Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 30 april 2014, 08:02   #261
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen. Wanneer De Wever plots komt oreren op een partijcongres om electorale redenen dat er niet aan het ASO wordt getornd, ja dan kan men de onderwijshervorming wel vergeten.

Besluit:
Onbetrouwbaar die De Wever.
Onbetrouwbaar die NVA.
Nogmaals, toon mij de stukken uit het onderwijsakkoord die een algemene eerste graad betekenen. TOON ZE. En neen, de uitspraken van Tobback en Peeters staan niet gelijk aan quotes uit het akkoord. Je blijft het akkoord negeren. En ik weet wel waarom hoor. Omdat je daar niks kan uithalen die de beweren van Tobback en Peeters zouden staven. Dus NOGMAALS. Toon mij de stukken uit het akkoord. Aan quotes van Peeters en Tobback heb ik helemaal niks. Ik heb alleen iets aan dingen die ondertekend werden door alle regeringspartners.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 april 2014, 08:07   #262
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nogmaals, toon mij de stukken uit het onderwijsakkoord die een algemene eerste graad betekenen. TOON ZE. En neen, de uitspraken van Tobback en Peeters staan niet gelijk aan quotes uit het akkoord. Je blijft het akkoord negeren. En ik weet wel waarom hoor. Omdat je daar niks kan uithalen die de beweren van Tobback en Peeters zouden staven. Dus NOGMAALS. Toon mij de stukken uit het akkoord. Aan quotes van Peeters en Tobback heb ik helemaal niks. Ik heb alleen iets aan dingen die ondertekend werden door alle regeringspartners.
Mens, denk toch eens na. Wanneer De Wever stelt dat het ASO zal blijven wat het is, ja dan zal de rest wellicht ook blijven wat het is. Hoe kan men nu hier een onderwijs hervormen als men het ASO niet wil hervormen.

Mij maakt het eigenlijk niet veel uit. Alles zal toch blijven afhangen van de kwaliteit der leerlingen en de degelijkheid van leerkrachten. Maar het is waar, de oude indeling BSO, TSO en ASO is voorbij gestreefd en werkt discriminerend.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 08:09   #263
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Mensen pakken op taal- of tikfouten, vind ik een groot zwaktebod. U niet blijkbaar.
Mij boeit het niet, maar op feiten uit het onderwijsakkoord ben je keer op keer op je plaats gezet. Dat je dan blijft zwaaien met de interpretatie van andere personen is niet alleen grappig, het is vooral pijnlijk om te zien dat je zoiets een goede bron vindt.
Cheminot is offline  
Oud 30 april 2014, 08:13   #264
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Mij boeit het niet, maar op feiten uit het onderwijsakkoord ben je keer op keer op je plaats gezet. Dat je dan blijft zwaaien met de interpretatie van andere personen is niet alleen grappig, het is vooral pijnlijk om te zien dat je zoiets een goede bron vindt.
Helemaal niet. Zie de post juist boven.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 08:18   #265
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Mens, denk toch eens na. Wanneer De Wever stelt dat het ASO zal blijven wat het is, ja dan zal de rest wellicht ook blijven wat het is. Hoe kan men nu hier een onderwijs hervormen als men het ASO niet wil hervormen.

Mij maakt het eigenlijk niet veel uit. Alles zal toch blijven afhangen van de kwaliteit der leerlingen en de degelijkheid van leerkrachten. Maar het is waar, de oude indeling BSO, TSO en ASO is voorbij gestreefd en werkt discriminerend.
Waarom is het voorbijgestreefd en discriminerend? Als product van het TSO kan ik niet klagen over mijn opleiding. Op professioneel vlak sta ik verder dan veel vrienden die ASO hebben gevolgd.

Je moet eerst en vooral zorgen voor kwaliteitsvol onderwijs. De perceptie die er bestaat over bepaalde vormen van onderwijs zal toch niet verdwijnen. Er gaan er altijd zijn die ASO verkiezen boven TSO. Net zoals er door sommigen handenarbeid wordt verkozen.
Cheminot is offline  
Oud 30 april 2014, 08:19   #266
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Zie de post juist boven.
Lees het onderwijsakkoord, zwart op wit, geen interpretatie...

Laatst gewijzigd door Cheminot : 30 april 2014 om 08:20.
Cheminot is offline  
Oud 30 april 2014, 08:24   #267
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

http://taaladvies.net/taal/advies/vr...d_achterhaald/
Aangezien u toch zo graag het schoolmeesterke uithangt.
En dat is dan een correctie in deze draad. Ik hoef de zieligaard niet uit te hangen om te gaan zoeken naar fouten in andere draden.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 april 2014 om 08:25.
stuyckp is offline  
Oud 30 april 2014, 08:24   #268
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen pakken op taal- of tikfouten, vind ik een groot zwaktebod. U niet blijkbaar.
Een beetje zoals dit dus ?

Citaat:
'Hitler', niet 'Hiller'. Dat zou u nu toch al door moeten hebben.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline  
Oud 30 april 2014, 08:25   #269
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Een beetje zoals dit dus ?
oei, staat die daar weer mooi in zijn hemd.
Er gaat geen dag voorbij of hij zet zichzelf serieus te kakken.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 april 2014 om 08:40.
stuyckp is offline  
Oud 30 april 2014, 09:04   #270
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En dat is dan een correctie in deze draad. Ik hoef de zieligaard niet uit te hangen om te gaan zoeken naar fouten in andere draden.
Ik hang niet het schoolmeesterke uit. Ik antwoord gewoon op mislukte schoolmeesterkes die anderen menen te wijzen op taalfouten of op vermeende onjuistheden, terwijl ze er zelf niet veel van bakken. Mensen zoals u dus.

voorbijstreven is 4 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord:

overtreffen (ww) : aftroeven, de loef afsteken, het winnen van, in de schaduw stellen, ontstijgen, opwegen, overschaduwen, overschitteren, overschrijden, overstijgen, overstralen, overtroeven, overvleugelen, te boven gaan, uitmunten, verslaan, voorbijgaan, voorbijstreven
overschrijden (ww) : ontstijgen, overtreden, overtreffen, passeren, te boven gaan, te buiten gaan, voorbijstreven
overstijgen (ww) : ontstijgen, overtreffen, overtroeven, overvleugelen, uitsteken boven, voorbijstreven
inhalen (ww) : achterhalen, inlopen op, inwinnen, opslorpen, terugwinnen, voorbijstreven

Voorbijstreven heeft hier figuurlijk de betekenis van 'achterhaald'.

En zo is het ook met de indeling ASO, TSO, BSO.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 09:09.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 09:46   #271
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Wever stelt dat er geen algemene eerste graad komt. DAT betekent helemaal niet dat er geen hervorming van het ASO komt. In het onderwijsakkoord staan er tal van hervormingen van het ASO, die GEEN verbreding van de eerste graad inhouden. Jij weigert echter nog steeds van dat ding te lezen en je huppelt Peeters en Tobback achterna. Maar ondertussen begrijp je niks van wat er ondertekend is. maar werkelijk niks.

Kan je me trouwens eens uitleggen wat er voorbijgestreefd is aan BSO, TSO en ASO en op welke manier die indeling discriminerend is? Dank.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 april 2014, 09:57   #272
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hang niet het schoolmeesterke uit. Ik antwoord gewoon op mislukte schoolmeesterkes die anderen menen te wijzen op taalfouten of op vermeende onjuistheden, terwijl ze er zelf niet veel van bakken. Mensen zoals u dus.

voorbijstreven is 4 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord:

overtreffen (ww) : aftroeven, de loef afsteken, het winnen van, in de schaduw stellen, ontstijgen, opwegen, overschaduwen, overschitteren, overschrijden, overstijgen, overstralen, overtroeven, overvleugelen, te boven gaan, uitmunten, verslaan, voorbijgaan, voorbijstreven
overschrijden (ww) : ontstijgen, overtreden, overtreffen, passeren, te boven gaan, te buiten gaan, voorbijstreven
overstijgen (ww) : ontstijgen, overtreffen, overtroeven, overvleugelen, uitsteken boven, voorbijstreven
inhalen (ww) : achterhalen, inlopen op, inwinnen, opslorpen, terugwinnen, voorbijstreven

Voorbijstreven heeft hier figuurlijk de betekenis van 'achterhaald'.

En zo is het ook met de indeling ASO, TSO, BSO.
Het schrijven van "voorbij gestreefd" in twee woorden was vermoedelijk een lapsus.
HRobin is offline  
Oud 30 april 2014, 10:34   #273
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Het schrijven van "voorbij gestreefd" in twee woorden was vermoedelijk een lapsus.
Juist ja, zoals uw 'vrijwillegerswerk'....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Ja, iedereen die laat op kantoor is, werkt nog

Zij die niet laat op kantoor blijven hebben misschien andere besognes, of doen aan vrijwillegerswerk.

Je trekt nog maar eens conclusies op basis van een zeer oppervlakkige observaties.
Eigenlijk vallen mislukte schoolmeesterkes zoals u, Knuppel, Gwylan, Quercus, Stuyck en véle anderen permanent in affronten. Dat komt ervan wanneer men de wijsneus wil uithangen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 10:40.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 10:47   #274
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Juist ja, zoals uw 'vrijwillegerswerk'....

Eigenlijk vallen mislukte schoolmeesterkes zoals u, Knuppel, Gwylan, Quercus, Stuyck en véle anderen permanent in affronten. Dat komt ervan wanneer men de wijsneus wil uithangen.
Antwoord nu eens op de vraag waarom Aso, Bso, Tso voorbijgestreefd zijn? Want inhoudelijk maak je de ene uitschuiver na de andere... -)
Cheminot is offline  
Oud 30 april 2014, 10:54   #275
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Antwoord nu eens op de vraag waarom Aso, Bso, Tso voorbijgestreefd zijn? Want inhoudelijk maak je de ene uitschuiver na de andere... -)

Niks te uitschuiver. Het verwondert me zelfs dat u de realiteit niet percipieert.

Wanneer men een 'goede' student is, gaat men naar het ASO, kan men het ASO niet aan, dan maar naar het TSO, en als men dat niet aankon belandde men uiteindelijk in het BSO. Dit is nog steeds voor een groot stuk zo.

En dat is nog altijd de mentaliteit. Zeker bij ouders, maar ook bij kinderen. Welnu, dit is verkeerd. Waarom zou iemand die intelligent is geen loodgieter mogen worden? Die mentaliteit moet dus veranderen door een hervorming waarbij deze vooroordelen worden afgebouwd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 10:55.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 11:08   #276
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Schoolmeestertje System uit Het Oosten!

quercus is offline  
Oud 30 april 2014, 11:14   #277
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Schoolmeestertje System uit Het Oosten!

Zegt het mislukt 'opperschoolmeesterke' Quercus die heel dit kleinzielig gedoe startte op dit forum. En dit, omdat hij dacht taalkundig een meester te zijn.

Totdat... ja totdat hij zelf betrapt werd op het schrijven van kemels van taalfouten.

Moraal van het verhaal: schoenmaker blijf bij uw leest. Toegegeven, welk uw leest nu juist is, is me nog steeds niet erg duidelijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 11:16.
Het Oosten is offline  
Oud 30 april 2014, 11:22   #278
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Niks te uitschuiver. Het verwondert me zelfs dat u de realiteit niet percipieert.

Wanneer men een 'goede' student is, gaat men naar het ASO, kan men het ASO niet aan, dan maar naar het TSO, en als men dat niet aankon belandde men uiteindelijk in het BSO. Dit is nog steeds voor een groot stuk zo.

En dat is nog altijd de mentaliteit. Zeker bij ouders, maar ook bij kinderen. Welnu, dit is verkeerd. Waarom zou iemand die intelligent is geen loodgieter mogen worden? Die mentaliteit moet dus veranderen door een hervorming waarbij deze vooroordelen worden afgebouwd.
Daarvoor moet je niet hervormen wat goed is. Want de perceptie dat handenarbeid "minderwaardig" is ga je daarmee niet veranderen. Op een bepaald ogenblik ga je toch keuzes moeten maken of dat nu op 12 of 14 jaar is. Dus het onderscheid gaat er altijd zijn en blijven.

Het is ook niet omdat je in het Aso begint dat eindigen in het Tso een waterval is. Integendeel, maar ook hier gaat het voor een groot stuk om perceptie. Een eenheidsworst eerste graad gaat daar niks aan veranderen.

Daarmee is ook nog niet duidelijk waarom het discriminerend is...

Laatst gewijzigd door Cheminot : 30 april 2014 om 11:22.
Cheminot is offline  
Oud 30 april 2014, 11:22   #279
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dat is de schuld van de ouders, niet van het systeem. Ouders moeten hun kind steken in een richting die het kind het best ligt.

Door die verschillende richtingen af te bouwen of zelfs volledig af te schaffen, krijg je alleen maar eenheidsworst waar de toekomstige metaalbewerker die met zijn handen wil bezig zijn naast de toekomstig hartchirurg zit die vooral met zijn hoofd wil studeren. Wie niet ziet dat zoiets nog meer problemen gaat creeeren, is ziende blind.

Maarja, de waterval zal inderdaad weg zijn. Niet door aan ouders en maatschappij uit te leggen dat men de juiste keuzes moet maken voor hun kinderen, maar doordat men met de bulldozer alles naar beneden heeft genivelleerd.
Eduard Khil is offline  
Oud 30 april 2014, 11:23   #280
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dat zal altijd zo blijven. Als je die schotten weghaalt uit de eerste graad dan stel je gewoon de keuze nog 2 jaar langer uit en ga je nog meer schoolmoeheid creeeren bij de minder "intelligente" kinderen. Die moeten nog 2 jaar langer hun broek verslijten vooraleer ze effectief de stiel van hun keuze kunnen leren. De kinderen die later willen verder studeren verdoen dan vaak hun tijd omdat het niveau van de leerstof daalt. Zo simpel is het. Door de schotten weg te halen, haal je nog altijd de verschillen tussen de diverse leerlingen niet weg. En door de schotten weg te halen ga je al zeker niet de vooroordelen weghalen bij ouders en de maatschappij in het algemeen. Het is een maatschappelijk iets en eenheidsworst van de eerste graad maken zal dat niet oplossen.

Daarom wil N-VA het ASO niet afschaffen. Dat zeggen ze al jaren en dat zullen ze blijven zeggen. Dat is ook de reden waarom daar niks over terug te vinden is in het onderwijsakkoord. En dat is nog steeds waarover het gaat Mr uit het Oosten. Dus nogmaals! TOON MIJ DE ONDERWIJSTEKSTEN DIE DE CLAIMS VAN TOBBACK EN PEETERS STAVEN.

Oja, je ging ook nog even uitleggen waarom de onderverdeling discriminerend is.

Laatst gewijzigd door fox : 30 april 2014 om 11:23.
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be