Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2015, 12:06   #261
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wel veel verlof
Misschien wel maar je bent niet vrij om je verlof te nemen wanneer jij het zelf wil. Je moet ook altijd reizen in het drukke zie dure seizoen.
Gaan skiën tussen kerst en oudjaar is kut......de derde week van januari is dat het paradijs....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 18:55   #262
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Feminisering van het onderwijs.
Merk op hoe de begeleidende leerkrachten allemaal (dikke) vrouwen zijn.

Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 18:59   #263
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht

Het zouden strakke madammen moeten zijn met laklaarzen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 18:59   #264
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht

Foto uit Zwolle in Nederland. Wie in Zwolle woont hoort dik te zijn.

Een relevanter uitleg vind ik eigenlijk niet voor uw warrige post.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 19:00   #265
Bhairav

Standaard

Opge-Zwolle-n.
Oud 12 januari 2016, 20:47   #266
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als er enkel jongensscholen bestaan, kies ik daar per direct voor voor mijn zoon.

Ikzelf heb het geluk gehad om mijn lagere school te lopen op een jongensschool. Er werd regelmatig gevochten op de speelplaats, er werd stoer gedaan, er werd vanal uitgestoken, maar er heerstte een gevoel van kameraderie, en pesten was veel minder een issue. Je wist waar de grenzen waren, en als je er over ging, was het een strenge straf. Voor vechten werd bijna niet gestraft door de meesters, dat hoorde er bij. Zolang er geen blijvende schade was en je nadien de andere de hand schudde.

Pedagoochelaars zouden verklaren dat mensen die zo opgroeien bijna allemaal criminelen moeten worden later. Niets is minder waar. Wij zijn sterkere, weerbaardere mannen geworden tov de lapzwanzen die nu uit school komen.

Ik ben enorm triestig over het feit dat mijn zoon niet meer het geluk gaat kennen van een jongensschool, een mannelijk lerarenkorps en een autoritaire directeur. Want als hij zoals mij gaat zijn, gaan die dametjes afzien...
Als iemand die op zowel een jongensschool als een gemengde school gezeten heeft: is dat niet veeleer te wijten aan het feit dat in heel veel scholen/door heel veel leerkrachten het principe gebruikt wordt dat "straffen", "authoriteit" en "discipline" als niet-inclusief, discriminrend/demotiverend, niet-educatief en what not allemaal nog zijn? Niet het minst daarin getriggered door ouders die daar zelf op aansturen ook, uiteraard, maar ook gewoon door een aberrante visie op onderwijs en opvoeding vanuit de scholen waar afvlakking en verkleutering de norm is.

Op zowel de jongensschool als de gemengde school, ben ik nog geconfronteerd met leerkrachten, die authoriteit hadden en die dat ook konden handhaven. Uiteraard, er waren er die dat niet konden, maar daar liep een gehele klas in notime over. Diegenen die dat wel in zich hadden, die konden perfect streng maar rechtvaardig zijn, die hadden geen last om een hele klas in het gareel te laten lopen, zonder ze daarom te reduceren naar een collectie hersenloze robots. En die hadden bovendien de backing van de ouders.
Als ik thuiskwam met straf of een nota, dan kon ik een extra portie van thuis uit verwachten. Als een leerkracht daarentegen als en watje bij mijn ouders kwam janken om me op het matje te roepen, dan kon die leerkracht zelf ook zijn/haar bak vol verwachten van diezelfde ouders.

Als je de huidige generaties die van school afkomen ziet afzwaaien, dan zijn dat vaak weinig meer dan conformerende watjes zonder ruggegraat, die ineen krimpen als je eens boos kijkt, laat staan dat je ze confronteert met kritiek. 'k Denk dat je je kinderen niet zozeer plezier doet met gemengde scholen versus jongens/meisjes-scholen, 'k denk dat je ze veel meer plezier doet door ze naar een "elitaire" school te sturen, die weet wat discipline is.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2016, 21:09   #267
Bhairav

Standaard

Oud 13 januari 2016, 20:08   #268
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ook zonder argumenten dat ge persoonlijk moet worden?

Idem dito voor bennyke hierboven.

Mijne pa heeft hier niets mee te maken, laat familieleden buiten uw haatdragende bijdragen. Ik ben geen notoire driehoeker, maar ik maak graag uitzonderingen voor lieden die mijn familie, die ze van haar noch pluim kennen, menen te mogen becommentariëren.

Wees maar niet bang dat ik ooit gepest ben of ooit gepest heb.

Tegenwoordig is dat allemaal bon ton inclusief psychische problemen a volonté omwille van (gebrek aan) opvoeding en deftig onderwijs.

Indien ik met 'n jurkje over straat loop of gelopen heb, hoef ik me niet te schamen of gefrustreerd te zijn want ik ben nl geen strandjanet, zelfs niet van (wat moet doorgaan voor) de mannelijke kunne.

Met andere woorden, ik ben gene vent.
is dit een onderonsje ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2016, 20:12   #269
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
You lose.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2016, 20:14   #270
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Het gaat er over dat het onderwijssysteem gebaseerd is op de manier waarop meisjes optimaal les moeten krijgen, en er geen mee rekening houdt dat het bij jongens anders is.
Het feit dat onderwijs nagenoeg helemaal een vrouwenzaak is geworden doet er absoluut geen goed aan.
De overheid zou zich niet mogen inmengen in de opvoeding van kinderen en het onderwijs. Laat de leerkrachten vrije ondernemers worden die op de markt met elkaar moeten concurreren, en er zullen vanzelf meer mannen bij zijn.
Oud 13 januari 2016, 20:14   #271
Bhairav

Standaard

Citaat:
You lose.
Lekker in het Engels. Klinkt altijd wat competitiever.
Oud 13 januari 2016, 21:36   #272
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De overheid zou zich niet mogen inmengen in de opvoeding van kinderen en het onderwijs. Laat de leerkrachten vrije ondernemers worden die op de markt met elkaar moeten concurreren, en er zullen vanzelf meer mannen bij zijn.
Leerkrachten worden niet opgeleid om ondernemers te zijn. Laat staan dat een begrip zoals concurrentie binnen hun werkwereld zou bestaan.

Nogmaals. De vervrouwelijking van het onderwijs is het logisch gevolg van andere factoren. In positieve zin.
Oud 16 januari 2016, 20:56   #273
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

De vervrouwelijking van het onderwijs is plots niet meer aan de orde.
Is het dan normaal dat enkele jaren terug, via het onderwijsblad Klasse, een 'jaar van de man' werd uitgeroepen ?
We zouden toch mogen weten waarom plots sinds een tiental jaren geen man meer geïnteresseerd is in een loopbaan als leerkracht, behalve de nieuwe man misschien.

Onderwijs bevat geen perspectieven voor het onderwijzend personeel. Mits wat geluk kan een goedgekeurde leerkracht zich profileren als directeur. Ergens iemand die zich voor tweehonderd euro meer onmisbaar wilt voelen, en op ieder moment van de dag en nacht is bereid een e-mail te lezen en te beantwoorden.

Onderwijs is voor mannen niet interessant genoeg. Het is toch vreemd dat het gebrek aan mannelijke leerkrachten plots als een probleem wordt aanzien, terwijl het gebrek aan vrouwen (behalve als kleuterjuf) als doodnormaal werd beschouwd.
Oud 16 januari 2016, 21:58   #274
geertvdb

Standaard

Citaat:
Op welke markt zou dat moeten gebeuren?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 18:40   #275
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Leerkrachten worden niet opgeleid om ondernemers te zijn. Laat staan dat een begrip zoals concurrentie binnen hun werkwereld zou bestaan.
En dat is al een deel van het probleem.
Oud 29 januari 2016, 18:49   #276
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is al een deel van het probleem.
Neen. Het onderwijs is een dienstverlening.
Oud 4 februari 2016, 13:50   #277
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Dus, vervrouwelijking van het onderwijs wordt bijzaak.
Het is nochtans een onderwerp waar veel aandacht wordt aan besteed.
Het is niet goed dat de jongens in het basisonderwijs steeds worden geconfronteerd met een juf.
Oud 4 februari 2016, 14:33   #278
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus, vervrouwelijking van het onderwijs wordt bijzaak.
Het is nochtans een onderwerp waar veel aandacht wordt aan besteed.
Het is niet goed dat de jongens in het basisonderwijs steeds worden geconfronteerd met een juf.
Ik pleit daarom voor quota. Als men in raden van besturen en bij de overheid quota oplegt, moet dat ook kunnen in het onderwijs. Positieve discriminatie.

Kortom: mannen, zoekt een job in het onderwijs. Garantie op vaste benoeming !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2016, 15:48   #279
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik pleit daarom voor quota. Als men in raden van besturen en bij de overheid quota oplegt, moet dat ook kunnen in het onderwijs. Positieve discriminatie.

Kortom: mannen, zoekt een job in het onderwijs. Garantie op vaste benoeming !
Tavek. aub. Je argumentatie heeft niets met quota te maken.

Je bent toch een modern denkend mannelijk mens, neem ik aan.

Toch goed geformuleerd.
Oud 4 februari 2016, 16:07   #280
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vervrouwelijking van het onderwijs is plots niet meer aan de orde.
Is het dan normaal dat enkele jaren terug, via het onderwijsblad Klasse, een 'jaar van de man' werd uitgeroepen ?
We zouden toch mogen weten waarom plots sinds een tiental jaren geen man meer geïnteresseerd is in een loopbaan als leerkracht, behalve de nieuwe man misschien.

Onderwijs bevat geen perspectieven voor het onderwijzend personeel. Mits wat geluk kan een goedgekeurde leerkracht zich profileren als directeur. Ergens iemand die zich voor tweehonderd euro meer onmisbaar wilt voelen, en op ieder moment van de dag en nacht is bereid een e-mail te lezen en te beantwoorden.

Onderwijs is voor mannen niet interessant genoeg. Het is toch vreemd dat het gebrek aan mannelijke leerkrachten plots als een probleem wordt aanzien, terwijl het gebrek aan vrouwen (behalve als kleuterjuf) als doodnormaal werd beschouwd.
Stel je voor dat het politiekorps vervrouwelijkt.Het gebrek aan mannelijke agenten zou plots een probleem worden terwijl het enkel uit mannen bestaand korps als doodnormaal werd beschouwd.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be