![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Persoonlijke stortingen uitgevoerd vóór 01/01/1993 - Persoonlijke stortingen uitgevoerd vanaf 01/01/1993 - Stortingen winstdeling op het contract kunnen meetellen... Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2016 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een laptop is geen soort moderne diaprojector, pajoske. Ooit al van een USB-stick gehoord trouwens? Serieus nu, hoe oud ben jij eigenlijk? Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2016 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
|
![]() Ooit al gehoord van programma's die niet op een usb-stick werken? Progs waarvoor voor iedere PC een apart peperdure licentie nodig is? Ze zien u al afkomen in Japan met uw programma'ke op een usb-stick waar halve fabrieken op draaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij had het over presentaties. Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2016 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() Het kan zijn dat de man nog de glorieuze tijd van 10 % rente op kasbons en dergelijke heeft meegemaakt. Winstdelingen kunnen dan vrij massief zijn en dat zou zijn hoge groepsverzekering kunnen verklaren. En zijn persoonlijke stortingen kan ik niet inschatten, uiteraard. Dus je kan wel eens gelijk hebben en mijn oprechte excuses hiervoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
|
![]() Citaat:
Zou dat ook niet één van de redenen zijn dat zeer bekwame jonge leerkrachten er na jaren interimmen de brui aan geven, en het onderwijs verlaten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waar slaat dat bericht eigenlijk op? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Minister-President
|
![]() Ik weet genoeg om te zien dat je direct allerlei redenen zit aan te halen waarom iemand in de privé wél een laptop van't werk moet krijgen, waarmee je de meest extreme gevallen aanhaalt die lang niet op iedereen van toepassing zijn die er eentje krijgt in de privé, en dat je tegelijkertijd als het gaat over het onderwijs naar de meest onnozele redenen eerst zoekt om toch maar niet te moeten toegeven dat die een computer net zo hard nodig hebben als zij die er in de privé eentje krijgen. En dat je op de een of andere bizarre manier wanneer je met de neus op de feiten gedrukt wordt je toch nog jezelf doodleuk tot winnaar uitroept.
Je kronkelt dat het een beetje zielig wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
En als ge de onderwijsopdracht van TAVEK aan de unief ook tot "onderwijs" rekent, dan ken ik er in het onderwijs ook die een laptop 'van het werk' hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga het anders stellen: Leg mij eens gedetailleerd uit waarom een werknemer van een privébedrijf meer recht heeft op een computer van het werk dan een leerkracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb net aangetoond dat diegenen die een laptop hebben in de privé dat uit noodzaak hebben. Dat die pc's geen extra voordeel zijn. En als er te weinig pc's zijn om op uw werkplek uw werk te doen dan ligt de verantwoordelijkheid daarvoor niet bij de privé. Het probleem met onderwijsmensen ligt er dikwijls in dat ze gaan klagen niet dezelfde voordelen te krijgen dan mensen uit de privé met een totaal andere functie, opleiding of verantwoordelijkheid. Laatst gewijzigd door pajoske : 7 juli 2016 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() Als de school PC's ter beschikking stelt aan de leerkrachten om buiten de lesuren hun werk te doen, moet ze in feite geen laptops voorzien.
Dat is niet plezant of handig is, begrijp ik, want een leerkracht werkt graag ook thuis nog. Maar bij mijn vrouw op het werk zijn er enkel vaste pc's, als ze thuis wilt werken moet ze de prive computer gebruiken om in te loggen. Als je op lokatie, ik zeg maar wat, bij een klant een presentatie moet geven, kan je niet rond een laptop. Ik begrijp pajoske op die manier wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik vraag is dat mijn werk en de voorwaarden waarmee ik in het het onderwijs gestapt ben, gerespecteerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Griekenland heeft men eenzijdig van de ambtenaren hun loon verlaagd. Dat kan nu eenmaal. Als je dat wilt doen met een contractueel moet je hem ontslaan of zijn toestemming krijgen, het is contractbreuk. Stel u voor dat de overheidsinkomsten massaal tegen zouden vallen, dat er een crisissituatie ontstaat, en men een ambtenarenkorps bestaande uit contractuelen had ? Die zou men dan allemaal moeten ontslaan en een opzeg laten presteren. Bij statutairen kan men de lonen verlagen, eenzijdig. Dus er zit ook een vervelende kant aan een statuut. |
|
![]() |
![]() |