![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat vrouwen een baarmoeder hebben, met alles er op en er aan zoals de onnoemelijke taak van kinderen te dragen, te baren en daarna voor de rest van hun leven er zich voor verantwoordelijk te voelen, zijn zij superieure wezens. Wij mannen moeten vet ons bakkes houden over wat eender welke vrouw in, rond of in verband met haar baarmoeder wenst te beslissen. Snapt gij zoiets eigenlijk wel?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem van de MR zal evenwel zijn: dat gewin op heel korte termijn, zal later een groot verlies blijken. Leven al die bonzen van de MR nu zo op een roze wolk, dat ze dat niet beseffen? Ik zie geen andere mogelijk conclusie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ivm abortus vermoed ik dat de partijtop een strategisch standpunt heeft ingenomen. Want als puntje bij paaltje komt, zal elke verkozene vrij zijn om te stemmen wat hij of zij wenst, zoals het de gewoonte is bij de nva in etische dossiers. In afwachting is het standpunt: veel grondigere evaluatie, geen vlug-vlug-stemming. (terwijl ikzelf blind pro abortus ben; desnoods nog een maand langer dan hetgeen nu voorligt.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ge gaat nu bevallen, of ge gaat nooit meer bevallen" Kan het tsjeefser-kalotig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De andere kant van de medaille is: de zwangere zit met een probleem dat torenhoog in de zevende macht is met haar beslissing. Met HAAR beslissing. Haar beslissing waarvoor zij mijn oneindig respect heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog nooit "wie haar billen brandt, moet op de blaren zitten" gehoord? Verantwoordelijkheid nemen? Denk aan Sarah Ferguson die in het begin van haar zwangerschap tegen alle goede raad in toch wou gaan skiën. "Ik ben geen kwetsbaar poppetje omdat ik zwanger ben" zei ze toen. Ik, ik, ik, ik. Over de verantwoordelijkheid voor beginnend menselijk leven geen woord.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 5 juli 2020 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wat gaan we kiezen,dat klein manneke dat daar op de wereld wordt gezet zonder enige inspraak in een gezin waar hij uiteindelijk niet echt gewenst was,of hem gewoon aborteren... Het blijft een zware materie om af te wegen,ik ben alvast blij dat ik nooit zulke keuze heb moeten maken ,alhoewel mijn dochter in het huidige geval gezien toen wel een overwegingsfactor was geweest gezien haar handicap,ik heb een minder mobiele meid voor wie de rolstoel een volgend gegeven is,doch haar persoonlijkheid en haar onafhankelijkheid maakt dat zij ondanks haar handicap het ver geschopt heeft dank zij haar sterke persoonlijkheid..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pijn is ook geen argument. Het wordt algemeen aangenomen dat een foetus pas in het derde kwartaal De neurologische verbindingen ontwikkelt die pijn mogelijk maken.. Bovendien is het perfect mogelijk om anesthesie toe te dienen aan de foetus.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Europees Commissaris
|
![]() Gewoon, tot de geboorte. Een foetus heeft geen persoonlijkheid dus geen rechten. Het wordt pas ‘mens,’ met alle rechten vandien, als het de baarmoeder verlaat. Tot die tijd is het een lichaamsvreemd object, een gezwel, een parasiet - onderworpen aan het goeddunken van de gastvrouw waarin het huist.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is een Christendemocratische partij, die tillen nu eenmaal zwaar aan thema's zoals abortus. Dus waarom niet, het is ook per definitie een zwaar ethisch dossier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dit betekent: na het regionaliseren van de gezondheidszorg kunnen Vlaanderen en Wallonië onafhankelijk van elkaar beslissen over abortus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet omdat het dan pas "mens" zou worden, maar omdat op dat ogenblik, het geen parasiet meer is van de moeder, die mag beslissen welke levende wezens zij al dan niet van haar lichaam laat afhangen. Het gaat hier niet over een expliciet recht op leven en dood van een ander, maar wel op een absoluut recht op beschikking over eigen lichaam ten aanzien van andere levensvormen die daarop parasiteren. Kan die parasiet niet voort zonder te parasiteren, dan is dat zijn probleem. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2020 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een groot verschil tussen: "ik ga U actief van kant maken", en "ik wil dat ge van mijn lichaam blijft, en ga U daarvan los maken". Het is een beetje zoals enerzijds iemand beletten van te eten, en anderzijds iemand geen eten te geven. Die laatste kan proberen zijn plan te trekken. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2020 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |