Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2020, 07:09   #261
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat was nochtans mijn openingspost in de draad "ik zit in het gevang". Die "flattening the curve" kan niet werken, voor de 50-ste keer.

Als je een paar procent van uw bevolking *successief* in IC moet kunnen leggen, en die liggen daar enkele weken in, dan ben je zoet voor jaren met uw flattening the curve, om iedereen in uw beschikbare IC capaciteit te krijgen.

Reken maar uit.
Nu eigenlijk is dat slechts voor een deel waar.
Men weet zeer weinig over dit virus en men kan dus niets met zekerheid zeggen over de impact van beslissingen.
Maar als men vergelijkingen tussen de getroffen gebieden gaat maken, is er 1 zaak die wel duidelijk is. En dat is de cyclus van de crisis in elk gebied.
Die is bijna overal in de dichtbevolkte gebieden gelijklopend.

De slachtoffers zijn vooral medisch zwakkere personen, dit door ouderdom, ziekte of obesitas.

Citaat:
De Waalse minister van Volksgezondheid Christie Morreale (PS) vindt België “een gecompliceerd land” om een pandemie onder controle te krijgen. “Allerlei zaken, zoals de tests, hangen af van andere niveaus. Er moet dus gecoördineerd worden. De uren die nodig zijn om procedures in te voeren, hebben tot overlijdens geleid. Daarvan ben ik me bewust.”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kken~ae3b6f7b/

Volgens sommmige politici is dus ons politiek systeem verantwoordelijk voor een deel van de coronadoden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 10:53   #262
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Tegenwoordig moet je ogen oren en neus toestoppen om van het voortdurend gedram en het kleuterschooltijd spelerig dictaat over corona af te zijn.
Het zit op alle tv kanalen, op plakkaten langs alle banen en alle winkelvensters. Die hele propaganda campagne heeft waarschijnlijk al honderden miljoen taksgeld verkwanseld.
En zoals indertijd verwacht: het asociaal tuig van de overheid is, met dit aangegrepen corona excuus, volop bezig hun budgetten personeelsaantallen en luxe uit te breiden.
Daarnet Dewever, kopstuk commie partij met vaantje "NVA", de hele commie kliek werd de voorbije verkiezingen, intussen > een jaar terug, voor de zoveelste keer geconfronteerd met deserterende burgers, voor wat het voorstelt - ze reiken maar carte blanches / jokers uit, heel die "democratie" is een joker in 't Engels.
Voor de sukkels die een paar decennia lang trapten in de NVA val, de zoveelste nep blijkende oppositie in die politieke draad die begon met VolksUnie: ZIE JE WEL!
15 jaar terug zei ik dat al. De NVA is even Commie als SPA, en voerde/voert dezelfde koers gewoon onder een ander vaantje.

DeWevers corona referentie: "de voorbije maanden kwam een storm over ons". Niet het virus kwam over 99,? % van de bevolking, maar de politici waaronder DeWever.
Die corona referentie zijnde het zoveelste excuus om het zoveelste kiezersverraad van de NVA ergens een uitleg te geven tegenover die kiezers, die ik daarnet refereerde als "sukkels".
Zoals aangekondigd, en zoals gebleken: dit griepseizoen, met een nieuw type virus, werd met de 4 verraders-armen+benen als excuus aangegrepen om de totalitaire agenda van de wereldwijde overheden, de centrale planning stijl SovjetUnie, de vrijheidsinperking van burgers, opnieuw wat verder in die lelijke richting te forceren.
Net als twintig jaar geleden na het middels invliegende passagiersvliegtuigen neerhalen van New York World Trade Center torens.

De samenleving begint er steeds meer uit te zien als Oost Berlijn in de Koude Oorlog met zijn betonnen muren, prikkeldraad en gewapende Commie aanhang.
Je ziet dat overal. Heel het wegennet is, met dat ander excuus veiligheid, een mijnenveld van palen betonblokken drempels en ACHTUNG plakkaten geworden. Zo extreem/driest dat ze beton en asfalt uitschieten en een antitank stijl gracht graven.

De nog helpende burgers in de samenleving, de socialen die bereid zijn ruilen en prijzen overeen te komen ipv te dicteren, zijn de grote gedupeerden.
Eigenlijk zouden die uit hun figuurlijk kot moeten komen, en los van eender welke staatsaanhang organisatie zoals vakbonden, gezamenlijk verzet plegen. Het eerste daartoe is de propaganda als dusdanig identificeren, opdat ogen open zouden gaan, besef zou optreden, verontwaardiging zou gevoeld worden.

Dat eerste is waarmee ik begon toen de Commies me via hun mondmaskers dwongen te figureren in hun propaganda soapserie. Ik besloot tot een solden voor de luitjes, een 1 + 1 vod gratis, het gratis vod met wat kritiek op hun "Zijn".
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 21 juli 2020 om 10:55.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 11:14   #263
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel dieren kleiner dan ongeveer een halve meter. De enige uitzonderingen zijnde: krokodillen, schildpadden en haaien. Trouwens, DIE kleine dino's hebben het ook overleeft. Wij noemen dat nu "vogels".
Dat laatste is wat van overheid over zal zijn als de propagandawolk wordt weggeblazen. Het concept "overheid" is een evolutionair dode tak.
Oud 21 juli 2020, 12:24   #264
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Tegenwoordig moet je ogen oren en neus toestoppen om van het voortdurend gedram en het kleuterschooltijd spelerig dictaat over corona af te zijn.
Het zit op alle tv kanalen, op plakkaten langs alle banen en alle winkelvensters. Die hele propaganda campagne heeft waarschijnlijk al honderden miljoen taksgeld verkwanseld.
En zoals indertijd verwacht: het asociaal tuig van de overheid is, met dit aangegrepen corona excuus, volop bezig hun budgetten personeelsaantallen en luxe uit te breiden.
Daarnet Dewever, kopstuk commie partij met vaantje "NVA", de hele commie kliek werd de voorbije verkiezingen, intussen > een jaar terug, voor de zoveelste keer geconfronteerd met deserterende burgers, voor wat het voorstelt - ze reiken maar carte blanches / jokers uit, heel die "democratie" is een joker in 't Engels.
Voor de sukkels die een paar decennia lang trapten in de NVA val, de zoveelste nep blijkende oppositie in die politieke draad die begon met VolksUnie: ZIE JE WEL!
15 jaar terug zei ik dat al. De NVA is even Commie als SPA, en voerde/voert dezelfde koers gewoon onder een ander vaantje.

DeWevers corona referentie: "de voorbije maanden kwam een storm over ons". Niet het virus kwam over 99,? % van de bevolking, maar de politici waaronder DeWever.
Die corona referentie zijnde het zoveelste excuus om het zoveelste kiezersverraad van de NVA ergens een uitleg te geven tegenover die kiezers, die ik daarnet refereerde als "sukkels".
Zoals aangekondigd, en zoals gebleken: dit griepseizoen, met een nieuw type virus, werd met de 4 verraders-armen+benen als excuus aangegrepen om de totalitaire agenda van de wereldwijde overheden, de centrale planning stijl SovjetUnie, de vrijheidsinperking van burgers, opnieuw wat verder in die lelijke richting te forceren.
Net als twintig jaar geleden na het middels invliegende passagiersvliegtuigen neerhalen van New York World Trade Center torens.

De samenleving begint er steeds meer uit te zien als Oost Berlijn in de Koude Oorlog met zijn betonnen muren, prikkeldraad en gewapende Commie aanhang.
Je ziet dat overal. Heel het wegennet is, met dat ander excuus veiligheid, een mijnenveld van palen betonblokken drempels en ACHTUNG plakkaten geworden. Zo extreem/driest dat ze beton en asfalt uitschieten en een antitank stijl gracht graven.

De nog helpende burgers in de samenleving, de socialen die bereid zijn ruilen en prijzen overeen te komen ipv te dicteren, zijn de grote gedupeerden.
Eigenlijk zouden die uit hun figuurlijk kot moeten komen, en los van eender welke staatsaanhang organisatie zoals vakbonden, gezamenlijk verzet plegen. Het eerste daartoe is de propaganda als dusdanig identificeren, opdat ogen open zouden gaan, besef zou optreden, verontwaardiging zou gevoeld worden.

Dat eerste is waarmee ik begon toen de Commies me via hun mondmaskers dwongen te figureren in hun propaganda soapserie. Ik besloot tot een solden voor de luitjes, een 1 + 1 vod gratis, het gratis vod met wat kritiek op hun "Zijn".
Tegenwoordig moet je ogen oren en neus toestoppen om van het voortdurend gedram ...
idem dito maar nog straffer voor langdradige en/of veelvuldige posts.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 20:39   #265
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tegenwoordig moet je ogen oren en neus toestoppen om van het voortdurend gedram ...
idem dito maar nog straffer voor langdradige en/of veelvuldige posts.
Je mag van mij jezelf censureren hoor.
Ik ben geen Commie, tegen dwang en voor vrijheid.
Hier enkele snapshots uit filmkes van de 6% btw horeca in Gent centrum deze namiddag:

OH WACHT! SLUIT UW OOGSKES EERST!
Oud 21 juli 2020, 21:55   #266
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Er zijn politici die bij foto's als boven zouden zeggen:
ALLES KAAT KOET!
Oud 21 juli 2020, 22:16   #267
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Je mag van mij jezelf censureren hoor.
Ik ben geen Commie, tegen dwang en voor vrijheid.
Hier enkele snapshots uit filmkes van de 6% btw horeca in Gent centrum deze namiddag:

OH WACHT! SLUIT UW OOGSKES EERST!

De eeuwige jeugd .... Maar ze beseffen niet dat ze het voor zichzelf aan het verkl... zijn.
Ik heb geen angst van die virus en als hij mij inhaalt dan is hij gewoon de rapste.
Ouderen "hadden" hun leven en voor velen was het mooi.
Als ik het virus krijg moeten ze mij zelfs niet opnemen, een spuitje en klaar.
Ik wil toch niet naast "jammerende" helden gaan liggen die vonden dat "zij" het beter wisten en nadien pakken geld aan de gemeenschap kosten ........
Oud 21 juli 2020, 22:28   #268
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Wat is er op die foto's verkeerd? Mensen die samenwonen of elkaar hebben gekozen voor de bubbel van 15 mogen dicht bijeen zitten.

Dat zijn van die "undercover" foto's die helemaal niks bijzonders bevatten.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 07:56   #269
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De eeuwige jeugd .... Maar ze beseffen niet dat ze het voor zichzelf aan het verkl... zijn.
Ik heb geen angst van die virus en als hij mij inhaalt dan is hij gewoon de rapste.
Ik wil toch niet naast "jammerende" helden gaan liggen die vonden dat "zij" het beter wisten en nadien pakken geld aan de gemeenschap kosten ........
Het betreft hier wel drukte op terrassen buiten. De kans op besmetting is er bijzonder klein of onbestaande. In besloten ruimten zonder adequate afzuiging en ventilatie daarentegen is de kans op besmetting heel groot. Hoog tijd dat men een onderscheid maakt tussen BUITEN en BINNEN.
Oud 22 juli 2020, 08:04   #270
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het betreft hier wel drukte op terrassen buiten. De kans op besmetting is er bijzonder klein of onbestaande. In besloten ruimten zonder adequate afzuiging en ventilatie daarentegen is de kans op besmetting heel groot. Hoog tijd dat men een onderscheid maakt tussen BUITEN en BINNEN.
Inderdaad, het is ongelooflijk hoe traag bepaalde informatie doordringt. Buiten kan je alleen een risico hebben door dicht bij elkaar te praten, roepen of zingen. Anderzijds, als ze correct zouden communiceren, zouden mensen in de winter het gevaar zien bij alle afgesloten ruimtes waarin ze lang vertoeven. Waar nu dan ook nood aan is, is een ventilatieplan (dat meteen ouderen en kwetsbaren ook beter tegen griep zou beschermen, naast corona).
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 08:52   #271
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Inderdaad, het is ongelooflijk hoe traag bepaalde informatie doordringt. Buiten kan je alleen een risico hebben door dicht bij elkaar te praten, roepen of zingen. Anderzijds, als ze correct zouden communiceren, zouden mensen in de winter het gevaar zien bij alle afgesloten ruimtes waarin ze lang vertoeven. Waar nu dan ook nood aan is, is een ventilatieplan (dat meteen ouderen en kwetsbaren ook beter tegen griep zou beschermen, naast corona).
Wat we nu ook weten is dat blootstelling aan kleine hoeveelheden virus positief is voor de opbouw van immuniteit, we moeten met elkaar in contact blijven komen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 10:29   #272
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 10:29   #273
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wat we nu ook weten is dat blootstelling aan kleine hoeveelheden virus positief is voor de opbouw van immuniteit, we moeten met elkaar in contact blijven komen.
Dat is wel iets waar ik nog niet van gehoord heb. Om een immuun reactie op te bouwen, moet je toch wel een redelijke infectie hebben he. Anders "slaat die niet aan" dacht ik.
Oud 22 juli 2020, 10:54   #274
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nog veel hoger tijd dat men zijn verstand gebruikt en "deze virus" als een bedreiging van "veel" gaat inzien.
Bij een 2de opflakkering gaat het niet alleen een menselijk maar ook een economisch bloedbad worden.
Nu nog gedeeltelijk opgevangen door de overheid maar dat blijft niet duren en eens zal ook dat terug betaald moeten worden.
Dat zal dan voor de volgende generaties zijn, zij die er nu om lachen.
"Flinken" Trump draagt nu ook al een maskertje na zijn hoogmoedig afdoen van het virus als een onschuldig griepke..
Oud 22 juli 2020, 10:59   #275
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog veel hoger tijd dat men zijn verstand gebruikt en "deze virus" als een bedreiging van "veel" gaat inzien.
Bij een 2de opflakkering gaat het niet alleen een menselijk maar ook een economisch bloedbad worden.
Dat gaat dat enkel worden als men *maatregelen* tegen die opflakkering neemt die een menselijk en economisch bloedbad gaan geven he.

Als men die opflakkering gewoon laat doen, gaat men het bijna niet merken. Maar die optie hebben onze overheden blijkbaar niet. Ze *moeten* de maatschappij omzeep helpen.

Nog eens, er gaat niet eens 10% van de bevolking last van hebben. Die laat ge dan toch hun last hebben, en de kous is af, nee ?

Gaat ge echt een bloedbad onder die 90% (of 95% of 99%) aanrichten om dat prutske (waarschijnlijk zelfs tevergeefs) te willen "redden" ?
Oud 22 juli 2020, 11:09   #276
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat gaat dat enkel worden als men *maatregelen* tegen die opflakkering neemt die een menselijk en economisch bloedbad gaan geven he.

Als men die opflakkering gewoon laat doen, gaat men het bijna niet merken. Maar die optie hebben onze overheden blijkbaar niet. Ze *moeten* de maatschappij omzeep helpen.

Nog eens, er gaat niet eens 10% van de bevolking last van hebben. Die laat ge dan toch hun last hebben, en de kous is af, nee ?

Gaat ge echt een bloedbad onder die 90% (of 95% of 99%) aanrichten om dat prutske (waarschijnlijk zelfs tevergeefs) te willen "redden" ?
Ik ga toch ook uit eten en een terrasje doen maar blijf voorzichtig en ga niet op vakantie, naar nergens.
Ik ga ook nergens waar massa's mensen te kort op mekaar zitten.
Pech kan je altijd hebben maar je moet dat viruske niet uitdagen, dat win je nooit, de natuur blijft "altijd" de baas..
Dat ene jaartje tot het vaccin er is is toch te overleven of niet?
Oud 22 juli 2020, 11:35   #277
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik ga toch ook uit eten en een terrasje doen maar blijf voorzichtig en ga niet op vakantie, naar nergens.
Ik ga ook nergens waar massa's mensen te kort op mekaar zitten.
Pech kan je altijd hebben maar je moet dat viruske niet uitdagen, dat win je nooit, de natuur blijft "altijd" de baas..
Dat ene jaartje tot het vaccin er is is toch te overleven of niet?
Niemand zegt je dat jij moet buitenkomen, op vakantie gaan,... jij hebt een keuze.

De overheid zegt wel dat eigenaars van een discotheek, fuifzaal een jaartje geen inkomsten mogen hebben. Dat er geen "massa" evenementen mogen doorgaan, artiesten zonder inkomsten, stage bouwers zonder inkomsten, kraampjes houders,...

Zelfs bussenbouwer van Hool ligt plat.

Dus ja, dat jaartje (hopelijk) wachten kan wel degelijk kwaad.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 11:53   #278
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jeugd?
ALLE leeftijden zitten daar...
En hey, je hebt een immuunsysteem, tienduizenden jaren mee geevolueerd met de virussen. En het kost wat gezond eten en beweging. Dat is minder dan wat je verdient tussen 1 januari en Tax Freedom Day.

We zitten hier de aangerichte schade door twee virussen met elkaar te vergelijken. Het eerste noemt SARS-CoV2; jet tweede noemt Overheid.
Als ik even terugkijk in de geschiedenis, incluis de recente, en de verloren levensjaren vergelijk, is het eerste virus een muis en het laatste een olifant.
Hoeveel levensjaren gingen verloren, door al die oorlogen, waar twintigjarigen gedwongen werden zich dood te vechten?
Gedwongen, ja, door Overheid.

En de olifant gaat op de muis staan, beloont zichzelf rijkelijk voor de enorme prestatie en 5 stappen verder ziet ie ze weer.

Laatst gewijzigd door Erw : 22 juli 2020 om 12:06.
Oud 22 juli 2020, 12:05   #279
Tavek
Banneling

Standaard

Horeca gaat terug toe, en lokale lockdowns...dat is zowat een zekerheid op dit moment.

Ik wil nu geen café baas zijn....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 12:05   #280
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Niemand zegt je dat jij moet buitenkomen, op vakantie gaan,... jij hebt een keuze.

De overheid zegt wel dat eigenaars van een discotheek, fuifzaal een jaartje geen inkomsten mogen hebben. Dat er geen "massa" evenementen mogen doorgaan, artiesten zonder inkomsten, stage bouwers zonder inkomsten, kraampjes houders,...

Zelfs bussenbouwer van Hool ligt plat.

Dus ja, dat jaartje (hopelijk) wachten kan wel degelijk kwaad.
Ik heb "geen" keuze of neem het risico om anderen te besmetten, ik zoek het niet maar voor mezelf maakt het weinig uit.
Als ex ondernemer heb ik met die mensen te doen geloof me maar.
Mijn zoon zit in het containervervoer net zo gevaarlijk want afnemend en vervoer werd nog "nooit" opgevangen in tijden van crisis.
Een ideale oplossing is er niet daarom wat je ook doet "daag de natuur niet uit", je verliest en net dat laatste wordt te veel gedaan.
Après nous le mouches zal het probleem niet oplossen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be