![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen antwoord, noch bewijzen, noch eerlijkheid. ALWEER.
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan is het ook logisch dat ik het over "zij" en "haar" heb... Waarom voel jij je trouwens aangesproken om daar zo snedig op te reageren ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het heeft logisch gezien geen enkele zin om die biefstuk te laten liggen omdat de koe op een betreurenswaardige manier is geslacht. That is illogical captain. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prijs je gelukkig dat IK de "zij" niet ben die jij bedoelt.
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel. Of heb jij even weinig problemen met het eten van hondenvlees?
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom denk je dat die allemaal hebben afgehaakt?
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iets "betreurenswaardig" is, dan moet je consequent zijn, en alle gevolgen van dat betreurenswaardige even betreurenswaardig vinden. "Ik vind het betreurenswaardig dat ik een bankoverval heb gepleegd, maar ik vind het prima dat ik nu rijk ben" is onlogisch he. Als je het prima vindt dat je nu rijk bent omdat je een bankoverval hebt gepleegd, dan kan je het onmogelijk betreurenswaardig vinden dat je een bankoverval hebt gepleegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg mss liever dat die 'argumenten of logica of whatever' niet passen in uw manier van denken, dat zou er beter op trekken, denk je niet ? ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 6 maart 2021 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan in mijn broek. Mijn broek kan in mijn valies. Dus ik kan ook in mijn valies. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#277 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een variant op : 'bij investeringsbeslissingen speelt het verleden geen rol' Ergo die koe is geslacht en dat is nu eenmaal zo, hoe betreurenswaardig het ook was. Maar aangezien ze toch geslacht is, wat ik heel spijtig vind, ga ik toch die biefstuk opeten. Dat mag hypocriet zijn, maar is wel logisch. Ik begrijp zelfs niet dat je dat onlogisch vindt. Een jager kan het toch jammer vinden dat hij een konijn van het leven moet beroven, maar als hij het niet doet, dan komt hij om van de honger. Aangezien hij zijn eigen leven niet wil opofferen voor dat van een konijn, doodt hij jammerlijk genoeg het konijn, maar zal het konijn opeten. Of hij het verorberen van het konijn zelf jammer vindt wil ik nog in het midden laten. Dit is volstrekt logisch, moest dat niet zo zijn, dan zouden wij omdat we de holocaust ook een jammerlijke zaak vinden, massaal zelfmoord moeten plegen volgens uw logica. Zoals u zelfs zei, leven wij dankzij de holocaust. Of ondanks, dat mag ook. Als we dus consekwent moeten zijn zoals u beweert, zouden wij met dat feit niet kunnen leven en daar dus de logische consekwente actie aan verbinden. Zelfmoord plegen dus. Maar dat doen we niet. Er zit dus iets scheef in uw logica, en dat is dat we consekwent moeten zijn volgens u. En dat is niet logisch. Want dan speelt bij investeringsbeslissingen vandaag het verleden wel een rol. Ah ja, want dat is consekwent. consekwent wel, maar niet logisch. Als ik uw eigen logica toepas op u, maar het komt u niet uit, dan ben ik plots van slechte wil. Die koe slachten vind ik jammer. Maar honger lijden vind ik nog jammerlijker. Dus ik ga zelfs recidive zijn, en veel koeien slachten, dat altijd jammer vinden, maar ik wil mijn biefstuk. Op het moment dat ik mijn biefstuk eet, denk ik zelfs al niet meer aan die koe. En dat is wat wij vleeseters dagelijks doen. Wij willen liefst zelfs niet herinnerd worden aan het leven van die koe waarvan we de biefstuk opeten. En sommige mensen vinden dat niet kunnen, en dat is dan een reden om vegetariër te worden. Omdat wij het slachten van die koe jammer vinden, gaan wij niet zomaar in het wilde weg koeien slachten. We gaan alleen zoveel koeien slachten zoals nodig is voor consumptie. Meer slachten zou onlogisch zijn, omdat we het jammer vinden om een koe te slachten. Logisch toch ? Laatst gewijzigd door stuyckp : 6 maart 2021 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw broek kan ook niet in uw valies als ze niet opgevouwen is. En een broek opvouwen gaat niet als jij daar nog in zit. Een niet opgevouwen broek kan niet in een valies. Maar jij kan wel in een niet opgevouwen broek. Jij kan dus in de valies, als je opgevouwen bent ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dierenmishandeling is strafbaar. Ook die op koeien. Ik eet vlees. Weinig, maar ik eet een beperkt aantal vleessoorten. Ik sta er wel op dat alle dieren een goed leven hebben gehad tot ze geslacht worden. Ik wil zelfs dat het slachten op een zo humaan mogelijke manier gebeurt. Geen onverdoofd slachten dus. Dat dieren gekweekt worden om als voedsel te dienen wil niet zeggen dat ze overgeleverd mogen worden aan barbaren en hun rituelen. Er bestaan trouwens boeren die koeien, varkens en schapen op de ouderwetse manier kweken tot ze slachtrijp zijn. Zelfs de reclames liegen er niet om. De meeste mensen malen wel degelijk om het welzijn van dieren, ook al zijn ze voorbestemd voor de slacht. Vleeseters zijn niet persé onmenselijke dierenhaters die het geen hol kan schelen wat hun biefstuk heeft meegemaakt toen hij nog een deel van een levende koe was.
![]() |