Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2020, 21:01   #261
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus jij verengt de waarde van vrouwen tot hun baarmoeder?
Eigenlijk is het omgekeerd.
Omdat vrouwen een baarmoeder hebben, met alles er op en er aan zoals de onnoemelijke taak van kinderen te dragen, te baren en daarna voor de rest van hun leven er zich voor verantwoordelijk te voelen,
zijn zij superieure wezens. Wij mannen moeten vet ons bakkes houden over wat eender welke vrouw in, rond of in verband met haar baarmoeder wenst te beslissen.
Snapt gij zoiets eigenlijk wel?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 21:04   #262
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bouchez is een nieuwe partijvoorzitter die in een zetel zit : zes federale ministers + de premier. Hij kan enkel verliezen dus bij eender welke formatie. Elke maand dat hij de formatiebespreking kan tegenwerken of zelfs torpederen is kassa-kassa voor zijn achterban.
De diagnose is juist.
Het probleem van de MR zal evenwel zijn: dat gewin op heel korte termijn, zal later een groot verlies blijken.
Leven al die bonzen van de MR nu zo op een roze wolk, dat ze dat niet beseffen? Ik zie geen andere mogelijk conclusie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 juli 2020, 21:08   #263
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw N-VA zit in het missionaris kamp hoor : schouder aan schouder met de andere conservatieven tegen pro choice voor vrouwen. In een mooie ethische opvolging van kwezels zoals Alexandra Colen van het Blok en Hugo Vandenberghe van de tsjeven...

Het Nieuw Ethisch Reveil...
Ik heb al 1000 maal gezegd dat er wel enkele punten zijn waar ik de nva niet volledig in volg.
Ivm abortus vermoed ik dat de partijtop een strategisch standpunt heeft ingenomen. Want als puntje bij paaltje komt, zal elke verkozene vrij zijn om te stemmen wat hij of zij wenst, zoals het de gewoonte is bij de nva in etische dossiers.
In afwachting is het standpunt: veel grondigere evaluatie, geen vlug-vlug-stemming. (terwijl ikzelf blind pro abortus ben; desnoods nog een maand langer dan hetgeen nu voorligt.)

Oud 5 juli 2020, 21:16   #264
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inhoudelijk volledig akkoord met jou.

Maar we moeten ook niet flauw doen : Bouchez heeft deze handgranaat niet in het parlement gesmeten omwille van zijn liberale principes maar puur om de formatiegesprekken met X-weken te kunnen rekken...

In die zin ben ik het eens met het verwijt dat het puur particratie is. Niet enkel vanwege de tsjeven, maar even erg vanwege MR. Met Ethiek heeft dit geen kloten van de Schoof meer te maken...
Ik denk eer dat hij terug gefloten is door een paar anciens.

Oud 5 juli 2020, 21:17   #265
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Wat een logica

....abortus kan niet maar dan wel voor wie zwangerschap onderbreekt
verplicht gesteriliseerd......
2
"Ge gaat nu bevallen, of ge gaat nooit meer bevallen"

Kan het tsjeefser-kalotig?

Oud 5 juli 2020, 21:24   #266
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wie halverwege een zwangerschap nog een abortus overweegt zal aan de behandelende chirurg moeten zeggen wat zij het liefst als eerst ziet afkomen, de armpjes of de beentjes.

Soit, tot maximum 12weken kan abortus voor mij, maar halverwege een zwangerschap, wordt het onvermijdelijk een charcuterie
Je beschrijft het oneerbiedig, maar het klopt wel.
De andere kant van de medaille is: de zwangere zit met een probleem dat torenhoog in de zevende macht is met haar beslissing. Met HAAR beslissing.
Haar beslissing waarvoor zij mijn oneindig respect heeft.

Oud 5 juli 2020, 22:01   #267
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je beschrijft het oneerbiedig, maar het klopt wel.
De andere kant van de medaille is: de zwangere zit met een probleem dat torenhoog in de zevende macht is met haar beslissing. Met HAAR beslissing.
Haar beslissing waarvoor zij mijn oneindig respect heeft.
What will be next ?? 25weken ?? 30weken ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 22:32   #268
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is het omgekeerd.
Omdat vrouwen een baarmoeder hebben, met alles er op en er aan zoals de onnoemelijke taak van kinderen te dragen, te baren en daarna voor de rest van hun leven er zich voor verantwoordelijk te voelen,
zijn zij superieure wezens. Wij mannen moeten vet ons bakkes houden over wat eender welke vrouw in, rond of in verband met haar baarmoeder wenst te beslissen.
Snapt gij zoiets eigenlijk wel?
Als verwekker heb je ook een emotionele band met het kind maar je hangt af van de willekeur van de vrouw. Snap jij dat wel?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 22:33   #269
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
"Ge gaat nu bevallen, of ge gaat nooit meer bevallen"

Kan het tsjeefser-kalotig?
Nog nooit "wie haar billen brandt, moet op de blaren zitten" gehoord? Verantwoordelijkheid nemen? Denk aan Sarah Ferguson die in het begin van haar zwangerschap tegen alle goede raad in toch wou gaan skiën. "Ik ben geen kwetsbaar poppetje omdat ik zwanger ben" zei ze toen. Ik, ik, ik, ik. Over de verantwoordelijkheid voor beginnend menselijk leven geen woord.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 5 juli 2020 om 22:39.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 22:59   #270
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit "wie haar billen brandt, moet op de blaren zitten" gehoord? Verantwoordelijkheid nemen? Denk aan Sarah Ferguson die in het begin van haar zwangerschap tegen alle goede raad in toch wou gaan skiën. "Ik ben geen kwetsbaar poppetje omdat ik zwanger ben" zei ze toen. Ik, ik, ik, ik. Over de verantwoordelijkheid voor beginnend menselijk leven geen woord.
Goed gezegd.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 00:24   #271
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja ,aan de ene kant gezegd is de huidige regeling al meer dan genoeg,aan de andere kant gezien zou dat kleintje uiteindelijk eens een bron van ergernis kunnen wezen....

Voor wat gaan we kiezen,dat klein manneke dat daar op de wereld wordt gezet zonder enige inspraak in een gezin waar hij uiteindelijk niet echt gewenst was,of hem gewoon aborteren...

Het blijft een zware materie om af te wegen,ik ben alvast blij dat ik nooit zulke keuze heb moeten maken ,alhoewel mijn dochter in het huidige geval gezien toen wel een overwegingsfactor was geweest gezien haar handicap,ik heb een minder mobiele meid voor wie de rolstoel een volgend gegeven is,doch haar persoonlijkheid en haar onafhankelijkheid maakt dat zij ondanks haar handicap het ver geschopt heeft dank zij haar sterke persoonlijkheid.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 00:43   #272
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie halverwege een zwangerschap nog een abortus overweegt zal aan de behandelende chirurg moeten zeggen wat zij het liefst als eerst ziet afkomen, de armpjes of de beentjes.

Soit, tot maximum 12weken kan abortus voor mij, maar halverwege een zwangerschap, wordt het onvermijdelijk een charcuterie
So what? Een medische ingreep als een ander. Een knie of heupprothese steken is ook beenhouwerswerk. (Chirurgische abortus gebeurt tegenwoordig trouwens via een zuigapparaatje dat op 5 minuten de klus klaart)

Pijn is ook geen argument. Het wordt algemeen aangenomen dat een foetus pas in het derde kwartaal De neurologische verbindingen ontwikkelt die pijn mogelijk maken.. Bovendien is het perfect mogelijk om anesthesie toe te dienen aan de foetus.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 00:50   #273
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
What will be next ?? 25weken ?? 30weken ??
Gewoon, tot de geboorte. Een foetus heeft geen persoonlijkheid dus geen rechten. Het wordt pas ‘mens,’ met alle rechten vandien, als het de baarmoeder verlaat. Tot die tijd is het een lichaamsvreemd object, een gezwel, een parasiet - onderworpen aan het goeddunken van de gastvrouw waarin het huist.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 01:11   #274
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Gaan de tsjeven de zaak nu over dergelijk thema opblazen?
Het is een Christendemocratische partij, die tillen nu eenmaal zwaar aan thema's zoals abortus. Dus waarom niet, het is ook per definitie een zwaar ethisch dossier.
Oud 6 juli 2020, 07:32   #275
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Gaan de tsjeven de zaak nu over dergelijk thema opblazen?
Coens wil de stemming over abortus in het parlement uitstellen, zodat het bij de regerings-formatie onderhandeld kan worden.
Dit betekent: na het regionaliseren van de gezondheidszorg kunnen Vlaanderen en Wallonië onafhankelijk van elkaar beslissen over abortus.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 09:44   #276
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Gewoon, tot de geboorte. Een foetus heeft geen persoonlijkheid dus geen rechten. Het wordt pas ‘mens,’ met alle rechten vandien, als het de baarmoeder verlaat. Tot die tijd is het een lichaamsvreemd object, een gezwel, een parasiet - onderworpen aan het goeddunken van de gastvrouw waarin het huist.
Ik heb het eerder al gezegd, zolang het kind niet is ingeschreven bij de dienst bevolking bestaat het officieel niet.
Oud 6 juli 2020, 09:52   #277
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De diagnose is juist.
Het probleem van de MR zal evenwel zijn: dat gewin op heel korte termijn, zal later een groot verlies blijken.
Leven al die bonzen van de MR nu zo op een roze wolk, dat ze dat niet beseffen? Ik zie geen andere mogelijk conclusie.
Neen, besturen wordt al een hele tijd niet meer afgestraft, de stekker eruit trekken daarentegen...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 09:53   #278
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
2

En niet omdat het dan pas "mens" zou worden, maar omdat op dat ogenblik, het geen parasiet meer is van de moeder, die mag beslissen welke levende wezens zij al dan niet van haar lichaam laat afhangen.

Het gaat hier niet over een expliciet recht op leven en dood van een ander, maar wel op een absoluut recht op beschikking over eigen lichaam ten aanzien van andere levensvormen die daarop parasiteren. Kan die parasiet niet voort zonder te parasiteren, dan is dat zijn probleem.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2020 om 09:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 09:55   #279
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jij hebt niks te vinden. Net zomin ik iets te vinden heb.

Abortus hoort bij mij bij de persoonlijke vrijheden van de vrouw in kwestie, waar de overheid zich niet mee te moeien heeft.
2
Oud 6 juli 2020, 09:58   #280
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrouwen die zonder grondige reden zo ver in de zwangerschap een abortus laten uitvoeren zijn hun baarmoeder niet waard en zouden verplicht gesteriliseerd moeten worden. Als je dan bedenkt wat een misbaar er gemaakt werd omdat één of andere stomme kat uit Peru een welverdiende spuit ging krijgen-gewoon om van te kotsen.
Nee, er is een groot verschil. Die kat kon alleen leven. Het volstond van ze vrij te laten. Die foetus parasiteert op een vrouwenlichaam. Die vrouw mag op elk ogenblik beslissen om die parasiet doen te verwijderen. Kan die nadien zijn plan trekken zoals die kat, dan is hem dat gegund.

Er is een groot verschil tussen: "ik ga U actief van kant maken", en "ik wil dat ge van mijn lichaam blijft, en ga U daarvan los maken".

Het is een beetje zoals enerzijds iemand beletten van te eten, en anderzijds iemand geen eten te geven. Die laatste kan proberen zijn plan te trekken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2020 om 09:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be