![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#262 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal, wat u negeerde: Als u vindt van niet, wat zijn dan uw criteria daarvoor en vanaf wanneer spreken we dan wel over een mens volgens u? Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daar begrip voor. U niet? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 maart 2012 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Minister-President
|
![]() Paulus, geen enkele voorstander van abortus vraagt dat je MOET beslissen. Wel dat je MAG beslissen. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
![]() |
#268 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het is menselijk leven hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#271 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ik geloof dat Paulus spreekt van een mens als er conceptie aan voorafgegaan is. Dat zorgt al voor een nauwere definitie.
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand mag haar kind doden. Iemand mag het bestaansrecht aan iemand anders ontzeggen, voor eigen gemak. Ik begrijp dat niet, dat zoiets mag. En daarenboven moet ze weldegelijk beslissen. Stel dat iemand zwanger raakt van 14 jaar oud. Het is nogal begrijpelijk te denken dat zij op die leeftijd liever geen kind wil. Dan moet zij een beslissing nemen tussen verschillende mogelijkheden, waaronder abortus. Ik vind persoonlijk dat dit geen beslissing is dat we moeten overlaten aan iemand van veertien jaar oud. Ze mag jandorie nog geen pint drinken omdat ze nog niet verstandig genoeg is daarvoor op die leeftijd. Maar beslissen over het leven van een kind, moet dan weer wel kunnen? Ik heb daar serieuze vragen bij. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 maart 2012 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Abortus is geen anticonceptie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het knippen van je teennagels is geen abortus, omdat het vanaf een bepaalde lengte zijn rol heeft gespeeld. Het trekken van teennagels daarentegen ![]() Edit: Misschien niet de beste analogie, ik weet het. Laatst gewijzigd door Raes : 26 maart 2012 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Termen gebruiken als 'sektarisch' dragen wel bij aan de discussie over leven en dood. En het verlegt de essentie naar de taboesfeer. Erg volwassen van u. Maar niets nieuw. Progressief links poogt zo al jaren discussies te vermijden en thema's op te leggen. Helaas met succes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Planten die in leven gehouden worden voor het uitmelken van de verzekering. hersendood == dood. Enkel goed voor organen uit te snijden. Om het cru te zeggen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
|
![]() Die ongeborene zou christen kunnen worden eh
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
|
![]() Dat kind is er nog niet. Er is enkel een hoopje organische massa dat later een kind zal worden. Er is een reden waarom er een beperking is in de tijd.
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 26 maart 2012 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bewusteloos zijn is niet hetzelfde als hersendood zijn. Ik moet er toch geen tekeningetje bij maken dat een foetus niet hersendood is?
|
![]() |
![]() |