Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2014, 14:09   #261
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
wederom iets nieuws dat naar buiten komt en waar er hier een hoop de mond mee gesnoerd gaan worden:
de sociale lasten voor de eerste drie aangeworven werknemers worden afgeschaft+administratieve vereenvoudiging hiervoor. Dat zou speciaal voor de kleinere zelfstandigen en KMO's een zegen moeten zijn om hun eerste werknemers aan te werven. Verder nog gerichte lastenverlagingen voor oa de horeca & handelszaken. Zoals ik zei: beetje voor beetje komen er zaken naar buiten, en steevast gaat het om goede zaken. Wederom een paar man de mond gesnoerd!
Schitterend initiatief, 'je stelt wederom goede zaken'

Staan die naast:

- Het niet afschaffen van de provincies
- Het verhogen van de accijnzen op diesel
- Het niet-indexeren van het kindergeld
- Het verhogen van de bijdrage voor kinderopvang
- Het ongemoeid laten van de notionele intrest, zelf voor bedrijven die hier nagenoeg geen tewerkstelling en meerwaarde creeëren?

Nee mijn beste, dit is een ordinaire huis-tuin en keuken regering zoals we ze altijd gekend hebben, die ipv gedurfde beslissingen te nemen, beroep doet op recepten waarvan ze voor de verkiezingen toeterden dat het schadalig is wat de belastingsregering van Di Rupo doet en dat ze het land radical gingen hervormen.

Besparen op domeinen zoals een eigen woning, uw vervoer, uw kinderopvang en uw kinderen, dat is geen verschuiving van belastingen, dat is gewoon een belasting, ze weten immers heel goed dat bijna niemand een keuze heeft om deze te ontlopen.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 14:10   #262
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik heb wel een dieselwagen en ik ben ook voorstander van een verhoging, vooral uit ecologisch perspectief. Ik wil daarvoor gerust die paar euro meer betalen, als dat betekent dat de lucht een klein beetje zuiverder wordt.

Het probleem is wel dat de transportkost van een aantal goederen en diensten dan weer zal stijgen en dat dat ook uiteindelijk aan de eindklant, u en ik dus, zal doorgerekend worden.
Ik niet. Dan rij ik gewoon hetzelfde aantal kilometer aan een hogere prijs gezien het grootste deel beroepsmatige kilometers zijn. En of er nu echt iemand gaat zijn auto aan de kant laten staan om wat privé ritjes minder te doen in de stad lijkt me hoogst onzeker. Dat is voor het overgrote deel van de mensen zo.
Accijnsverhoging op brandstof is gewoon een belastingverhoging voor meer dan 90% van de gevallen. Eentje die men kan proberen anders voor te stellen voor de bakfiets hippies
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 14:12   #263
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil daarvoor gerust die paar euro meer betalen, als dat betekent dat de lucht een klein beetje zuiverder wordt..

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20140820_0...ilieumaatregel
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 14:16   #264
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik niet. Dan rij ik gewoon hetzelfde aantal kilometer aan een hogere prijs gezien het grootste deel beroepsmatige kilometers zijn. En of er nu echt iemand gaat zijn auto aan de kant laten staan om wat privé ritjes minder te doen in de stad lijkt me hoogst onzeker. Dat is voor het overgrote deel van de mensen zo.
Accijnsverhoging op brandstof is gewoon een belastingverhoging voor meer dan 90% van de gevallen. Eentje die men kan proberen anders voor te stellen voor de bakfiets hippies
Ook goed, dan help je gewoon een beetje meer het gat in de begroting te dichten door hetzelfde aantal kilometers te rijden.

Voor een bepaald aantal mensen (klein weliswaar) kan met een verhoging wel het punt bereikt worden dat ze niet meer naar de bakker gaan met hun dieselwagen en twee keer 100 meter stappen op een zondagmorgen met een zwaar brood of zak koffiekoeken.

Laatst gewijzigd door parcifal : 21 augustus 2014 om 14:17.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 14:19   #265
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En als we daardoor de buitenlandse vrachtwagens buiten onze grenzen kunnen houden, dan zijn er ineens meerdere voordelen:
- Onze eigen transportsector wordt weer leefbaar en kan weer deftige lonen aanbieden.
- Onze wegen worden minder kapot gereden door ongekeurd & minderwaardig buitenlands rollend materieel.
- Minder files, minder fijn stof, minder luchtvervuiling, minder uitstoot,...

Dat we dan ineens ook zouden af zijn van die jaarlijkse stroom Nederlandse caravans op doortocht, is mooi meegenomen...
België is een doorvoerland, je denkt toch niet dat buitenlandse transporteurs helemaal rond ons land gaan omrijden zeker ? Het probleem met die buitenlandse vrachtwagens is er eentje van cabotage en te ver doorgedreven liberalisering + detachering. Dat los je niet op met vignetten.
Transport over de weg zal alleen maar toenemen. Nu 'geven' we het als het ware gratis weg.
De invoering van een vignet is in afwachting van een slim systeem van kilometerheffing zoals in duitsland een goede maatregel.

Ik zou zeggen : maak het vooral extra duur voor caravans. Die vullen de wegen aangezien ze quasi even lang zijn als een vrachtwagen en brengen niets op behalve miserie op de baan. Oplossing : duur vignet. Dat het hoofdzakelijk hollanders zijn die dat gaan mogen afdokken is een extra bonus
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 14:38   #266
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn ouders krijgen al jaren niks anders als de index.

Weet u wel hoe die belastingsschalen werken of bent u een van die mensen die menen dat men door opslag netto minder zou kunnen verdienen ?
Ik kan tellen,
en ik volgde - ietwat van op afstand - de cao's, zowel van voor de crisis, als zelfs tijdens de crisis (waarbij de laatste tijd veel gewerkt werd met een soort all in: vb. x procent opslag, index inbegrepen ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 14:40   #267
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan tellen,
en ik volgde - ietwat van op afstand - de cao's, zowel van voor de crisis, als zelfs tijdens de crisis (waarbij de laatste tijd veel gewerkt werd met een soort all in: vb. x procent opslag, index inbegrepen ...)

.
In PC 218 was dit 1 % dit jaar.

In 2010 was het 0.4 % omlaag.

Ik denk dat gij vooral niet weet waar ge het over hebt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 14:41   #268
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door minder te gaan werken.

Ik heb kinderen. Mijn vrouw en ik werken fulltime. Als woon-werk verplaatsingen duurder worden, kinderopvang duurder wordt, er minder kindergeld wordt uitgekeerd, tja, dan gaan we minder werken, want werken loont dan niet meer. We besteden dan een groter deel van onze tijd aan het gezin ipv te werken.
Dat was ook al eerder mijn conclusie inzake de komende kilometerheffing.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 14:42   #269
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoeveel mensen hebben zo maar even een €100 000 rondslingeren voor een hebbedingetje dat binnen een paar maand misschien onbruikbaar is geworden? Veel plezier met uw wondermobiel als U telkens naar het buitenland mag rijden om te herladen.
Oud 21 augustus 2014, 14:42   #270
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Naar het buitenland rijden zal niet nodig zijn. Enkel een beetje meer planning om overdag te kunnen laden van mijn zonnepanelen...
He pippo, die zonnepanelen van jouw vallen ook uit als er geen spanning is van het net. Maar dat wist je wel hé !
Oud 21 augustus 2014, 14:44   #271
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens als ge nu meer dan 1800 rente krijgt op al uw spaarboeken ( ) zijt ge geen middenklasser meer. Al eens de rentetarieven bekeken ? 0.5 % en dergelijke zijn standaard.
dat durf ik tegenspreken.

wie in B nog belastingen betaalt ... is middenklasser.

betekenisvol kapitaal is Europa enkele jaren geleden al ontvlucht.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 14:48   #272
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dacht ik ook zo, met wat klussen kan je met die zonnepanelen perfect die batterijen opladen. Klein generatorke van een paar euro is voldoende om die omvormers aan de gang te houden.
Je weet toch dat dit héél illegaal is.

Ik zou niet in zijn plaats willen zijn wanneer een werknemer van het nutsbedrijf aan het net komt werken en denkt dat alles spanningsloos is.

En dan nog : een generator laten draaien om je zonnepanelen aan de gang te houden om je auto te laden ...

Laatst gewijzigd door non-conformist : 21 augustus 2014 om 14:49.
Oud 21 augustus 2014, 14:49   #273
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Je weet toch dat dit héél illegaal is.

Ik zou niet in zijn plaats willen zijn wanneer een werknemer van het nutsbedrijf aan het net komt werken en denkt dat alles spanningsloos is.

En dan nog : een generator laten draaien om je zonnepanelen aan de gang te houden om je auto te laden ...
Denk niet dat die mannen tijdens een blackout aan mijn stroomkast komen werken.
Oud 21 augustus 2014, 14:50   #274
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteureersteklas Bekijk bericht
Ik heb geen enkele wagen op diesel. Allemaal benzine. Dus ze doen maar. En voor die duizend of tweeduizend kilometer per jaar dat ik doe. Ze mogen zelfs de benzine naar 2,5 euro brengen. Misschien dat nu wat meer bedrijven gaan nadenken en de nutteloze firmawagens van hun kaderleden en managers gaan liquideren. Op zich is de dieselprijs zo verhogen een mooie zaak. Ik ven voorstander.
Laat me raden : U bent dopper ?
Oud 21 augustus 2014, 14:50   #275
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook goed, dan help je gewoon een beetje meer het gat in de begroting te dichten door hetzelfde aantal kilometers te rijden.

Voor een bepaald aantal mensen (klein weliswaar) kan met een verhoging wel het punt bereikt worden dat ze niet meer naar de bakker gaan met hun dieselwagen en twee keer 100 meter stappen op een zondagmorgen met een zwaar brood of zak koffiekoeken.
rotvoorbeeld.

ik verwisselde 100km/w woonwerk van auto naar fiets. zonder probleem.

maar echt, op zondagochtend heb ik geen zin om 1km te fietsen naar mijn bakker. dat blijf ik met de auto doen. beetje liggen sukkelen met zakken pistolets, koffiekoeken en/of een platgedrukt taartje zeker ?!
Oud 21 augustus 2014, 14:51   #276
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
wederom iets nieuws dat naar buiten komt en waar er hier een hoop de mond mee gesnoerd gaan worden:
de sociale lasten voor de eerste drie aangeworven werknemers worden afgeschaft+administratieve vereenvoudiging hiervoor. Dat zou speciaal voor de kleinere zelfstandigen en KMO's een zegen moeten zijn om hun eerste werknemers aan te werven. Verder nog gerichte lastenverlagingen voor oa de horeca & handelszaken. Zoals ik zei: beetje voor beetje komen er zaken naar buiten, en steevast gaat het om goede zaken. Wederom een paar man de mond gesnoerd!
Enne hoe gaan ze dat financieren ?

Yep, met belastingen op de werknemers.

goed zo jongen, goed zo.

Badum....goal.
Oud 21 augustus 2014, 14:52   #277
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dacht ik ook zo, met wat klussen kan je met die zonnepanelen perfect die batterijen opladen. Klein generatorke van een paar euro is voldoende om die omvormers aan de gang te houden.
ik lees nochtans (artikel DeTijd of Netto dacht ik) dat je die omvormers net niet met een (los model-niet automatische) generator aan de praat kan houden ...
Oud 21 augustus 2014, 14:52   #278
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Denk niet dat die mannen tijdens een blackout aan mijn stroomkast komen werken.
aan jouw stroomkast ? Jouw zonnepaneelstroom loopt stroomopwaarts.

Ik hoop voor jou dat ze er inderdaad niet aan het werken zijn...

Laatst gewijzigd door non-conformist : 21 augustus 2014 om 14:53.
Oud 21 augustus 2014, 14:55   #279
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik lees nochtans (artikel DeTijd of Netto dacht ik) dat je die omvormers net niet met een (los model-niet automatische) generator aan de praat kan houden ...
Dat betwijfel ik, maar laat ons een aantal problemen op een rijtje zetten :
- spanningen en frequenties die niet gelijk lopen met het net. Dus van de moment dat het net terug opgaat en je generatortje hangt eraan ....bang boem pats. Generatortje en al je apparaten (inclusief zonnepanelen) wss naar de boem, net valt uit omwille van een kortsluiting en jij hebt een dikke vette boete aan je been.
- je stroom gaat dus ook stroomopwaarts, dus je bent ook je stroom aan het maken voor de hele straat. De straat zal je dankbaar zijn.

Todat iemand aan het net gaat werken in de veronderstelling dat alles spanningsloos is. Tja...even Apeldoorn bellen.

Enige oplossing volledig in eiland, maar zelfs dan denk ik dat het illegaal is zolang je een kabel hebt van je huis naar het net...AREI weet U wel.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 21 augustus 2014 om 14:56.
Oud 21 augustus 2014, 14:57   #280
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dat betwijfel ik, maar laat ons een aantal problemen op een rijtje zetten :
- spanningen en frequenties die niet gelijk lopen met het net. Dus van de moment dat het net terug opgaat en je generatortje hangt eraan ....bang boem pats.
- je stroom gaat dus ook stroomopwaarts, dus je bent ook je stroom aan het maken voor de hele straat. De straat zal je dankbaar zijn.

Todat iemand aan het net gaat werken in de veronderstelling dat alles spanningsloos is. Tja...even Apeldoorn bellen.

Enige oplossing volledig in eiland, maar zelfs dan denk ik dat het illegaal is zolang je een kabel hebt van je huis naar het net...AREI weet U wel.
Volledig eiland raad ik niet aan

ps: ik was hypothetisch aan het spreken, ik heb geen panelen liggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be