Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2012, 20:12   #261
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten

een heel goede nieuwe bron ... Wathelet en Van Herstraeten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Twee leden van het syndikaat dat deze verdien-meer-truuk opgezet heeft, én die er zelf van profiteren.... Voortreffelijke bron, System.
Wie is die Van Herstraeten eigenlijk? Een broekje in de politiek? Of de nieuwe naam voor een spitsmuis? Moeilijk, hé, die nieuwe namen die men de kastanjes uit het vuurlaat halen? Beke, De Croo en Tobback wisten maar al te goed dat ze hieraan hun vingers niet moesten verbranden! Daarom werd het klein grut het veld ingestuurd... en die allemaal zo fier als een gieter holderdebolderdebergaf!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 8 januari 2012 om 20:12.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 20:13   #262
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Integendeel, Di Rupo bevestigde dat het regeringsakkoord integraal zal worden uitgevoerd. En dat impliceert 5% loonsvermindering voor de ministers. Er schijnt wel een foutje gebeurd te zijn voor wat betreft bepaalde formulieren. Kluchtzanger Weyts heeft voor zijn beurt gesproken. En zoals ik dus in het begin reeds zei: een storm in een glas water, veroorzaakt door een radeloze NVA die niet meer weet van welk hout zij nog politieke pijlen moet maken.

Bovendien werd op de 7de Dag nog bevestigd dat de splitsing BHV voor het zomerreces juridisch rond zal zijn. En zo hoor ik het graag:de handen uit de mouwen steken en niet aan de kant blijven staan!

Bepaalde documenten? Officiële documenten waarvoor nu amendementen ingediend dienen te worden verkopen als het zoveelste bagatelleke? Wie is hier de komiek? Laten we voorals nog niet verder vooruit lopen dan februari 2012. De begroting was er namelijk ook één die het Europees examen met glans zou doorstaan. Ze hebben al een herexamen.

Laatst gewijzigd door Jakko : 8 januari 2012 om 20:17.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 20:13   #263
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Bij ons staan de salarissen van Ministers en Staatssecretarissen in de WET. Ik neem aan dat dat bij u niet anders is. Enige onduidelijkheid daarover is dan ook uitgesloten. Men vertelt me hopelijk niet dat dát bij jullie óók afhangt van een multi-interpretabel vodje, notulen of intentieverklaring?
Blijkbaar wel! Dit is een surrealistisch landje, weet je!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 8 januari 2012, 20:16   #264
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Integendeel, Di Rupo bevestigde dat het regeringsakkoord integraal zal worden uitgevoerd. En dat impliceert 5% loonsvermindering voor de ministers. Er schijnt wel een foutje gebeurd te zijn voor wat betreft bepaalde formulieren. Kluchtzanger Weyts heeft voor zijn beurt gesproken. En zoals ik dus in het begin reeds zei: een storm in een glas water, veroorzaakt door een radeloze NVA die niet meer weet van welk hout zij nog politieke pijlen moet maken.

Bovendien werd op de 7de Dag nog bevestigd dat de splitsing BHV voor het zomerreces juridisch rond zal zijn. En zo hoor ik het graag:de handen uit de mouwen steken en niet aan de kant blijven staan!
Even voorstellen:de beroemde forumganger Het Oosten/system

Citaat:
Oud 8 januari 2012, 20:16   #265
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Blijkbaar wel! Dit is een surrealistisch landje, weet je!
U bent weer goed ernaast aan het schieten.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 20:17   #266
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ministers leveren wel degelijk 5 % in.
Jokker. Ze verdienen 10 pct meer. De cijfers staan letterlijk in de krant.

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GN23KK2RR

De regering legde op de ministerraad van 16 december de nieuwe lonen vast, amper drie weken na de dure eed uit het regeerakkoord. De vaststelling: die lonen stijgen. De premier en vice-premiers gaan van 224.000 naar 248.000 euro bruto per jaar, de ministers van 220.000 naar 238.000 en de staatssecretarissen van 210.000 naar 227.000. Dat komt neer op een extraatje van ongeveer 1.500 euro per maand.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 8 januari 2012 om 20:20.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 20:19   #267
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jokker. Ze verdienen 10 pct meer. De cijfers staat letterlijk in de krant.
Ik begin die mannen van de Europese Commissie te beklagen als die door de beenhouwersboekhouding van ons klungels zijn geworsteld

En de brief van Rehn is nog bijzonder vriendelijk als daar ook van die dingen stonden zoals "besparing van 5% op de ministerlonen door opslag met 10%" en zo.

War is peace. Freedom is Slavery. Truth is Belgium.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 januari 2012 om 20:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 20:19   #268
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
U bent weer goed ernaast aan het schieten.
Als je niet weet wat je de heren en dames hebt toegekend! En je er op de meest ongeloofwaardige manier moet uitlullen terwijl 8 op de 10 je er vierkant mee uitlachen, dan leef je in een surrealistisch systeem. Hey, boys, this must be Belgium!

Citaat:
Oud 8 januari 2012, 20:33   #269
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jokker. Ze verdienen 10 pct meer. De cijfers staan letterlijk in de krant.

Juist ja. En morgen zullen die kranten weer schoorvoetend moeten toegeven dat het zo eigenlijk toch niet is.

Maar mensen zoals u geloven natuurlijk alles wat in de krant staat. Voor zover het in hun politieke kraam past wel te verstaan.Want anders is het voor hen maar een 'slechte' krant. U moet wel iets doen nu dat uw partij aan de kant staat.

En morgen dan zal er in uw krant staan wat er nu op de site van Knack staat van vandaag:
Knack.be : 'Ministers zullen (toch) 5 procent loon inleveren'.

Pech voor Rik Van Cauwelaert.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 januari 2012 om 20:36.
Oud 8 januari 2012, 20:34   #270
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Juist ja. En morgen zullen die kranten weer schoorvoetend moeten toegeven dat het zo eigenlijk toch niet is.

Maar mensen zoals u geloven natuurlijk alles wat in de krant staat. Voor zover het in hun politieke kraam past wel te verstaan. U moet wel iets doen nu dat uw partij aan de kant staat.

En morgen dan zal er in uw krant staan wat er nu op de site van Knack staat van 08 01:

Knack.be : 'Ministers zullen (toch) 5 procent loon inleveren'

Merk je het strategische woordje 'toch'?

Citaat:
Oud 8 januari 2012, 20:35   #271
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar mensen zoals u geloven natuurlijk alles wat in de krant staat. Voor zover het in hun politieke kraam past wel te verstaan. U moet wel iets doen nu dat uw partij aan de kant staat.
De cijfers komen van de Belgische ministerraad, niet van de krant.
Oud 8 januari 2012, 20:42   #272
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er schijnt wel een foutje gebeurd te zijn voor wat betreft bepaalde formulieren.
Maar er is toch wel iemand geweest die op een bepaald moment over 8% heeft zitten dromen en dit gedocumenteerd heeft. Totaal onverantwoord, zowel in de voorbije jaren als in de komende. Had men echt verwacht dat de globale crisis van vandaag op morgen weg ging zijn? Het wordt aangepast. Maar op welke manier? -13% dan. Tot ik dat gedocumenteerd zie geloof ik niets meer.

Bij de invoeringen van extra belastingen en weghalen van subsidies hebben ze nochtans toch zeer grondig en uitgebreid werk geleverd. Ik zie de laatste weken niets anders dan blauw op straat die verschillende keren per dag de straten aflopen om op elke mogelijke manier geld te cashen. De regels zijn toch tegenstrijdig en in een stijgend aantal gevallen veranderen ze palen, borden en -regels.

Lijsten zouden een extra vak moeten hebben met 'verwacht inkomen'. Onze technologie laat dat toch toe. En misschien ook de 'behandelde dossiers' en 'toegegeven fouten'. Net zoals voetbalkaartjes of een facebookpagina. Voor een luttele 4000 en wagen inbegrepen wil ik dat werk ook al wel gaan doen. Én ik bespaar jullie van dergelijke idioterijen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 20:42   #273
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begin die mannen van de Europese Commissie te beklagen als die door de beenhouwersboekhouding van ons klungels zijn geworsteld

En de brief van Rehn is nog bijzonder vriendelijk als daar ook van die dingen stonden zoals "besparing van 5% op de ministerlonen door opslag met 10%" en zo.

War is peace. Freedom is Slavery. Truth is Belgium.

Knap
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 20:43   #274
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De cijfers komen van de Belgische ministerraad, niet van de krant.
Ja, en de cijfers dateren van vóór het Federaal akkoord. Moet u ook effe erbij vermelden.

Maar dat zal u door verstrooidheid waarschijnlijk vergeten zijn. Ik tip meer op slechte wil van uwentwege, uw 'morele' principes kennende. Niks nieuws onder de zon dus.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 januari 2012 om 20:43.
Oud 8 januari 2012, 20:47   #275
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar mensen zoals u geloven natuurlijk alles wat in de krant staat. Voor zover het in hun politieke kraam past wel te verstaan.Want anders is het voor hen maar een 'slechte' krant. U moet wel iets doen nu dat uw partij aan de kant staat.

En morgen dan zal er in uw krant staan wat er nu op de site van Knack staat van vandaag:
Knack.be : 'Ministers zullen (toch) 5 procent loon inleveren'.

Ze gaan meer geld krijgen als dervoor dus tja...

Hoog tijd voor nieuwe verkiezingen, weg met die corrupte wallosossen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 20:48   #276
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil ook inleveren mét een opslag van 10 pct. Morgen ga ik bij mijn baas, met het ijzeren argument dat dat op Belgisch-federaal vlak ook zo gaat.
Zal je baas toch een nieuwe groep collega's moeten vormen eerst die de globale loonsverlaging accepteert in ruil voor een individuele opslag

En o ja, die groep zal kleiner moeten zijn dan de vorige

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2012 om 20:49.
Oud 8 januari 2012, 20:50   #277
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en de cijfers dateren van vóór het Federaal akkoord. Moet u ook effe erbij vermelden.

Maar dat zal u door verstrooidheid waarschijnlijk vergeten zijn. Ik tip meer op slechte wil van uwentwege, uw 'morele' principes kennende. Niks nieuws onder de zon dus.
Kwam ie met cijfers van voor het akkoord?
Ge moet durven verstrooid zijn
Oud 8 januari 2012, 20:57   #278
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Knack.be : 'Ministers zullen (toch) 5 procent loon inleveren'
.

Tuurlijk, ze zullen nu niet anders kunnen dan toch inleveren. Ik heb echter heel erg mijn twijfels moesten ze dit ook gedaan hebben indien het "foutje" niet uitgelekt was.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 21:08   #279
JNe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
7 berichten en al 2 persoonlijke aanvallen in bericht#7 Goe bezig.
Oh pardon, ik wist niet dat er eerst een minimaal aantal posts geplaatst moeten worden alvorens op de man te mogen spelen.
Ik zal er op letten.
Maar de vernoemde forumleden doen niet anders denk ik.
Verdikke, deze post doe ik het weer...
JNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 21:10   #280
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

De regering is betrapt op oplichting! Dat en niet anders is er gebeurt!
Ze hebben in de begroting doelbewust zichzelf 10% opslag gegeven, om nadien met veel bravoure te komen melden dat ze 5% loonsvermindering willen.
Dat is net als met de oplichting bij de solden, eerst de prijzen optrekken, en daarna solden toekennen.

Dat Belgicisten dit verdedigen kan ik goed begrijpen want belgie = oplichting leugens en bedrog
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be