![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat daar zo 'ijzersterk' aan is met betrekking tot 'men kan er niet meer onderuit' mag me nog steeds een raadsel wezen. Citaat:
Dat wilt concreet zeggen als iets niet meteen een verklaring heeft dan moet men er niet meteen aliens ed bij halen... dat verklaart niks ... dat verlegt gewoon. Maar in jou geval _ gezien wat jij blijkbaar als wereldbeeld hebt en zelf zegrt te ervaren _ kan ik je dat uiteraard niet kwalijk nemen ![]() Citaat:
Zelfs moest een getuigens van een astronaut overeenstemmen met een werkelijk zeer vreemd iets dat daar ergens in de ruimte plaatsgreep dan wilt dat nog steeds niet zeggen dat het een 'ufo' was zoals jij dat begrip opvat 'Deception project' was een btw een betere naam geweest. Tal van getuigenissen met heel der boekdelen totaal nietzeggende statements... maar die wel de indruk moeten wekken door hun rijk aantal en de vele welklinkende 'authoriteiten' dat ze iets vertellen over hun persoonlijke ervaringen van iets dat al vast zou staan. Bekend truukje is dat Citaat:
Is dat ooit een bewering geweest van critici ? Dat was/is eerder een 'argument' van ufo-believers die de grote lacune van tastbaar bewijs afdeden als een groot complot. Laatst gewijzigd door praha : 3 februari 2012 om 18:58. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij echter gaat van iets uit .... dat vetgedrukte ( btw het door jou gegeven bovenstaand voorbeeldje is ondertussen al een bestseller ) benadrukt die overtuiging. Wat jij hier doet is een voorbeeld nemen van een fysisch phenomeen waar men in vroegere tijden misschien geen besef van had maar dat ondertussen wel bekend is. Die ontdekking is echter niet gebeurd aan de hand van de onbezonnen veronderstelling dat er zoiets zou bestaan ( aan de bakermat lag de invloed van een elektrische stroom op een magneetnaald ) zoals jij dus _analoog het voorbeeld_ doet. Vervolgens neem je het voorbeeld bij uitstek, een radio ( een toestel dat speciaal ontworpen is om radiogolven te ontvangen weer om te zetten naar een elektrisch stroompje om dan om te zetten tot geluidsgolven ) om diezelfde ingenieurs/wetenschappers even te komen vertellen dat ze zich zouden vergissen in hun opvatting dat die radio dat geluid zelf zou produceren moesten ze niet op de hoogte zijn van die golven en zo ergens random een stroompje aanleggen ? Hoe gek kan je het nog maken ? ps. een radio produceet wel degelijk het geluid hoor Jij bent het die uitgaat van het dogma dat een brein een soort van radio is en die analogie wilt leggen. Dat kán misschien wel waar zijn maar zolang je dat niet kan aantonen kán je dat niet als argumentatie aanwenden ... laat staan dat je die analogie zou kunnen leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kom je daar nu bij ? Jij zegt zoveel als : 'als een dolfijn zou 'denken' dan denkt ie na over hoe hij ons kan overheersen en uiteindelijk zal ie daar ook in slagen ?' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jonge jonge... hier gaan we weer hoor
De aloude drogreden Ik zou dit moeten tegenwerpen met de woorden 'lees jij er msschien eens wat over ... wat serieus werk ipv boekskes van allerhande charletans' Citaat:
Er zijn ook miljoenen gevallen bekend van mensen die beweren tijdens hun slaap bezocht te zij door een incubus of succubus ( en tegenwoordig zijn dat aliens die hen verlammen en allerhande experimenten uitvoeren ) Wat nu ? Mensen die op het nipperke ontsnappen aan de dood of een zware traumatische ervaring achter de rug hebben komen daar vaak ook volledig anders uit. Wilt dat dan plots zeggen dat dubbeltje op z'n zij of dat trauma plots een bovennatuurlijk karakter dient te krijgen ? Bovenal je mist hier compleet waar mij opmering op sloeg : BDE = bijna dood ervaring Een term zoals een andere die wijst op een ervaring die mensen achteraf vertellen menen doorgestaan te hebben. Doch wordt die term door jullie a priori geassocieerd met een werkelijk iets dat dan nog wordt gelikt met de dood of het punt van de vermeende uittreding. De veronderstellingen ( gesteund op nog meer veronderstellingen....gesteund op nog meer dogma's en overtuiginge ) zijn volkomen op rekening van de believer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je vergeet dat het een verhaal is van een vermeende ervaring dat men pin-point op dat moment En als dat zo is of zelfs deels zo is is het maar normaal dat eender wat voor bevreemdende ervaring dient geplaatst te worden. Dat al zich dus perfect vertalen in dat soort gedoe Beijst allemaal niks. De enige zaken die in de buurt kwamen van enig aantoonbaar iets waren obe's waar de uitgetredene vanuit zijn/haar bsoms bijzonder perspectief bepaalde zaken kon zien die hij/zij vanuit het perspectief van het stoffelijke lichaam niet kon zien. Zo zijn er enkele hardnekkige verhaaltjes overgebleven waar men niet meteen een verklaring kon vinden. Een paar dus op zovelen ... dat stel niks voor zeker als je dan nog bedenkt dat het een vorm van cherry-picking is. Het zijn pas die verhaaltjes die uitzonderlijk lijken ( bv de persoon beweert dat ie de chirurg een zakdoek in rechterzak zag steken net voor dat die de zaal binnenkwam ... en wonderwel was dat ook zo ) die men er dan van overhoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij begint met : het is zo vervolgt met : iemand beweert dat ie dat ervaren ofgezien heeft eindigt met : het proleem lig bij diegenen die die persoon niet meteen geloven Laatst gewijzigd door praha : 3 februari 2012 om 20:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste is immers bereid zij opinie of mening te herzien zodra er reden toe is ... de tweede echter zal alles blijven vertalen in dat geloofskader |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou er werkelijk buitenaards leven hier komen, dan zou er sprake zijn van een grote mate van ongelijkheid qua ontwikkeling.
En zij zullen net zo met ons doen als wij altijd zelf met de primitievere volkeren gedaan hebben: onderwerpen en uitbuiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Want naast de fysieke verschillen die er naar alle waarschijnlijkheid zullen zijn is het zeer onwaarschijnlijk dat hun waarden dezelfde zouden zijn als die van ons. Een heel klein verschil die hen heel ver zou kunnen brengen is bv het doden van de zwakkeren. Bekijk het een beetje zoals de Klingons uit Startrek, maar dan not as we know it.
![]() |
![]() |
#271 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
'k Weet nog precies wat ik toen allemaal gedaan heb om dat ongeval te vermijden, om de gevolgen te verminderen, om er goed vanaf te komen. Elke handeling die ik toen gedaan heb kon ik exact en perfect, tot in de details en in de juiste volgorde beschrijven en motiveren. 's Anderendaags ben ik het wrak gaan bekijken. Daar bleek duidelijk dat de meeste dingen die ik "gedaan" had totaal onmogelijk waren. Ongeveer 10% van wat ik echt beleefd was "echt". 'k Ga niet in detail treden. Maar je kan bvb. onmogelijk naar links sturen als er geen stuurinrichting meer is. Je kan onmogelijk uit je bestuurdersstoel kruipen als je 50 meter ervoor al in een wei lag. Enz. Het was onbegrijpelijk voor mij. Ik had dit "echt" zelf beleefd. Bijna niets ervan was waar. Behalve de crash. Al deze waarheden zijn in mijn geheugen gegrift als ECHT. In de realiteit nochtans totaal onmogelijk. In enkele fracties van seconden waren de echte realiteit en de verwachtingen van wat er zou moeten gedaan worden (door de training ) volledig gemixt in mijn brein. Sindsdien weet ik dat je eigen menselijk brein in staat is om je te bedriegen. Het menselijk brein is kneedbaar. Sceptisch blijven is dus wel altijd nuttig. Zoals even dubbelchecken. Laatst gewijzigd door Biggles : 3 februari 2012 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
Ik werp het dus op als een mogelijkheid op basis van wat je zegt, gezien je twee verschillende realiteiten beleefd hebt op dat moment, namelijk die van je fysisch lichaam , en die van je bewustzijn. Beide kunnen in dat geval echt geweest zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
"The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it." Vrij vertaald: een te open geest is een goedgelovige geest, en is een ideaal slachtoffer voor leugenaars en manipulators. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Kritisch blijven is inderdaad de boodschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
'k Was dus niet "bijna dood". Zelfs niet gekwetst. Mijn "bewustzijn" heb ik niet verloren. Het is wel misschien van spoor veranderd? 't Ging gewoon allemaal zo snel met vele indrukken snel achter elkaar dat mijn geest niet kon volgen en er een compleet zootje van gemaakt heeft. Meer niet. Edit ter verduidelijking: Je eigen geest kan je in de maling nemen hoor. Na de crash ben ik onmiddellijk (denk ik toch) mijn passagier gaan helpen. Die zat nog vastgegespt in zijn stoel en was aan het huilen. Dat is naderhand bevestigd als waar. Nochtans dacht ik dat ik zelf eerst uit mijn stoel geraakt was voordat ik hem kon helpen. Dat was niet waar want ik zat niet meer in mijn stoel. Laatst gewijzigd door Biggles : 3 februari 2012 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mijn eigen ervaringen zijn me nauwer dan die van mensen die iets gehoord hebben van iemand die iets gehoord heeft van een ander. 'k Zal mijn lichaam ook niet rap zien hangen als ik onder schot gehouden wordt. Dat "ander" lichaam zal al op de grond liggen van mijn schot. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat bewijst eerder dat de bouwers bekwame vaklui waren, en een heel leger arbeiders tot hun beschikking hadden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
|
![]() Citaat:
1 Wij zijn heel erg veel beter dan de andere dieren 2 Dus wij hoeven ze niet als gelijken te behandelen 3 De aliens zijn heel erg veel beter dan wij 4 Dus moeten ze ons en alleen ons als gelijken behandelen????? Die stap 4 snap ik eigenlijk nog steeds niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ons denkvermogen werkt beter, dat is nu eenmaal zo. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ze zullen wel door hebben dat wij ook kunnen nadenken hé. Trouwens, als ze echt zo hoog ontwikkeld zijn, zullen ze zowel ons als de dieren goed behandelen. Fred. |
||||
![]() |
![]() |