Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2013, 03:53   #261
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht

Hangt wel een vreemde nummerplaat aan dat ding. Zou hij zich geviseerd voelen?
Verdacht voertuig
Politie bellen
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 07:08   #262
Paultje
Lokaal Raadslid

Paultje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Vuurwerk. Nog nooit geen accidenten mee gebeurd.

Mocht een VB burgemeester dit invoeren het was het perfecte beginstuk van een Dewinter stad.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30115_00434227

nog nooit accidenten ? dit was dit jaar alleen al

Laatst gewijzigd door Paultje : 17 januari 2013 om 07:08.
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 07:11   #263
Paultje
Lokaal Raadslid

Paultje's schermafbeelding

Standaard

en dit is dan nog alleen in belgie dan nog niet te spreken over de ongevallen in nederland met vuurwerk dat in belgie gekocht is
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 09:39   #264
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik denk dat Van Besien Borgerhout beter kent dan wie dan ook. De Wever, die slaat er maar met zijn klak naar. En waarom verwondert me dat laatste nu niet?

Drie keer raden.
Van Besien is een straathoekwerker, geen politicus. Een naieve straathoekwerker die zich met een kluitje in het riet laten sturen door dat rellende krapuul. Hem au serieux nemen is meer dan 1 brug te ver.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 10:55   #265
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30115_00434227

nog nooit accidenten ? dit was dit jaar alleen al
Ik was sarcastisch
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 11:29   #266
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen gaat links over tot het complotdenken en het afdreigen. Om schrik van te krijgen:

Citaat:
Borgerhout, het konijn uit Barts toverhoed

Dat er een oorlog komt tegen Borgerhout vanuit het stadsbestuur komt niet aan als een donderslag bij heldere hemel. Wel is de snelheid waarmee het offensief van start is gegaan enigszins verrassend te noemen. Bart De Wevers nieuwe zetel was nog maar net warm geworden en de eerste strategische speldenprik werd uitgedeeld in een nooit gezien opbod van populisme en repressie door onze bestuurders.

De eerlijkheid gebiedt me, als geboren Borgerhoutenaar, om te stellen dat Bart De Wever dezer dagen bakken kritiek en lof (?) zal krijgen. Open brieven en inhoudsloze interviews sierden kranten en magazines. Bart (don't mind me being informal) moet niet altijd kop van jut zijn.

Ik wil die ban doorbreken door hem te feliciteren met één van zijn eerste beleidsdaden en dat is de slogan: 't Stad is van Iedereen', naar de prullenbak te verwijzen, hopende dat het nooit meer gerecycleerd zal worden. Het was voor ons geen publiek geheim dat Antwerpen helemaal niet van ons was.

Maar reclameman Janssens bleef hardnekkig vasthouden aan die holle slogan. Antwerpen marketeren: het was een mooie poging, maar reclame is en blijft wat het is, reclame. Van 'Red Bull' ga je ook niet vliegen en met een slogan creëer je ook geen inclusieve, warme, sociale stad. Dat besefte Janssens beter dan wie ook op 14 oktober. Exit Janssens.

Terug naar de no-go-zone Borgerhout: oorlogsverslaggeving

De signalen waren al voor de verkiezingen duidelijk zichtbaar. Bart De Wever beseft maar al te goed dat aanval de beste verdediging is en hij duwde de linkse coalitie in Borgerhout meteen in het defensief. Statements en persmededelingen zoals: 'een coalitie met PVDA+ van Zohra Othman dreigt de verhoudingen tussen de verschillende gemeenschappen in Borgerhout op scherp te stellen; de PVDA+ die gretig inspeelt op de orthodoxe stroming binnen de islam'. Daar hoeft geen verdere uitleg bij.

De PVDA+, bij monde van districsvoorzitster Zohra Othman, reageerde nogal lauwtjes door te stellen dat haar partij 'niet uit is op ruzie met het stadsbestuur en N-VA'. Bart schiet met de pijlen en de PVDA+ haalt een schildje van karton boven om zich te verdedigen. Wie van de twee lachtte goed in zijn vuist: rood zonder kapje of de (niet meer zo grote) boze wolf?

Wat de arrogante verkiezingsoverwinnaar N-VA niet besefte is hoezeer ze de intelligentie van de Borgerhoutenaren beledigde. Ze negeert het feit dat heel wat grassroots-initiatieven ervoor zorgden dat er in het district heel bewust links werd gestemd. Dat Bart de PVDA+ beschuldigt van een hele resem zonden is een zaak voor de PVDA+, maar de Borgerhoutenaren de les komen spellen en op 'Terzake' zeggen dat hij om Borgerhout geeft: Bart, nu bent u te ver gegaan. Dus richt ik me even tot u.

Waar was u op 8 oktober toen er in hartje Borgerhout een debat plaatsvond met maar liefst 1200 - voornamelijk - Borgerhoutenaren? Uw kat hebben we toen gezien, u niet. U was niet de enige afwezige. Verliezer Janssens bespaarde de Roma een waterflesje en zichzelf heel wat zakdoeken en deodorant door niet te komen. Diezelfde Bart, die toen de moeite niet nam om ons te woord te staan en te antwoorden op onze legitieme vragen en kritieken, die komt ons nu de les spellen. U denkt te weten wat er in Borgerhout gebeurt? U weet wat het beste voor ons is? Nu verlies ik mijn 'cool' en begin ik te waarschuwen.

Ik ga niet vragen of u wel beseft met welk vuur u aan het spelen bent, maar het is een spelletje dat u niet zal winnen. U provoceerde een heel district door een samenscholingsverbod af te kondigen op basis van een sms'je dat geen van mijn familieleden, vrienden en kennissen uit de buurt heeft gezien. U en uw veiligheidsadviseur, die u klakkeloos gelooft, uitgaande van uw optreden in 'Terzake', haalden een website aan, -sharia.com-, waar met geen woord werd gerept over betogingen in Borgerhout of over cartoons of films of zo.

U zorgde ervoor dat alle cameraploegen op de Turnhoutsebaan stonden om iets te filmen dat er niet was. Fictie is geen genre meer uit de literatuur, het is een headline geworden. 'Geen betogingen in Borgerhout'; waarom ook niet: 'geen betogingen in Londerzeel' of 'in Loenhout is het een rustige zaterdag', of 'in Zedelgem blijft de onverwachte uitbarsting uit'. Al die headlines hebben evenveel of even weinig nieuwswaarde als het uitblijven van rellen of betogingen in Borgerhout.

Maar u hebt wel gewonnen Bart. Blijven de betogingen uit, dan heeft uw harde beleid dat voor elkaar gekregen. Wordt er toch betoogd, dan staat u daar met de fantastische procureur Herman Dams, over wie het laatste woord nog niet gezegd is. Uw tandem met Dams zal nog verder stigmatiseren, nog verder provoceren, nog verder fabels de wereld insturen en sms'jes zien waar die er niet zijn. Leuk voor jullie, niet zo voor ons.

Maar er is geen actie zonder reactie, ook al blijft het soms lang wachten op die reactie. 't Stad is misschien niet van iedereen, maar Borgerhout is van iedereen en ook van ons; en 'ons' wordt heel ruim gedefinieerd, meneer De Wever, onthoud deze woorden.

Er is een Arabisch spreekwoord dat de tovenaar waarschuwt dat de magie zich soms tegen hem keert. Een goede historicus voelt signalen aan, een slechte historicus kent de geschiedenis, maar leert er niets uit. U hebt nog tijd om te kiezen wat u bent.

Yassine Channouf
Terug te vinden op de Wereld Morgen natuurlijk.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 11:44   #267
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Ondertussen gaat links over tot het complotdenken en het afdreigen. Om schrik van te krijgen:

"U provoceerde een heel district door een samenscholingsverbod af te kondigen."

Alsof er geen Borgerhoutenaren waren die wel achter het samenscholingsverbod stonden.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 11:52   #268
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Samenscholingsverbod mag alleen als er wordt betoogd tegen het koningshuis.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 11:55   #269
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht

Dit doet mij denken aan de bevrijding van Congo. Zowat alle geschiedenisboeken zijn het er over eens dat dit gebeurde op aandringen van een intellectuele elite die beweerde dat het land er klaar voor was. Gevolg: alles valt in duigen en dan beweren dat het de schuld van België is.

Hier zie ik een vergelijk. Ons artikelschrijvertje verwijst geducht naar mensen en gebeurtenissen, schrijft met veel retoriek en maakt allerlei verwijzingen. Maar ik geloof geen seconde dat deze man de onderbuik van Borgerhout kent. Net zoals die elite in Congo vroeger enkel voor zichzelf sprak en zich slechts inbeelde voor het volk te spreken. Als ze dat al deden...
Een speelpop is hij eerder, als ik dit lees. Een boswachter, die het bos vol met luiaards achter zich beschermt. "Hé, dit is mijn bos. Het enige dat ik ooit gekend heb. Mijn schitterend bos waar er niks mis mee is en waar gij niks voor doet. Poten af".

Achja, sommigen kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 17 januari 2013 om 11:56.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 11:56   #270
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
"U provoceerde een heel district door een samenscholingsverbod af te kondigen."

Alsof er geen Borgerhoutenaren waren die wel achter het samenscholingsverbod stonden.
2

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be