![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dat wel geen blijvende situatie is. Voorlopig profiteer ik er dus van, maar ik denk niet dat dat zal blijven duren. Trouwens, nog niet zo heel lang geleden kwam de staat uw kinderen opeisen om naar den oorlog te gaan he. Dus zo vreemd is dat allemaal niet. Wat ik beschrijf is alles behalve wereldvreemd, en als je de geschiedenis bekijkt, is dat maar enkele tientallen jaren in het westen een beetje "wereldvreemd". Maar het komt overeen met eeuwen, duizenden jaren, en miljoenen tot miljarden jaren "verleden". Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2019 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie niet in wat er zo heilig is aan DNA. Stel nu dat ik menselijke DNA sequenties heb in mijn computer, en ik laat die sequenties in simulatie "paren" om daar nieuwe DNA sequenties van mogelijke mensen uit te halen (enkel maar in mijn computer he). Zijn die nieuwe gesimuleerde DNA sequenties van unieke mogelijke mensen nu ook iets "heiligs" ? Volgende stap: stel dat ik zo een file in een machine stop, die mij zo een DNA molecuul gaat fabriceren, en nadien met DNA multiplicatie technieken tot een reageerbuisje vol DNA laat uitgroeien. Is dat reageerbuisje met "uniek mensenDNA" nu op een of andere manier "heilig" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Relevantie: nul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals de interacties tussen individuele watermoleculen aanleiding geven tot het verschijnsel "kokend water". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, menselijke DNA sequenties in mijn computer hebben is niet moeilijk he !
Dus die 'stel' is heel realistisch. Ik wil maar zeggen: ik kan synthetisch hetzelfde doen als wat er zo magisch "een uniek mensenwezen" laat ontstaan volgens U: een menselijke DNA sequentie ineen flansen bij bevruchting. Als er iets fundamenteel heilig is aan zo een DNA sequentie, dan stelt de vraag zich toch ook voor wanneer ik datzelfde in mijn computer doe ? Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2019 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, zelfs mocht ik starten met het idee dat het leven een fundamentele waarde heeft, dan kom ik uit op een zware contradictie: namelijk dat het leven, om vooruitgang te boeken, zijn botten zwaar moet vegen aan dat zogezegde fundamentele concept. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2019 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij zegt is dat er iets unieks en "heiligs" is aan een specifieke mensenDNA sequentie, zoals die in een bevruchte eicel ontstaat. Vanaf dan hebben we dus zogezegd een "menselijk wezen". Maar het ENIGE dat "uniek" is aan die DNA sequentie, is, eh, de specifieke DNA sequentie die voortgekomen is door een willekeurig herschikken van twee bestaande sequenties (die van de vader en de moeder) he. Maw, het "unieke' en dus "heilige" en dus "menselijke" volgens U, is gewoon EEN DNA SEQUENTIE. Welnu, zo kan ik er ook maken in mijn computer. Zelfs niet hypothetisch. Men beschikt over vele totale menselijke DNA sequenties. Men kan die dus arbitrair gaan mengen, zoals bij een bevruchting gebeurt, en perfect valide mogelijke unieke menselijke DNA sequenties in een computer maken. Mijn vraag aan U is: in welke mate zijn die perfect valide menselijke DNA sequenties nu "minder heilig" dan die in die bevruchte eicel ? Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2019 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, uw eigen woorden waren juist dat er geen enkele grond kan worden ingeroepen. Bijgevolg kunt u zelf geen grond aanwijzen voor uw eigen redenering. Alles is begoocheling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er kan geen grond worden ingeroepen voor uw bewering dat het leven een fundamentele waarde zou hebben. Wel, ik ga er inderdaad van uit dat het leven geen fundamentele waarde heeft. Maar het is niet omdat het leven geen fundamentele waarde zou hebben, dat redeneringen niet geldig zouden zijn he. De fundamentele waarde van het leven (die niet-bestaande is volgens mij) heeft niks te maken met de fundamentele geldigheid van logisch redeneren, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het punt is dat prins Laurent op geen enkele manier een Alien is, maar dat wat ik voorstel, perfect te doen is, en ik U zelfs heb aangegeven hoe.
"stel dat ik 2 liter water laat koken" en jij zegt: "irrelevant, je begint met stel". |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |