Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2017, 14:06   #261
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Aangepast ben ik als de beste, wat ik niet van mijn franstalige vrienden in Bruxelles en in de rand kan zeggen...
Maar daar blijkt het jou niet te storen... Dus doe je er beter aan om een toontje lager te zingen ipv hier je bekrompen vooringenomenheid zo uit te stallen...
Je spreekt Frans als een Spaanse koe.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2017, 14:08   #262
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Uiteraard, de Grote Prijs wordt immers ieder jaar gereden.
Ieder jaar spreekt de wereldpers dus over "La plus belle..." euh sorry, "le plus beau circuit du monde".

Dat heet trouwens "publiciteit". Je weet wel, dat ding om toeristen aan te trekken. Van jou mag dat blijkbaar niet.
U bedoelt dat de hele francofone grootspraak niets anders is dan holle publiciteit om de toeristen aan te trekken...???
Ik vraag mij dan wel heel ernstig af wat diezelfde grootspraak in de francofone opvoeding, in de Belgische politiek, in de Belgische maatschappelijke samenleving komt doen...???

Niet voor niets dan dat la Belgique een failed state is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2017, 14:10   #263
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De kern van de zaak is dat jij respect eist voor de streektaal, terwijl je dat overduidelijk zelf niet doet.
Stop dus uw hysterische cinema en volg taallessen.
Deze raadgeving aan jouw franstalige vrienden zou ik inderdaad ten zeerste apprecieren...
Maar daar horen we jou nooit of het moet zijn om de aanklachten tegen de grote francofonie op dat gebied af te zwakken, belachelijk te maken of als niets ter zake doende van de tafel te vegen...
Een beetje ziek in de kop???
Oud 4 juli 2017, 14:15   #264
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze raadgeving aan jouw franstalige vrienden zou ik inderdaad ten zeerste apprecieren...
Maar daar horen we jou nooit of het moet zijn om de aanklachten tegen de grote francofonie op dat gebied af te zwakken, belachelijk te maken of als niets ter zake doende van de tafel te vegen...
Een beetje ziek in de kop???
Ik raad aan iedereen taallessen aan die de streektaal onmachtig is.
Aan diegene die dat aan andere aanraden maar het zelf niet kunnen, raad ik bovendien een cursus bescheidenheid aan.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 juli 2017 om 14:23.
Oud 4 juli 2017, 14:36   #265
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Certes, mais encore eût-il fallu qu'il y ait une forme quelconque de contenu �* vos écrits. Je vous vouvoie bien évidemment afin d'éviter de vous froisser, vous semblez en effet tellement agressive dans vos propos que je n'ose parier sur la moindre ouverture �* ce sujet, même si nous nous connaissons depuis quelques temps déj�*.

L'erreur grammaticale -et linguistique- commise par vos soins entre dès lors dans une réflexion plus large, où se mêlent absence totale de contenu dans les messages, répétitions �* l'infini de quelques phrases abordées tel un mantra, impossibilité récurrente de répondre de manière simple mais claire �* la moindre question, négation même de la notion de "discussion", manque total de nuances et connaissances inexistantes, le tout mâtiné d'un sentiment de supériorité fort malvenu frôlant l'arrogance. Ce schéma démontre �* suffisance que dans les faits, vous n'apportez aucune contribution valable, qu'elle soit positive ou négative d'ailleurs, aux débats qui ont lieu sur ce forum. Certes, le règlement ne l'interdit pas, mais ne vous étonnez pas des réactions �* votre égard. L'erreur que vous avez commise n'est dès lors qu'une illustration de mon propos.

In t'Vloms: wa komde ga hee aagenlak doeng behalve mè ons klûûte speile?
Et pour les Wallons la même chose.
C'est vrai que le règlement n'interdit pas de rester �* la surface des problèmes et de prendre des faits superficiels et/ou quelconques, des connaissances des faits superficiels et/ou quelconques pour de contribution valable...
Moi, je préfère de chercher au plus profond de l'être humain et de chercher pourquoi il agit comme il agit....

En ik kan mij heel goed voorstellen dat dat voor vele mensen veel te ver gaat en dat ze dat aanvoelen alsof er met hun kloten gespeeld wordt... en dan vooral als men hun goden, idolen durft aan te vallen, want dan staan ze inderdaad meestal in hun onderbroek...
Oud 4 juli 2017, 14:37   #266
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Certes, mais encore eût-il fallu qu'il y ait une forme quelconque de contenu �* vos écrits. Je vous vouvoie bien évidemment afin d'éviter de vous froisser, vous semblez en effet tellement agressive dans vos propos que je n'ose parier sur la moindre ouverture �* ce sujet, même si nous nous connaissons depuis quelques temps déj�*.

L'erreur grammaticale -et linguistique- commise par vos soins entre dès lors dans une réflexion plus large, où se mêlent absence totale de contenu dans les messages, répétitions �* l'infini de quelques phrases abordées tel un mantra, impossibilité récurrente de répondre de manière simple mais claire �* la moindre question, négation même de la notion de "discussion", manque total de nuances et connaissances inexistantes, le tout mâtiné d'un sentiment de supériorité fort malvenu frôlant l'arrogance. Ce schéma démontre �* suffisance que dans les faits, vous n'apportez aucune contribution valable, qu'elle soit positive ou négative d'ailleurs, aux débats qui ont lieu sur ce forum. Certes, le règlement ne l'interdit pas, mais ne vous étonnez pas des réactions �* votre égard. L'erreur que vous avez commise n'est dès lors qu'une illustration de mon propos.

In t'Vloms: wa komde ga hee aagenlak doeng behalve mè ons klûûte speile?
Et pour les Wallons la même chose.
C'est vrai que le règlement n'interdit pas de rester �* la surface des problèmes et de prendre des faits superficiels et/ou quelconques, des connaissances des faits superficiels et/ou quelconques pour de contribution valable...
Moi, je préfère de chercher au plus profond de l'être humain et de chercher pourquoi il agit comme il agit....

En ik kan mij heel goed voorstellen dat dat voor vele mensen veel te ver gaat en dat ze dat aanvoelen alsof er met hun kloten gespeeld wordt... en dan vooral als men hun goden, idolen durft aan te vallen, want dan staan ze inderdaad meestal in hun onderbroek...
Oud 4 juli 2017, 14:45   #267
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Fransen gebruiken graag bijnamen. Als jij dat beschouwt als een vorm van "zelfverheerlijking" en "indoctrinatie", dan is er écht iets mis met jou.

Trouwens, leef jij (zogezegd) niet in de "Kleinste stad ter wereld"?
Ken je het verschil tussen te praten over 'die heer' of 'die man'???
Hewel, dat is het verschil tussen de praat van de franstaligen over zichzelf en hoe ze over de anderen spreken...

Zogezegd een klein verschil, maar wel een verschil dat door de eeuwen heen tot verregaande gevolgen heeft geleid...
Oud 4 juli 2017, 14:46   #268
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je spreekt Frans als een Spaanse koe.
Als je nu echt denkt dat een spaanse koe is opgezet met jouw gewouwel...
Oud 4 juli 2017, 14:47   #269
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik praat over concrete zaken.
Over consequent zijn.
Over mensen die inconsequent zijn... zoals jij bijvoorbeeld.

Met uw luchtkastelen kunt ge alle kanten uit.
Daarop ingaan is dan ook tijdverlies.
Jij praat alleen om te brollen; kom hier niet beweren dat jij iets positiefs bijbrengt aan het forum
Oud 4 juli 2017, 14:49   #270
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Lost in google translation ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2017, 14:55   #271
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Lost in google translation ...
Het spijt mij voor u...
Oud 4 juli 2017, 15:52   #272
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bedoelt dat de hele francofone grootspraak niets anders is dan holle publiciteit om de toeristen aan te trekken...???
Ik vraag mij dan wel heel ernstig af wat diezelfde grootspraak in de francofone opvoeding, in de Belgische politiek, in de Belgische maatschappelijke samenleving komt doen...???

Niet voor niets dan dat la Belgique een failed state is...
Ja Marie, ook in Wallonie is er toerisme, en wordt daar promotie voor gemaakt.
Oud 4 juli 2017, 15:54   #273
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

C'est vrai que le règlement n'interdit pas de rester �* la surface des problèmes et de prendre des faits superficiels et/ou quelconques, des connaissances des faits superficiels et/ou quelconques Je hebt dubbel copy gedaan pour des contributions valables...

Nog een beetje inspanningen, en beter leren C/P.
Oud 4 juli 2017, 15:59   #274
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ken je het verschil tussen te praten over 'die heer' of 'die man'???
Hewel, dat is het verschil tussen de praat van de franstaligen over zichzelf en hoe ze over de anderen spreken...

Zogezegd een klein verschil, maar wel een verschil dat door de eeuwen heen tot verregaande gevolgen heeft geleid...
Oula, het wordt bijna filofofisch. Bullshit zoals steeds, maar bijna-filosofische bullshit.
Oud 4 juli 2017, 15:59   #275
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het spijt mij voor u...
Het zit vol fouten, zoals ik heb aangeduid.

Je bent aan het afglijden, Marie, opgepast!
Oud 4 juli 2017, 16:02   #276
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beste forumgenoten.....het is misschien plezant maar deze draad ging over geweld tegen de politie.....blijkbaar zijn we wat afgeweken van het oorspronkelijke citaat.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2017, 16:04   #277
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zit vol fouten, zoals ik heb aangeduid.

Je bent aan het afglijden, Marie, opgepast!
Fouten, ja, kan iedereen gebeuren denk ik.

Citaat:
Ik wordt nooit kwaad op jou, hoor.

Choeke.
Oud 4 juli 2017, 16:11   #278
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je nu echt denkt dat een spaanse koe is opgezet met jouw gewouwel...
Ik kan begrijpen dat je daar niet mee opgezet bent, wanneer iemand u op uw eigen onkunde wijst.
Oud 4 juli 2017, 16:18   #279
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent net als de Franstaligen in de rand: slecht aangepast.
Maakt uw man nooit opmerkingen over uw kemels?
ow my god...

Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2017, 16:32   #280
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja Marie, ook in Wallonie is er toerisme, en wordt daar promotie voor gemaakt.
Wow, le démocrate Maingain dat zeggen ze om hun toerisme te stimuleren...

Ga dat de spaanse koeien van Jack wijsmaken, die zullen uw gebrol misschien geloven...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be