Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2016, 10:29   #261
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Gij zijt dan ook snel content
Vergis je niet ......
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 10:32   #262
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor mij is een goede thuis nog altijd belangrijker dan de waarde of grootte van een huis.En ja dan verwijs ik naar het feit dat veel mensen na verloop van tijd in hun leven de dingen anders gaan benaderen.
De waarde en de grootte van een huis an sich zijn geen unieke bepalende voor het geluk van de inwoners. De verwachtingen van de inwoners mbt dat huis, kunnen dat wel zijn. Daarom ook dat ik verwees naar de puur subjectieve bepalingen daarrond.

Cq: als miss Drosamadaris al sinds ze klein was droomt van een "Beauty and the Beast"-bibliotheek, waar ze tussen haar boeken lekker knus bij een haardvuur en bij voorkeur naast een groot raam met zicht op een tuin, kan wegkruipen om te lezen en te genieten, dan bepaalt dat linea recta de "eisen" die ze heeft mbt een woning. Dat zijn eisen die ze niet ingevuld zal zien worden in een klein rijhuis. Als dat hetgene is dat een huis voor haar tot een thuis maakt, dan is dat voor haar zo, wat iemand anders binnen zijn eigen denkkader ook te zeggen heeft over wat voor hem van belang is voor een huis.

Citaat:
Maar ik weet ook dat het ene het ander niet uitsluit.Niemand heeft de waarheid in pacht.
Dat klopt, helemaal.

Citaat:
Maar dat is mijn stelling.....als je daar niet mee akkoord gaat staat het je vrij dit te weerleggen.
Als je daar natuurlijk het opdringen van allerhande wereldbeelden wil achter gaan zoeken......
Er valt daarin niets te weerleggen, net omdat het zo'n subjectief gegeven is. En net daarom passen reacties �* la "je zal het wel zien wanneer je ouder wordt" niet in zo'n debat. Dergelijke reacties passen in zo'n subjectieve discussie perfect als "opdringen van", dat klopt.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 10:33   #263
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Veel van de dingen die ik vernoem en misschien wel de belangrijkste zijn sowieso gratis.
Verder volstaat een ''gemiddeld '' inkomen. Of volstaat dat niet om te wonen een auto te hebben en te eten ? Of ken jij nog veel mensen die telefonisch niet bereikbaar zijn ?
Wat is er weer verkeerd aan een deftig antwoord?
Plak daar eens een loon aan vast!
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2016, 10:35   #264
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat hangt puur af van wat je verwachtingen/maatstaven zijn mbt eten, een woning en een auto.

Voor sommigen is een klein rijhuis voldoende, is een Suzuki Swift meer dan voldoende als wagen en is basic food genoeg.
Wel, hier mag Fred ook een loon op plakken.
We zullen dan eens zien hoe ver of hoe dichtbij hij bij de realiteit staat.
Oud 25 januari 2016, 10:40   #265
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Ja dat is uiteraard zo....Maar zo kan je blijven streven naar meer en beter....Is tevreden zijn met wat je hebt niet meer gelukzalig makend ?
Dat hangt puur van je eigen ingesteldheid af.

Ik vind het niet verkeerd om te streven naar meer en beter. Ik ondervind liever eigenhandig hoe ver ik kan geraken, dan mezelf achteraf, wanneer het te laat is, af te vragen of ik het nog beter had kunnen doen. Tevreden zijn met wat je hebt, is me te passief, te meegaand, te conformistisch.

Of om het anders te zeggen: ik mik liever hoog om iets minder hoog uit te komen, dan laag te mikken en laag te uit te komen. Het is een goed plan om tevreden te zijn met wat je op dat moment hebt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je toekomstgericht niet naar meer kan streven. Maar parallel daarmee is het absoluut een slecht plan om ongelukkig te zijn met wat je nog niet hebt of nog niet kunnen realiseren hebt.

De doorsnee Belg bezondigt zich veel te veel aan het tweede en veel te weinig aan het eerste.
Oud 25 januari 2016, 10:46   #266
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De waarde en de grootte van een huis an sich zijn geen unieke bepalende voor het geluk van de inwoners. De verwachtingen van de inwoners mbt dat huis, kunnen dat wel zijn. Daarom ook dat ik verwees naar de puur subjectieve bepalingen daarrond.

Cq: als miss Drosamadaris al sinds ze klein was droomt van een "Beauty and the Beast"-bibliotheek, waar ze tussen haar boeken lekker knus bij een haardvuur en bij voorkeur naast een groot raam met zicht op een tuin, kan wegkruipen om te lezen en te genieten, dan bepaalt dat linea recta de "eisen" die ze heeft mbt een woning. Dat zijn eisen die ze niet ingevuld zal zien worden in een klein rijhuis. Als dat hetgene is dat een huis voor haar tot een thuis maakt, dan is dat voor haar zo, wat iemand anders binnen zijn eigen denkkader ook te zeggen heeft over wat voor hem van belang is voor een huis.

Dat klopt, helemaal.

Er valt daarin niets te weerleggen, net omdat het zo'n subjectief gegeven is. En net daarom passen reacties �* la "je zal het wel zien wanneer je ouder wordt" niet in zo'n debat. Dergelijke reacties passen in zo'n subjectieve discussie perfect als "opdringen van", dat klopt.
Akkoord.
Ik wil enkel zeggen dat het leven op zich waarschijnlijk de beste leerschool is. Met de tijd gaan we de dingen die echt belangrijk zijn in het leven onderscheiden van de minder belangrijke.
De bepaling van het woord geluk is ook voor interpretatie vatbaar.Iemand die zijn ganse leven droomt van een Ferrari zal éénmaal hij die bezit hoogst waarschijnlijk daar 'tijdelijk' blij mee zijn...maar of dit hem of haar echt gelukkig(er) zal maken is nog maar de vraag.Het omgekeerde is natuurlijk ook waar.....misschien kan het nooit kunnen verwezenlijken van je verlangens ook weer oorzaak zijn van je ongelukkig voelen ( maar dat rijmt natuurlijk met hetgeen jij beweert)

Maar goed laten we het houden dat dit een andere discussie is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 januari 2016 om 10:47.
Oud 25 januari 2016, 10:50   #267
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wel, hier mag Fred ook een loon op plakken.
We zullen dan eens zien hoe ver of hoe dichtbij hij bij de realiteit staat.
Volgens mij is daar geen éénduidig antwoord op, gesteld dat je durft streven naar beter/meer. In zo'n situatie is hetgeen je als loon nodig hebt een grens die permanent opschuift.

Mijn insteek toen ik tiener was, was altijd dat ik later genoeg wou verdienen om te doen en te laten wat ik wou, zonder me zorgen wou maken over geld. Toen had ik 't idee dat 2500€ netto per maand daarvoor wel ok zou zijn.

Eens je dat haalt, verschuift die grens gewoonweg. Ik kan al jaren doen en laten wat ik wil, zonder over geld na te moeten denken, maar wat ik wil/wat mijn gezin wilt, wordt ook gewoon meer en beter. Toen we pas begonnen met werken, was een reisje naar de Griekse eilanden voor een weekje datgene we ons konden permitteren en daar waren we perfect gelukkig mee. Maar ook al gaan we nu nog steeds graag naar daar, we droomden ook van de rest van de wereld zien, en dat doen we nu. Die 2500 van mijn tienerjaren, volstaat niet tov waar we vandaag van dromen... Dat maakt ons niet minder gelukkig vandaag, maar we dromen wel van nog meer en zolang dat dromen je niet ongelukkig maakt, is dat prima.
Oud 25 januari 2016, 13:35   #268
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er weer verkeerd aan een deftig antwoord?
Plak daar eens een loon aan vast!
Geen probleem wie vraagt die krijgt.

Voor een gezin zouden twee middenstanders lonen moeten volstaan.

3500 euro netto .....met 1 tot max 2 kinderen ten laste.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 januari 2016 om 13:37.
Oud 26 januari 2016, 13:08   #269
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij is daar geen éénduidig antwoord op, gesteld dat je durft streven naar beter/meer. In zo'n situatie is hetgeen je als loon nodig hebt een grens die permanent opschuift.

Mijn insteek toen ik tiener was, was altijd dat ik later genoeg wou verdienen om te doen en te laten wat ik wou, zonder me zorgen wou maken over geld. Toen had ik 't idee dat 2500€ netto per maand daarvoor wel ok zou zijn.

Eens je dat haalt, verschuift die grens gewoonweg. Ik kan al jaren doen en laten wat ik wil, zonder over geld na te moeten denken, maar wat ik wil/wat mijn gezin wilt, wordt ook gewoon meer en beter. Toen we pas begonnen met werken, was een reisje naar de Griekse eilanden voor een weekje datgene we ons konden permitteren en daar waren we perfect gelukkig mee. Maar ook al gaan we nu nog steeds graag naar daar, we droomden ook van de rest van de wereld zien, en dat doen we nu. Die 2500 van mijn tienerjaren, volstaat niet tov waar we vandaag van dromen... Dat maakt ons niet minder gelukkig vandaag, maar we dromen wel van nog meer en zolang dat dromen je niet ongelukkig maakt, is dat prima.
D�*�*r zit het: consu meren.
We laten ons (bijna) allemaal te veel beïnvloeden door de reklame.
Hierdoor verleggen we onze grenzen en als we meer ver dienen, gaan we ook meer ver doen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 13:12   #270
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
D�*�*r zit het: consu meren.
We laten ons (bijna) allemaal te veel beïnvloeden door de reklame.
Hierdoor verleggen we onze grenzen en als we meer ver dienen, gaan we ook meer ver doen.
En dat is slecht omdat?
Oud 26 januari 2016, 13:27   #271
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat is slecht omdat?
Zeg ik dat dit slecht is ???
Oud 26 januari 2016, 13:44   #272
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Zeg ik dat dit slecht is ???
"Verdoen" en "beïnvloeding door reclame" kan je bezwaarlijk ervan verdenken om een positieve terminologie te zijn.
Oud 26 januari 2016, 20:38   #273
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Geen probleem wie vraagt die krijgt.

Voor een gezin zouden twee middenstanders lonen moeten volstaan.

3500 euro netto .....met 1 tot max 2 kinderen ten laste.
Lijkt aannemelijk.
Dus steeds beide ouders die moeten gaan werken aan een boven gemiddeld loon. 1750€ netto per persoon.
Oud 27 januari 2016, 10:00   #274
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Verdoen" en "beïnvloeding door reclame" kan je bezwaarlijk ervan verdenken om een positieve terminologie te zijn.
Dit is jouw persoonlijke interpretatie.
Met die terminologie probeer ik realistisch te zijn, noch min, noch meer.
Oud 27 januari 2016, 10:29   #275
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hangt puur van je eigen ingesteldheid af.

Ik vind het niet verkeerd om te streven naar meer en beter. Ik ondervind liever eigenhandig hoe ver ik kan geraken, dan mezelf achteraf, wanneer het te laat is, af te vragen of ik het nog beter had kunnen doen. Tevreden zijn met wat je hebt, is me te passief, te meegaand, te conformistisch.

Of om het anders te zeggen: ik mik liever hoog om iets minder hoog uit te komen, dan laag te mikken en laag te uit te komen. Het is een goed plan om tevreden te zijn met wat je op dat moment hebt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je toekomstgericht niet naar meer kan streven. Maar parallel daarmee is het absoluut een slecht plan om ongelukkig te zijn met wat je nog niet hebt of nog niet kunnen realiseren hebt.

De doorsnee Belg bezondigt zich veel te veel aan het tweede en veel te weinig aan het eerste.
Het kan echter geen kwaad om realistisch hoog te mikken: als je weet dat organiseren niet je ding is, ga je geen CEO worden, bij wijze van spreken.

Maar ik ga akkoord met je als je stelt dat je steeds jezelf moet uitdagen en proberen het beste te bereiken. Als je dat niet doet, doe je jezelf tekort. Dat is mijn mening van de zaak overigens.

En dan begint het geklaag, door mensen die uit luiheid of vooroordelen nooit gekeken hebben hoe ver ze kunnen gaan mits werk en inzet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 11:22   #276
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het kan echter geen kwaad om realistisch hoog te mikken: als je weet dat organiseren niet je ding is, ga je geen CEO worden, bij wijze van spreken.
Uiteraard; die sense of reality heb je er wel bij nodig. Je moet niet dromen van succes in een bepaalde field of competence, als je van jezelf weet dat die field je totaal niet ligt of ongelukkig maakt. Maar als je die nuance erbij houdt, dan vind ik niet dat je moet gaan voor datgene waarvan je weet dat je het kan halen. Je groeit door je grenzen te verleggen; door te gaan voor datgene waarvan je twijfelt of je het kan halen.

Als ik targets voor mezelf en mijn teams zet, dan is de stelregel dat je aan het begin van het jaar grosso modo voor 60% moet weten hoe je die targets gaat halen; de rest moet je on the fly uitvogelen. Als je aan het begin van het jaar al voor 100% weet hoe je targets te halen, dan zijn die targets niet stretch genoeg en dan krijg je weinig meer dan bezigheidstherapie.

Citaat:
Maar ik ga akkoord met je als je stelt dat je steeds jezelf moet uitdagen en proberen het beste te bereiken. Als je dat niet doet, doe je jezelf tekort. Dat is mijn mening van de zaak overigens.
Klopt helemaal.

Citaat:
En dan begint het geklaag, door mensen die uit luiheid of vooroordelen nooit gekeken hebben hoe ver ze kunnen gaan mits werk en inzet.
Very much ²
Oud 27 januari 2016, 21:42   #277
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met werk en inzet alleen kom je er niet meer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 27 januari 2016 om 21:43.
Oud 27 januari 2016, 22:15   #278
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je met zo een gebrek aan motivatie en doel vertrekt dan begin je er beter niet aan. Een veilige job een veilig loontje dat elk jaar een beetje verhoogt en op je twintigste je pensioen al voorbereiden. Een veilig saai leventje zonder targets. In feite ben je al dood maar niemand heeft je het al gezegd want je bent omringd met hetzelfde soort mensen. Saaie mensen die nooit geen risico's nemen. Huisje, tuintje, wijfje en hondje.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 23:34   #279
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toogpraat.
Oud 28 januari 2016, 17:21   #280
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Toogpraat.
Realiteit. Maak de rekening eens.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 januari 2016 om 17:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be