Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2012, 22:49   #261
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Luister eens, kleine Goebbels, je staat hier eerst van de daken te schreeuwen dat het idioot filmpje het werk is van Joden. Nu blijkt uit de berichtgeving (deze avond ook nog op VRT-journaal) dat dit volstrekt niet het geval is. Het zou eerder gaan om iemand die ofwel zelf een Koptisch Christen is of er banden mee heeft. Je hebt dus alle reden om wat minder hoog van de toren te blazen.
Men wil nu natuurlijk snel verhinderen dat dit op de kop van de joden terecht komt en diept men maar een "Koptische christen" op.
De geloofwaardigheid hiervan zit verder onder het vriespunt, maar je hebt natuurlijk altijd mensen die zien wat ze willen zien.

Citaat:
Je bent wel degelijk een antisemiet. En aan alles wat ik van jou hand hier reeds gelezen heb ben je me er eentje van het meest hardnekkige soort. Dat poog je nu hier te ontkennen. Echt zielig is dat. Daarvoor heb je hier reeds veel te veel je mond voorbijgepraat.
Bewijs het! Bewijs dat ik een antisemiet ben. Als je dit niet kan, mag ik jou hier voor leugenaar en lasterpraat verkopende zeveraar verslijten.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 22:52   #262
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht

de filmmaker is helemaal niet Joods, ga je antisemitisme maar wat botvieren op stormfront of op een of ander islamitisch forum
Dat is hij wel, de film is overigens betaald met het geld van een ganse reeks joodse financiers. Maar nu het balletje wereldwijd aan het rollen gaat en men de reacties ziet, gaat men snel de joden uit de wind zetten. Stel je voor dat er een nieuwe golf van jodenhaat zou ontstaan zeg, sommigen zien de treinen alweer richting Oswiecim rijden.
Oud 14 september 2012, 22:52   #263
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Men wil nu natuurlijk snel verhinderen dat dit op de kop van de joden terecht komt en diept men maar een "Koptische christen" op.
De geloofwaardigheid hiervan zit verder onder het vriespunt, maar je hebt natuurlijk altijd mensen die zien wat ze willen zien.

Tjach?! Die heb je natuurlijk altijd ja, ...

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 22:52   #264
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Gij zou daar nogthans niet misstaan met uw vreemdelingenhaat. White pride worldwide. Scandaar het maar tijdens de volgende hooliganbijeenkomst.
Hij hoort daar inderdaad thuis, op een forumpje voor extreem-rechtse zeveraars.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 14 september 2012 om 22:53.
Oud 14 september 2012, 22:53   #265
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is hij wel, de film is overigens betaald met het geld van een ganse reeks joodse financiers. Maar nu het balletje wereldwijd aan het rollen gaat en men de reacties ziet, gaat men snel de joden uit de wind zetten. Stel je voor dat er een nieuwe golf van jodenhaat zou ontstaan zeg, sommigen zien de treinen alweer richting Oswiecim rijden.
Bewijzen ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 22:55   #266
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
U bent geen Arabierenhater, integendeel, us steunt ze. Hoe bloediger hoe beter.
Extreem-rechtse prietpraat.

Citaat:
U bent wel een jodenhater. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat u dat zelf niet weet. Of u zou echt blind en dom moeten zijn....
Bewijs het! Bewijs dat ik een jodenhater ben. Indien u dat niet kan, mag ik u hier voor leugenaar en lasterpraat verkopende zeveraar verslijten.
Oud 14 september 2012, 22:55   #267
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Bewijzen ??
Ja, so?
Oud 14 september 2012, 22:58   #269
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bewijs het! Bewijs dat ik een antisemiet ben. Als je dit niet kan, mag ik jou hier voor leugenaar en lasterpraat verkopende zeveraar verslijten.
komkom, elke morgen leg je een Jood tussen je boterham.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 22:59   #270
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
toon die dan maar
Mijn bron is The Guardian van 12 september 2012:

"This is a political movie," said Bacile. "The US lost a lot of money and a lot of people in wars in Iraq and Afghanistan, but we're fighting with ideas."

Bacile, a California property developer who identifies himself as an Israeli Jew, said he believed the movie would help his native land by exposing Islam's flaws to the world.

"Islam is a cancer, period," he said repeatedly.

The two-hour movie, Innocence of Muslims, cost $5m (£3.1m) to make and was financed with the help of more than 100 Jewish donors, said Bacile, who wrote and directed it.

The film claims Muhammad was a fraud. An English-language 13-minute trailer on YouTube shows an amateur cast performing a wooden dialogue of insults disguised as revelations about Muhammad, whose obedient followers are presented as a cadre of goons.

It depicts Muhammad as a feckless philanderer who approved of child sexual abuse.

Muslims find it offensive to depict Muhammad in any manner, let alone insultingly. A Danish newspaper's publication in 2005 of 12 caricatures of the prophet triggered riots in many Muslim countries.

Though Bacile said he felt sorry about the death of the American who was killed in the outrage over his film, he blamed lax embassy security and the perpetrators of the violence.

"I feel the security system [at the embassies] is no good," said Bacile. "America should do something to change it."

A consultant on the film, Steve Klein, said the film-maker was concerned for family members who lived in Egypt. Bacile declined to confirm this.

Klein said he had vowed to help Bacile make the movie but warned him: "You're going to be the next Theo van Gogh." Van Gogh was a Dutch film-maker killed by a Muslim extremist in 2004 after making a film that was perceived as insulting to Islam.

"We went into this knowing this was probably going to happen," Klein said.

Zoals we allemaal weten is The Guardian zeer duidelijk een neonazi-gazet!
Oud 14 september 2012, 23:01   #271
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
komkom, elke morgen leg je een Jood tussen je boterham.
Bewijs het. Jodenhaat is verboden, dus bewijs het en je kan mij zo laten vervolgen. Wie A zegt, moet ook durven B zeggen kneusje.
Oud 14 september 2012, 23:03   #272
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
verplicht respect ?? Nee, bedankt, ik bepaal zelf wel wat en wie ik respecteer.
Wat meteen bewijst dat jij meer mag dan bepaalde andere burgers. Ik mag dat niet zelf bepalen, de strafwetgeving verhindert mij dat. Gelijkheid wordt nagestreefd in het huidige systeem, maar dan wel eentje waar de ene meer gelijk is dan de andere.
Oud 14 september 2012, 23:04   #273
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat meteen bewijst dat jij meer mag dan bepaalde andere burgers. Ik mag dat niet zelf bepalen, de strafwetgeving verhindert mij dat. Gelijkheid wordt nagestreefd in het huidige systeem, maar dan wel eentje waar de ene meer gelijk is dan de andere.
Nee hoor. Niemand zal jou verplichten om pakweg Marc Dutroux te respecteren bijvoorbeeld.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 14 september 2012 om 23:08.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 23:09   #274
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Nochthans, de rellen rond deze film illustreren nog maar eens de achterlijkheid die in veel moslimlanden de kop op steekt wanneer het over hun opperkabouter gaat. Ik voel mij als atheist niet beledigd, noch wil ik naar geweld grijpen, wanneer idioten komen verkondigen dat god bestaat en wij door hem geschapen zijn. Dat soort fundamentalistische zever laat ik aan woestijnprimaten, kerkelijke kinderverkrachters, en andere religioten die hopelijk ooit eens het licht zien (al maak ik mij daar weinig illusies over).
Zij doen in hun landen wat ze willen. Etnische of religieuze mensengroepen indelen volgens gradaties van achterlijkheid is al enige jaren wetenschappelijk achterhaald m'n beste.
Oud 14 september 2012, 23:10   #275
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nee hoor. Niemand zal jou verplichten om pakweg Marc Dutroux te respecteren bijvoorbeeld.

Paulus.
Vooral naast de kwestie blijven lullen Paulus, daar ben je goed in.
Oud 14 september 2012, 23:24   #276
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

The two-hour movie, Innocence of Muslims, cost $5m (£3.1m) to make and was financed with the help of more than 100 Jewish donors, said Bacile, who wrote and directed it.
3 miljoen heeft da filmke gekost?
volgens mij maak ik zoiets met 1000 euro
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 23:30   #277
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sinds wanneer mag provocatie niet meer?
Mensenlevens en het verhinderen dat er grootschalige conflicten ontstaan vind ik nog net iets belangrijker dan het "recht om te provoceren" dat als eufemisme moet dienen voor het recht om te beledigen.

Citaat:
Ooit " the life of Brian " gezien over Christus?
Ja, maar dat is naast de kwestie. De film waar het hier over gaat is bewust gemaakt om de islamwereld in vuur en vlam te zetten, om conflict uit te lokken.

Citaat:
En " de jood" bedoelt u daarmee dat u vind dat joden niet mogen provoceren?
Ooit al de Turkse film het "uur van de wolf" bekeken over Amerikanen?
Zeker provocerend, hoeveel doden vielen er omdat Christenen of Amerikanen zich beledigd voelden?
Nogmaals, mensenlevens en het verhinderen dat er grootschalige conflicten ontstaan vind ik nog net iets belangrijker dan het "recht om te provoceren" dat als eufemisme moet dienen voor het recht om te beledigen. Of dat "recht tot provoceren" nu uitgaat van een Vlaming, een Jood of een Guinees is helemaal niet van belang.

Citaat:
Provoceren mag en kan, de Islamitische wereld zal daar toch eens mee moeten leven leven
Er is een verschil tussen provoceren en beledigen.

Citaat:
Het probleem zit niet bij een film, daar kun je het wel of niet eens over zijn of dit werkelijkheid over Mohammed weer geeft, maar wel bij de reactie, vanuit de Islamitische wereld.
De film is gemaakt voor politieke doeleinden, dat geeft de maker ook zelf toe.

Citaat:
De link met criminaliteit die u maakt ontgaat me, uw reactie is nogal emotioneel, als vrouw probeer ik eerder logisch en rustig na te denken!
Het feit dat u dit aanhaalt uit een andere discussie, is net het zuiverste bewijs van wat ik zei, het is een schoolvoorbeeld van emotionele benadering van een politieke discussie. Je draagt datgene wat je in een andere discussie niet graag hoorde mee naar hier. Maar ik verwijt jou, vrouw zijnde, dat ook niet hé.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 14 september 2012 om 23:30.
Oud 14 september 2012, 23:37   #278
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En Jo, al uit aan dit vraagstukje?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Iemand die U absoluut niet kent roep U* toe dat uw moeder een hoer is die holeberen pijpt.

Wat doet U?
1) Negeren die idioot.
2) Die belediger toeroepen :" Jouw vader was zo dronken was dat die voor de 2de keer rond de wereld de geit een beurt gaf. En toch de volle pot betaald heeft. Tof he ,halfbroertje."
3) Die belediger in elkaar slaan.
4) Een andere, en even kompleet onbekende persoon doodslaan.
Oud 14 september 2012, 23:45   #279
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mensenlevens en het verhinderen dat er grootschalige conflicten ontstaan vind ik nog net iets belangrijker dan het "recht om te provoceren" dat als eufemisme moet dienen voor het recht om te beledigen.
ik ben beledigd door jouw foto'tje en dus omwille van jouw leven wil ik dat je je mond houdt.
doe je dat niet mag ik je vermoorden en voor de rechter haal ik aan dat ik beledigd ben door jouw assadfoto'tje
Citaat:
Ja, maar dat is naast de kwestie. De film waar het hier over gaat is bewust gemaakt om de islamwereld in vuur en vlam te zetten, om conflict uit te lokken.
zoal cartoons, hirsi ali of Wilders.
elke keer iemand iets zegt dat moslims niet leuk vinden zijn ze beledigd, slaan ze aan het moorden en schuiven ze elke verantwoordelijkheid af.
straks wordt mijn vrouw vermoord omdat haar onbedektheid 1 of andere moslim beledigd heeft.

Citaat:
Nogmaals, mensenlevens en het verhinderen dat er grootschalige conflicten ontstaan vind ik nog net iets belangrijker dan het "recht om te provoceren" dat als eufemisme moet dienen voor het recht om te beledigen.
volgens mij zijn goden verzonnen, jij bent beledigd en dus moeti k zwijgen.
jij censureert mij en wil mij monddood maken.

Citaat:
De film is gemaakt voor politieke doeleinden, dat geeft de maker ook zelf toe.
de intentie maakt niet uit. het gaat om de reacties vd moslimgemeenschap die dmv geweld en moord mensen monddood willen maken en vaak slagen ze er nog in ook. In engeland is een historische documentaire over de islam na bedreiging niet uitgezonden.

deze evolutie is beangstigend.
heel mijn levenswijze is een diepe belediging/provocatie voor elke moslim.
volgens jou hebben moslims het recht mij te vermoorden want het is mijn schuld (verantwoordelijkheid afschuiven).
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 23:47   #280
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij doen in hun landen wat ze willen. Etnische of religieuze mensengroepen indelen volgens gradaties van achterlijkheid is al enige jaren wetenschappelijk achterhaald m'n beste.
jij vind mensen vermoorden vanwege een stomme film ok?
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be