Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2015, 00:47   #261
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
bestaat er wel zoiets als DE (sexuele) norm ??
Je mag rond de pot draaien zoveel je wil, maar zonder hetero's zouden er zelfs geen homo's bestaan.
Dus ja, DE norm bestaat.
Oud 24 april 2015, 15:53   #262
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je mag rond de pot draaien zoveel je wil, maar zonder hetero's zouden er zelfs geen homo's bestaan.
Dus ja, DE norm bestaat.
Als je dus als homo wordt geboren heb je pech want je bent niet normaal.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 16:03   #263
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als je dus als homo wordt geboren heb je pech want je bent niet normaal.
Waar lees je dat?
Oud 24 april 2015, 16:36   #264
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wees eens concreet.
Weest u eens concreet en antwoord eens op de gestelde vragen.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 16:37   #265
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat veronderstelt u.
Door te antwoorden op vragen zou u mijn veronderstelling kunnen ontkrachten. Het feit dat u niet wilt antwoorden, bevestigt mij alleen maar.
Oud 24 april 2015, 16:39   #266
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooreerst is de notie "gehoorzaamheid" geen geloofspunt, maar betreft de kerkorde. Gehoorzaamheid binnen de Kerk is niet blind, daar ze in relatie staat met het geloof. Dat is geen "eigen invulling van de traditionalisten", maar valt zwart op wit te lezen bij bijvoorbeeld Thomas van Aquino. Meer bepaald in de Summa, q. 104 van IIa-IIae.
Het is blijkbaar zo duidelijk door onze Thomas uitgelegd, dat modernisten, Rome, conservatieven en traditionalisten het allemaal verschillend interpreteren. Grappig wel, niet? En iedereen interpreteert het gewoon hoe het hem uitkomt. Had Thomas evengoed niets kunnen schrijven.
Oud 24 april 2015, 16:41   #267
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooreerst is de notie "gehoorzaamheid" geen geloofspunt, maar betreft de kerkorde. Gehoorzaamheid binnen de Kerk is niet blind, daar ze in relatie staat met het geloof. Dat is geen "eigen invulling van de traditionalisten", maar valt zwart op wit te lezen bij bijvoorbeeld Thomas van Aquino. Meer bepaald in de Summa, q. 104 van IIa-IIae.
Overigens, zo vrijblijvend is die gehoorzaamheid niet: op basis van die gehoorzaamheid wordt over het zielenheil beslist en worden straffen uitgesproken.
Oud 24 april 2015, 20:50   #268
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Door te antwoorden op vragen zou u mijn veronderstelling kunnen ontkrachten. Het feit dat u niet wilt antwoorden, bevestigt mij alleen maar.
Inderdaad, ik wil daar niet op antwoorden om redenen die ik eerder al uiteengezet heb. Niet omwille van wat u mij toeschrijft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 20:54   #269
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is blijkbaar zo duidelijk door onze Thomas uitgelegd, dat modernisten, Rome, conservatieven en traditionalisten het allemaal verschillend interpreteren. Grappig wel, niet? En iedereen interpreteert het gewoon hoe het hem uitkomt. Had Thomas evengoed niets kunnen schrijven.
Er is niets grappig aan de huidige verwarring die in de katholieke Kerk heerst en die uiteindelijk heel wat spiritueel leed veroorzaakt. Daarbij denk ik altijd terug aan de woorden van mgr. Lefebvre die in een conferentie voor seminaristen erop wees dat er, als traditionalistisch katholiek, geen reden is om te juichen wanneer de (modernistische) parochies leeglopen. Er lopen veel zielen verloren. Mgr. Lefebvre was een geestelijke die een hoger doel voor ogen had.
Oud 24 april 2015, 21:22   #270
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is niets grappig aan de huidige verwarring die in de katholieke Kerk heerst en die uiteindelijk heel wat spiritueel leed veroorzaakt. Daarbij denk ik altijd terug aan de woorden van mgr. Lefebvre die in een conferentie voor seminaristen erop wees dat er, als traditionalistisch katholiek, geen reden is om te juichen wanneer de (modernistische) parochies leeglopen. Er lopen veel zielen verloren. Mgr. Lefebvre was een geestelijke die een hoger doel voor ogen had.
Ik vind u verdediging van tegenstrijdigheden juist wel grappig. Dat is mijn goed recht. Overigens, misschien moet de Kerk, ook het traditionalistische deel, zich eens vragen stellen over het feit waarom door hun gekrakeel juist zoveel zielen verloren gaan.
Oud 24 april 2015, 21:23   #271
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik wil daar niet op antwoorden om redenen die ik eerder al uiteengezet heb. Niet omwille van wat u mij toeschrijft.
Als u niet wilt antwoorden op pertinente vragen, stel dan ook zelf geen vragen. Wees consequent. Maar ja, ik was het vergeten: katholieke schijnheiligheid en consequentie, past niet samen.
Oud 24 april 2015, 21:36   #272
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind u verdediging van tegenstrijdigheden juist wel grappig. Dat is mijn goed recht. Overigens, misschien moet de Kerk, ook het traditionalistische deel, zich eens vragen stellen over het feit waarom door hun gekrakeel juist zoveel zielen verloren gaan.
Ondanks alle jammerlijke verdeeldheid mogen we gerust stellen dat de vruchten groter zijn dan wat anders verloren zou zijn gegaan als mgr. Lefebvre bijvoorbeeld zich had teruggetrokken en niets had gedaan met de smeekbede van de seminaristen die bij hem kwamen.

De oorzaak is trouwens de ellende die na het laatste concilie de Kerk heeft overspoeld.
Oud 24 april 2015, 21:41   #273
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondanks alle jammerlijke verdeeldheid mogen we gerust stellen dat de vruchten groter zijn dan wat anders verloren zou zijn gegaan als mgr. Lefebvre bijvoorbeeld zich had teruggetrokken en niets had gedaan met de smeekbede van de seminaristen die bij hem kwamen.

De oorzaak is trouwens de ellende die na het laatste concilie de Kerk heeft overspoeld.
En dat heeft ons een traditionalistische wereld opgeleverd die glansrijk protestants Nederland naar de kroon kan steken: elkaar verketterende bewegingen, elk met hun eigen enige waarheid. Als je het allemaal samentelt: we hebben nog nooit zoveel katholieke waarheden gekend. Als dat de vruchten zijn... Een huis dat verdeeld is....
Oud 24 april 2015, 21:41   #274
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In o.a. Afrika en Zuid-Amerika gaat de Kerk er anders niet op achteruit...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 21:43   #275
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
In o.a. Afrika en Zuid-Amerika gaat de Kerk er anders niet op achteruit...
In die gebieden heeft het modernisme ook veel minder huisgehouden. U moet maar eens de interviews van een kardinaal Sarah bijvoorbeeld vergelijken met wat "onze" Danneels allemaal verklaarde. Het is gewoonweg een wereld van verschil.
Oud 24 april 2015, 21:44   #276
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat heeft ons een traditionalistische wereld opgeleverd die glansrijk protestants Nederland naar de kroon kan steken: elkaar verketterende bewegingen, elk met hun eigen enige waarheid. Als je het allemaal samentelt: we hebben nog nooit zoveel katholieke waarheden gekend. Als dat de vruchten zijn... Een huis dat verdeeld is....
In tijden van crisis vinden we inderdaad die verdeeldheid. Als je kijkt in de kerkgeschiedenis komt dat bij heel ingrijpende zaken wel meer voor. Tijdens de ariaanse crisis waren er ook allerlei groeperingen. Jammerlijk natuurlijk, maar de bron van het kwaad ligt nu eenmaal ergens anders dan bij die traditionalistische wereld.
Oud 24 april 2015, 21:48   #277
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dus ja, DE norm bestaat.
Goh ja, maar we zijn ondertussen toch wel het stadium ontgroeid waar seks enkel en alleen gelinkt wordt aan voortplanting. Seks is ondertussen veel universeler geworden. Vijftig of zestig jaar geleden wist een vrouw ook nauwelijks wat een orgasme was, en een vrijpartij, of wat daar toen moest voor door gaan, duurde gemiddeld tien minuten. Dit is nu wel even anders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 24 april 2015 om 21:51.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 21:51   #278
BWarrior

Standaard

Citaat:
In die gebieden heeft het modernisme ook veel minder huisgehouden. U moet maar eens de interviews van een kardinaal Sarah bijvoorbeeld vergelijken met wat "onze" Danneels allemaal verklaarde. Het is gewoonweg een wereld van verschil.
Nochtans is het aantal kerkgangers niet toegenomen sedert Mgr. Leonard aartsbisschop is en dat is toch geen modernist.
Oud 24 april 2015, 21:53   #279
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Goh ja, maar we zijn ondertussen toch wel het stadium ontgroeid waar seks enkel en alleen gelinkt wordt aan voortplanting. Seks is ondertussen veel universeler geworden. Vijftig of zestig jaar geleden wist een vrouw ook nauwelijks wat een orgasme was, en een vrijpartij, of wat daar toen moest voor door gaan, duurde gemiddeld tien minuten. Dit is nu wel even anders.
Zelfs als dat waar zou zijn, wat verandert dat dan aan het bestaan van de norm?
Oud 24 april 2015, 21:55   #280
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Nochtans is het aantal kerkgangers niet toegenomen sedert Mgr. Leonard aartsbisschop is en dat is toch geen modernist.
Ik denk dat u verkeerd inschat welke macht een aartsbisschop heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be