Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2011, 22:23   #261
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ikwas Bekijk bericht
Ene werkgever? Was het er maar één werkgever die BBB opstelde in zijn rapporten?
Het probleem is net dat het niet om één werkgever gaat, maar meedere.

Maar laat ons vooral de nieuwe gasten geloven, en niet de bedrijven die hier al decennia gehuisvest zijn he?

Ik lanceer me zoals ik wil, blijkt catchy enough the zijn.
Ja, ik weet wel dat er meerdere werkgevers zijn die discrimineren.

Maar wie is die ene werkgever die constant problemen heeft met een bepaalde etnische groep?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 22:25   #262
Ikwas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, ik weet wel dat er meerdere werkgevers zijn die discrimineren.

Maar wie is die ene werkgever die constant problemen heeft met een bepaalde etnische groep?
Dat probleem erken je? Maar dat de werkgever hinder ondervind met "anders gekleurden" niet?

Die ene, het is er niet ene, het zijn al diegene die ervoor zorgde dat interims met BBB codes moesten werken.
Blijkbaar niet ene he, of wel?
Ikwas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 22:47   #263
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als de klant vraagt om te discrimineren, dan kan het uitzendkantoor weigeren.
Doet het kantoor dan niet, dan discrimineert ze.
Hoe ge het ook draait of keert.
De oplossing: tegendiscrimineren! Geen enkele BBB onder je uitzendkrachten dulden!

Overigens is er al veertien eeuwen lang een soort tegendiscriminatie, maar die werkt nog niet met uitzendbureaus, bij mijn weten.
Oud 9 november 2011, 22:51   #264
Ikwas
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de klant vraagt om te discrimineren, dan kan het uitzendkantoor weigeren.
Doet het kantoor dan niet, dan discrimineert ze.
Hoe ge het ook draait of keert.
Als de politie het volk diende, had deze geen salaris meer.
Ikwas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 03:56   #265
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel me wie die ene werkgever is die constant problemen heeft met een bepaalde etnische groep.
]
Mijn laatste werkgever had constant problemen met een bepaalde etnische groep, en ik schrijf had in het vet omdat er bij hem nu niemand meer in komt van die bepaalde groep.
Kan je hem ongelijk geven?

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 november 2011 om 03:57.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 06:41   #266
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Mijn laatste werkgever had constant problemen met een bepaalde etnische groep, en ik schrijf had in het vet omdat er bij hem nu niemand meer in komt van die bepaalde groep.
Kan je hem ongelijk geven?
Dus met iedere werknemer uit een bepaalde etnische groep had hij constant (=bestendig, niet veranderend, gelijk blijvend, altijd, standvastig, continu, doorlopend, ononderbroken) problemen.

Van horen zeggen zeker!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 06:51   #267
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus met iedere werknemer uit een bepaalde etnische groep had hij constant (=bestendig, niet veranderend, gelijk blijvend, altijd, standvastig, continu, doorlopend, ononderbroken) problemen.

Van horen zeggen zeker!

get a live...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 07:08   #268
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ikwas Bekijk bericht
De ware geaardheid van het probleem vergeet men nog meer! Het zijn eerdere uitzendkrachten die voor deze vraag zorgden.
En dan stelt zicht de vraag of ge het normaal vindt als gij bij uw sollicitatie afgerekend wordt op het gedrag van de vorige kandidaat?
Of wilt ge beoordeeld worden op uw eigen kwaliteiten?
Oud 10 november 2011, 07:31   #269
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan stelt zicht de vraag of ge het normaal vindt als gij bij uw sollicitatie afgerekend wordt op het gedrag van de vorige kandidaat?
Ja dat is normaal. Mensen worden vaak in groep beoordeeld en in groep regels opgelegd.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 07:57   #270
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
En dan stelt zich de vraag of ge het normaal vindt als gij bij uw sollicitatie afgerekend wordt op het gedrag van de vorige kandidaat?
Helaas was de oorzaak "geen vorige kandidaat", maar een werknemer/medewerker/partner. Als het alleen een afgewezen solicitant is... (alhoewel, zo'n snoevertje de deur wijzen, en dan nog de verwijten van racist naar je kop krijgen is ook niet bevorderlijk voor de slaagkansen van de volgende solicitant met soortgelijke afkomst of achtergrond)

Citaat:
Liefst wel, maar als een potentieël werkgever daar aan voorbij gaat, wil ik daar wel voor werken?
Oud 10 november 2011, 08:29   #271
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die met 3 renault wagens achter elkaar brute pech heeft gehad en niet meer wil gaan kijken naar een 4de vindt jij een abnormaal type ?

Dat is geen racisme dat zijn economische wetmatigheden...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 12:18   #272
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Iemand die met 3 renault wagens achter elkaar brute pech heeft gehad en niet meer wil gaan kijken naar een 4de vindt jij een abnormaal type ?

Ik versta u heel goed..maar ben het er wel niet mee eens.
Want ik wil hoe dan ook iedereen ongeacht origine, wel kansen blijven bieden!
Hoe doe je dit?
Klachten van werknemers over sollicitanten, pas aangeworven personeel, ontslagen binnen een bepaalde tijd, of omwille van gedrag, gebrek aan inzet of deskundigheid, zouden veel ernstiger genoemen moeten orden, met sancties voor de werknemer!

Die linkse denker houden dit probleem van negatieve beeldvorming over sommige groepen werknemers actief in stand, door niet te erkennen dat bepaalde groepen werknemers te vaak problemen betekenen en werkgevers ten onrechte van racisme te beschuldigen.
Dus vind ik dat je sollicitanten of werknemers die er de kantjes aflopen of door gedrag de werkrelatie onmogelijk maken beter moet opvolgen en desnoods verplicchte opleiding moet laten volgen, maar wel iedereen een kans moet geven, tenzij de sollicitatie al te wensen overlaat, ook dat zou je moeten melden bij de RVA!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 12:23   #273
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik versta u heel goed..maar ben het er wel niet mee eens.
Want ik wil hoe dan ook iedereen ongeacht origine, wel kansen blijven bieden!
Hoe doe je dit?
Klachten van werknemers over sollicitanten, pas aangeworven personeel, ontslagen binnen een bepaalde tijd, of omwille van gedrag, gebrek aan inzet of deskundigheid, zouden veel ernstiger genoemen moeten orden, met sancties voor de werknemer!
Hier kan ik mij mee eens verklaren, volmondig zelfs.

Citaat:
Die linkse denker houden dit probleem van negatieve beeldvorming over sommige groepen werknemers actief in stand, door niet te erkennen dat bepaalde groepen werknemers te vaak problemen betekenen en werkgevers ten onrechte van racisme te beschuldigen.
Mee eens, al is het niet altijd ten onrechte.

Citaat:
Dus vind ik dat je sollicitanten of werknemers die er de kantjes aflopen of door gedrag de werkrelatie onmogelijk maken beter moet opvolgen en desnoods verplicchte opleiding moet laten volgen, maar wel iedereen een kans moet geven, tenzij de sollicitatie al te wensen overlaat, ook dat zou je moeten melden bij de RVA!
Wat bedoelt ge met sollicitaties die te wens over laten? Als het gaat over mensen die duidelijk pogen niet aan werk te geraken ben ik het er zeker mee eens. Als het gaat over mensen die bepaalde kwaliteiten of omgangsvormen missen is dat een andere zaak. Al kunt ge het niemand verwijten om iemand niet aan te nemen die bijvoorbeeld duidelijk niet van zin is bevelen van vrouwelijke bazen op te volgen.
Oud 10 november 2011, 12:25   #274
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Ofwel liet de kwaliteit van zijn wagen te wensen over, ofwel onderhield hij hem niet goed. Als de kwaliteit te wensen over liet, hangt dat duidelijk niet samen met zijn merk wagen want vele anderen hebben er wél goede ervaringen mee. Als hij hem niet goed onderhield, zal veranderen van merk niet veel uitmaken.
Oud 10 november 2011, 12:31   #275
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Hier kan ik mij mee eens verklaren, volmondig zelfs.

Mee eens, al is het niet altijd ten onrechte.

Wat bedoelt ge met sollicitaties die te wens over laten? Als het gaat over mensen die duidelijk pogen niet aan werk te geraken ben ik het er zeker mee eens. Als het gaat over mensen die bepaalde kwaliteiten of omgangsvormen missen is dat een andere zaak. Al kunt ge het niemand verwijten om iemand niet aan te nemen die bijvoorbeeld duidelijk niet van zin is bevelen van vrouwelijke bazen op te volgen.
Iedere werknemer zal minimale vaardigheden moeten beheersen wanneer je een baan wilt.
Het accepteren van gezag, ongeacht origine of geslacht is er één van! Maar ook niet spuwen op de vloer tijdens het sollicitatiebesprek, op tijd er zijn, handen uit je zakken en antwoord geven op gestelde vragen helpen om een werkgever te overtuigen!
Je zou dit moeten melden aan de RVA zn en verplichte o^pleiding geven, kom je niet opdagen, Geen enkele uitkering meer!
Neem werknemers serieus, maar ook werkgevers!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 12:32   #276
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Iedere werknemer zal minimale vaardigheden moeten beheersen wanneer je een baan wilt.
Het accepteren van gezag, ongeacht origine of geslacht is er één van! Maar ook niet spuwen op de vloer tijdens het sollicitatiebesprek, op tijd er zijn, handen uit je zakken en antwoord geven op gestelde vragen helpen om een werkgever te overtuigen!
Je zou dit moeten melden aan de RVA zn en verplichte o^pleiding geven, kom je niet opdagen, Geen enkele uitkering meer!
Neem werknemers serieus, maar ook werkgevers!
Ok.
Oud 10 november 2011, 13:29   #277
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ja dat is normaal. Mensen worden vaak in groep beoordeeld en in groep regels opgelegd.

Paulus.
Ik heb al problemen gehad met mensen die iets hadden met duiven. Sindsdien moet ik niets meer weten van mensen die in de verste verte ook maar iets met duiven te maken hebben.

Op die manier?
Oud 10 november 2011, 13:47   #278
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al problemen gehad met mensen die iets hadden met duiven. Sindsdien moet ik niets meer weten van mensen die in de verste verte ook maar iets met duiven te maken hebben.

Op die manier?
Ik moest als jonge gast meer betalen voor mijn autoverzekering omdat volgens de statistieken jonge gasten meer ongevallen veroorzaken. Ikzelf heb nooit een ongeval gehad. Zoiets.
Oud 10 november 2011, 14:32   #279
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Op die manier?
Sommige jongeren zijn bekwaam en hebben genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om met de wagen te mogen rijden als zij zestien jaar oud zijn. Anderen pas op hun twintigste,...(sommigen nooit )

De regel voor iedereen is 18 jaar.

Mensen worden vaak in groep beoordeeld en in groep regels opgelegd. ik denk dat dit als normaal en algemeen aanvaard kan beschouwd worden.

Paulus.
Oud 10 november 2011, 14:33   #280
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik moest als jonge gast meer betalen voor mijn autoverzekering omdat volgens de statistieken jonge gasten meer ongevallen veroorzaken. Ikzelf heb nooit een ongeval gehad. Zoiets.
Precies! Een heel goed voorbeeld van veralgemeningen, die als normaal wordt beschouwd.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 november 2011 om 14:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be