Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2023, 10:28   #261
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het probleem is niet zwarte acteurs hé. Niemand (op enkele pure racisten na) heeft problemen met Wesley Snipes als Blade, Idris Elba als Luther, Laurence Fishburne als Morpheus,...

Het gaat er over dat men BEWUST zwarte acteurs gaat kiezen voor een blank personage. Niet omdat het toevallig de beste sollicitante is voor die rol, maar louter omdat die persoon zwart is.

En ja, ik vind dat problematisch. Net zoals ik het problematisch zou vinden als men Martin Luther King zou laten spelen door Mads Mikkelsen.
Ook niet als Mikkelsen blackface gebruikt?
Oud 17 april 2023, 10:31   #262
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ook niet als Mikkelsen blackface gebruikt?
Enkel Robert Downey Jr. mag dat nog.

TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 10:39   #263
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem is niet zwarte acteurs hé. Niemand (op enkele pure racisten na) heeft problemen met Wesley Snipes als Blade, Idris Elba als Luther, Laurence Fishburne als Morpheus,...

Het gaat er over dat men BEWUST zwarte acteurs gaat kiezen voor een blank personage. Niet omdat het toevallig de beste sollicitante is voor die rol, maar louter omdat die persoon zwart is.

En ja, ik vind dat problematisch. Net zoals ik het problematisch zou vinden als men Martin Luther King zou laten spelen door Mads Mikkelsen.
Zoals nu op Coachella. Geen blanke headliners meer op 1 van de grootste festivals ter wereld. Dat moeten we tegenwoordig allemaal normaal vinden in naam van "diversiteit". Diversiteit betekent niet divers. Divers betekent cancellen van blanken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 10:45   #264
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas, Bruce Willis heeft dementie. Anders was hij uiteraard een goede kandidaat voor de rol van Cleopatra.
Beter nog zou John Wayne zijn. Die heeft gemeen met Cleopatra dat ze alletwee dood zijn.
En den John heeft ook al Genghis Khan gespeeld, dus die kan dat....

Oud 17 april 2023, 10:48   #265
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bekijk de reclamewereld, bekijk familie, bekijk ...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 10:50   #266
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zoals nu op Coachella. Geen blanke headliners meer op 1 van de grootste festivals ter wereld. Dat moeten we tegenwoordig allemaal normaal vinden in naam van "diversiteit". Diversiteit betekent niet divers. Divers betekent cancellen van blanken.
Sssssh. Woke bestaat niet.
Oud 17 april 2023, 10:56   #267
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi dat u het zelf aanhaalt.

Of hier... de 21ste eeuwse versie van Anne Boleyn.

Gaat u ontkennen dat die actrice is gekozen NET OMDAT ze zwart is? En dat het niet een actrice is die "toevallig" zwart is?

Of hier, Achilles (weliswaar geen bestaand personage, maar wel Griekse mythologie):

Maar besef je niet dat dat opzettelijk gedaan is door een filmmaker die racisten wil ergeren. En het lukt behoorlijk goed.
Oud 17 april 2023, 11:06   #268
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar besef je niet dat dat opzettelijk gedaan is door een filmmaker die racisten wil ergeren. En het lukt behoorlijk goed.
Beseffen is niet iedereen gegeven. Dat hebt ge met de racisten, laten we ze gemakshalve zo noemen. Ze zien iets dat niet op hun lijkt en het wordt zwart voor hun ogen, hun denkvermogen wordt tot quasi nul herleid om dan dus uiteindelijk op gelijke hoogte als een primitieve levensvorm te staan, zoals een amoebe ofzo.
Oud 17 april 2023, 11:06   #269
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt altijd een groep echte racisten. Hen maak je niet meer of minder racist door zoiets te doen.

Het is echter de grote middengroep die gevoelig is voor zulk "woke" gedrag. Het is in deze groep dat er heel wat mensen zullen zijn die een grondige hekel krijgen aan dat woke gedoe en zo meer in een bepaalde richting worden geduwd.

De filmmakers heeft de racisten niet meer of minder racistisch gemaakt. Hij heeft wel een hoop niet-racisten in de richting van de racisten geduwd.
Oud 17 april 2023, 11:08   #270
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als er iets is wat ik dom vind is mensen die zich ergeren aan films. Films zijn fictie, regisseurs zijn dikwijls speciale typen die soms heel rare films maken. Als ik iets niet goed vind dan kijk ik er niet verder naar. Punt uit.

Maar er zijn van die typen die films gaan afbreken en downvoten omdat ze niet stroken met hun politieke en/of morele overtuiging (zowel progressieven als conservatieven). Compleet gestoord. Get a life denk ik dan.
Oud 17 april 2023, 11:22   #271
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er iets is wat ik dom vind is mensen die zich ergeren aan films. Films zijn fictie, regisseurs zijn dikwijls speciale typen die soms heel rare films maken. Als ik iets niet goed vind dan kijk ik er niet verder naar. Punt uit.

Maar er zijn van die typen die films gaan afbreken en downvoten omdat ze niet stroken met hun politieke en/of morele overtuiging (zowel progressieven als conservatieven). Compleet gestoord. Get a life denk ik dan.
Films zijn maar een voorbeeld hé. Het gaat over een veel ruimere tendens.

En films zijn fictie, maar gaan vaak over historische gebeurtenissen.

Nu, wat ik echt problematisch vind is dat men klassiekers gaat herwerken / herschrijven omdat ze niet voldoen aan de vereisten van de teergevoelige zieltjes van vandaag.
Oud 17 april 2023, 11:26   #272
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Indien ze echt wilden trollen waren er geen heilige huisjes meer. Blanke acteurs in black- en yellowface en al.

Vroeger werden Aziatische rollen aan blanke acteurs gegeven, omdat Aziaten te sullig werden bevonden. Voor komische rollen werden wel nog Aziaten aangenomen.

Twintig jaar later is men in Nederland 'een Chinees ziet maar de helft van onze wereld' pas als 'not done' beginnen te beschouwen.

Amerikaanse gevoeligheden vinden er helaas wel ingang, uiteindelijk.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 april 2023 om 11:31.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 11:28   #273
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Films zijn maar een voorbeeld hé. Het gaat over een veel ruimere tendens.

En films zijn fictie, maar gaan vaak over historische gebeurtenissen.

Nu, wat ik echt problematisch vind is dat men klassiekers gaat herwerken / herschrijven omdat ze niet voldoen aan de vereisten van de teergevoelige zieltjes van vandaag.
Ik kijk niet naar historische drama’s. Dat zijn meestal romantische drama’s waar de échte geschiedenis bijzaak,is en vreselijk gesimplificeerd.
Dus die film en ook die reeks met zwarte acteurs heb ook ik niet bekeken.

Als je geïnteresseerd bent in geschiedenis moet je vooral niet naar historische drama’s kijken. Wat er écht gebeurd is vind je in boeken (of eventueel documentaires) en dat is in de meeste gevallen veel interessanter en zelfs ‘spectaculairder’ dan wat je in films ziet.
Oud 17 april 2023, 11:31   #274
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kijk niet naar historische drama’s. Dat zijn meestal romantische drama’s waar de échte geschiedenis bijzaak,is en vreselijk gesimplificeerd.
Dus die film en ook die reeks met zwarte acteurs heb ook ik niet bekeken.

Als je geïnteresseerd bent in geschiedenis moet je vooral niet naar historische drama’s kijken. Wat er écht gebeurd is vind je in boeken (of eventueel documentaires) en dat is in de meeste gevallen veel interessanter en zelfs ‘spectaculairder’ dan wat je in films ziet.
Uw reactie heeft niets te maken met wat ik hierboven heb geschreven.
Oud 17 april 2023, 11:39   #275
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw reactie heeft niets te maken met wat ik hierboven heb geschreven.
Maar dat kadert toch volledig het ‘herwerken’. Dat gebeurt dagelijks. Regisseurs herwerken boeken, toneelstukken, historische feiten tot een film volgens hun ideeën. Een film hoeft niet een 1 op 1 ‘vertaling’ te zijn van een boek of een historisch feit.
The Devils van Ken Russel is ook een gedramatiseerde versie van de historische feiten.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 april 2023 om 11:39.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 11:42   #276
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat kadert toch volledig het ‘herwerken’. Dat gebeurt dagelijks. Regisseurs herwerken boeken, toneelstukken, historische feiten tot een film volgens hun ideeën. Een film hoeft niet een 1 op 1 ‘vertaling’ te zijn van een boek of een historisch feit.
The Devils van Ken Russel is ook een gedramatiseerde versie van de historische feiten.
Hun racistische ideeën. Want men gaat blanke historische personages BEWUST vervangen door zwarte personages. Niet omdat die zwarte acteur per se de beste voor de rol was, maar puur omdat hij/zij zwart is.

En wat is je uitleg voor het aanpassen van de historische werken zelf? Ik bedoel hierbij bijvoorbeeld Roald Dahl boeken.
Oud 17 april 2023, 11:53   #277
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Hun racistische ideeën. Want men gaat blanke historische personages BEWUST vervangen door zwarte personages. Niet omdat die zwarte acteur per se de beste voor de rol was, maar puur omdat hij/zij zwart is.
Stel je voor Othello... Vervang die door Mulan. Zo dat niet geniaal zijn?

Citaat:
En wat is je uitleg voor het aanpassen van de historische werken zelf? Ik bedoel hierbij bijvoorbeeld Roald Dahl boeken.
Of Pippi Langkous....
Oud 17 april 2023, 12:15   #278
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige wat die daarmee bereikt is dat hij zijn eigen prent minder historisch correct maakt.

Kijk als ge op klinons wil jagen kunt ge Captain Kirk door ne lesbische transexuele neger laten spelen. Geen probleem, Dat wordt dan de eerste transexuele lesbissche kus met Lt Uhura die dan gespeeld wordt door een blanke vent van 58 die zich identificeert als een jonge negerin.

Maar in historische film's nee dank u, dat is bij mij direct poubelle gewoon omdat het niet klopt.

Dat ze er in een Robin Hood film een Saraceen bij willen sleuren die met een kromzwaard staat te zwaaien kan nog net.

Anders stel ik Arnold Swarzenegger voort als de volgende Cleoptra. of Cuba Gooding Junior.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 12:17   #279
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Beseffen is niet iedereen gegeven. Dat hebt ge met de racisten, laten we ze gemakshalve zo noemen. Ze zien iets dat niet op hun lijkt en het wordt zwart voor hun ogen, hun denkvermogen wordt tot quasi nul herleid om dan dus uiteindelijk op gelijke hoogte als een primitieve levensvorm te staan, zoals een amoebe ofzo.
Bij de volgende verfilming van "De Jeugd van Attaturk" gaan we Jackie Chan vragen in de rol van Attaturk. Ik denk dat ze daar heel blij mee gaan zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 12:21   #280
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Bij de volgende verfilming van "De Jeugd van Attaturk" gaan we Jackie Chan vragen in de rol van Attaturk. Ik denk dat ze daar heel blij mee gaan zijn.
Die ga da goe doen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be