![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik echter zo jammer vind is dat ze geen enkele echte indicatie gaven dat ze het op vlak van investeringsprioriteit enkele jaren voluit voor vlaams brabant (zeg maar : de rand) en bxl zelf willen inzetten. Neen, liever de mensen (kiezer...) naar de mond praten en geld kanaliseren naar A'pen want daar is op korte termijn meer electoraal te verdienen... Oude wijn in nieuwe zakken... Ik zie in eigen streek hoe het anders kan. Net over de taalgrens in Frasnes-Les-Anvaing is er al 15 jaar een relatief grote influx van vlamingen die enkele kilometer over de taalgrens gaan wonen (grondprijs ligt daar rond de 40 �* 50 euro m2 terwijl die bij ons starten vanaf 140 m2) Er was vroeger NIETS, nu is er imersieonderwijs, er komt in dat kleine landelijke dorpje in henegouwen net over de taalgrens een prettige mix van twee landstalen en iedereen schijnt zich daar goed bij te voelen. Maar : één belangrijk element is er aanwezig : geen gelul over ontbrekende capaciteit in het onderwijs. Er is plaats voor iedereen, en iedereen die zijn kind wil naar de immersieklassen wil sturen is er welkom. Twintig jaar geleden was er een quasi apartheid die begon op de taalgrens. Nu is dat veel soepeler, en duidelijk in ons voordeel. Nu, ik ben niet blind voor het feit dat dit maar een anecdote is en dan nog eentje uit een klein dorp. Maar het sterkt mij in mijn overtuiging dat onderwijs de sleutel is. Al de rest is van secundair belang. Ik hoop alleen dat n-va of hun nazaten binnen 15 jaar niet zullen komen vertellen dat ze de verfransingsmachine in brussel niet hebben kunnen keren en dat het de fout is van anderen. Om eerlijk te zijn : ik vrees er nu al voor... |
|
![]() |
![]() |
#262 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn foorkramers nog welkom in jouw stad? heeft de fiets er ook plaats? wordt er niemand uitgesloten?
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je legkippen zitten wellicht met veel belangstelling te wachten op je volgende politiek traktaat. Laat ze niet te lang wachten. |
|
![]() |
![]() |
#264 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() [quote=Ja_an;7121036]
idem Laatst gewijzigd door marie daenen : 1 mei 2014 om 20:08. |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ok. Geen vetpotten op EU niveau? Waar is sociaal Europa? Waarom komt dat niet van de grond? Vraag eens aan een Belgische bankier of het wel of niet belangrijk was voor het Belgische grootkapitaal om bij de euro te horen of niet? Gewoon al wat hun relaties met de Franse banken betreft. Kom mij eens met voorbeelden hoe Europa streng optreedt voor de banken, terwijl ze alles doet om hen te beschermen en hun fouten af te wentelen op de Europese burgers. Op TV gehoord over Ierland en Spanje. De grootbanken hebben daar massaal geinvesteerd, dikwijls in heel zinloze projecten (vb. in Spanje in de woningbouw; hele appartementsblokken waar geen mens naar vraagt) en dan kon men de leningen niet meer afbetalen. Waarom hebben de regeringen van die twee landen zich verbonden om de afbetalingen op zich te nemen en zo de hele bevolking af te straffen voor fouten waar zij niets mee te zien hadden, terwijl in de realiteit die grootbanken die kredieten verleend hebben voor nutteloze of niet renderende projecten zelf voor hun falen zouden moeten uitkomen? En u zegt dat Europa geen vetpotten heeft of ten minste niet zorgt voor de vetpotten van het grootkapitaal? Wat mij veelzeggend lijkt is uw simplistische praat van dat u overal cijfers vindt, dat statistiek heel gemakkelijk is.... Alsof het doel van geschoemel niet juist is dat men niet gemakkelijk dat geschoemel kan terugvinden. En doen alsof ik vanalles uit mijn duim zuig. Ik heb jarenlang heel nauwkeurig de nieuwsberichten en de duidingen errond gevolgd, ik oordeel hen nu op wat zij mij toen hebben voor waar aangekondigd en hoe ze nu hun kazakken hebben gekeerd; dus ik zuig niets uit mijn duim. En wat u vertelt is boekjestaal; nationalisme is niet de reden dat wij een onafhankelijk Vlaanderen willen, la Belgique en het bedrog van la Belgique tegenover de Vlamingen, dat is de reden dat wij een onafhankelijk Vlaanderen willen. Maar ja dat staat ook niet in de krant zeker? En Vlaanderen die toch alles meegestemd heeft; Eigen fout dus. Waar zat u voor de zesde staatsmisvorming? Op Mars en wat heeft Vlaanderen gewonnen met de zesde staatsmisvorming? De dreigementen van de francofonie al gehoord? Of u luistert niet naar de radio? geen enkele franstalige partij wil met het NVa in de boot. In een democratie zou Vlaanderen dan moeten zeggen; geen federale regering meer. Maar ja de jaarlijkse drooglegging van Vlaanderen met 16 miljard transfers gaat verder, de francophonie heeft tijd, veel tijd, heel veel tijd om te wachten totdat Vlaanderen opnieuw plat op de buik gaat. Oei, dat staat ook weer niet in de krant en dat is uit mijn duim gezogen. |
|
![]() |
![]() |
#267 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoeft mij er niet van te overtuigen hoor. Wist je trouwens dat ook de nva met het 'grootkapitaal'' driftig samenwerkt? Citaat:
En dat is precies waarom Vlaamse onafhankelijkheid voorlopig kansloos is. Het Vlaamse Onafhankelijkheidsstreven zou op de eerste plaats moeten voortkomen uit liefde voor de eigen taal. Maar ja...een positieve emotie...dat gaat natuurlijk niet. Kijk maar eens hoeveel Vlamen de eigen taal minachten. Citaat:
Die man (bdw) heeft jarenlang lopen schelden, tieren, beledigen en denigrerend gedaan over alle Franstaligen in het algemeen en over de PS in het bijzonder. Raar he, dat ie niemand meer vind als partner? Citaat:
Zo zouden ze kunnen laten zien zelf afkerig te zijn van graaien. Zoals ze ooit beloofden. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 mei 2014 om 20:19. |
||||
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#269 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien ik opspeel tegen afpersing, machtsmisbruik, volksdemagogie.....door de franstalige,en we mogen nu ook de vlaamse erbij nemen, politieke top wil dat dan zeggen dat ik alle franstaligen haat? Moet ik dan nu ook alle Vlamingen haten? Citaat:
Het resultaat van hun grootmoedigheid (want daar ging het zo gezegd toch om, zij waren voor hun franstalige vrienden en wouden niet dat de francofonie verarmde, alhoewel zelfs BDW dat had toegegeven) liegt er niet om; een zesde staatsmisvorming waar bijna iedere regel in kaakslag in het gezicht van de Vlamingen is. Citaat:
Geef ze eerst de tijd om te proberen Vlaanderen van de verdoemenis te redden, daarna zullen ze er zeker op aangekeken worden. |
|||
![]() |
![]() |
#270 | |||||||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Uiteraard zijn er subsidies via de EU te verkrijgen. Maar u sprak van vetpotten door de euro, niet door de EU. Blijkbaar weet u niet goed meer wat u schrijft.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnaast is wat u vetpotten voor het grootkapitaal noemt, helemaal geen vetpot en heeft dat ook niets te zien met de EU of de euro. Waarom denkt u dat de Amerikaanse overheid instellingen zoals Freddie Mac en Fanny Mae overeind heeft gehouden (en houdt)? Voor de schone ogen van de grootkapitalisten? Of omdat ge uw economie volledig naar de zak zou helpen mocht ge tegen die kredietinstellingen zeggen: trek er uw plan mee. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En voor de rest is uw bewering m.b.t. 'het bedrog van la Belgique...' weer meer van hetzelfde hol gezever. Citaat:
N-VA wil toch ook niet samenwerken met de PS? Waarom maakt u er dan een probleem van dat andere partijen op hun beurt zeggen dat ze niet willen samenwerken met de N-VA? Het ene is legitieme ontvoogding en het andere is imperialistische francofonie zeker? |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk u niet dat de franstaligen juichen als NVa niet met hen in de boot wil? Ze vragen niet liever om hem af te schrijven? BDW heeft gezegd dat hij, indien mogelijk het liefste heeft om een regering te vormen zonder de PS; hij laat dan toch duidelijk nog het initiatief aan de franstalige kiezers en indien zij de PS onvervangbaar maken dan zal BDW zich daarbij neerleggen. Iets heel anders is de praat van de franstalige partijen dat ze weigeren om een regering te vormen met de NVa. Hier dreigen zij inderdaad de Vlaamse kiezers af dat indien zij op de NVa stemmen dat dat federaal een stem voor niets is want de NVa zal geen enkele franstalige partij vinden om mee in de boot te gaan. Dus zij miskennen de Vlamingen het recht toe om federaal hun zeg te hebben. En nog zou het niet zo erg zijn indien in normale omstandigheid dan de Vlamigen konden zeggen; hewel geen federale regering meer. Maar de franstaligen weten goed dat de anti-Vlaamse besluiten uit de zesde staatsmisvorming, met name de nog vergrote transfers gewoon verder lopen en dat zij onverminderd verder kunnen profiteren van de Vlaamse ondergeschiktheid totdat Vlaanderen voor de zoveeltste keer door de knieën gaat en er nog bekaaider van dan ervoor. Voila la Belgique. Dat spelletje speelt zich al meer dan 180 jaren af op die manier. De verfransing van Brussel wordt nu besproken, nu het te laat is. Waarom hebben de Vlaamse kranten en de Vlaamse politiekers nooit de druk gelegd op de francofonie toen ze de taalwetten waar ze maar konden naast zich neerlegden en hen, zelfs gerechtelijk vervolgd voor hun talrijke overtredingen van de overeenkomsten? Waarom hebben ze nooit gedreigd met geen frank meer te betalen voor overeenkomsten die niet loyaal uitgevoerd werden? Waar heb ik gezegd dat u geen enkele statistiek mag vertrouwen? In ieder geval ik neem alles wat officieel is nu, na het verraad van de koning met zijn imposteur EDR met een grote korrel zout. Het is Europa zelf dat zich meer en meer ontmantelt als de behoeder van het grootkapitaal. De Belgische toestand is financieel zo verrot; alsof Europa de echte toestand in België niet kent en niet weet hoe de francofonie van Vlaanderen profiteert en toch slaagt ze er elke keer weer in om wel Vlaanderen op de vingers te tikken en zelfs af te dreigen, maar nooit een waarschuwende vinger naar de francofonie uit te steken. Grote vraag hier is wie is die francofonie? Gaat het alleen over franstalig België of is het eerder Frankrijk dat ze willen vrijwaren? De Franse economische en financiële toestand is zeer belabberd en Europa kan zich geen Frans debacle, na Ierland, Griekenland, Spanje, Portugal... permitteren. Bedrog van België, hol gezever? 16miljard transfers per jaar en dat nadat Vlaanderen dringend orde op zaken had gevraagd met een vermindering van de transfersen. Wat krijgt Vlaanderen? Orde op zaken? de boel is nog veel ingewikkelder geworden, vermindering transfers? neen een zware vermeerdering? Vlaanderen uit Brussel weggestampt, de rand opgegeven, franstalige rechters over heel Vlaams Brabant.... Oh, ja de Vlamingen vroegen veranderingen en dus moesten ze aan de francofonie een zware prijs betalen voor veranderingen die zijzelf niet gevraagd hebben, in tegendeel, maar die uiterst gunstig zijn voor de franstaligen. Als dat geen bedrog is en slechts hol gezever.... |
|
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() [quote=Ja_an;7121844]
idem Laatst gewijzigd door marie daenen : 1 mei 2014 om 21:17. |
![]() |
![]() |
#273 | ||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Elke partij mag zeggen wat hij wil. Dat die franstalige partijen zeggen dat ze niet met de N-VA willen samenwerken beperkt op geen enkele wijze de keuze die u hebt in het stemhokje. Citaat:
Vanuit uw immens gevoel van verontwaardiging poneert u dat nooit iemand de verfransing heeft aangeklaagd. Dankzij uw buikgevoel vond u het niet nodig om één en ander te controleren. Als ik u dan met een simpele zoekfunctie op DS aangeef dat u simpelweg fout bent, poneert u opnieuw! (u poneert, u toont niet aan), dat de vlaamse kranten/politici te laat zijn begonnen met het aanklagen van de verfransing. Ongetwijfeld bent u hierin opnieuw geïnformeerd door uw buikgevoel. En ongetwijfeld hebt u opnieuw in feite totaal geen idee of u eigenlijk wel de waarheid zegt, want u hebt geen bronnen en u controleert uw stellingen niet. Citaat:
Dat zijn twee compleet tegenovergestelde zaken. Maar uiteraard klopte uw eerste stelling niet, want het voorbeeld dat ik u gegeven heb sprak u tegen. Beperking van bonussen voor bankiers is niet echt 'grootkapitaal-vriendelijk'. U zwijgt blijkbaar ook verder over die zogenaamde vetpotten. Terwijl u twee posts geleden vanalles zat te poneren. U zat er dus compleet naast wat betreft die vetpotten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#274 | ||||
Banneling
|
![]() En u wat de tegenstanders van BDW voortdurend komen vertellen, nl dat wij heel makkelijk slikken wat BDW ons inlepelt.
Weet dat ik BDW niet nodig heb om mij vanalles in te lepelen; ik kan begrijpend en met open geest lezen, waar u het wel degelijk moeilijk mee heeft. Citaat:
Resultaat was dat Vlaanderen wel steeds gekloot was. Maar ja, ik ben al bijna zestig jaar en ik heb er genoeg van om steeds weer opnieuw gekloot te worden door Vlaamse naiviteit. Citaat:
Hewel, wat klopt er van deze zin? Inderdaad alleen het laaste deel, Brussel is totaal verfranst. En u komt af met hoeveel artikels die u gevonden heeft? Vanaf wanneer? Gaat ergens anders uw groot gelijk vertellen, want u heeft er geen. Citaat:
En blijf een beetje de verhoudingen in acht nemen AUB; het bankwezen redden en daarnaast afkomen met enkel de bonussen van de bankiers, paenuts gezien de grote van het het redden van het bankwezen en zelfs die kleine stap zal er wel enkel gekomen zijn om de verontwaardigde Europese burgers een beetje kalm te houden... En alsof dat geen vetpotten zijn, het hele bankwezen dat dank zij Europa heel vrij zijn weg gaat. Citaat:
Het is daarom dat heel Vlaanderen nu zo hoog oploopt met hun verantwoordelijkheidszin en dat ze in hun broek doen van de angst voor de nakende verkiezingen. Het is ook daarom dat we hele teksten vinden over alles wat ze voor Vlaanderen gepresteerd hebben in de regering EDR en dat ze als fiere gieters naar de volgende verkiezingen lopen. Oei dat is weer mijn buikgevoel, want er is geen enkel bron die dat zegt. |
||||
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() [quote=Ja_an;7121909]
idem Laatst gewijzigd door marie daenen : 1 mei 2014 om 22:55. |
![]() |
![]() |
#276 | ||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog een vraagje voor u, dat u wel weer zal negeren, wie redde fortis, Dexia, Northern, dsb, en andere banken in de EU? Was dat de EU of de lidstaten? Waarom zit u dan af te geven op de EU? Citaat:
Citaat:
Zo vroeg ik al om te specifiëren wanneer of hoe de EU Vlaanderen op de vingers geeft getikt, zoals u beweert. U blijft het antwoord,schuldig. Voor de derde keer (gaat u blijven weigeren om uw stelling toe te lichten?): kan u zeggen welke francofone Belgische banken dankzij de euro in de financiële organen zetelen die het Europese spel regelen? Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#277 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem is de franstalige chantagepolitiek waarvoor de Vlaamse politieke vertegenwoordigers steeds het hoofd gebogen hebben. Waarom? Eerst en vooral omdat we kwamen van een unifrancofone staat waar de Vlamingen als Vlaming niet meetelden en ze steeds, zelfs al ging het om zo gezegd tweetalige lijsten (zie vooral Bruxelles) op een goed blaadje moesten staan met de francofonie om een 'verkiesbare' plaats op de kiezerslijsten te krijgen. U kunt zich voorstellen dat elke persoon die opkwam voor het Nederlands in Bruxelles geen enkele kans maakte bij die elite. Op die manier is een Vlaamse elite ontstaan waarvoor de eerste voorwaarde om erbij te kunnen horen hun degelijke kennis van het frans was en zichzelf als Vlaming op de tweede plaatst te kunnen zetten. Zelfs zogezegde Vlaamse vertegenwoordigers, zetelend als de vertegenwoordigers van de Vlaamse strekking bij de Vlamingen durfden in een vroeg staddium het niet aan om Nederlands te spreken in het parlement. Zulke onderhorigheid, ingebedt in de Vlaamse elite veegt u er niet op één, twee, drie weer uit, en zelfs BDW heeft toegestaan bij de vorige regeringsvorming dat die regeringsvorming alleen in het frans gebeurde, wat de franstalige partijen qua spraakvermogen, enorm bevooroordeligde. BDW deed dat omdat er anders altijd en overal met tolken moest gewerkt worden gezien de grote kennis en liefde van onze franstalige vertegenwoordigers met hun Vlaamse onderdanen, die ze zelfs niet zien staan, eerste minister op kop en als groot voorbeeld en boegbeeld. Indien u de franstalige pers niet volgt, kunt u ook niet over zijn niveau discuteren en kunt u zich niet voorstellen hoe indoctrinerend anti-Vlaams ze wel is: radio milles collines (Leterme). rest volgt Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#278 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik geef mij gewonnen; gezien alle verhoudingen; u heeft gelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Spijtig genoeg, en ik geef toe dat het ook aan mij ligt omdat ik geen databank met al mijn bronnen heb aangelegd en dat ik de moeite niet wil nemen en mijn tijd niet wil verspillen om ze steeds terug te vinden of er andere op te zoeken, als het om peulschillen gaat die dan zogezegd mijn beweringen tegenspreken is een ander paar mouwen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
In ieder geval was er een enorme golf in de regimepers van bravo voor de Vlaamse partijen die hun broek hadden afgetrokken voor de francofonie. |
||||||||
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() [quote=Ja_an;7123203]
idem Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 mei 2014 om 10:36. |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 mei 2014 om 10:43. |
|
![]() |