![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Jan van den Berghe;9224237]
Citaat:
U weet dit heel goed maar ondervraagt toch zo graag! Geeft u eens een voorbeeld van religieus georienteerde wetgeving die vrije keuze laat aan wie niet gelooft? Of antwoord je weer niet uit" trouwe" gewoonte? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk bestaat de duivel niet, kunt u verwijzen naar wetenschap, wet die dat bestaan bevestigd en mee neemt in een vorm van besluitvorming? Wie hier ooit stelde dat zijn denken superieur was omdat het zich baseert op moreel hogere principes was u Jan, dus stop met zeveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Jan van den Berghe;9224237]
Citaat:
Art. 19 De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd. •Art. 20 Niemand kan worden gedwongen op enigerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst of de rustdagen ervan te onderhouden. •Art. 21 De Staat heeft niet het recht zich te bemoeien met de benoeming of de installatie der bedienaren van enige eredienst of hun te verbieden briefwisseling te houden met hun overheid en de akten van deze overheid openbaar te maken, onverminderd, in laatstgenoemd geval, de gewone aansprakelijkheid inzake drukpers en openbaarmaking. Het burgerlijk huwelijk moet altijd aan de huwelijksinzegening voorafgaan, behoudens de uitzonderingen door de wet te stellen, indien daartoe redenen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plezant hoor!
Even plezant terug: die lopen rond met pistolen en geen revolvers.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel is het - zoals ik al eerder aanstipte - niet ongebruikelijk dat de procureur-generaal de raadkamer niet volgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt het overduidelijk over uzelf. U bent immers heel fanatiek atheïstisch en wil zelfs niet dat gelovigen zich op het politiek forum engageren. U wil ze daar vanuit uw fanatisme op alle manieren weren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() [quote=alice;9224650]
Citaat:
als ge weinig feitenkennis hebt, zult ge altijd verliezen in een discussie met JvdB. Of met ongeveer elke andere forummer, zelfs guinevere. misschien harriechristus, probeer die eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ervaring en intelligentie. Als iemand met een revolver rond loopt, dan maak ik me zorgen. Want ervaring en intelligentie vertellen me dat die wel eens zou kunnen schieten. Jij vraagt je dan af of ik met mijn zorgen niet beter zou wachten tot hij geschoten heeft. En of hij gaat schieten uit een streven, of uit een opdringen. Jij hebt makkelijk praten. Jij gaat naar de hemel, ik naar de hel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er worden wel "systemen" (of vind hiervoor een beter woord) vergeleken, en het ene boven het andere gesteld. Wetenschap komt (ver) boven geloven. Een voorbeeldje: er zijn van die rare tiesten in Vlaanderen die niet willen weten van bloedtransfusie. Wegens een element dat zij geloven. Terwijl de wetenschap al zeer grondig pro en contra van bloedtransfusie onderzocht heeft. Moeders van kinderen die nog leven dank zij een bloedtransfusie zijn daar heel gelukkig van. En zo zit elke religie vol van vette dikke onnozelheden. En elk militant lid van een religie heeft het in zich: de missionaris-reflex. Stop met die mensen in te tomen, en ze gaan je folteren als je ze niet volgt in hun geloof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, de meeste gelovigen kunnen dit zonder problemen, enkel fanatici niet. Het gaat dus niet over het rechtsorgaan wat een standpunt zou moeten kiezen( uiteraard niet) maar over het functioneren van juryleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=geertvdb;9225021]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Wapper;9224232]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet u hoeveel gelovigen hier op het forum zijn? Nee en ik ook niet, omdat dit er niet toe doet, meestal in discussies geen dominante rol speelt...uw oordeel slaat dus nergens op maar is alweer een aanname uit onmacht en frustratie?
|
![]() |
![]() |