Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 21:47   #261
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Kan je ook bewijzen dat PVDA'ers net als Vlaams Belangers (en nu ook N-VA'ers) aan knokpartijen deelnamen?

Of probeer je nu gewoon –op basis van leugens– zaken van N-VA'ers goed te praten 'omdat iedereen het doet'.

En edit: aangevallen worden door nationalisten is niet hetzelfde als aan knokpartijen deelnemen.
Ja, ventje, ik heb genoeg links gespuis met ijzerren, staven , helmen en gemaskerd in Leuven zien rondlopen en mensen zien belagen en goederen zien stukslaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 21:48   #262
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als het over kloppartijen gaat kunt u beter bij uw vrienden van de VMO of TAK ten rade gaan.
geef eens een bewijs van kloppartijen van TAK? Ik wacht.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 16 juli 2012, 21:51   #263
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Over kloppartijen gesproken. Is Rob Klop nog niet overgelopen naar de NVA? Het wordt stilletjes aan tijd.
Neen, dus! Spijtig, hé! anders kon je nog meer kankeren. Het zal je Belgikske niet redden, ventje!

Citaat:
Oud 16 juli 2012, 22:13   #264
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
"Naanananaana!!"

Mijn dochtertje van 3 vindt dat ook heel leuk.
Awel, ik heb met dat mensje te doen
Dat meen ik uit de grond van mijn hart
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 22:39   #265
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Awel, ik heb met dat mensje te doen
Dat meen ik uit de grond van mijn hart
Zij vindt u, net als haar papa, een oetlul.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 juli 2012 om 22:41.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 23:18   #266
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei ! Lees dit nog eens, maar dan wat trager.
En te bedenken dat men nog niet de puberteit als oorzaak kan aanhalen.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 16 juli 2012 om 23:27.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 23:23   #267
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Oei ! Lees dit nog eens, maar dan wat trager.
En te bedenken dat men het nog niet de puberteit als oorzaak kan aanhalen.
Ja, het is wel een kind met verstand, want ze vindt haar papa blijkbaar ook een oetlul. het kind zal het wel weten, zeker?

Citaat:
Oud 16 juli 2012, 23:27   #268
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ja, het is wel een kind met verstand, want ze vindt haar papa blijkbaar ook een oetlul. het kind zal het wel weten, zeker?
Ach, het is een periode die elke papa eens meemaakt!
Waarom dan ook hij niet ?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 00:36   #269
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
14 Vlaams Belang verscheurt Open VLD Boechout
di 15/05/2012 - 14:28
Albert Mariën was ooit voor Open VLD burgemeester en wil dat opnieuw worden. Hij probeert alle oppositieleden op één lijst samen te brengen. Ook Vlaams Belang. De lokale partijvoorzitter reageert: "Ik neem publiekelijk afstand. Samenwerken met Vlaams Belang kan niet."

Mariën wil opnieuw de burgermeesterssjerp omgorden in Boechout. Hij vraagt gemeenteraadsleden van de oppositie om zich kandidaat te stellen op zijn nieuwe lijst Gemeentebelangen, die door hem getrokken wordt.

Dat lukt in grote mate: een deel van de N-VA, een ander gemeenteraadslid van Open VLD, een LDD’er en een lokale lijst. Vlaams Belang springt ook op de kar.

Boechout
De nationale leiding van Vlaams Belang droomt er al lang van om eindelijk ergens een schepenambt binnen te halen, maar wordt steeds afgeblokt door het cordon sanitaire. Een akkoord tussen de democratische partijen om niet samen te werken met de partij. Ook ondertekend door Open VLD.

De twee gemeenteraadsleden van Vlaams Belang blijven lid van de partij. “Ik ben niet van plan om mijn lidkaart te verscheuren”, zegt Wally Liekens. “Waarom zou ik?”, vraagt Paul Tallon zich af.

De zet van Mariën leidt tot hommeles binnen Open VLD. De plaatselijke partijvoorzitter Stephen Vanrooy: “Ik voelde eind vorig jaar al nattigheid. Daarom heb ik de lidkaart van onze ex-burgemeester en één van onze gemeenteraadsleden ingehouden.” Mariën: “Ik ben wel lid van Open VLD. Ik kan bewijzen dat ik mijn lidgeld betaald heb."

Vanrooy: “De statuten van Open VLD zijn duidelijk: geen samenwerking met mensen die de Universele Verklaring over de Rechten van de Mens niet naleven." Mariën: “Wat een flauwekul. Onze lijst is geen kartel. Het is gewoon een verzameling van kandidaten. Die kandidaten nemen onder eigen naam deel en dus niet namens hun partij.”

Vanrooy: “Ik hoopte samen te blijven werken, maar nu neem ik publiekelijk afstand van onze ex-burgemeester. Hij zet zichzelf buiten de partij. Volgens onze statuten is het verboden om bij een andere partij op de lijst te staan. Wie dat wel doet, is dus geen lid meer van Open VLD.”

Mariën: “De partij doet wat ze wil. Ik beschouw mezelf als lid. We zullen zien bij de verkiezingen. Vanrooy heeft dankzij mij bij de vorige verkiezingen veel stemmen gekregen. Maar sindsdien ligt de partijwerking volledig plat en zal hij weinig stemmen halen”.

Vanrooy: “Ik wil hier niet veel energie in steken. Maar als het nodig is, starten we de procedure om Mariën en ons ander gemeenteraadslid uit de partij te zetten. Open VLD gaat hier onder eigen vlag naar de kiezer, want we mogen fier zijn op onze liberale ideeën”.

Alexander De Croo, nationaal partijvoorzitter, wil nog geen politieke uitspraken doen over de samenwerking van een ex-burgemeester van Open VLD met het Vlaams Belang. "We volgen eerst de gebruikelijke interne procedures," laat de woordvoerder weten.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...out_VLD_scheur
De Croo zal nu wel moeten een uitspraak doen. DeWael heeft namelijk al beslist. Of was het maar om te lachen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 01:02   #270
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het gekronkel en bedrog in deze post doet me haast kotsen. Ik kan alleen maar hopen dat je beseft wat voor een bs je hier verkoopt want als je dit écht gelooft.....
Ik zal het eens wat verder uitwerken.

Diegenen die het 70-puntenplan geschreven hebben zijn extremistische racisten, tenzij je natuurlijk kan beargumenteren dat dat 70-puntenplan eigenlijk helemaal niet racistisch is.

Die schrijvers en hun aanhang komt nu op N-VA-lijsten, of niet?

Door op deze N-VA-lijsten te stemmen, stem je er bijgevolg voor dat extremistische racisten verkozen raken, zélfs als je een voorkeurstem voor een ander geeft omwille van de manier waarop zetels binnen een partij verdeeld worden.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 01:04   #271
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, ventje, ik heb genoeg links gespuis met ijzerren, staven , helmen en gemaskerd in Leuven zien rondlopen en mensen zien belagen en goederen zien stukslaan.
Ik zie het al. Argumenten voor de uit de lucht gegrepen bewering dat PVDA'ers en Rood!-leden aan knokpartijen hebben deelgenomen zullen er niet bijzijn.
Van onze nationalistische vrienden, daarentegen, behoort het één en ander tot de algemene kennis.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 17 juli 2012 om 01:06.
Oud 17 juli 2012, 01:11   #272
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal het eens wat verder uitwerken.

Diegenen die het 70-puntenplan geschreven hebben zijn extremistische racisten, tenzij je natuurlijk kan beargumenteren dat dat 70-puntenplan eigenlijk helemaal niet racistisch is.

Die schrijvers en hun aanhang komt nu op N-VA-lijsten, of niet?

Door op deze N-VA-lijsten te stemmen, stem je er bijgevolg voor dat extremistische racisten verkozen raken, zélfs als je een voorkeurstem voor een ander geeft omwille van de manier waarop zetels binnen een partij verdeeld worden.
Ik zie niets racistisch aan dat 70 punten programma.
Minstens 80 procent van dat programma is in vele westerse landen trouwens ondertussen regeringspolitiek.
Wat is er trouwens überhaupt verkeerd aan punten zoals strengere grenscontrole en strengere voorwaarden voor de toekenning van de Belgische nationaliteit ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 01:12   #273
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Vanrooy: “De statuten van Open VLD zijn duidelijk: geen samenwerking met mensen die de Universele Verklaring over de Rechten van de Mens niet naleven."
Laten we het zelf vragen aan www.mensenrecht.be

Citaat:
Voor ons niet gelaten. Het systematisch weren van een relatief grote politieke partij is geen toonbeeld van democratie. Wat ons stoort is dat de partijen die het 'cordon' rond het Vlaams Belang gespannen hebben en houden, met name Open Vld en (vooral) Groen, optrekken met datzelfde Vlaams Belang als het hen goed uitkomt.
http://www.mensenrecht.be/node/1264
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 17 juli 2012, 01:30   #274
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zie het al. Argumenten voor de uit de lucht gegrepen bewering dat PVDA'ers en Rood!-leden aan knokpartijen hebben deelgenomen zullen er niet bijzijn.
Van onze nationalistische vrienden, daarentegen, behoort het één en ander tot de algemene kennis.
Citaat:
Naar goeie ouwe gewoonte liepen de betoging van het Nationalistische Studentenverbond en — vooral de tegenbetoging van het linkse front weer uit de hand. Zo’n 200 mensen werden betrekkelijk hardhandig opgepakt. Onder hen vooral veel anarchistische relschoppers maar ook een aanzienlijk aantal onschuldige buitenstaanders die op ongelukkige wijze tussen de politiecordons verzeild raakten.
http://www.schamper.ugent.be/2008-on...loopt-uit-hand
Citaat:

Dertig linkse manifestanten opgepakt bij betoging in Antwerpen

inShare
12/03/'04 ANTWERPEN De politie van Antwerpen heeft donderdagavond een dertigtal extreem-linkse manifestanten opgepakt die heibel maakten bij de aanvang van de betoging van de NSV die om 20.00 uur aan de Paardenmarkt begon. Daarnaast werd nog één persoon gerechtelijk aangehouden wegens vandalisme. Dat bevestigde de lokale politie van Antwerpen donderdagavond.
De tegenbetoging van de Blokbusters die een uur eerder van start was gegaan aan Berchem-station en waaraan zo'n 600 mensen deelnamen, verliep wel zonder incidenten.

Een twintigtal minuten voor de aanvang van de betoging van de NSV, die zo'n 200 manifestanten telde, verenigde zich een tegenconcentratie van een dertigtal linkse extremisten. De politie probeerde op hen in te praten maar de extremisten begonnen aan een wilde betoging doorheen de binnenstad. Uiteindelijk werden een dertigtal relschoppers administratief aangehouden.

http://www.gva.be/Archief/guid/derti...9-e6e42bf51985

Het internet staat er vol van.
Oud 17 juli 2012, 01:41   #275
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
- lol -

Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 juli 2012 om 01:43.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 02:12   #276
Dirk A
Minister

Standaard

Een beetje ruzie en hup het cordon is doorbroken:

Citaat:

Vlaams Belang in midden van bed in Wommelgem

Foto: Pascal Vyncke, SeniorenNet.be
zo 15/04/2012 - 23:58
Vlaams Belang is de op één na grootste partij in Wommelgem. Daardoor had Open VLD geen andere keuze dan met CD&V een meerderheid te vormen. Dat bleek niet evident, en als twee honden vechten om één been…

“Het laatste jaar wilde CD&V niets meer mee goedkeuren”, vertelt burgemeester Walter Van Der Plaetsen (Open VLD). “Wij willen een nieuw cultuurhuis en een nieuw gemeentehuis, maar CD&V wilde daar niet van weten.”

Toch heeft de gemeenteraad de bouw van het nieuwe cultuurhuis goedgekeurd, zonder de steun van de christendemocraten. Het was Vlaams Belang die voor de meerderheid heeft gezorgd. “Wij zullen goede ideeën niet tegenhouden”, vertelt Bert Peeters, fractieleider van Vlaams Belang.

“Open VLD en CD&V zaten door het cordon sanitair in een gedwongen huwelijk”, aldus Peeters. “Terwijl de twee het niet altijd met elkaar konden vinden.” Dat plaatste Vlaams Belang in een machtspositie. Als één van de twee meerderheidspartijen iets wilde verwezenlijken zonder de ander, had ze de Vlaams-nationalisten nodig.

“Als wij niet zo constructief hadden meegewerkt zou er het laatste jaar helemaal niets meer verwezenlijkt zijn”, vervolgt Peeters. En Vlaams Belang wilde al langer een nieuw cultuurhuis in Wommelgem.

Rudy Stuer (CD&V) verdedigt zich. “Wij zijn niet noodzakelijk tegen een nieuw cultuurhuis, wij hadden gewoon nog enkele bedenkingen.” Zo wilde Stuer eerst een behoeftestudie laten uitvoeren en weten hoe het cultuurhuis uitgebaat zou worden. “We willen een verantwoordelijk beleid voeren, maar dat werd dus onmogelijk gemaakt.”

Nico Cardone

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...lgem/1.1238170
Een nieuw platform voor extreem rechts is geboren. Het sluipend gif heeft de lichamen van de Open-VLD'ers volledig doordrongen. De duidelijk aangetaste Open-VLD'ers, hebben reeds een nieuw punt op de agenda geplaatst, namelijk concentratiekampen voor opa's. Maar CD&V heeft nog enkele bedenkingen. Zo wil CD&V eerst een behoeftestudie laten uitvoeren en weten hoe het kamp uitgebaat zou worden. "We willen een verantwoordelijk beleid voeren”

Oud 17 juli 2012, 02:23   #277
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het internet staat er vol van.
En nog steeds geen bewijs van de bewering van de knokpartijen.

http://www.schamper.ugent.be/461/nsv...belegerde-stad

Ik citeer:

Citaat:
Toen een voorbijganger zich iets te kritisch uitliet over het NSV-gedachtegoed, werd hij onthaald op een energiek “Eigen volk eerst!”-koor en moest hij even rennen om uit de grijpgrage handen van enkele overenthousiaste betogers te blijven, maar op dit akkefietje na verliep de betoging opmerkelijk rustig.
Dus de NSV'ers waren gewelddadig.

Citaat:
Ook de tegenbetoging, die een kleine 1000 man telde, verliep zonder noemenswaardige problemen.
De tegenbetogers waren dat niet.

Citaat:
Heel wat bitsiger ging het eraan toe op het St-Pietersplein, waar een 70-tal oproerkraaiers (afgesplitst van de officiële betoging) de confrontatie zochten met de bijna 300 politieagenten.

...

Opeengepakt en natgespoten haalden de anarchisten uit naar de met roze verf besmeurde klabakken.
Anarchisten kunnen wel eens gewelddadig zijn (en hebben ook wel eens gewelddadige ideeën).

Dus niets dat te maken heeft met de socialisten van Rood! of met de communisten van de PVDA.
Oud 17 juli 2012, 02:36   #278
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
En nog steeds geen bewijs van de bewering van de knokpartijen.

http://www.schamper.ugent.be/461/nsv...belegerde-stad

Ik citeer:

Dus de NSV'ers waren gewelddadig.

De tegenbetogers waren dat niet.

Anarchisten kunnen wel eens gewelddadig zijn (en hebben ook wel eens gewelddadige ideeën).

Dus niets dat te maken heeft met de socialisten van Rood! of met de communisten van de PVDA.
Lees het nog eens. De anarchisten zijn de extreem-linksen. En ik had het niet over een akkefietje, maar over knokploegen, waarvan getuige bij de politie.
Oud 17 juli 2012, 03:46   #279
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Lees het nog eens. De anarchisten zijn de extreem-linksen. En ik had het niet over een akkefietje, maar over knokploegen, waarvan getuige bij de politie.
De bewering ging echter over Rood! en PVDA. Wat anarchisten doen is daarvoor niet relevant.

Je gaat libertairen en Vlaams Belangers ook niet op één hoopje gooien omwille van de situering op een eendimensionaal lijnstuk waarbij het punt bepaald wordt door de som van zaken die niets met elkaar te maken hebben.
Oud 17 juli 2012, 06:38   #280
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Papa oetLuL mama zegt
Mama boos

Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 juli 2012 om 06:47.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be