Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2020, 06:35   #261
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik twijfel of zijn bericht ironisch/sarcastisch bedoeld is. Daarvoor herhaalt hij zijn onzin te dikwijls. Hopelijk moeten we hem niet in de toekomst "the killer of Grenoble" noemen.
Het is een maatschappelijke visie zoals een andere: ik haal het dogma onderuit dat men a priori "respect moet hebben voor andermans' leven". Ik zie daar het *a priori* voordeel niet van in. Waarom zouden we ?

Dat we deals maken waarin we met elkaar afspreken van elkaar niet te doden *als ons dat beiden uitkomt* kan ik best begrijpen, en daar ben ik ook voorstander van. Maar om die deal mogelijk te maken, moet de afwezigheid van deal eerst mogelijk zijn, ttz, moet het a priori mogelijk zijn dat wij elkaar doden. Ik zie daar het fundamentele probleem niet van in.
In tegendeel. Ik zie eerder een fundamenteel probleem met "het leven is heilig". Het elimineert heel wat simpele oplossingen aan problemen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juli 2020 om 06:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 06:36   #262
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

12 weken
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 12 weken.jpg‎ (38,4 KB, 453x gelezen)

Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 juli 2020 om 06:38.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 06:38   #263
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
12 weken
Heb jij daar nu echt moeite mee om dat door de mixer te draaien ?

Nooit konijn gegeten ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juli 2020 om 06:38.
Oud 15 juli 2020, 06:40   #264
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

18 weken
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 18 weken.jpg‎ (56,1 KB, 476x gelezen)

Laatst gewijzigd door reservespeler : 15 juli 2020 om 06:41.
Oud 15 juli 2020, 06:41   #265
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Heb jij daar nu echt moeite mee om dat door de mixer te draaien ?

Nooit konijn gegeten ?
Was 12 weken slimmeke.
Oud 15 juli 2020, 06:49   #266
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was 12 weken slimmeke.
Heeft geen belang. Ik maak geen onderscheid tussen mensen en dieren, he. Heeft geen zin, om onderscheid te maken, mensen zijn gewoon een zekere soort dieren en ontwikkelen op heel gelijkaardige manier. Ik heb al gezegd dat zelfs een pasgeboren baby beneden zekere dieren staat zoals een volwassen paard of koe, of hond of kat qua gesofistikeerdheid. Als dusdanig heeft dit onderscheid voor mij een bizarre kant, dat men wel een hond mag afmaken, maar dat men geen pasgeboren baby mag afmaken. Lijkt de wereld op zijn kop.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juli 2020 om 06:51.
Oud 15 juli 2020, 08:24   #267
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Men moet ophouden met dat "respect voor leven" en al die zever. Leven is iets dat ge bekomt door anderen af te maken. Wij evolueren naar een totaal krankzinnige maatschappij die het "leven van anderen" boven alles stelt, terwijl het net omgekeerd moet zijn. Doden van anderen zou normaal moeten zijn. En zeker van parasieten die van uw lijf afhangen. Maar ook van mensen die U storen, of waarvan ge vermoedt dat ze ooit eens voor ambras of concurrentie kunnen zorgen. Moord zou uit de strafwet geschrapt moeten worden, en zelfs aangemoedigd. Het zou een veel vrijere maatschappij zijn waar we elkaar mogen afmaken zonder al die rechterlijke zever. Lives don't matter.
Provoceren is soms goed. Maar overdrijf je nu niet? Met de zin "Doden van anderen zou normaal moeten zijn" heb ik veel moeite. Dikwijls wordt niet over hetzelfde gesproken wanneer men zich geshockeerd voelt. Hier gaat het om definitie leven. De grens tussen leven en niet leven is geen scherpe grens zoals er zoveel niet scherp is afgelijnd in de natuur. Dat het leven zou beginnen op het moment dat een spermatoid de eicel zou binnendringen is wat te eenvoudig. In die zin zou het plaatsen van een spiraaltje (dat de innesteling van een bevruchte eicel belet) hetzelfde zijn als de moord op een twaalfjarige. Ons gevoel zegt ons dat het niet hetzelfde is. In de evolutie is er een opgang van eenvoudig naar complex. Aristoteles maakte al die bedenkingen. Zowel een boom als een mens streeft er naar "compleet" te worden. Van oersoep via eencellige naar meercellige en verder naar families, clans tot naties. Altijd zijn ze gekenmerkt door grenzen waardoor de toegevoegde waarde die in een ruimte gevormd wordt kan bewaard worden. Moest een eencellige geen celmembraan hebben dan zou de toegevoegde waarde in de cel verloren gaan in de oersoep. Het membraan moet halfdoorlaatbaar zijn anders verdwijnt de cel. Idem voor huid, territoriumgrenzen, landsgrenzen.
In uw beeld is het individu oppermachtig. Het handelt als een kankercel en woekert ten koste van de anderen. Dit is een zelfvernietigings principe.
Het lijkt mij logisch dat een grens wordt vastgelegd wanneer men een ontwikkelend leven mag afbreken. Ik kan mij niet uitspreken over een dag, twintig of dertig weken. Het moet in de gemeenschap gezamelijk beslist worden.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 08:29   #268
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Provoceren is soms goed. Maar overdrijf je nu niet? Met de zin "Doden van anderen zou normaal moeten zijn" heb ik veel moeite. Dikwijls wordt niet over hetzelfde gesproken wanneer men zich geshockeerd voelt. Hier gaat het om definitie leven. De grens tussen leven en niet leven is geen scherpe grens zoals er zoveel niet scherp is afgelijnd in de natuur. Dat het leven zou beginnen op het moment dat een spermatoid de eicel zou binnendringen is wat te eenvoudig. In die zin zou het plaatsen van een spiraaltje (dat de innesteling van een bevruchte eicel belet) hetzelfde zijn als de moord op een twaalfjarige. Ons gevoel zegt ons dat het niet hetzelfde is. In de evolutie is er een opgang van eenvoudig naar complex. Aristoteles maakte al die bedenkingen. Zowel een boom als een mens streeft er naar "compleet" te worden. Van oersoep via eencellige naar meercellige en verder naar families, clans tot naties. Altijd zijn ze gekenmerkt door grenzen waardoor de toegevoegde waarde die in een ruimte gevormd wordt kan bewaard worden. Moest een eencellige geen celmembraan hebben dan zou de toegevoegde waarde in de cel verloren gaan in de oersoep. Het membraan moet halfdoorlaatbaar zijn anders verdwijnt de cel. Idem voor huid, territoriumgrenzen, landsgrenzen.
In uw beeld is het individu oppermachtig. Het handelt als een kankercel en woekert ten koste van de anderen. Dit is een zelfvernietigings principe.
Het lijkt mij logisch dat een grens wordt vastgelegd wanneer men een ontwikkelend leven mag afbreken. Ik kan mij niet uitspreken over een dag, twintig of dertig weken. Het moet in de gemeenschap gezamelijk beslist worden.
Het wetsvoorstel is voorlopig van de baan.
Wat NU belangrijk is, is dat de PS wil praten met de NVA.
De rest is bijzaak.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 10:16   #269
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Provoceren is soms goed. Maar overdrijf je nu niet? Met de zin "Doden van anderen zou normaal moeten zijn" heb ik veel moeite.
Ik vind het niet vanzelfsprekend dat wij ervan uit gaan dat we geen andere mensen mogen doden. Ik kan wel begrijpen dat dat heel dikwijls tot een akkoord komt om dat niet te doen, maar enkel en alleen als beide partijen daar voordeel aan hebben.

Ik denk echt dat wij beter het gros van de wereldbevolking hadden afgemaakt toen wij koloniale machten waren. Wij hadden toen geen voordeel om dat niet te doen en nu betalen wij daar de prijs voor. Maar gedane zaken nemen geen keer.

Citaat:
Hier gaat het om definitie leven. De grens tussen leven en niet leven is geen scherpe grens zoals er zoveel niet scherp is afgelijnd in de natuur. Dat het leven zou beginnen op het moment dat een spermatoid de eicel zou binnendringen is wat te eenvoudig.
Dat is wel leven, maar gans het punt is: waarom zouden we menselijk leven niet mogen omzeep helpen als ons dat uitkomt ?

Gans het leven in de natuur draait om doodgaan, en ander leven doden. Waarom denken wij dat wij daar een uitzondering op moeten maken voor onze soort ? Totaal van de pot gerukt he. Ander leven dat ons stoort, moet afgemaakt worden, tenminste als we kunnen en het niet teveel moeite vraagt en niet teveel risico brengt, meer is daar niet aan. Als men dat gezonde en simpele principe uit gans de natuur overneemt, zouden we een veel evenwichtiger maatschappij hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juli 2020 om 10:17.
Oud 15 juli 2020, 10:25   #270
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds stelde, "leven" heeft voor mij niet veel waarde an sich. Er zijn veel belangrijker dingen. "respect voor leven" als a priori uitgangspunt lijkt mij totaal idioot, omdat dat ingaat tegen de natuur zelf van het leven.

Het "individu" is niet oppermachtig, maar wil dat wel worden, het is de bedoeling van gans het leven om tot een oppermachtig individu te komen als het ware, maar ondertussen is het rekenalgoritme daar nog niet in geslaagd, en zit nog in de zoekprocedure. De zoekprocedure heeft een "resultaat" telkens een individu een ander individu afmaakt, op directe of indirecte wijze. Zo gaat het algoritme door, om uiteindelijk tot een oppermachtig uniek individu te convergeren, om in de zoeklus blijven rond te draaien, of om uiteindelijk te stoppen omdat alles dood is gegaan (ttz, geen oplossing heeft gevonden).

Als dusdanig is "anderen doden" een fundamenteel aspect van het leven. Dat kan door geweld, maar dat kan ook gewoon door de andere zijn resources in te pikken.

Daarnaast is er wel nog iets anders gekomen, onze bewuste ervaring. Die doet iets helemaal anders, en die maakt dat bewuste wezens naar fun streven. Het is een gok van het leven dat zulke bewuste, fun-zoekende wezens tevens goeie overlevers zouden zijn. Het leven doet gans de tijd gokken, sommige werken, anderen falen, dat is precies het resultaat van elke "test". Het accumuleren van werkende dingen is wat het leven vorderingen laat maken in zijn zoektocht naar individuele oppermacht.

Natuurlijk associeren die bewuste dingen "dood gaan" niet met "fun", en gaan ze dus vanalles doen om proberen zichzelf wijs te maken dat ze niet dood gaan. Maar uiteraard is dat fout, he.

Rationeel gezien heb ik geen schrik om dood te gaan. Ik zal niet beweren dat ik mijn dierlijke schrik onder controle zal kunnen houden als ik merk dat ik eraan ga, maar rationeel gezien vind ik daar niks mis mee, en is dat zelfs een geruststellende gedachte. Wat meer schrik aanjaagt is om traag en pijnlijk dood te gaan. Maar zelfmoord met een waterstofbom is iets waar ik zou op flippen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juli 2020 om 10:26.
Oud 15 juli 2020, 10:56   #271
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds stelde, "leven" heeft voor mij niet veel waarde an sich. Er zijn veel belangrijker dingen. "respect voor leven" als a priori uitgangspunt lijkt mij totaal idioot, omdat dat ingaat tegen de natuur zelf van het leven.

Het "individu" is niet oppermachtig, maar wil dat wel worden, het is de bedoeling van gans het leven om tot een oppermachtig individu te komen als het ware, maar ondertussen is het rekenalgoritme daar nog niet in geslaagd, en zit nog in de zoekprocedure. De zoekprocedure heeft een "resultaat" telkens een individu een ander individu afmaakt, op directe of indirecte wijze. Zo gaat het algoritme door, om uiteindelijk tot een oppermachtig uniek individu te convergeren, om in de zoeklus blijven rond te draaien, of om uiteindelijk te stoppen omdat alles dood is gegaan (ttz, geen oplossing heeft gevonden).

Als dusdanig is "anderen doden" een fundamenteel aspect van het leven. Dat kan door geweld, maar dat kan ook gewoon door de andere zijn resources in te pikken.

Daarnaast is er wel nog iets anders gekomen, onze bewuste ervaring. Die doet iets helemaal anders, en die maakt dat bewuste wezens naar fun streven. Het is een gok van het leven dat zulke bewuste, fun-zoekende wezens tevens goeie overlevers zouden zijn. Het leven doet gans de tijd gokken, sommige werken, anderen falen, dat is precies het resultaat van elke "test". Het accumuleren van werkende dingen is wat het leven vorderingen laat maken in zijn zoektocht naar individuele oppermacht.

Natuurlijk associeren die bewuste dingen "dood gaan" niet met "fun", en gaan ze dus vanalles doen om proberen zichzelf wijs te maken dat ze niet dood gaan. Maar uiteraard is dat fout, he.

Rationeel gezien heb ik geen schrik om dood te gaan. Ik zal niet beweren dat ik mijn dierlijke schrik onder controle zal kunnen houden als ik merk dat ik eraan ga, maar rationeel gezien vind ik daar niks mis mee, en is dat zelfs een geruststellende gedachte. Wat meer schrik aanjaagt is om traag en pijnlijk dood te gaan. Maar zelfmoord met een waterstofbom is iets waar ik zou op flippen.
Waar zou je die bom halen ?
Ik heb interesse.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 11:34   #272
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
12 weken
Citaat:
Een gemiddelde foetus van twaalf weken

is 8 centimeter lang en weegt 90 gram
heeft een hartslag
drinkt vruchtwater en plast urine
heeft vingerafdrukken en nagels
heeft een milt die rode bloedcellen produceert
heeft een alvleesklier die insuline aanmaakt
heeft een spijsverteringsstelsel dat begint te functioneren
heeft in aanleg alle andere organen, hoewel die nog onvoldoende uitgerijpt zijn om zijn overleving buiten de baarmoeder ?*mogelijk te maken
heeft nog geen haren
voelt nog geen pijn
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200713_97680921"]Waarin verschillen een foetus van twaalf en van achttien weken?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 11:35   #273
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
18 weken
Citaat:
Een gemiddelde foetus van achttien weken

is 25 centimeter lang en weegt 330 gram
beweegt voelbaar in de buik
duimzuigt
heeft een slaap-waakritme
reageert op geluid
heeft hoofd- en lichaamshaar
beweegt zijn ogen
produceert antistoffen tegen ziekte?*verwekkers
heeft rudimentair gevormde hersenen, maar nog geen pijngewaarwording
heeft nog onvoldoende uitgerijpte organen om overleving buiten de baarmoeder mogelijk te maken
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200713_97680921"]Waarin verschillen een foetus van twaalf en van achttien weken?

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 juli 2020 om 11:35.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 13:06   #274
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat de kernvan zaak betreft, niets. Beide foetussen geven tekens van leven.
Oud 15 juli 2020, 15:40   #275
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een koe ook.
Oud 15 juli 2020, 15:41   #276
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Waar zou je die bom halen ?
Ik heb interesse.
Dat is het stuk dat ik nog niet rond heb
Oud 15 juli 2020, 22:00   #277
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een koe ook.
Wauw
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 22:34   #278
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
beiden leven evenzeer als een lintworm of een andere parasiet. zodra het gastlichaam weg is zijn ze dood.

er is maar 1 grens die van tel zou moeten zijn: is het kind levensvatbaar zonder ernstige kans op handicaps. 24 weken zou dus het minimum moeten zijn waarbij nog abortus wordt toegelaten. Maar persoonlijk zou ik eerder naar 28 weken gaan, omdat er dan tenminste al een echte kans bestaat dat er een normaal gezond kind uit groeit.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 15:35   #279
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Wat ik niet begrijp is dat dokters die gezworen hebben om levens te redden er blijkbaar geen probleem mee hebben om een ongeboren kindje te vermoorden....
Al eens gezien hoe dat kindje er uitziet???? Ik griezel van mensen die daartoe in staat zijn en die zou ik zeker niet dulden in mijn vriendenkring laat staan dat ik zo iemand zou vertrouwen aan mijn ziekbed.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2020, 16:55   #280
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is dat dokters die gezworen hebben om levens te redden er blijkbaar geen probleem mee hebben om een ongeboren kindje te vermoorden....
Al eens gezien hoe dat kindje er uitziet???? Ik griezel van mensen die daartoe in staat zijn en die zou ik zeker niet dulden in mijn vriendenkring laat staan dat ik zo iemand zou vertrouwen aan mijn ziekbed.
Iets dat niet leeft kun je niet vermoorden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be