Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2021, 14:50   #261
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Echt niet?
Uw scherm werkt toch op 60hz (verkeerde hdmi-kabel ofzo)?
Ik heb het net geverifieerd, ja. Ik heb de verkeerde post gequoot (van Tavek). Ik begin een verschil te zien onder de 15 fps.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 15:05   #262
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://youtu.be/IrK5cDU9AIA

Ik merk daar serieus verschil in, dat gestotter op 30fps stoort mij.
Er is een klein verschil, maar de gemiddelde toeschouwer moet toch weten waar te kijken om het verschil echt op te merken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 15:06   #263
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gij weet toch dat het onderliggende besturingssysteem van OsX gewoon Berkeley Unix is he ?
Nog lang een NAS gehad op FreeBSD, omdat die ZFS had. Dat is wel een leuk server-os om mee te werken.
Ook het OS van de Playstation draait daarop, moest Sony willen, ge zou geen windows voor gaming meer moeten draaien.

Citaat:
Ik heb het net geverifieerd, ja. Ik heb de verkeerde post gequoot (van Tavek). Ik begin een verschil te zien onder de 15 fps.
Straf.
Hier is nog een testpagina: http://frames-per-second.appspot.com/

Nu ja, des te beter hé. Ben je er goedkoper vanaf.
Oud 5 januari 2021, 15:44   #264
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straf.
Hier is nog een testpagina: http://frames-per-second.appspot.com/

Ha, tiens ja, heel goeie testpagina, DAAR zie ik het verschil wel, maar ik begrijp dan ook hoe dat komt: ik kijk eigenlijk naar een stationair beeld (de maan) dat ik met mijn ogen volg en dat verstoord wordt door de lineaire beweging stutterend te maken.

(als ik star kijk, zie ik zo goed als geen verschil ; ik zie het enkel maar, en heel duidelijk, als ik met mijn ogen de maan volg - ik zet wel de blur af natuurlijk).

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 januari 2021 om 15:45.
Oud 5 januari 2021, 15:51   #265
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het wil zeggen dat ik visueel gewoon traag ben, wat maakt dat ik bij snelle shootspelletjes heel slecht ben.
Oud 5 januari 2021, 16:29   #266
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
60 fps is de gold standard voor de meeste games. Het verschil met 30 fps is zeer, zeer zichtbaar.

Ook een varierende framerate van pakweg 45-60 fps merk je echt. Als dat te veel gebeurt word je zeeziek.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 06:49   #267
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
60 fps is de gold standard voor de meeste games. Het verschil met 30 fps is zeer, zeer zichtbaar.
Misschien. Maar 60 fps op een normale monitor resolutie (dus 1920 x 1080) en zonder VR, dat kan bijna elke grafische kaart nu toch wel aan voor de meeste spelletjes zou ik denken. Daar heb je niet de bovenste plank voor nodig.

Nu, ik ben visueel waarschijnlijk niet goed. Maar ik begrijp niet dat je een grafische kaart van 2000 Euro nodig zou hebben om wat te spelen op een computer. Als je natuurlijk een 'competitie beest' bent, misschien wel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 januari 2021 om 06:50.
Oud 6 januari 2021, 12:13   #268
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Voor de fans ... 9 manieren om uw game-pc een opkontje te geven

Goed om eens na te lezen de bewuste site, de downloads die aangeboden worden laat u best voor wat ze zijn of u moet echt al goed weten met wat u bezig bent.

Op de site is er ook een onderwerp over 'overklokken'.

Ik heb mij daar nog nooit met bezig gehouden.

Zomaar lukraak gaan overklokken lijkt mij echt niet het beste plan.

Best ook de koeling in het oog houden dan. (airflow)
Oud 7 januari 2021, 10:27   #269
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Hoppa. Nog eens Windows opgezet, “bijwerken en afsluiten”.
2021 is net bezig en dat gedoe moest al 2x updaten.

Als onze privacy beter gerespecteerd zou worden vind ik dat totaal niet erg. Maar je kan je eigen multimedia niet meer vertrouwen.
Oud 7 januari 2021, 10:39   #270
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht

Als onze privacy beter gerespecteerd zou worden vind ik dat totaal niet erg. Maar je kan je eigen multimedia niet meer vertrouwen.
Ja jong, helaas is dat nodig omdat exploits, virussen, etc...ook mee evolueren. En je kan een besturingssysteem nooit 10 jaar hetzelfde houden.

Wees blij dat ze constant uw windows verbeteren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 10:41   #271
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja jong, helaas is dat nodig omdat exploits, virussen, etc...ook mee evolueren. En je kan een besturingssysteem nooit 10 jaar hetzelfde houden.

Dat gezegd, het gegeven dat je geen controle hebt over wanneer dat is, is wel heel storend. Bij andere systemen kan je zelf kiezen wanneer die updates gebeuren.
Oud 7 januari 2021, 11:06   #272
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht

Dat er bepaalde veiligheidsupdates zijn tot daartoe nog maar er zijn zaken die best wreed opdringerig overkomen waarbij veel mensen zullen denken: is mijn PC nog wel van mij?

Meestal zijn het updates voor Windows Defender die je op veiligheidsbasis niet kwalijk kan nemen al is die Win Defender in sommige gevallen best vrij fanatiek naar gelang wat u wil aanpassen of oproepen.

Mensen schrikken ook al wel eens van bepaalde boodschappen bij 'bijwerken en beveiliging'

Eéntje zoals bvb:

Citaat:
We hebben gemerkt dat u uw apparaat vaak gebruikt tussen ??20:00 en ??12:00. Wilt u dat Windows uw gebruikstijden automatisch bijwerkt zodat ze overeenkomen met uw activiteit? Gedurende deze tijd wordt het apparaat niet opnieuw opgestart voor updates.
Ik zou er niet van verschieten dat er mensen zijn die dan denken, oei die zitten mij goed te begapen.

p.s.

In de pc met Win7 op maakte ik daar enkele aanpassingen in. (géén kwalijke)

Windows 10-register aanpassen: 15 tips
Oud 7 januari 2021, 11:11   #273
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat gezegd, het gegeven dat je geen controle hebt over wanneer dat is, is wel heel storend. Bij andere systemen kan je zelf kiezen wanneer die updates gebeuren.
Op het werk heb ik het zo ingesteld dat ge een melding krijgt dat er updates zijn, en een deadline wanneer deze sowieso geinstalleerd gaan worden.
Als ik effe snel via settings kijk zie ik die mogelijkheid daar niet staan, wat inderdaad wel een spijtige zaak is.
Oud 7 januari 2021, 11:36   #274
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op het werk heb ik het zo ingesteld dat ge een melding krijgt dat er updates zijn, en een deadline wanneer deze sowieso geinstalleerd gaan worden.
Als ik effe snel via settings kijk zie ik die mogelijkheid daar niet staan, wat inderdaad wel een spijtige zaak is.
Is dat bij 'updates 7 dagen onderbreken' of had u dat nog ergens anders aangepast zoals volgende bijvoorbeeld: Zelf bepalen hoe updates worden geinstalleerd.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 januari 2021 om 11:38.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 11:46   #275
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar ik heb niet eens een anti virus omdat ik daar enkel op erkende sites mee surf en enkel van betrouwbare bronnen software installeer.
De optie of ik daar wel toestemming voor geef krijg ik niet eens? Je kunt niet afsluiten zonder bijwerken.

Dat wordt Linux. To hell met die Windows.
Oud 7 januari 2021, 11:51   #276
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat er bepaalde veiligheidsupdates zijn tot daartoe nog maar er zijn zaken die best wreed opdringerig overkomen waarbij veel mensen zullen denken: is mijn PC nog wel van mij?

Meestal zijn het updates voor Windows Defender die je op veiligheidsbasis niet kwalijk kan nemen al is die Win Defender in sommige gevallen best vrij fanatiek naar gelang wat u wil aanpassen of oproepen.

Mensen schrikken ook al wel eens van bepaalde boodschappen bij 'bijwerken en beveiliging'

Eéntje zoals bvb:

Ik zou er niet van verschieten dat er mensen zijn die dan denken, oei die zitten mij goed te begapen.

p.s.

In de pc met Win7 op maakte ik daar enkele aanpassingen in. (géén kwalijke)

Windows 10-register aanpassen: 15 tips
Precies! ik wil die controle hebben en alles moet gevraagd worden vooraf. Dat doen ze niet. Ik heb hier een kapotte pc omdat die zo aan het updaten was en de elektriciteit uit viel.

Vroeger kregen we zelfs aangepaste reclame over zaken die we in het dagelijks leven bespraken. Luistert onze multimedia ons af?
Oud 7 januari 2021, 12:11   #277
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is dat bij 'updates 7 dagen onderbreken' of had u dat nog ergens anders aangepast zoals volgende bijvoorbeeld: Zelf bepalen hoe updates worden geinstalleerd.
Op't werk gaat dat via SCCM.
Ik vermoed dat ge thuis via gpedit.msc iets gelijkaardigs kunt opzetten, maar daar ga ik mij nu nekeer niet mee bezig houden.
Oud 7 januari 2021, 14:08   #278
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op't werk gaat dat via SCCM.
Ik vermoed dat ge thuis via gpedit.msc iets gelijkaardigs kunt opzetten, maar daar ga ik mij nu nekeer niet mee bezig houden.
gpedit.msc is iets voor de echte fans

Het is ook niet het beste plan om daar lukraak wat veranderingen te gaan in maken.

Niet dat ik het ga aanraden om veranderingen aan te brengen bij de sectie gpedit.msc, toch nog even dit.

Automatische Windows 10 updates uitschakelen.

Laat ik daarbij de regel: 'Don't change a 'good' working system' er hoog bij in het vaandel dragen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 januari 2021 om 14:14.
Oud 7 januari 2021, 14:40   #279
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb alle laptops en pc's die op windows7 draaiden (o.a. vaio van 10 jaar oud)
zonder problemen gratis op WINDOWS10 gezet. En ik vind win10 echt wel stabiel en relatief snel.

PS je kan al eens oudere computers met win7 gratis op de kop tikken. Die bollen meestal nog uitstekend. Zeker als je nog wat (gratis) geheugen kan bijsteken of een SSD-schijf.
Wel, ik schreef het al eerder maar ik heb ook een echt wreed oude Vaio waar ik een Win10 op heb draaien. (wel meer geheugen + SSD ingezet)

Ik denk zelfs dat ze dat bij Sony zelf niet geloven dat die daar op draait voor de keren dat ik die maar gebruik en die hoeft ook géén zware software te draaien.

En daar zit nog een CD-speler in, leuk om een filmpje te kijken.

Ik ben een Win7 desktop draaien die echt nog steeds niet moet onderdoen voor wat ik die maar nodig heb als thuisgebruiker.

Als hobbyist maakte ik ééntje met Win10 pro op en die draait op huidig ogenblik zoals ik het wil, niet zoals MSoft het wil.

Die draait best goed is véél sneller maar dat ligt aan de hardware die daar insteekt om te beginnen met een Ryzen 7 370 socket AM4 processor.

Ik wilde eerst nog voor een type 9 gaan maar ik dacht, heb ik dat echt nodig???

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 januari 2021 om 14:44.
Oud 7 januari 2021, 17:10   #280
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ik durf niet zo goed overschakelen.

Kunt ge met Linux nog op de Windows store? Want ik kocht mijn photoshop elements 2020 daar? Dat en Steam zijn de enige programma’s die echt moeten werken na de transformatie.

Bonusvraag: kan ik Linux installeren op mijn D om zo ruimte te winnen op mijn C wat een SSD is. Door Windows is daar al enorm veel ruimte van weg.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be