![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor de Moslim-man? Wetten worden zodanig gekozen dat ze in het belang zijn van de meerderheid van de bevolking. Het maatschappelijk belang wordt afgewogen tegen het individueel belang. In deze concrete casus lijkt het mij duidelijk: het individueel belang van de draagster is er niet. Ze wordt onderdrukt en wil zelf niet verstopt rondlopen, moest ze kunnen kiezen. (Ja, daar ga ik vanuit. Indien jij niet, beledig je zeer veel vrouwen die vechten voor hun rechten en kan je evengoed beginnen verkopen dat het hier om zwakzinnigen gaat ![]() Het maatschappelijk belang is duidelijk: de anonimiteit leidt tot grote veiligheidsproblemen. Alles gelijkstellen op ethisch niveau en doen alsof het ene nooit beter of slechter kan zijn dan het andere, was vroeger erg populair. Tot men besefte dat onderscheidingsvermogen toch handig kon zijn, om niet in complete willekeur en waanzinnige gevolgen te vervallen. Je kan niet doen alsof alles gelijk is en of een burka-verbod gelijkaardig zou zijn aan bv het verbod om topjes te dragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Anarchisme' in jouw geval. Maar dat maakt het oogkleppeneffect en sektarische mindfuck die eigen is aan de meeste 'ismen' er niet minder om natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, U snapt het duidelijk niet. Zelfverdediging en zelfbehoud zijn niet immoreel. Dus als U iemand wilt verbieden of gebieden een burqa te dragen, zou het ook niet immoreel zijn van deze persoon om U geweld aan te doen.
![]() |
#265 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan is het wel immoreel. Want anarchistjes krijgen namelijk de windpokken van het woord 'staat'. Ik denk dat ik het redelijk goed snap, zie je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik duidde daarmee oa op het feit dat ook in de ons omringende landen het debat hevig heeft geloeid tussen mensen die graag hun zelfbeschikking wouden bewaren (Moslimvrouwen, feministen, mensen die gewoon niet graag opgeblazen worden door Islam-of andere bommen en niet graag ten prooi vallen aan geweld of erger, en al zeker niet wanneer de dader totaal niet gevat kan worden omdat iedereen hetzelfde zal zijn en zich gewoon letterlijk kan verstoppen onder een doek en daardoor letterlijk, overal mee weg kan komen ![]() Ook in de ons omringende landen was het resultaat van de verhitte debatten omwille van de aard van de thematiek die vanzelfsprekend sterke emoties met zich meebrengt (de ene helft ziet hun kans om volledig anarchistisch en straffeloos in de samenleving te bewegen en alles uit te steken wat hij zomaar durfde dromen, de mannen zien hun kans om de Islam verder op te leggen aan hun vrouw en aan Europa, en de andere kans beseft dat zijn bloedeigen lijf en dat van de mensen die hij graag ziet in het geding is en hier zomaar ten offere wordt gegooid!) een verbod op de bedekking van het gezicht. Dat duidt er toch op dat wij niet meteen de meest gekke en mensonterende keuzes hebben gemaakt zou ik zo denken. Het feit dat die vele beslissingen gelijkaardig zijn, zou ik dan consensus durven noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook weer een ad hominem non-argument. Wel erg zielig om een politieke positie als ad hominem te gebruiken op een politiek forum. Ik ga gewoon 'nationalist!' beginnen roepen denk ik. Dan kan ik ook op mijn borst kloppen en mijn kin omhoog steken.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 juni 2012 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Europees Commissaris
|
![]() U verdedigt zichzelf op welke manier door bepaalde klederdracht te verbieden? Ik dacht overigens dat het om de rechten van de vrouw ging?
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een overheid kan inderdaad terwille van de goede orde bepaalde uitingen verbieden. Dat is volledig moreel te verantwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Europees Commissaris
|
![]() Nogmaals een ad hominem.
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zou graag dagelijks met een kalasjnikov over straat lopen, maar ik mag weer niet van de staat, waar bemoeien zij zich mee... ![]() ![]() ![]() sorry ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, U kent mij niet en uw collectivistische ideeën over politieke stromingen of specifiek anarchisme kunnen mij gestolen worden. Punt. Meer moet ik daar zelfs niet over zeggen.
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals zo vaak spruiten anarchisten uit de betere klasse: die kunnen het zich immers permitteren dergelijke ideeën aan te hangen. Intellectueel tijdverdrijf, "Speilerei".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die wet over de hoofddoeken, die bestaat omdat wij - als cultuur, tegen de andere cultuur zeggen dat ze mogen blijven maar alleen op onze voorwaarden. Wij maken hier de regels en niet omgekeerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar 'voorlopig' moet ik niet weten van gezichtsbedekkers. En met mij, blijkbaar, een parlementaire meerderheid. Dus werd de wet gestemd. Dus wordt de burka-madam gecontroleerd. Heb je een betere werkzame praktijk voor te stellen ? Aai dont tink so.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Europees Commissaris
|
![]() Is dat zo? Want de meeste libertariërs en anarchisten die ik ken komen uit de middenklasse. Maar jij zal het wel beter weten.
![]() |
#280 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |