![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals, toon mij de stukken uit het onderwijsakkoord die een algemene eerste graad betekenen. TOON ZE. En neen, de uitspraken van Tobback en Peeters staan niet gelijk aan quotes uit het akkoord. Je blijft het akkoord negeren. En ik weet wel waarom hoor. Omdat je daar niks kan uithalen die de beweren van Tobback en Peeters zouden staven. Dus NOGMAALS. Toon mij de stukken uit het akkoord. Aan quotes van Peeters en Tobback heb ik helemaal niks. Ik heb alleen iets aan dingen die ondertekend werden door alle regeringspartners.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij maakt het eigenlijk niet veel uit. Alles zal toch blijven afhangen van de kwaliteit der leerlingen en de degelijkheid van leerkrachten. Maar het is waar, de oude indeling BSO, TSO en ASO is voorbij gestreefd en werkt discriminerend. |
|
![]() |
![]() |
#263 |
Minister
|
![]() Mij boeit het niet, maar op feiten uit het onderwijsakkoord ben je keer op keer op je plaats gezet. Dat je dan blijft zwaaien met de interpretatie van andere personen is niet alleen grappig, het is vooral pijnlijk om te zien dat je zoiets een goede bron vindt.
|
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je moet eerst en vooral zorgen voor kwaliteitsvol onderwijs. De perceptie die er bestaat over bepaalde vormen van onderwijs zal toch niet verdwijnen. Er gaan er altijd zijn die ASO verkiezen boven TSO. Net zoals er door sommigen handenarbeid wordt verkozen. |
|
![]() |
![]() |
#266 |
Minister
|
![]() Lees het onderwijsakkoord, zwart op wit, geen interpretatie...
Laatst gewijzigd door Cheminot : 30 april 2014 om 08:20. |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aangezien u toch zo graag het schoolmeesterke uithangt. En dat is dan een correctie in deze draad. Ik hoef de zieligaard niet uit te hangen om te gaan zoeken naar fouten in andere draden. Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 april 2014 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
#268 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() oei, staat die daar weer mooi in zijn hemd.
Er gaat geen dag voorbij of hij zet zichzelf serieus te kakken. Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 april 2014 om 08:40. |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voorbijstreven is 4 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord: overtreffen (ww) : aftroeven, de loef afsteken, het winnen van, in de schaduw stellen, ontstijgen, opwegen, overschaduwen, overschitteren, overschrijden, overstijgen, overstralen, overtroeven, overvleugelen, te boven gaan, uitmunten, verslaan, voorbijgaan, voorbijstreven overschrijden (ww) : ontstijgen, overtreden, overtreffen, passeren, te boven gaan, te buiten gaan, voorbijstreven overstijgen (ww) : ontstijgen, overtreffen, overtroeven, overvleugelen, uitsteken boven, voorbijstreven inhalen (ww) : achterhalen, inlopen op, inwinnen, opslorpen, terugwinnen, voorbijstreven Voorbijstreven heeft hier figuurlijk de betekenis van 'achterhaald'. En zo is het ook met de indeling ASO, TSO, BSO. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je me trouwens eens uitleggen wat er voorbijgestreefd is aan BSO, TSO en ASO en op welke manier die indeling discriminerend is? Dank.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#272 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk vallen mislukte schoolmeesterkes zoals u, Knuppel, Gwylan, Quercus, Stuyck en véle anderen permanent in affronten. Dat komt ervan wanneer men de wijsneus wil uithangen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
#274 |
Minister
|
![]() Antwoord nu eens op de vraag waarom Aso, Bso, Tso voorbijgestreefd zijn? Want inhoudelijk maak je de ene uitschuiver na de andere... -)
|
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks te uitschuiver. Het verwondert me zelfs dat u de realiteit niet percipieert. Wanneer men een 'goede' student is, gaat men naar het ASO, kan men het ASO niet aan, dan maar naar het TSO, en als men dat niet aankon belandde men uiteindelijk in het BSO. Dit is nog steeds voor een groot stuk zo. En dat is nog altijd de mentaliteit. Zeker bij ouders, maar ook bij kinderen. Welnu, dit is verkeerd. Waarom zou iemand die intelligent is geen loodgieter mogen worden? Die mentaliteit moet dus veranderen door een hervorming waarbij deze vooroordelen worden afgebouwd. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zegt het mislukt 'opperschoolmeesterke' Quercus die heel dit kleinzielig gedoe startte op dit forum. En dit, omdat hij dacht taalkundig een meester te zijn.
Totdat... ja totdat hij zelf betrapt werd op het schrijven van kemels van taalfouten. Moraal van het verhaal: schoenmaker blijf bij uw leest. Toegegeven, welk uw leest nu juist is, is me nog steeds niet erg duidelijk. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2014 om 11:16. |
![]() |
![]() |
#278 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is ook niet omdat je in het Aso begint dat eindigen in het Tso een waterval is. Integendeel, maar ook hier gaat het voor een groot stuk om perceptie. Een eenheidsworst eerste graad gaat daar niks aan veranderen. Daarmee is ook nog niet duidelijk waarom het discriminerend is... Laatst gewijzigd door Cheminot : 30 april 2014 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door die verschillende richtingen af te bouwen of zelfs volledig af te schaffen, krijg je alleen maar eenheidsworst waar de toekomstige metaalbewerker die met zijn handen wil bezig zijn naast de toekomstig hartchirurg zit die vooral met zijn hoofd wil studeren. Wie niet ziet dat zoiets nog meer problemen gaat creeeren, is ziende blind. Maarja, de waterval zal inderdaad weg zijn. Niet door aan ouders en maatschappij uit te leggen dat men de juiste keuzes moet maken voor hun kinderen, maar doordat men met de bulldozer alles naar beneden heeft genivelleerd. |
|
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom wil N-VA het ASO niet afschaffen. Dat zeggen ze al jaren en dat zullen ze blijven zeggen. Dat is ook de reden waarom daar niks over terug te vinden is in het onderwijsakkoord. En dat is nog steeds waarover het gaat Mr uit het Oosten. Dus nogmaals! TOON MIJ DE ONDERWIJSTEKSTEN DIE DE CLAIMS VAN TOBBACK EN PEETERS STAVEN. Oja, je ging ook nog even uitleggen waarom de onderverdeling discriminerend is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 30 april 2014 om 11:23. |
|
![]() |