Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2012, 08:08   #261
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er mensen zijn - op dit forum of daarbuiten - die voor een ongebreidelde immigratie zijn en al helemaal niet als het gaat om gelukzoekers die hier op ons sociaal zekerheidssysteem komen parasiteren. Ik ben overigens ook geen voorstander van Belgen die dat doen, maar da's een andere discussie. Mensen die om een gegronde reden politiek asiel aanvragen, moeten we volgens mij wèl opvangen. Ook voor die mensen geldt natuurlijk dat ze niet de rest van hun leven in onze sociale hangmat moeten blijven liggen, als daar geen goede reden voor is... Om maar te zeggen dat ik heel weinig wit en zwart zie en enorm veel grijs.
Fair enough...
Oud 10 februari 2012, 08:25   #262
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is ook normaal, omdat ge uitgaat van een stropop.
Je maakt keer op keer duidelijk dat je de betekenis van 'stropop' niet begrijpt.
Ik van mijn kant begrijp intussen dat je er simpelweg mee komt aandraven telkens je zonder argument zit.

Citaat:
Ge kunt even goed vragen 'Wat zijn de voordelen van zwart te zijn'.
Het gaat immers niet om 'voordelen' maar om realiteit en hoe daarmee om te gaan.
De vergelijking die je hier maakt, bewijst nogmaals dat je de betekenis van een stropop-redenering net niet snapt.
En iets half snappen, is vaak erger dan het totaal niet snappen.

In de migratietopics zie ik hoe furieus-krampachtig sommigen elke kritiek op migratie proberen in de kiem te smoren, af te branden, .... en dan vraag ik me af: als ze zo pro-immigratie zijn, wat is hun reden daarvoor?
Dat lijkt me een heel normale reactie in tegenstelling tot uw onozele vraag waarmee je mijn vraagstelling wil vergelijken.

Citaat:
By the way, ik zie uw flauwe antwoorden op de post van Doomy
't Is uw goede recht om dat te vinden, en het staat je vrij om dat in een reactie aan te tonen.
Niet dat ik dit verwacht want ik heb niet de indruk dat je daarvoor nog op het forum zit.

Citaat:
en het ad hominem op mijn posts graag staan.
Uw steeds zwakzinniger getroll verdient niet beter.
Hoewel ik nu spijt heb dat ik het niet van in het begin negeerde zoals ik het sinds mijn terugkeer met andere gewauwel van dat slag wél doe.

Citaat:
Het toont aan hoe zwak uw positie wel is, en dat ge eigenlijk niets zinnigs te zeggen hebt in de hele discussie.
Mijn zwakke positie?
Die kan je enkel aantonen door in te gaan op mijn vraag of door mijn antwoorden te analyseren.
Ik weet best waarom je dat niet probeert en je achter een het schaamlapje verschuilt van een zogezegde logical fallacy van mijn kant..
Maar doe vooral geen moeite meer.
Mijn conclusie staat vast: niemand kan een substantiëel voordeel van immigratie voor ons bedenken.
Ik blijf enkel met de vraag zitten waarom sommigen dan toch, tegen beter weten in, een dergelijk heilloos project blijven verdedigen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 februari 2012 om 08:37.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 09:32   #263
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik blijf enkel met de vraag zitten waarom sommigen dan toch, tegen beter weten in, een dergelijk heilloos project blijven verdedigen.
Ge zijt hierin niet alleen.
Er is een hemelsbreed verschil tussen het blijven verdedigen en ons realiseren dat we met de gevolgen van onze vergissing moeten leren leven.
In het laatste geval kunnen we proberen die fout niet te herhalen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 09:39   #264
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge zijt hierin niet alleen.
Er is een hemelsbreed verschil tussen het blijven verdedigen en ons realiseren dat we met de gevolgen van onze vergissing moeten leren leven.
Sommigen zijn nog niet eens in staat zijn om toe te geven dat er een grote vergissing gemaakt werd.
De gevolgen worden op anderen afgeschoven.
Citaat:
In het laatste geval kunnen we proberen die fout niet te herhalen.
Toch geloof dat er steeds rechtzetting mogelijk is...
Ik ben immers bereid om te verzaken aan alle positieve gevolgen die immigratie meebrengt (niet echt moeilijk)

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 februari 2012 om 10:00.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 11:36   #265
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat behelst ook de 'Amadezen' die de racismewetgeving constant zitten te verkrachten...
Maak dat gerust hard.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 februari 2012 om 11:37.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 11:43   #266
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er buitenlands misbruik is, is in elk geval geen reden om het misbruik door binnenlanders te laten bestaan.
Het één heeft met het ander in de oplossingsfaze niks te maken.

Citaat:
Die buitenlandse misbruik veroorzaakt niet meer overlast dan de binnenlandse.
Of het buitenlandse misbruik van de SZ al dan niet meer overlast bezorgt dan de binnenlandse laat ik in het midden. Het gaat hier immers om de overlast die de wilde immigratie bezorgt aan de maatschappij en de burgers van dit land, en die is procentueel gezien een pak groter dan de binnenlandse.
Oud 10 februari 2012, 11:48   #267
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik hier al de hele tijd verkondig.
Zorgen dat we eerst de misbruiken hier de wereld uit helpen.
En tegelijk de asielmisbruiken, de wilde immigratie en de SZ-misbruiken door buitenlanders onder de mat vegen.

Uw doorzichtige truuk om de aandacht af te leiden is hierbij vertikaal geklasseerd.
Oud 10 februari 2012, 11:51   #268
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch nog iemand met gezond verstand
Maar dit hebt ge niet gelezen waarschijnlijk:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
als het gaat om gelukzoekers die hier op ons sociaal zekerheidssysteem komen parasiteren. Ik ben overigens ook geen voorstander van Belgen die dat doen, maar da's een andere discussie.
Oud 10 februari 2012, 11:55   #269
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ben je echt benieuwd? Volgens mij ken je het antwoord.

Leegte, nihilisme, zelfhaat... zijn de kernwoorden.

De "multiculturele rijkdom" moet dienen om de innerlijke leegte van de cultuurnihilisten op te vullen. In tweede orde zijn de migranten het wapen om de eigen identiteit en degenen die die verdedigen te vernietigen. Daarmee proberen de 68-ers in extremis toch nog hun gram te halen.
Oud 10 februari 2012, 13:45   #270
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je echt benieuwd? Volgens mij ken je het antwoord.

Leegte, nihilisme, zelfhaat... zijn de kernwoorden.

De "multiculturele rijkdom" moet dienen om de innerlijke leegte van de cultuurnihilisten op te vullen. In tweede orde zijn de migranten het wapen om de eigen identiteit en degenen die die verdedigen te vernietigen. Daarmee proberen de 68-ers in extremis toch nog hun gram te halen.
Ik zeg niet dat zoiets totaal onmogelijk is, maar dat voldoet me toch niet echt als alomvattend, sluitend antwoord.
Om te koketteren met nihilisme en (pseudo-)zelfhaat moet je ergens een minimum aan gezond verstand bezitten, want je moet dat soort ideeën uit de tijd dat ze gangbaar waren, kunnen lezen, en ze op een of andere manier begrijpen en interpreteren.
Wie op stugge blinde wijze blijft beweren dat immigratie voordelen biedt (zonder ze evenwel te kunnen opsommen) kan je niet verdenken van veel verstandelijke inzichten: wie gaat een vooraf verloren discussie aan, wie blijft aan zijn nep-argumenten vasthangen eens ze vakkundig werden weggewuifd?
Anderen die het onderwerp al trollend proberen onder de mat te schuiven, of het zonder verdere argumentatie afdoen als een redeneerfout, die beseffen tenminste dat ze zich op drijfzand begeven als ze de discussie ten gronde durven voeren...

Ik geloof dus dat er een andere reden is, maar ik kan er echt de vinger niet opleggen.
Oud 10 februari 2012, 14:14   #271
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
En tegelijk de asielmisbruiken, de wilde immigratie en de SZ-misbruiken door buitenlanders onder de mat vegen.

Uw doorzichtige truuk om de aandacht af te leiden is hierbij vertikaal geklasseerd.
En aangezien méér dan 80% zowiezo afgewezen wordt is er zelfs geen sprake van een uitzondering..maar toch wil de linkse hypocriet het niet erkennen als een totale miskleun en wanbeleid

Linkiewinkies gedragen zich steeds meer als gelovigen, ondanks de steeds grotere aanwezigheid van 'bewijzen' blijven zij halsstarrig vasthouden aan hun politiek correcte dogma's..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 februari 2012 om 14:15.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 14:20   #272
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Linkiewinkies gedragen zich steeds meer als gelovigen, ondanks de steeds grotere aanwezigheid van 'bewijzen' blijven zij halsstarrig vasthouden aan hun politiek correcte dogma's..
Dat lezen we in andere topics heel expliciet, maar hier, waar ze concreet het waarom van hun voorkeur kunnen op tafel gooien, blijft het héél stillekes...
Oud 10 februari 2012, 14:35   #273
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat zoiets totaal onmogelijk is, maar dat voldoet me toch niet echt als alomvattend, sluitend antwoord.
Om te koketteren met nihilisme en (pseudo-)zelfhaat moet je ergens een minimum aan gezond verstand bezitten, want je moet dat soort ideeën uit de tijd dat ze gangbaar waren, kunnen lezen, en ze op een of andere manier begrijpen en interpreteren.
Wie op stugge blinde wijze blijft beweren dat immigratie voordelen biedt (zonder ze evenwel te kunnen opsommen) kan je niet verdenken van veel verstandelijke inzichten: wie gaat een vooraf verloren discussie aan, wie blijft aan zijn nep-argumenten vasthangen eens ze vakkundig werden weggewuifd?
Anderen die het onderwerp al trollend proberen onder de mat te schuiven, of het zonder verdere argumentatie afdoen als een redeneerfout, die beseffen tenminste dat ze zich op drijfzand begeven als ze de discussie ten gronde durven voeren...

Ik geloof dus dat er een andere reden is, maar ik kan er echt de vinger niet opleggen.
Staaf, je ziet toch dat de collaboratie-partijen -- en dat zijn dezelfde als de wilde-migratie-partijen, herinner je je nog wie de snel-Belg wet tegen alles in doorduwde? -- richting kiesdrempel aan het gaan zijn? Die apparatsjiks zijn in paniek. Ze voelen dat hun greep op de steeds mondigere en bozere burger verleden tijd is, en ze voeren dus nieuwe kiesslaven in zoveel ze kunnen onder het mom van "solidatiteit", "tolerantie" en weet ik veel wat nog allemaal. Ze gaan dat echt niet opgeven.

De politieke kaste voert een oorlog tegen de (Vlaamse) burger en de migrant is daarin het wapen.
Oud 10 februari 2012, 15:09   #274
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staaf, je ziet toch dat de collaboratie-partijen -- en dat zijn dezelfde als de wilde-migratie-partijen, herinner je je nog wie de snel-Belg wet tegen alles in doorduwde? -- richting kiesdrempel aan het gaan zijn? Die apparatsjiks zijn in paniek. Ze voelen dat hun greep op de steeds mondigere en bozere burger verleden tijd is, en ze voeren dus nieuwe kiesslaven in zoveel ze kunnen onder het mom van "solidatiteit", "tolerantie" en weet ik veel wat nog allemaal. Ze gaan dat echt niet opgeven.
Dat zie ik.
Het is een machiavellistische, opportunistische taktiek, maar het heeft tenminste een doel, en biedt een voordeel voor wie er in meegaat.
Maar dat heb ik hier nog geen enkele maal expliciet horen vermelden door de pro-immigratie-debaters.

Nihilisme en zelfhaat waar jij een reden in ziet, om pro immigratie te zijn, lijkt me van een heel andere orde.
Oud 10 februari 2012, 15:12   #275
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zie ik.
Het is een machiavellistische, opportunistische taktiek, maar het heeft tenminste een doel, en biedt een voordeel voor wie er in meegaat.
Maar dat heb ik hier nog geen enkele maal expliciet horen vermelden door de pro-immigratie-debaters.

Nihilisme en zelfhaat waar jij een reden in ziet, om pro immigratie te zijn, lijkt me van een heel andere orde.
Nihilisme, zelfhaat, haat tegen de burger...: ze gaan hand in hand, en ze verenigen nogal wat partijen.
Oud 10 februari 2012, 15:34   #276
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

De politieke kaste voert een oorlog tegen de (Vlaamse) burger en de migrant is daarin het wapen.
Er is een onmiskenbaar verband tussen allochtonen en linkse burgemeesters...
Helaas voor links iis de stemmenwinst zeer vluchtig, de geintegreerde allochtonen plooien terug op hun rechts-conservatieve religieuze roots en daarom is links verplicht van steeds nieuwe 'stemmen' te importeren om boven de kiesdrempel te blijven..

Zelfs hun 'politieke correct' masker kunnen ze stilaan niet meer in stand houden...

http://www.vandaag.be/binnenland/900...e-milquet.html

De gelijke kansen zijn blijkbaar exclusief voorbehouden voor één groep kiezers...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 februari 2012 om 15:37.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 15:50   #277
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs hun 'politieke correct' masker kunnen ze stilaan niet meer in stand houden...

http://www.vandaag.be/binnenland/900...e-milquet.html

De gelijke kansen zijn blijkbaar exclusief voorbehouden voor één groep kiezers...
Zalig...
Oud 11 februari 2012, 11:05   #278
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je maakt keer op keer duidelijk dat je de betekenis van 'stropop' niet begrijpt.
Citaat:
In de migratietopics zie ik hoe furieus-krampachtig sommigen elke kritiek op migratie proberen in de kiem te smoren, af te branden, .... en dan vraag ik me af: als ze zo pro-immigratie zijn, wat is hun reden daarvoor?
Kijk, dat is de stropop waarover ik het heb.
Ge kent mensen die kritiek op anderen die een afkeer hebben van iemand van een vreemde afkomst of een andere godsdienst met een karikaturale mening toe. Dit met als doel die karikaturale mening gemakkelijker te kunnen weerleggen.
Iets wat ge in deze draad op een krampachtige en pedante manier probeert te doen, maar wat uiteindelijk tot een epic fail uitdraait.

Citaat:
Die kan je enkel aantonen door in te gaan op mijn vraag of door mijn antwoorden te analyseren.
Zoals reeds gezegd, uw vraag is een stropop, dus ingaan op die vraag is niet mogelijk.
Het is even onmogelijk om te antwoorden op de vraag 'wat zijn de voordelen van zwart te zijn'.

Citaat:
Dat doet niemand.
Er zijn er wel die de mensenrechten verdedigen.
Probeer misschien eens de mening van uw 'tegenstanders' te lezen en te begrijpen ipv dat kinderachtig getroll wat ge hier ten toon spreidt.
Ge kunt beter, dat weet ik.
Oud 11 februari 2012, 11:06   #279
Alboreto

Standaard

Citaat:
Kunt ge dat eens aangeven waar ik dat doe?
Oud 11 februari 2012, 11:09   #280
Alboreto

Standaard

Citaat:
Maar dit hebt ge niet gelezen waarschijnlijk:
Ik had dat inderdaad gelezen en onderschrijf dat ook.
Ik had het zelfs al eerder geschreven.

Citaat:
Ik heb het al eerder gezegd, zorg ervoor dat de misbruiken er uit gaan, zowel voor de allochtonen als voor de autochtonen.
Dubbele winst (of drie of vierdubbele).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be