![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 juni 2012 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan ook de index behouden en werknemers vragen een deel terug te geven aan het bedrijf. De facto is dat hetzelfde... Allez, je moet het geloven, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is wel degelijk een akkoord nodig, zonder akkoord dan val je terug op het huidige index systeem. Het staat zo uitgelegd. Maar u verkiest het zonder het te lezen te vergruizen, en als je erop gewezen wordt dan zeg je dat je het niet gelooft. Ja dat is natuurlijk heel gemakkelijk he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Europees Commissaris
|
![]() Als het voor een bedrijf even niet goed uitkomt om hogere kosten te hebben, dan kunnen ze ervoor kiezen om de dividenden te verkleinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het goedkoopste voor wie?
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indexeer de werknemers DUBBEL en als de sociale partners er niet mee akkoord zijn, dan wordt er terug op het normale indexsysteem gevallen... Er moet wettelijk vastgelegd worden dat de werknemers niet mogen verarmen, zo niet, dan weet je waar dat 'niet echt afschaffen van de index' toe leidt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor de aandeelhouders. Een paar mensen omkopen is goedkoper dan alle werknemers indexeren. Dat begrijpen werkgevers en dat begrijpen werknemers die wel eens gaan overwegen zich kandidaat te stellen.
In sommige bedrijven bestaan er niet eens sociale partners, dus vraag ik me af wat een akkoord tussen sociale partners en werkgevers in dergelijke context betekent... |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb toch nog veel vragen daarbij, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
50% van de economie lijkt me wel wat veel maar inderdaad vele mensen in onze economie hoeven bij hun transacties geen BTW te betalen maar daar zit dus wel een logica achter.
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik in die situatie zou zitten, zou ik zeggen dat ze de indexering van mijn loon gerust mogen overslaan - op voorwaarde dat er serieus geknipt wordt in dividenden en lonen/bonussen van de directie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten opzichte van het BNP is dat dus ongeveer 3,75%... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zet vooral uw eigen onwetendheid nog wat meer in de verf. Ik vraag me af wat er gebeurt in bedrijven waar geen cyndikale afvaardiging aanwezig is ? Hiermee bewijst u dat u het voorstel zelfs niet gelezen hebt en dat u ook niet naar terzake gekeken heeft. Maar uw bekrompen mening hebt u uiteraard wel gevormd. Stel dat hetzelfde voorstel van de sossen zou komen dan zou u met ongelooflijk veel vuur verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je ziet hoeveel produkten er zijn waarop staat "made in China" dan lijkt mij een groot percentage toch wel mogelijk. Laatst gewijzigd door stuyckp : 17 juni 2012 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |