Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Denkt u dat er een clash tussen de islamitische wereld en het Westen zal komen?
Ja 31 93,94%
Nee 1 3,03%
Ik weet het niet/ben onzeker 1 3,03%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2014, 11:35   #261
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Vroeg of laat zal de idee ontstaan dat deze ideologie radikaal moet vernietigd worden.
Ze zijn wel al 1400 jaar aan het mensenrechten overtreden. Als christenen,joden en hun kinderen worden gekeeld of anderzijds vermoord (moeten we)zwijgen we hier in het Westen als zijnde doof blind en stom (wat ook Allah heeft gezegd).

Maar als er hier of in Engeland iemand een schel hesp op de trappen van de moskee legt, of een moskee bekladt, dan zijn Hitler's doodseskaders terug!

Ik vraag me af hoe men binnen driehonderd jaar naar deze periode in de Europese geschiedenis zal terugkijken.
Binnenkort is de ondergang van het Avondland nog allemaal terug te schroeven op ....Filip De Winter of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 11:37   #262
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En nu valt mijn euro!!!! Het is niet direct het paganisme dat hiermee gesneuveld is. Het paganisme is pas met de kop gelijk gemaakt toen Jezus de mensen met deze gereedschappen leerde omgaan.... Het is de mannelijke jaloezie die zijn vrouw onderdrukt heeft en niet God.... Aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh I've connected the whole. Zieke denkwereld he Vlaamse Realist, een vrouw gevangen zetten uit jaloezie... Je hele beschaving is erop gebouwd verdomme
Huh, watte, gevangen vrouwen, waar? Mijn beschaving daarop gebouwd?
Je hebt je pilletjes weer niet genomen hé Pechke. Alléz, snel, pak ze nu in voor je weer een dwangbuis moet aantrekken.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 11:40   #263
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat doe ik fout dan? Jullie zeiken op moslims. Ik zeg dat ik jullie begrijp maar we niet mogen gaan veralgemenen. We zouden een algemeen bestuur moeten hebben dat voor iedereen opgaat. Als we tegen ritueel slachten zijn, volg ik je.
Zijn we tegen besnijdenissen volg ik je oog. Maar de jood mag het blijven doen en dan volg ik niet meer...
U doet niets fout, en bedoelt het vast goed maar uw uitspraken slaan nergens op.
1. Salafisten zijn moslims, ookal zullen niet alle moslims hun daden goedkeuren. Salafi's nemen de Koran dan ook letterlijk , evengoed krijgen ze hiervoor veel bewondering en waardering onder moslims.

2. natuurlijk is een moslim die criminele feiten pleegt nog een moslim, zeggen dat het dan geen " echte " is wijst op enige indoctrinatie betreffende islam.

3. er bestonden voor Christus zowel stammen met een patriachale
cultuur als clans met matriarchale culturen. De streek werd namelijk vooral bevolkt met nomaden die onderling erg verschilden wat gebruiken betrof, zo eenvoudig als u het voorstelt is het nooit geweest.

4; Mensen "zeiken niet op moslims" maar hebben wel kritiek op de invloed van moslims op onze samenleving, mag dat?
Dank u wel
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 11:43   #264
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islamic militants warn they will SELL 200 kidnapped Nigerian schoolgirls into sex slavery
Dit is weeral een simpel volgen van de koranische voorschriften; iets wat men hier nooit wil toegeven, en dit onder de noemer "fundamentalisme" wil scharen.
Het verkopen van oorlogsbuit is een eenvoudig voorschrift, men mag er eerst mee copuleren, geen coitus interruptus nodig, dus ook als je ze zelf bezwangerd heb, mag je die oorlogsbuit verkopen.
Gehuwde vrouwen die gevangen werden als oorlogsbuit worden op slag als "niet gehuwd" beschouwd en mogen eveneens gebruikt worden alvorens te verkopen.
Moslims mogen buiten met hun vier (gekochte ) vrouwen, tevens sex hebben met zoveel slavinnen (én slaven) als ze bezitten (wat hun rechterhand bezit = slaven en slavinnen).

Wat die mannen van Boko Haram doen is rigoureus de koran volgen. Deze "religie" werd in ons apenland ERKEND in 1974 door de Heilige Boudewijn en zijn akolieten.
De Belgische belastingbetaler BETAALT voor het onderhoud van de erkende moskeeën en hun imams.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 mei 2014 om 11:49.
Oud 6 mei 2014, 11:55   #265
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Huh, watte, gevangen vrouwen, waar? Mijn beschaving daarop gebouwd?
Je hebt je pilletjes weer niet genomen hé Pechke. Alléz, snel, pak ze nu in voor je weer een dwangbuis moet aantrekken.
Ik ga daar een topic over opendoen als ik daar zelf iets deftig over kan uitschrijven. Het lijkt er sterk op dat ook onze beschaving gebaseerd is op jaloezie. En de heiligheid is compleet verdraaid. De slang is niet de duivel, Eva moet zich niet onderwerpen aan haar man als aan haar Heer, Magdalena was geen hoer en Jezus was een paganist!
Zelfs Mozes zijn manna zal wel iets soortgelijks zijn geweest.
De vrucht van kennis is niet verboden door god, het is het vlees van God volgens de ouderen, Teonanacatl vertaald! Het zijn zij die "God met Ons" zijn gaan prediken die de teksten helemaal verdraaid hebben, en daarom ben ik anti geloof.

Laatst gewijzigd door Peche : 6 mei 2014 om 11:57.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 11:56   #266
Holger Danske
Burger

Standaard

Overkapping Antwerpse Ring in Spaanse haciëndastijl, Zwitserse chaletstijl offf......? De moskée-stijl
Holger Danske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 12:02   #267
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

De simpele, brave en naïeve Vlaming die zich steeds laat inpakken .... De politiekcorrecten maken daar dankbaar gebruik van, door hem / haar steeds een schuldgevoel aan te praten.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 6 mei 2014 om 12:10.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 12:11   #268
Peche
Banneling

Standaard neem me dan aub ook niet altijd zo serieus, mag men nog eens uit zijn rollen vallen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U doet niets fout, en bedoelt het vast goed maar uw uitspraken slaan nergens op.
1. Salafisten zijn moslims, ookal zullen niet alle moslims hun daden goedkeuren. Salafi's nemen de Koran dan ook letterlijk , evengoed krijgen ze hiervoor veel bewondering en waardering onder moslims.
Maar zijn het zulke moslims die hier werken? Ik ga enkel verder op mijn eigen ervaring alice. Begrijp je? Ik heb echt toffe kennissen en collega's gekend die islamtische roots hebben. Daarom zeg ik ook, niet enkel Europa islamiseert, Europa de-islamiseert ook. Al vind ik het een verkeerde woordenkeuze van me.
Laten we dus naar een secularisme of iets streven, waarin iedereen zichzelf kan zijn, maar algemene regels opgaan voor IEDEREEN.
Verbied ritueel slachten.
Verbied besnijdenissen.
Verbied petten en hoeden of andere hoofduitdrukkingen.
Stop het subsidiëren van religies.

Laten we niet één groep viseren, maar gewoon algemene regels opstellen.

Citaat:
2. natuurlijk is een moslim die criminele feiten pleegt nog een moslim, zeggen dat het dan geen " echte " is wijst op enige indoctrinatie betreffende islam.
Profeet Mohammed zei nochtans dat de beste gelovige te erkennen is aan hoe hij zijn vrouw behandeld. Kan je dat geloven?
En diegene die dat beeld van Mohammed nastreven, mogen niet overkeken worden. Neemt een Christen elk woord uit het OT letterlijk? Gaat gij uw oog uitrukken als ge begeerlijk naar het kontje van een coca cola light model kijkt?
Als we van die oudere waarden afwillen, moeten we de groepen die daar al reeds vanaf gestapt zijn niet in het hokje drummen. Pak aub enkel diegene aan die daadwerkelijk daden als besnijdenis plegen. Maar dan valt het paradigma in elkaar...

Het conservatief gevangenschap van den Belziek.... We zouden eens alles consequent moeten toepassen, dan pas zouden we zien hoe verzuurd we bezig zijn.

Citaat:
3. er bestonden voor Christus zowel stammen met een patriachale
cultuur als clans met matriarchale culturen. De streek werd namelijk vooral bevolkt met nomaden die onderling erg verschilden wat gebruiken betrof, zo eenvoudig als u het voorstelt is het nooit geweest.
Jaja, maar ook 9000 voor christus, maar die vinden we niet terug in the history books. Why? Mijn psychedelische senses zeggen mij dat ik op iets zit, moet het nog juist uitzoeken. Maar alles lijkt gewoon omgedraaid te zijn.
Wanneer ik zeg dat heel onze beschaving op jaloezie gebouwd is, zal ik niet gelogen hebben.

Citaat:
4; Mensen "zeiken niet op moslims" maar hebben wel kritiek op de invloed van moslims op onze samenleving, mag dat?
Dank u wel
Maar wat heeft mijn buur te maken met al de rest dat jullie hier naar voren schuiven? Of al die andere werkende moslims die collegiaal tegenover hun vlaamse medewekers staan en even plat als hun praten?
Zien jullie dan niet dat van bijna alle allochtonen de moslims zich het meest aanpassen van allemaal. Maar mogen zij hun eigenwaarde en cultuur nog behouden? Dank u wel!
Oud 6 mei 2014, 12:17   #269
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De Belgische belastingbetaler BETAALT voor het onderhoud van de erkende moskeeën en hun imams.
Waar vraag ik mijn subsidie aan?
Oud 6 mei 2014, 12:26   #270
vlaams realist
Banneling

Standaard

Nu heb ik eens goed gelachen sé. goed gedaan van D.I.W.
Oud 6 mei 2014, 12:31   #271
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Profeet Mohammed zei nochtans dat de beste gelovige te herkennen is aan hoe hij zijn vrouw behandeld. Kan je dat geloven?
Voor zover ik weet - en ik ben dus heel ernstig - ging dat over hoe hij zijn KAMEEL behandelde.

Citaat:
Neemt een Christen elk woord uit het OT letterlijk?
Natuurlijk niet. Katholieken hebben als richtlijn het NIEUWE testament niet het oude.

Citaat:
Jaja, maar ook 9000 voor christus, maar die vinden we niet terug in the history books. Why? Mijn psychedelische senses zeggen mij dat ik op iets zit, moet het nog juist uitzoeken. Maar alles lijkt gewoon omgedraaid te zijn.
Wanneer ik zeg dat heel onze beschaving op jaloezie gebouwd is, zal ik niet gelogen hebben.
Volgens die epileptische islamofiele ex-non, Karen Armstrong is de paternalistische heerschappij ontstaan vanaf dat het 'bezit' ontstond. Bij jagers/verzamelaars maakte het niet uit wiens kinderen men te eten gaf, het was een maternalistische maatschappij waar het vaderschap ondergeschikt was aan het gemeenschapsgevoel.
Echter toen men sedentair werd, en men soms generaties nodig had om de stukken grond te laten renderen, werd het ineens wel belangrijk dat zoon A, weldegelijk de zoon van de oude A was en niet het gevolg van een stoeipartij met vader B.
Vrouwen werden daarbij direct uitgesloten van enige vorm van bezit, en zo kon men er rigoureus op toezien dat de vrouw(en) van stamvader A enkel kindjes van A baarden. Overtredingen werden daarbij streng bestraft.

De monotheistische patriarchale structuren vinden daar dus zijn oorsprong (alvast volgens de ex-non Karen Armstrong ).

Citaat:
Zien jullie dan niet dat van bijna alle allochtonen de moslims zich het meest aanpassen van allemaal. Maar mogen zij hun eigenwaarde en cultuur nog behouden? Dank u wel!
dit lijkt me een contradictio in terminis.

Laatst gewijzigd door circe : 6 mei 2014 om 12:31.
Oud 6 mei 2014, 12:32   #272
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga daar een topic over opendoen als ik daar zelf iets deftig over kan uitschrijven. Het lijkt er sterk op dat ook onze beschaving gebaseerd is op jaloezie. En de heiligheid is compleet verdraaid. De slang is niet de duivel, Eva moet zich niet onderwerpen aan haar man als aan haar Heer, Magdalena was geen hoer en Jezus was een paganist!
Zelfs Mozes zijn manna zal wel iets soortgelijks zijn geweest.
De vrucht van kennis is niet verboden door god, het is het vlees van God volgens de ouderen, Teonanacatl vertaald! Het zijn zij die "God met Ons" zijn gaan prediken die de teksten helemaal verdraaid hebben, en daarom ben ik anti geloof.
Islamieten zijn microwezentjes! Quetzalcoatl in het chinees!
Love is in the air.

Ik denk dat ik het nu wel doorheb...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 12:38   #273
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
behouden?
Het typische neo-fascistische gezeik.
'Gleichschaltung' noemen de nazi's het. Het vergif dat ingespoten wordt om zich meester te maken van anderen.
'Iedereen gelijk' is de moslimversie van 'Arbeit macht frei'. De hypocrisie die het gewelddadige karakter van deze racistische ideologie ondersteunt.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 12:45   #274
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar zijn het zulke moslims die hier werken? Ik ga enkel verder op mijn eigen ervaring alice. Begrijp je? Ik heb echt toffe kennissen en collega's gekend die islamtische roots hebben. Daarom zeg ik ook, niet enkel Europa islamiseert, Europa de-islamiseert ook. Al vind ik het een verkeerde woordenkeuze van me.
Laten we dus naar een secularisme of iets streven, waarin iedereen zichzelf kan zijn, maar algemene regels opgaan voor IEDEREEN.
Verbied besnijdenissen.

En een verbod op halal voedsel? Het slachten gebeurt op onwettige wijze, dus moet de halal rommel verboden worden (dus ook de invoer ervan). Zowel voor joden als moslims. Dan zijn er drie mogelijkheden:
1. zich aanpassen
2. verhongeren
3. emigreren

Zo slecht zijn wij dan nog niet: er zijn keuzemogelijkheden.
Oud 6 mei 2014, 12:59   #275
vlaams realist
Banneling

Standaard

Petten en hoeden zijn altijd al verboden geweest in klaslokalen en achter loketten. Dus dat verbod blijft gewoon gelden. Maar wie klaagt daar nu over?
Oud 6 mei 2014, 13:07   #276
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ach ja, want jij was de perfecte student. Jij hebt nooit het geld van je ouders verbrast aan avondjes uit. Jij hebt altijd je studies zelf betaald uit eigen zak. Jij hebt ook al je kleren, al je eten en al je speelgoed betaald met geld dat je zelf verdiend hebt. Jij hebt je rijbewijs uit eigen zak betaald, jij hebt je eigen auto zelf gekocht met je eigen geld en je betaalt er zelf de naft voor. Kortom, jij bent vanaf je luier tot nu nooit een financiele last geweest voor je ouders. Juist ja. Ik kan jouw zoons heel goed begrijpen. Als je denkt dat ze slechts een vorm van geldverspilling zijn, vraag ik mij af waarom je in de eerste plaats kinderen gekregen hebt en vind ik dat jij dan de naam van ouder niet waardig bent. Kinderen even met schuld opzadelen omdat ze nog niet financieel voor zichzelf kunnen instaan is een vorm van misbruik van macht, weet je wel. Je zadelt ze op met het gevoel dat ze een last zijn, en als je net genoeg daarop hamert, zal je je kinderen nadat ze zijn afgestudeerd nooit meer terugzien. Omdat ze weten dat jij geld belangrijker vindt dan ouderlijke liefde. En daar zit je dan in je grote lege huis je centjes te tellen. Veel succes met je volgende waardeloze aankoop. Je kinderen zal je kwijt zijn.
Tijdje geleden zat hier ook een eeuwige studente, Groentje noemde ze toen. Ook een beetje slachtoffer van gierige ouders, waar zou ze nu zijn? Aan het werk?
Oud 6 mei 2014, 15:02   #277
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verbied besnijdenissen.

Profeet Mohammed zei nochtans dat de beste gelovige te erkennen is aan hoe hij zijn vrouw behandeld. Kan je dat geloven?
En diegene die dat beeld van Mohammed nastreven, mogen niet overkeken worden. Neemt een Christen elk woord uit het OT letterlijk? Gaat gij uw oog uitrukken als ge begeerlijk naar het kontje van een coca cola light model kijkt?
Als we van die oudere waarden afwillen, moeten we de groepen die daar al reeds vanaf gestapt zijn niet in het hokje drummen. Pak aub enkel diegene aan die daadwerkelijk daden als besnijdenis plegen. Maar dan valt het paradigma in elkaar...

Het conservatief gevangenschap van den Belziek.... We zouden eens alles consequent moeten toepassen, dan pas zouden we zien hoe verzuurd we bezig zijn.

Maar wat heeft mijn buur te maken met al de rest dat jullie hier naar voren schuiven? Of al die andere werkende moslims die collegiaal tegenover hun vlaamse medewekers staan en even plat als hun praten?
1. er is een uitgebreid wetstelsel, over alle domeinen van het menselijk bestaan, waarom heeft u het dan over " regels opstellen"? Die zijn er al.

Natuurlijk zijn er leuke mensen die ook moslim zijn, maar is dat dan uw enig uitgangspunt om een mening te vormen? Ik hoop een beetje van niet.

Laten nu uitgerekend salafisten die moslims zijn die het pad van Mohammed als het ware zien voor alle gelovigen, houdt u nu daar een pleidooi voor?

Zucht.. ik hoef niet van " oudere waarden af" waarmee u waarschijnlijk de Islamitische waarden bedoelt. Ik hoef die oefening niet te maken, moslims horen dit te doen.Ik vind wel, dat de hele emancipatie niet opnieuw moet, omwille van de vele moslims die hier zijn.

Nee, beschavingen worden niet gebouwd op jaloezie, maar op geschiedenis en daar maakt cultuur onderdeel vanuit.
Ik zal even opzoeken voor je welke Egyptische sociologe, een boek schreef over de vrouwen van de profeet, en hoe zij behandeld werden en waarom.
Misschien moet je eens daar wat over lezen, kan je helpen om een iets beter beeld te vormen over groepen waarover je spreekt.

Natuurlijk zijn er leuke islamitische collega's. Maar zo aangepast zijn ze vaak niet, onderling praten ze vaak Arabisch, Berbers of Turks ookal kan niemand het gesprek dan nog volgen, vaak willen mannen niet met vrouwen samenwerken of accepteren mannen geen gezag van vrouwen, of mag een vrouw niet ergens werken waar een man alleen met haar zou kunnen zijn, en onder sommige groepen, vooral jonge Marokkanen, zijn problemen met arbeidsattitude en sociale vaardigheden.

De wereld is iets groter dan je eigen ervaringen hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 15:53   #278
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Voor zover ik weet - en ik ben dus heel ernstig - ging dat over hoe hij zijn KAMEEL behandelde.
Natuurlijk niet. Katholieken hebben als richtlijn het NIEUWE testament niet het oude.
Maar Jezus was niet gekomen om de oude regels te veranderen he. Nor was Mohammed. Maar waar kan ik nagaan of dat over een kameel ging? Vergeef me mijn luiheid.

Citaat:
Volgens die epileptische islamofiele ex-non, Karen Armstrong is de paternalistische heerschappij ontstaan vanaf dat het 'bezit' ontstond. Bij jagers/verzamelaars maakte het niet uit wiens kinderen men te eten gaf, het was een maternalistische maatschappij waar het vaderschap ondergeschikt was aan het gemeenschapsgevoel.
Echter toen men sedentair werd, en men soms generaties nodig had om de stukken grond te laten renderen, werd het ineens wel belangrijk dat zoon A, weldegelijk de zoon van de oude A was en niet het gevolg van een stoeipartij met vader B.
Vrouwen werden daarbij direct uitgesloten van enige vorm van bezit, en zo kon men er rigoureus op toezien dat de vrouw(en) van stamvader A enkel kindjes van A baarden. Overtredingen werden daarbij streng bestraft.
Zeer interessant. Maar het blijven vage impressies en hoop dat ge daar later in ga bijdragen

Citaat:
De monotheistische patriarchale structuren vinden daar dus zijn oorsprong (alvast volgens de ex-non Karen Armstrong ).
Klinkt mij nochtans een vrij mannelijk dominante omschrijving die van Karen Armstrong. Als het bezit en de erfenis belangrijk werd, en het ging over aan de zoon... En de vrouw mocht de was en de plas doen... ja Terwijl ze daarvoor het meeste van plant- en geneeskunde kende. Zij verzamelen, wij jagen... De man heeft toch het hele zooitje overgenomen?
Aan uw man zult gij uw onderwerpen als aan uw Heer. Waar is uw erfenis recht? Ge moest uitgehuwelijkt worden aan een man? Die sporen zijn niet meer zo zichtbaar, maar manifesteren nog wel op de aarde... Who is this goddess? Waarom is ze gedemoniseerd?

Citaat:
dit lijkt me een contradictio in terminis.
Aanpassen is toch meerollen in het systeem? We leven in een vrije maatschappij. Wanneer een moslim 's avonds zijn 5 gebeden kan inhalen, waarom zou die dan niet bij ons kunnen werken, wonen, samenleven?
Wat verwachten we eigenlijk? Wees eens expliciet wat aanpassen voor jou betekent
Oud 6 mei 2014, 15:55   #279
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
1. er is een uitgebreid wetstelsel, over alle domeinen van het menselijk bestaan, waarom heeft u het dan over " regels opstellen"? Die zijn er al.

Natuurlijk zijn er leuke mensen die ook moslim zijn, maar is dat dan uw enig uitgangspunt om een mening te vormen? Ik hoop een beetje van niet.

Laten nu uitgerekend salafisten die moslims zijn die het pad van Mohammed als het ware zien voor alle gelovigen, houdt u nu daar een pleidooi voor?

Zucht.. ik hoef niet van " oudere waarden af" waarmee u waarschijnlijk de Islamitische waarden bedoelt. Ik hoef die oefening niet te maken, moslims horen dit te doen.Ik vind wel, dat de hele emancipatie niet opnieuw moet, omwille van de vele moslims die hier zijn.

Nee, beschavingen worden niet gebouwd op jaloezie, maar op geschiedenis en daar maakt cultuur onderdeel vanuit.
Ik zal even opzoeken voor je welke Egyptische sociologe, een boek schreef over de vrouwen van de profeet, en hoe zij behandeld werden en waarom.
Misschien moet je eens daar wat over lezen, kan je helpen om een iets beter beeld te vormen over groepen waarover je spreekt.

Natuurlijk zijn er leuke islamitische collega's. Maar zo aangepast zijn ze vaak niet, onderling praten ze vaak Arabisch, Berbers of Turks ookal kan niemand het gesprek dan nog volgen, vaak willen mannen niet met vrouwen samenwerken of accepteren mannen geen gezag van vrouwen, of mag een vrouw niet ergens werken waar een man alleen met haar zou kunnen zijn, en onder sommige groepen, vooral jonge Marokkanen, zijn problemen met arbeidsattitude en sociale vaardigheden.

De wereld is iets groter dan je eigen ervaringen hoor.
Een belangrijk aspect is dat islamieten hier nog altijd een minderheid vormen. Om deze reden proberen sommige moslims nog een beetje redelijk en vriendelijk te blijven. Alhoewel zij stilaan toch heel wat eisen beginnen te stellen. Men gaat pas hun ware aard zien wanneer zij minstens de helft van de bevolking gaan uitmaken. Voortgaande op de minderheden in moslimlanden, zal het er niet goed uitzien voor ons. Dan die zal die toffe moslima ineens niet meer zo vriendelijk zijn.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 6 mei 2014 om 15:56.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 15:57   #280
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Islamieten zijn microwezentjes! Quetzalcoatl in het chinees!
Love is in the air.

Ik denk dat ik het nu wel doorheb...
Als ge het even nagaat, is alles toch het vlees van???
Love is indeed in the air, ik zie U graag joriske
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be