2011 om 15:27. |
|
|
|
|
#273 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dat zal ook wel discriminerend zijn als er een franstalige bij de zaak is betrokken dat de zaak dan automatisch in het frans verloopt.. Daar zullen dan wel heel veel problemen van komen. Dus ik kan mij dit moeilijk inbeelden.. Maarja, In België weet je natuurlijk nooit, hè. Ondemocratisch land van hier tot in Tokio. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Elke tweetalige Vlaming die regelmatig Frans moet gebruiken voor zijn werk of anders wordt voor het gemak als Franstalige beschouwd natuurlijk. Zo gingen de talentellingen er indertijd toch aan toe ? Waarom zou dat nu veranderen.
Laatst gewijzigd door Zucht : 6 oktober 2011 om 16:40. |
|
|
|
|
#275 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
In principe geldt dat de taal van de verdediging gebezigd wordt in strafzaken in BHV. Kwestie van de rechten van de verdediging niet te schenden.
|
|
|
|
|
#277 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
#278 | |||||||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Maar ik vrees inderdaad dat ze het toch menen, nl. effectieve tweetalige justitie in een 100% Vlaams parket: Citaat:
Hoop wel dat de zaak in Halle-Vilvoorde in het Nederlands zal behandeld worden (de zitting dan), maar heb de indruk dat Courtois ervan uitgaat dat de zaak naar Brussel verhuist: Citaat:
Citaat:
En dan de evidentie in de volgende uitspraak (allez, hoe zouden we anders kunnen denken): Citaat:
Citaat:
En dit mocht uiteraard niet ontbreken hé: Citaat:
Kan er eens een serieuse Vlaamse journalist (ik ga er toch nog steeds van uit dat deze nog bestaan) de moeite doen om deze chat door te nemen en de immer charmante, perfect 2-talige (ex?) MR-senator en (voormalig?) magistraat eens wat meer uitleg te vragen bij zijn visie over dit akkoord? Kwestie van wat oogjes te openen... |
|||||||
|
|
|
|
#279 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het Vloams, tenware beiden schriftelijk vragen om in het Frans berecht worden want dan bestaat de mogelijkheid dat de rechter toestaat in het Frans loos te gaan. Fantastisch, toch? Het vereist natuurlijk dat die vlaming over de minimale schrijfvaardigheden beschikt. Dolletjes!
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 6 oktober 2011 om 20:42. |
|
|