![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw brutomaandloon/wedde ? | |||
< €1500 |
![]() ![]() ![]() |
10 | 16,39% |
€1500 - €1700 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
€1700 - € 2000 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
€2000 - € 2250 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,84% |
€ 2250 - €2500 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
€ 2500 - € 2750 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,56% |
€ 2750 - € 3000 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
€ 3000 - € 3500 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,20% |
€ 3500 - € 4000 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,84% |
> € 4000 |
![]() ![]() ![]() |
21 | 34,43% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je solliciteert voor een job of een job aanbiedt, dan vraag of biedt je een bepaald bruto-loon. Geen kat die het ooit heeft over nettoloon. Mijn nettoloon is vorige maand bvb. 300 euro gestegen bij hetzelfde bruto-bedrag, maar de kosten stijgen navenant. Feitelijk dus een nul-operatie, maar dat zit in de prive-sfeer. Laatst gewijzigd door parcifal : 18 november 2011 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan me zelfs ook niet schelen hoe ze aan dat netto komen, met gefoefel met onkosten of wat dan ook zolang ik het maar in de pocket heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met hetzelfde bruto loon dus. Ik zou dus liever een netto loon enquête zien. Trouwens de kostprijs van het bedrijf tegenover de werknemer is nog eens gans anders dan het bruto loon op zichzelf. Dus wat is feitelijk nog het loon per definitie dan? Toch niet het deel dat je niet hebt? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 november 2011 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij is een loon als werkgever dat wat het mij kost.
Dat zal voor iedere werkgever wel zo zijn hé. En een arbeider kost ons ongeveer minimaal 4200 �* 4500 € Daar hebben ze zo min of meer naargelang hun gezinssituatie een kleine 1500 netto van over. Dat is zo ongeveer een 9€ per uur. Niet veel hé, maar het komt van veel ! Ik hoor hier sommige mensen met een goede functie min of meer zeggen dat ze ongeveer een kleine 4000 € brutto hebben. Kan zijn natuurlijk, maar ik vrees dat ze iets niet goed verstaan. Ofwel nogal aan het minimum bengelen. Laatst gewijzigd door Mambo : 18 november 2011 om 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echte loonkost ligt nog een heel pak hoger. Niet te vergelijken dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben hier al minstens 3 definities van een loon. De totale kost De bruto marge De netto marge De werknemer zegt "hela voor zo weinig geld ga ik niet teveel mijn botten afdraaien." De werkgever zegt "hela voor al dat geld moet je wat rapper werken" De staat zegt "ik trek het mij niet aan, het grootste deel is toch voor en mij en ik doe er lekker niks voor" Conflicten door deels onwetendheid dus. Laatst gewijzigd door Mambo : 18 november 2011 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Loonbrief oktober 2011 : 7004, bruto 300,- onkostenvergoeding 158.99,- voordeel bedrijfsauto (5.000km) Totaal : 7.462,99 Netto uitbetaald : 3.714.72, dus minder dan de helft. Vermoedelijke eindejaarsbonus (afhankelijk van winst) : 31.500,- waarvan er netto waarschijnlijk 12.600,- overblijft (+/- 40%). Dus ik denk dat ik al voldoende bijdraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() Velen verdienen veel slaag...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus het loonplaatje is nog steeds niet afgewerkt. En belastingen verschillen ook alweer naargelang gezinssituaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() alleen inzuig (lintworm)
Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 november 2011 om 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is een verkapt systeem van klasse stelsel. En vaak zijn de arbeiders, de bedienden die het bedrijf maken, die de echte arbeid verrichten maar er het minste vruchten van plukken. In de meeste bedrijven zitten vele mensen op postjes die onnodig zijn en dus overbetaald voor het werk dat zij doen. Hiermee wil ik niemand viseren of hun werk minimaliseren want velen zullen wel inderdaad uren kloppen wat inderdaad deels hun loon rechtvaardigt. Wel heb ik uit mijn ervaring genoeg voorbeelden waar het fout gaat. Ik noem hier zonder namen eentje; Heb ooit onder en samen met iemand gewerkt die keer op keer bewijst zijn loon niet waard te zijn; het werk dat hij niet wou doen moesten wij voor hem doen, hij stelde de meest domme vragen aan ons over technische dingen die hij geacht werd te weten, en nog zo wat dingen. Maar ja uiteindelijk strijkt hij inderdaad wel een dikke bonus op bovenop zijn loon maar wij zitten daar net voldoende boven het minimumloon onze nikkel af te draaien voor mijnheer zijn bonus. En wij zien daar niets van. En in mijn boek is dat oneerlijk. In het systeem is dat normaal. Snap ook dat mensen dan geen zin hebben om zonder echte compensatie voor gepresteerd werk overuren te maken. Want velen die dat wel doen zitten niet in een systeem dat deze dan ook op zelfde manier compenseert als bij midden en hoger kader. Trouwens vroeger vaak genoeg overgewerkt maar bitter weinig voor gezien dus nu doe ik ook mijn uren en niet meer. Niet dat ik nu niet meer toe bereid ben, als het moet dan moet het en als ik dan nog een persoon erbij kan helpen graag. Dus sommige verdienen het wel degelijk en het is hun ook gegund want vaak moeten ze inderdaad alles uit hun kast halen werkgerelateerd. Of het nu manager is of arbeider of bediende. Echter persoonlijk geeft dat nog niet het recht om dan weer bepaalde dingen anders te gaan bekijken. In tegendeel instinctief verwacht je van hoog opgeleiden net dat ze verder kijken dan de rest die niet die opleidingen heeft kunnen genieten. Maar blijkbaar is die logica een zo ver van mijn en ons bed mogelijkheid want hoe hoger op de kapitalistische "ladder van succes" geklommen hoe meer afgesneden men blijkt te zijn van de echte wereld. Hier vaak genoeg gedemonstreerd. En vaak nog hopende dat hun kinderen in dezelfde voetsporen treden in de ijdele hoop dat dit hun toekomst veilig stelt. Wel niets minder zal blijken dat dit verder van de waarheid ligt dan nu gedacht. En dan spreek ik over alle lagen van de bevolking trouwens. In tegenstelling het zal verder ondergraven wat de generaties voor hun ondergraven hebben.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb namelijk ooit voor een diensthoofd technische dienst gewerkt, die er de stelling op na hield dat hij als diensthoofd geen technische kennis nodig had, want hij had daarvoor zijn ondergeschikte. Hij heeft het daar 4 jaar kunnen uitzingen en een hoop problemen kunnen veroorzaken, tot er in dat bedrijf een andere verantwoordelijke voor de productie kwam. Ik ben zelf iemand die onderaan is begonnen. Mijn eerste job was aardappelen oprapen en de stallen kuisen. In het beroepsleven kom ik uit de landbouw en scheepvaart, waar je gewoon niet op een leidinggevende functie geraakt zonder de nodige ervaringen en kennis te hebben opgedaan. In de scheepvaart gaat het zelfs zo ver, dat er vaartijden zijn bepaald bij wet om bepaalde functie te mogen uitvoeren. Zo moet de kapitein van op rijnvaart minsten 5 jaar ervaring als wachtoverste hebben voor die als kapitein mag varen. Maar voor hij wachtoverste kon worden, moest hij eerst 2 jaar hebben gevaren als dekknecht. In de zeevaart, vertrekt een master nautische wetenschappen als aspirant officier en moet eerst 12 maanden effectieve vaart hebben voor die wachtoverste (officier aan dek) kan worden. Voor deze master zich ooit kapitein van een zeeschip kan noemen, moet die eerst minstens 7 jaar effectieve vaart hebben en kunnen bewijzen als wachtoverste. Dezelfde regels gelden voor een bachelor scheepswerktuigkunde. Elke hoofdverantwoordelijke in de scheepvaart moet dus beginnen onderaan de ladder als chichiboy van de andere officieren en zich bewijzen voor deze kan opklimmen tot de volgende functie. Dit geld trouwens ook in de horica, iemand met een diploma van kok, moet ook eerst beginnen als hulpje van de andere koks en word pas na de nodige ervaringen te hebben opgedaan en zich te hebben bewezen chefkok. In de andere sectoren komt een master of bachelor van school en krijgt hij/zij direct een leidinggevende functie. Ken zelfs een 2de in rang van een technische dienst in een middelgroot bedrijf, die ooit één van zijn mensen heeft moeten oproepen om hem de weg terug naar zijn kantoor te komen tonen, nadat een technieker hem ergens in het bedrijf had achtergelaten. Laatst gewijzigd door Jantje : 20 november 2011 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk de bemoeienis van de Roverheid eens weg uit de economie.
Gedaan met benadelen en bevoordelen. Gedaan met privileges uit te reiken. Gedaan met subsidieren en extra belasten. Gedaan met monopolies in de hand werken door rendabiliteit steeds lastiger te maken en dus steeds grootschaliger te moeten gaan werken om dat nog te kunnen zijn. Gedaan met de fascistische ladder van gunsten en vrindjespolitiek.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tucrail zit er vol van. Bij Opel begonnen hoger geschoolden direct in kaderfunctie. Aan de haven beginnen zij direct als toezichters of afdelingschefs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkgever weet dat hij er dan nog eens de 1/2 moet bij tellen om aan de NETTO LOONKOST te komen, de werkgever weet dat hij er de 1/2 moet aftrekken om aan zijn NETTO LOON te komen. |
|
![]() |
![]() |